Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FahyaFemke schreef:als jij dan ineens met een andere combi door jou dorp gaat crossen...lijkt me prachtig, maar daar gaat het hier nou ff niet om.
Arabesk schreef:Ik riep altijd dat een touwhalster niet geschikt is voor dressuur omdat je niet met aangenomen teugels kan rijden, maar als je met doorhangende teugels rijdt kan het natuurlijk wél. Dus bij deze wijzig ik mijn mening
. Dressuur met een touwhalster kan wel, maar rij dan met doorhangende teugels
muppetmayo schreef:Even voor de mensen die die filmpjes van arabesk maar niks vinden.
Wat ik ervan vind, is geen aanval, maar gewoon wat mij opvalt. Ik ben ook geen ster ruiter, verre van zelfs.
Maar ik zou het super super leerzaam vinden als er van mij ook zo'n filmpje gemaakt zou worden. Confronterend denk ik, maar echt super leerzaam
Arabesk schreef:Ik riep altijd dat een touwhalster niet geschikt is voor dressuur omdat je niet met aangenomen teugels kan rijden, maar als je met doorhangende teugels rijdt kan het natuurlijk wél. Dus bij deze wijzig ik mijn mening
. Dressuur met een touwhalster kan wel, maar rij dan met doorhangende teugels
Lies_Beuker schreef:Lotje en Piezze. In deze paardenwereld moet je altijd iedereen weer opnieuw dingen uitleggen, omdat heel veel mensen beginnen met commentaar te geven en/ of iemand af te branden.
Op Bokt gaat dat heel makkelijk omdat ze lekker veilig achter de pc zitten. Als je bv tegenover elkaar zit, kun je direct zien - aan het gezicht van diegene waartegen je praat - wat jouw kritische woorden te weegbrengen.
Hulde aan jullie, en laat je niet klein krijgen, dat hebben ZE bij mij ook 1000-den keren geprobeerd, maar ik kwam, zag en . . . hield vol.
On topic nu; zouden de juryleden misschien de aanleunig een probleem vinden? Ik heb een topic geopend over de soms wel zware aanleuning. [HAR] Hoe ervaren jullie de aanleuning met een bitloos hoofdstel?
CattleBitch schreef:Deze dame rijdt ogenschijnlijk met touwhalster, maar eigenlijk rijd ze op een halsriem... Let op waar de teugelwerking werkelijk zit. Ik kwam daar niet eens zelf op maar werd erop gewezen. Nu ik goed kijk zie ik het ook. Zodra het paard zijn hoofd verder naar voren doet, komt de neusriem van het touwhalster in werking, maar als het paard goed loopt, werkt de onderste kant van het touwhalster, die lusjes die er zo laag onderhangen...
Omdat het paard goed loopt, zijn de meeste werkingen op de hals en niet op de neus. Daarom is dit een van de weinige, misschien de enige goede dressuurruiter op touwhalster! Maar in principe valt ze voor mij onder de categorie Unbridled... Ze heeft alleen een back-up erbij.
Citaat:Dan nog een opmerking: Arno en Arabesk, keigaaf dat jullie met die HighSpeed films bezig zijn en dit heugelijke item met ons wil delen!! Is er meer of van elke ruiter slechts een klein stukje? Ik zou graag meer zien. Komt het geheel op een DVD en kunnen we die bij je kopen? Die camera is vast heel duur. Dan betalen we allemaal een heel klein beetje mee
Gr van Lotje aka CattleBitch...
Citaat:Belgische springruiter rijdt met een halsriem
We zagen onderstaand berichtje in De Hoefslag nr. 21 2009:
In België vond in Grobbendonk een internationaal jeugdconcours plaats. Bij de scholieren (children geheten bij de FEI) kwam Jos Verlooy aan de start met twee oudjes, Omar (18) en Flash Bounce (19) en een jonge pony Tia Maria. Hij behaalde drie overwinningen. Het bijzondere was dat hij Flash Bounce reed zonder hoofdstel, alleen op de halsriem.
In Nederland is het springen met een halsriem niet toegestaan. In de klassen B, L en M is toegestaan de teugels aan de neusriem te bevestigen. Het hoofdstel mag niet anders zijn dan omschreven in de wedstrijdreglementen. Vanaf de klasse Z gelden de internationale FEI-reglementen, waarin onder andere het gebruik van een Hackamore is toegestaan. Daarmee mag wel buiten mededinging in de klasse M gestart worden.
Sjolvir schreef:Hier gaat iemand binnenkort ook nog de halsring uitproberenKan het weer niet laten.
CattleBitch schreef:Sjolvir schreef:Hier gaat iemand binnenkort ook nog de halsring uitproberenKan het weer niet laten.
Tja, let op wat je doet, want je bent zó een dierenmishandelaar hoor...![]()
.
previr schreef:toevallig zag ik gister iemand in t b springen binnen komen bitloos ( ik wist niet dat dat officeel al mocht eigenlijk)
maar het zag er goed uit, liep een fijn parcourtje foutloos rond, tussen de hindernis zag het er allemaal goed uit. Ik zat zelf al een beetje te denken om het eens te gaan proberen.
het zou een uitkomst zijn voor vele ruiters die op bijna iedere hindernis hun paard in de mond zo erg storen! maar ja of deze mensen er dan de tijd in willen steken om op deze manier te gaan trainen........