Bekende Duitse amazone mishandelt paard voor camera *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: Bekende Duitse amazone mishandelt paard voor camera *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:02

Caira schreef:
film is inmiddels vernieuwd!

kan iemand voor mij het laatste stukje vertalen? Die meneer in pak.

Helaas is hier op stage het geluid te slecht...

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:03

Een steen waar bij een nomaal mens een hart zit. Ik zie hier iemand die vroeger de poten van een mug uittrok... Walgelijk gedrag! Hoe kan zij nog slapen 's nachts? En op wat voor stal staat ze dat de pensionhouder dit tollereert??

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:05

Ik denk dat deze dame zelf wel een stal heeft Knipoog helaas.....

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:05

De man legt in het filmpje onderandere uit dat het totaal zinloos is wat zij doet. (Natuurlijk logisch maar soms heb je dingen waardoor een paard mooier gaat lopen bijv.). Verder geen zin om te af te luisteren Knipoog.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:06

kaasje schreef:
ooh wat erg voor het paardje,,
krijgt hij nou bij elke stap een tik Verdrietig

ze slaat dat arme paardje zoveel en dan nog heeft ze rechten zodat haar naam niet bekend word Scheve mond
zo oneerlijk !

ik vind dat iedereen moet weten wie die bruut is Boos!

Naam is echt wel heel gemakkelijk te achterhalen, toch?! Haha!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:07

Caira schreef:
film is inmiddels vernieuwd!

kan iemand voor mij het laatste stukje vertalen? Die meneer in pak.

Hij vertelt dat een verbod om zowel privé als beroepsmatig met paarden om te gaan aangevochten is dat ze (de verdediging van de betreffende dame) daar gelijk in hebben gekregen. Het geldt nu alleen nog beroepsmatig, maar hiertegen heeft de openbaar aanklager weer beroep aangetekend. Daar is nog geen uitspraak over geweest.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:08

Mijn hemel, dus beroepsmatig mocht ze niets, maar prive dus gewoon wel???? Begrijp ik dat goed???? Boos!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:09

Alsof het paard daar een boodschap aan heeft; beroepsmatig of hobbymatig meppen zal eender voelen voor het lieve dier.. Ach gut

Anoniem

Re: Bekende Duitse amazone mishandelt opnieuw paard voor camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:09

Speedster schreef:
@Yamcha: zou jij als je er getuige van was dat iemand bijvoorbeeld zijn hond in mekaar stond te schoppen ook denken: "die ga ik aanklagen en ik ga het recht op zijn beloop laten"? Op zo'n moment grijp je toch in (tenminste ik denk en hoop dat ik dat wel zou doen). Achteraf met represailles komen, daar heb je gelijk in, zou niet echt handig en verstandig zijn, maar ook daarvan kan ik me voorstellen dat sommigen zich niet zouden kunnen inhouden, vooral als ze het van zo dichtbij hebben meegemaakt dat het ze persoonlijk raakt. En roepen en doen zijn nog altijd twee verschillende dingen Haha!.

Ik hóóp hè.... ik hoop dat ik dat durf op zo'n moment..... echt...... dat ik dan niet stoer doe achteraf, maar op het moment zelf stoer bén. Ik weet wel dat ik dan niet zo iemand op dezelfde manier zou afrossen, omdat ik er gewoon niet in geloof dat het helpt. Mensen leren daar helemaal niks van, en hebben dan eerder iets: zij doen het bij mij, dan mag ik het ook..... en dat is nou net wat je niet wilt.

Weet je, het is zo makkelijk om hier te zeggen, ik zou dit en ik zou dat, maar de praktijk is gewoon, dat heel veel mensen een heel grote mond hebben achteraf, maar op het moment zelf..... zijn ze niet half zo stoer.

Het punt is ook gewoon dat je niet voor eigen rechter mág spelen. Omdat het recht idd dan zijn loop niet meer kan hebben.... omdat er dan later nog veel meer mensen aangeklaagd moeten worden, die immers ook een strafbaar feit plegen.
rowo schreef:
Als ik de paarden vergelijk zijn het ten eerste natuurlijk beide vossen. Daarnaast lijken ze dezelfde bles te hebben (beide wat uitlopend tussen de ogen. Ze hebben beide hoge witte benen, maar bij het oudere filmpje is het slecht te zien, maar lijken de aftekeningen aan de achterbenen iets minder hoog te zijn. Niet 100% dus dat het dezelfde is.

Super van je! Vind het wel vreemd eigenlijk dat je als paardeneigenaar iemand met zo'n geschiedenis bij je paard laat, of het nu hetzelfde paard is of niet.....
melaniepk schreef:
Yamcha ik denk dat de mensen hier hun woede gewoon uiten door woorden en dat jij het allemaal net even te serieus neemt Knipoog
Het gaat mij om de manier waarop het gebeurt. Ik had gehoopt dat er toch wat meer beschaving en redelijkheid zou zijn. Soms is het erg wijs om over je woorden na te denken voor je ze neertypt..... eens geschreven, blijft geschreven.....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:11

Zucht, tja, inderdaad.... Wie verzint die onzin????
Na ja, ik mag aannemen dat dat wijf nu echt eens goed aangepakt wordt. Anders snap ik wel waarom mensen het recht in eigen handen zouden kunnen nemen, hoor. Duivel
(Sorry Yamcha Bloos Tong uitsteken Knipoog )

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:12

Yamcha schreef:
Super van je! Vind het wel vreemd eigenlijk dat je als paardeneigenaar iemand met zo'n geschiedenis bij je paard laat, of het nu hetzelfde paard is of niet.....

Ik vrees dat het gewoon 1 van haar zelf is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:13

Wat is dat wijf ZIEK in haar hoofd. Zo iemand mag NOOIT meer dieren houden, waar ter wereld ook!! Boos! Boos! Boos!

Mijn Duits is erg slecht. Wie is die blonde vrouw in het filmpje die boos wordt? Is dat iemand die daar een paard heeft staan of..?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:14

Volgens mij is zij zeg maar een journaliste, die die filmpjes ook maakt. Ze werd voor de dierenbescherming geloof ik??

detour

Dat is Anky.

sibbe

hier zijn geen woorden voor echt niet normaal en wat wil ze ermee bereiken(welke oefening zeg maar)
want ze bereikt hiermee dat het paard uit angst alles wel zal doen echt SCHANDALIG Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:15

rowo schreef:
Yamcha schreef:

Ik vrees dat het gewoon 1 van haar zelf is...

Dat denk ik ook (baseer ik ook nergens op, hoor) maar ik snap niet dat je een paard koopt als je blijkbaar zo'n hekel aan ze hebt
Vreemd, erg vreemd.....

Arm, arm paard, dat hij zo'n vrouw als eigenares heeft Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-10-08 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:15

Die blinde vrouw is idd de journaliste en volgen mij iemand van de dierenbescherming, of er mee te maken. De ruiter zelf komt niet herkenbaar in beeld.

Dit is toch werkelijk te triest voor woorden. Dit is gewoonweg niet in woorden uit te drukken. Walgelijk.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:16

Ze is gewoon niet helemaal 100 ofzo.. Ik snap het idd ook totaal niet. Dit heeft niks meer met liefde voor de sport en de paarden te maken. Laat ze zich op een boksbal ofzo af gaan reageren.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:16

Nogmaals:
MandyR schreef:
Het is mij niet helemaal duidelijk wanneer deze beelden zijn gefilmd. Of het voor of na haar verhuizing is. Wat mij wel duidelijk is, is dat ze hier de autoriteiten op de hoogte gaan stellen.
Als het in Duitsland gefilmd is krijgt ze waarschijnlijk een "foei, dat mag je niet meer doen hoor en nog een prettige dag verder." Als het al zover komt.
Als het hier gefilmd is, krijgt ze waarschijnlijk een flinke boete en een ontzegging voor het houden van levende dieren. Een gevangenisstraf geloof ik niet in omdat het maar de 2e keer (met bewijs) was. En de 1e keer in het buitenland dus dat telt niet echt mee.
Klinkt erg cru maar zo is het wel helaas.

Ik vind dat iedereen ook maar die man aanvalt die erbij staat te kijken. Natuurlijk is toe kijken bij mishandeling niet goed maar, misschien wist hij wel van die verborgen camera af en deed hij daarom niets. Of misschien heeft hij ook wel eens met diezelfde zweep gehad Ach gut
Ik snap best dat mensen hun paard bij haar in training brengen. Ik had, totdat ik dit topic leeste, nog nooit van **** gehoord. Misschien ben ik naiv maar ik zal vast de enigste niet zijn die haar niet kent. Het is hier namelijk ook nog niet in het nieuws, ik heb het in ieder geval nergens kunnen vinden. Dus als ik vorige week in haar stal was wezen kijken en ik had daar goed lopende paarden gezien en zij had de gewonde paarden even uit het zicht gehaald, dan had ik daar met een gerust hart mijn paard achter gelaten. (en dan deze week met spoed weer opgehaald)

Ik heb al in het telefoonboek gekeken en er staat een persoon in met dezelfde naam maar, ik heb niet het idee dat **** midden in een grote stad woont. Ik heb gezocht op de naam die hier niet genoemd mag worden. Weet niet of dit haar meisjes naam of aangetrouwde naam is maar, heeft iemand de andere naam, zal ik daar ook nog eens op zoeken.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:17

avaluna schreef:
kaasje schreef:
ooh wat erg voor het paardje,,
krijgt hij nou bij elke stap een tik Verdrietig

ze slaat dat arme paardje zoveel en dan nog heeft ze rechten zodat haar naam niet bekend word Scheve mond
zo oneerlijk !

ik vind dat iedereen moet weten wie die bruut is Boos!

Naam is echt wel heel gemakkelijk te achterhalen, toch?! Haha!

Ja de naam is al bekend..Bah ik heb soms al spijt als ik m'm merrie even moet aanpakken en een tik geef..Ik vind het gewoon knap dat ze op het moment van slaan ( de hele tijd dus Verdrietig ) niet de ellendigheid van het beest ziet, de stress en pijn in z'n ogen. Maar gaat het paard nu met haar mee naar Denemarken of is het niet meer in haar bezit?

Anoniem

detour schreef:
Dat is Anky.

Ja, vooral Huilen van het lachen

rowo schreef:
Ze is gewoon niet helemaal 100 ofzo.. Ik snap het idd ook totaal niet. Dit heeft niks meer met liefde voor de sport en de paarden te maken. Laat ze zich op een boksbal ofzo af gaan reageren.

Lijkt mij een stuk wijzer.

No hard feelings, trouwens? Ik ben niet zo kwaad hoor, ben heel af en toe zelfs aardig Haha!

detour

Niemand die mijn reactie leest..geweldig! Haha!

wat een fanatisme. Knipoog

Oh, toch wel Yamcha, tsja, maar is die knappe vent van d'r dan? Haha!

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:18

Dat was toch de mevrouw die 2 jaar verbod had op het omgaan met of het houden van paarden of is dat weer een ander ?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:18

detour schreef:
Dat is Anky.

het was toch een duitse amazone?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:19

Het kan natuurlijk gewoon zijn dat ze een geheim nummer heeft.... Dat zou ik iig wel doen als ik haar was Clown