Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:17

Ze hebben eindelijk Owen in laten slapen, melden ze zelf op insta

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:28

Babootje schreef:
Siersma schreef:

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd
.

Helemaal mee eens.
Dit zou iemand eens duidelijk op hun FB pagina mogen plaatsen.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 14-03-25 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:37

Babootje schreef:
Siersma schreef:

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Nou dit inderdaad! Ik had zo te doen met Owen :-(
Ik heb scheld berichtjes op insta gehad, omdat ik voorstander was van inslapen. Echt ongelooflijk, al die Penny's die je even de oren willen wassen haha. Dieptriest. Ik ben blij dat de ellende over is voor hem.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 14-03-25 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:55

Siersma schreef:

Ik zag het idd ook op Facebook.. volgens mij had het ook beter gelijk gekund.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 19:08

En dan nog dat strompel filmpje op Insta
"Dit is voor alle mensen die niet in Ownen hebben geloofd en zeiden jullie moeten hem laten gaan"

ik zeg maar niks....

Koekie73

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 19:37

@DuoPentotti heerlijk ergerlijk inderdaad. Denk dat het beter is om niets te zeggen. Het wordt toch verwijderd en ik heb niet de indruk dat de aanhang van PZB er überhaupt iets van wil leren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 19:39

Ik bedoelde meer zeg hier maar niks... want dan begint de advocaat weer te steigeren.

daar doe ik sowieso niet, heeft idd geen zin.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:02

Oh LOL niet eens aan gedacht. Ach ja, als ze tijd over hebben en de advocaat weer inschakelen hoor ik het wel :D

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:29

Heb last van plaatsvervangende schaamte voor wat betreft het lijden van Owen. Hoe kun je het over je hart verkrijgen om dat beestje zo te laten lijden.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:41

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat speculeren in nieuwsberichten niet is toegestaan.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:46

Dat vind ik een onnodige opmerking. Wij weten niet of dat geld voor de iphone van de donateurs komt.

Owen is (was) dat shetje dat stok- en stokkreupel was (en bleef) en waarvan en filmpje was waar ze van pzb trots waren hoe ie liep (terwijl ie daar nog steeds dramatisch liep?). Samen met zo'n andere pony die 1 voorbeen ontlastte?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 22:13

Rocamor schreef:
Dat vind ik een onnodige opmerking. Wij weten niet of dat geld voor de iphone van de donateurs komt.

Owen is (was) dat shetje dat stok- en stokkreupel was (en bleef) en waarvan en filmpje was waar ze van pzb trots waren hoe ie liep (terwijl ie daar nog steeds dramatisch liep?). Samen met zo'n andere pony die 1 voorbeen ontlastte?

Yep

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:34

Ik hoop vooral dat ze hier zelf van willen leren, dat hb wat meer kan omvatten dan ‘een beetje op de suikers letten’.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 11:12

Afanaisa91 schreef:
Ik hoop vooral dat ze hier zelf van willen leren, dat hb wat meer kan omvatten dan ‘een beetje op de suikers letten’.

Dat hadden ze al lang kunnen doen ,daarvan leren , met al die paarden wat daar met pijn of zwaar onvermogen , door moet leven en waarvan ik niet weet of ze wel pijnstilling krijgen. In ieder geval niet genoeg want dan liepen ze niet zo beroerd.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 11:33

Wat dat betreft kunnen ze heel veel van Horse Plus leren. Die kopen alles op aan zielepieten en laten inslapen wat nodig is. Die dieren krijgen nog een middag "van hun leven" met lekkers en liefs en krijgen daarna de last act of kindness.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 13:37

Ze geven aan dat er meerdere dierenartsen betrokken zijn bij Owen en dat zij de laatsten zullen zijn die een dierenarts advies in de wind slaan… en dat ze de reacties vervelend vinden omdat wij allemaal geen afgestudeerde dierenartsen zijn.

Alsof andere behandelaren geen kennis hebben van ziektes en anatomie en paarden gedrag. Helaas zijn dierenartsen ook niet alwetend. Jammer dat er in hun manier van reageren nog steeds niets veranderd is…

Maar ik ben blij dat het dier nu niet meer hoeft te lijden.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 13:39

Rocamor schreef:
Wat dat betreft kunnen ze heel veel van Horse Plus leren. Die kopen alles op aan zielepieten en laten inslapen wat nodig is. Die dieren krijgen nog een middag "van hun leven" met lekkers en liefs en krijgen daarna de last act of kindness.

Net zoals Colby’s Crew Rescue. Echt een geweldige organisatie is dat!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 13:57

darkadia schreef:
Ze geven aan dat er meerdere dierenartsen betrokken zijn bij Owen en dat zij de laatsten zullen zijn die een dierenarts advies in de wind slaan… en dat ze de reacties vervelend vinden omdat wij allemaal geen afgestudeerde dierenartsen zijn.

Alsof andere behandelaren geen kennis hebben van ziektes en anatomie en paarden gedrag. Helaas zijn dierenartsen ook niet alwetend. Jammer dat er in hun manier van reageren nog steeds niets veranderd is…

Maar ik ben blij dat het dier nu niet meer hoeft te lijden.

Als dat werkelijk zo is, danvind ik dit niet postief voor hun dierenarts . Kan me niet voorstellen dat een dierenarts dit zo laat gaan.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 14:07

Het is te hopen dat ze dan niet de namen van die artsen gaan vrijgeven... Gaat die artsen weinig goeds doen ben ik bang

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 14:09

Daar is in ieder geval eentje wel van bekend, hier ook wel vaker in dit topic genoemd

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 14:09

Nja dierenarts of niet, je kunt toch wel zien dat Owen en Benji zo kreupel zijn? Daar hoef je niet voor geleerd te hebben...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 15:28

Daarnaast, hij kan niet zien wie hier achter het toetsenbord zit?
Dus wie weet zit daar wel een ervaren dierenarts tussen?

Ik niet.
Maar zie wel als een paard niet goed loopt.

Vind het sneu voor het kleine ding. Maar voor hem is het beter zo. Geen pijn meer.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 22:54

maar vanaf scherm een diagnose geven zonder totaalplaatje gaat niet samen met ervaren dierenarts. Ik vind dit gejammer over Owen wel wat jammer eigenlijk. Zij zijn de eigenaren en bepalen dus. En om te zeggen:puur voor geld, vind ik persoonlijk vrij hard. Ze kunnen ook gewoon van het beessie houden, he. Met dieren inslapen kun je nooit de grens bepalen voor een ander. Daabij: ik had hier een paard met zeer ernstig naar binnen geslagen hoefzweer. Samen met andere klachten zei dierenarts:inslapen. Ik heb geweigerd. Ben zweedse kruiden gaan geven en na 2 dagen kwam alle rommel eruit. Heeft nog jaren pijnvrij gestaan. Dus inslapen of niet is puur personlijke keuze.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 23:05

Ik denk persoonlijk ook niet dat ze Owen voor het geld in leven hebben gehouden. Het ontbreekt hun wel aan kennis van ziektes en aandoeningen, daar zouden ze zich meer in mogen verdiepen. Ze doen de meeste erge dingen af alsof het niets is. Hopelijk hebben ze hier van geleerd en laten ze een volgend paard met deze aandoening niet nog een jaar afzien. De dierenartsen die dit steunen begrijp ik ook niet helemaal. Ik heb ervaring met hoefbevangen paarden en heel veel mensen hier op bokt ook, die mag je wel ervaringsdeskundige noemen en ook hun raad en advies ter harte nemen ipv alles op de dierenartsen af te schuiven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 23:47

Volgens mij hebben ze maar één vaste dierenarts, al jaren.