speurneusc schreef:ringworm, schurft alleen al dat soort tekenen geven toch de conditie weer
Hoera er is weer wat nieuws gevonden om over te mekkeren.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pillow schreef:speurneusc schreef:ringworm, schurft alleen al dat soort tekenen geven toch de conditie weer
Hoera er is weer wat nieuws gevonden om over te mekkeren.
Jennyj01 schreef:Sommigen vinden het er allemaal snel goed en gezond uit zien.
Jennyj01 schreef:Nou dat is ook niet helemaal waar. Ik heb in 35 jaar nog nooit op een stal met schurft of ringworm gestaan. Maar ja het is mij in dit topic wel vaker opgevallen dat er een behoorlijk verschil is qua normen en waarden. Sommigen vinden het er allemaal snel goed en gezond uit zien.
Jennyj01 schreef:Gini schreef:Ja, zo vermoeiend om positief te blijven denken.
Als iedereen zo bekommert was om vleeskoeien als om deze runderen, de wereld zou er oprecht een stuk mooier uitzien. Of ijsberen.
CharleyT schreef:Jennyj01 schreef:Nou dat is ook niet helemaal waar. Ik heb in 35 jaar nog nooit op een stal met schurft of ringworm gestaan. Maar ja het is mij in dit topic wel vaker opgevallen dat er een behoorlijk verschil is qua normen en waarden. Sommigen vinden het er allemaal snel goed en gezond uit zien.
Wat probeer je nu te zeggen? Omdat jij het nooit meegemaakt hebt? Is het niet helemaal waar, interessant zeg. Volgens mij is iets waar of niet waar, of werk je met percentages waarheid?
Karl66 schreef:Als je het gemiddeld genomen paard met overgewicht als referentie gebruikt, dan zien wilde dieren er al snel slecht uit. Maar wat die mensen zich niet realiseren is dat juist al die obese rijpaarden ongezond zijn en niet de wilde dieren.
karuna schreef:Je mag er niet komen. Met jagen nu ook gevaarlijk om geraakt te worden. Dan nog groter drama en gezeik. Helicopter enige nuttige om gebied te overzien
Karl66 schreef:Bijvoeren is gewoon onnodig, het verstoort de dieren en hun eetgedrag. Door de crash van afgelopen winter heeft het gebied meer dan voldoende draagkracht voor het aantal dieren en die dieren leven in een seizoenenpatroon qua eten en dat patroon wordt verstoord. Deze dieren horen aan het eind van de winter mager te zijn, dan horen ze namelijk hun vetreserves opgebruikt te hebben, die ze daarna in vanaf de lente weer gaan aanvullen, tot ze aan het begin van de winter weer vet zijn. Het is echt niet gezond dat die dieren met een flinke vetreserve de lente ingaan.
Op dit moment bijvoeren is niks anders dan dierenmishandeling. Met als enige doel voor de actievoerders om zichzelf goed te voelen, ten koste van de dieren...