Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:15

speurneusc schreef:
ringworm, schurft alleen al dat soort tekenen geven toch de conditie weer

Hoera er is weer wat nieuws gevonden om over te mekkeren.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 23:06

pillow schreef:
speurneusc schreef:
ringworm, schurft alleen al dat soort tekenen geven toch de conditie weer

Hoera er is weer wat nieuws gevonden om over te mekkeren.

Geeft alleen aan hoe gezond het voor die dieren is daar en wat hun levenskansen zijn, gut leven daar echt als god in Frankrijk kan nergens beter nietwaar??? @pillow zou jij er willen leven??? blijkbaar wel want tis maar mekkeren....

Daks

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 23:17

Laat er nu op een hoop andere stallen waar de dieren in de watten worden gelegd ook ringworm en schurft voorkomen.....

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 00:21

Nou dat is ook niet helemaal waar. Ik heb in 35 jaar nog nooit op een stal met schurft of ringworm gestaan. Maar ja het is mij in dit topic wel vaker opgevallen dat er een behoorlijk verschil is qua normen en waarden. Sommigen vinden het er allemaal snel goed en gezond uit zien.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 00:34

Ringworm is bepaald niet zeldzaam. Veel dieren zijn drager en kunnen dus dieren besmetten die bv een wondje hebben of een zachte/verweekte huid.
Bepaald ook niet heel heftig of dodelijk... Massa's kinderen overleven het ook.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 00:47

Jennyj01 schreef:
Sommigen vinden het er allemaal snel goed en gezond uit zien.

Ja, zo vermoeiend om positief te blijven denken. De ene foto na de andere van halfwilde dieren in goede conditie, naargelang hun halfwilde staat, duiken op, maar alsnog kan het absoluut niet zijn dat die dieren het ok hebben. Dat kan gewoon NIET. Als we de ribben niet kunnen zien, dan worden er wel merries verkracht en nu hebben de runderen blijkbaar ook nog eens massaal schurft.

Als iedereen zo bekommert was om vleeskoeien als om deze runderen, de wereld zou er oprecht een stuk mooier uitzien. Of ijsberen.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 02:32

Bovendien was er vandaag de opmerking dat de afgeschoten dieren vetter waren dan verwacht.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:05

Gini schreef:
Ja, zo vermoeiend om positief te blijven denken.

Als iedereen zo bekommert was om vleeskoeien als om deze runderen, de wereld zou er oprecht een stuk mooier uitzien. Of ijsberen.

_O-

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:14

Als je het gemiddeld genomen paard met overgewicht als referentie gebruikt, dan zien wilde dieren er al snel slecht uit. Maar wat die mensen zich niet realiseren is dat juist al die obese rijpaarden ongezond zijn en niet de wilde dieren.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:32

Jennyj01 schreef:
Nou dat is ook niet helemaal waar. Ik heb in 35 jaar nog nooit op een stal met schurft of ringworm gestaan. Maar ja het is mij in dit topic wel vaker opgevallen dat er een behoorlijk verschil is qua normen en waarden. Sommigen vinden het er allemaal snel goed en gezond uit zien.

Wat probeer je nu te zeggen? Omdat jij het nooit meegemaakt hebt? Is het niet helemaal waar, interessant zeg. Volgens mij is iets waar of niet waar, of werk je met percentages waarheid?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:37

Jennyj01 schreef:
Gini schreef:
Ja, zo vermoeiend om positief te blijven denken.

_O-

Je slaat de spijker op z'n kop. Al dat gemekker over een aantal heerlijk in de natuur levende dieren.
En het afschot is niet zielig ofzo, en tot dat moment lopen ze vrij rond.
Ga eens zo fanatiek bij slachthuizen staan protesteren, koeien een minder prettig leven, dan op transport naar het slachthuis( zal geen luxe wagen zijn he!) en dan pas knal en dood.
Ik weet wel welk leven me beter zou passen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 14:58

CharleyT schreef:
Jennyj01 schreef:

Wat probeer je nu te zeggen? Omdat jij het nooit meegemaakt hebt? Is het niet helemaal waar, interessant zeg. Volgens mij is iets waar of niet waar, of werk je met percentages waarheid?

Misschien is het handig om de reactie niet uit de context te halen. Want dan had je begrepen wat ik wilde zeggen. Ik zeg dus niet dat het niet waar is. Ik zeg dat het niet helemaal waar is. Er zijn zat stallen waar dit niet voorkomt.
Want omdat jij de wereld zwart/wit ziet bestaat grijs niet? >;)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:01

Karl66 schreef:
Als je het gemiddeld genomen paard met overgewicht als referentie gebruikt, dan zien wilde dieren er al snel slecht uit. Maar wat die mensen zich niet realiseren is dat juist al die obese rijpaarden ongezond zijn en niet de wilde dieren.

Alleen maar aannames (wederom). Jij weet helemaal niet wat een ander voor referentie gebruikt. En je weet helemaal niet of de wilde paarden gezond zijn.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:00

Net zo goed als jij niet weet dat ze ongezond zijn...

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:56

Lanoca schreef:
Bovendien was er vandaag de opmerking dat de afgeschoten dieren vetter waren dan verwacht.

Dat is dan wel weer fijn voor de slager }>

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:00

Over schurft en ringworm zou ik me niet zoveel zorgen maken.... ik weet dat grote fokkers en hengstenhouders hun opfok jarenlang naar bv Polen stuurden. Dan kwamen ze terug als ze 2,5 waren, onder de schurft en ringworm. En dan zei iedereen dat dat goed was voor de weerstand :). Perceptie is dus ook een dingetje.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:47

Jennyj01 schreef:
Alleen maar aannames (wederom). Jij weet helemaal niet wat een ander voor referentie gebruikt. En je weet helemaal niet of de wilde paarden gezond zijn.

Hoe gezond zou de wilde konijnenpopulatie eigenlijk zijn? #durftevragen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:06

Vannacht balen neergelegd en de personen zijn gearresteerd. Wegens betreden van gebied in de nacht. Tjsa zou het nog stoppen dit?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:27

Van mij mogen ze ieder die dat doet een paar maanden cel geven. Herhaaldelijk de wet overtreden moeten zwaardere consequenties aanzitten.

Ook steken ze meerdere malen het spoor over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:28

Ze hebben een aardige zooi 'gedumpt' vannacht , vraag mij soms wel af of die actievoerders geen leven hebben

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:49

Ik geef ze groot gelijk, er werd van alles beloofd en het enige wat ze nakomen is het afschieten van de herten.
De runderen zien er echt niet allemaal goed uit, buiten dat staat er gewoon geen gras, of niet lang genoeg voor de runderen.
Waarom wachten tot er karkassen lopen, langdurig honger lijden is ook verschrikkelijk en onnodig.
En politie helicopter, kom op zeg, ze doen net of het zware criminelen zijn !
Laat ze zo eens op bv de hooligans of de bekende straatjeugd zitten.
En jullie kunnen het hier niet mee eens zijn, prima, dit is mijn mening.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:57

Je mag er niet komen. Met jagen nu ook gevaarlijk om geraakt te worden. Dan nog groter drama en gezeik. Helicopter enige nuttige om gebied te overzien

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 21:59

karuna schreef:
Je mag er niet komen. Met jagen nu ook gevaarlijk om geraakt te worden. Dan nog groter drama en gezeik. Helicopter enige nuttige om gebied te overzien

In het donker jagen ze volgens mij niet.
Je mag er avonds niet komen omdat de dieren dan rust moeten hebben :z
En zelf vliegen ze er met een helicopter overheen!!!
Laat ze lekker bijvoeren,heeft sbb geen last van toch?
Krijgen de dieren ook nog eens wat.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:54

Bijvoeren is gewoon onnodig, het verstoort de dieren en hun eetgedrag. Door de crash van afgelopen winter heeft het gebied meer dan voldoende draagkracht voor het aantal dieren en die dieren leven in een seizoenenpatroon qua eten en dat patroon wordt verstoord. Deze dieren horen aan het eind van de winter mager te zijn, dan horen ze namelijk hun vetreserves opgebruikt te hebben, die ze daarna in vanaf de lente weer gaan aanvullen, tot ze aan het begin van de winter weer vet zijn. Het is echt niet gezond dat die dieren met een flinke vetreserve de lente ingaan.

Op dit moment bijvoeren is niks anders dan dierenmishandeling. Met als enige doel voor de actievoerders om zichzelf goed te voelen, ten koste van de dieren...

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 01:07

Karl66 schreef:
Bijvoeren is gewoon onnodig, het verstoort de dieren en hun eetgedrag. Door de crash van afgelopen winter heeft het gebied meer dan voldoende draagkracht voor het aantal dieren en die dieren leven in een seizoenenpatroon qua eten en dat patroon wordt verstoord. Deze dieren horen aan het eind van de winter mager te zijn, dan horen ze namelijk hun vetreserves opgebruikt te hebben, die ze daarna in vanaf de lente weer gaan aanvullen, tot ze aan het begin van de winter weer vet zijn. Het is echt niet gezond dat die dieren met een flinke vetreserve de lente ingaan.

Op dit moment bijvoeren is niks anders dan dierenmishandeling. Met als enige doel voor de actievoerders om zichzelf goed te voelen, ten koste van de dieren...

Wat een onzin zeg!!
Een paard kan niet leven op zijn vet reserves.Van paarden heb je dus geen verstand anders wist je dit wel.
Ree of rund weet ik niet.