Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 16:43

Snap PZB wel. Weet niet of dit nou de juiste oplossing is maar de dierenpolitie en LID schijnt er al meerdere malen geweest te zijn. Ik denk dat we allemaal ook wel weten hoe laks die kunnen zijn (ofja, de regelgeving in Nederland).

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 16:49

Rizette schreef:
friezenfan2 schreef:
Dat willen ze niet zeggen en ze vragen ook of niemand de naam wilt noemen. Maar we moeten het wel allemaal melden bij 144.

Zijn dus een hetze aan het voeren tegen die manege? PZB heeft toch directe contacten met dierenpolitie enz. waarom moeten dan andere mensen de aangifte doen dat kan PZB toch zelf ook doen? Rare constructie maken ze er van. Zul je zien dat er mensen aangifte gaan doen terwijl ze er nog nooit geweest zijn.

Tegen wie moeten ze dan aangifte doen? De naam is niet bekend gemaakt dus kunnen ze ook geen aangifte doen. Ze vragen mensen die maneges zien waar ook magere paarden lopen, om daar aangifte van te doen. Maar ja, wat verstaat men onder mager en zijn de mensen kundig genoeg om dat te zien. Dat denk ik dus niet, anders zouden ze ook niet bij die manege rijden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 17:02

Ooh die manege paarden.
Zou er daar zo 1 van willen.
Maar niet via pzb... ;(

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 17:02

Nou, bij die foto’s kan iedereen wel bedenken dat ze mager zijn denk ik.. ik snap ook wel dat men dan met de handen in het haar zit, als de dierenpolite etc. niet doet.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 17:10

Myka schreef:
Nou, bij die foto’s kan iedereen wel bedenken dat ze mager zijn denk ik.. ik snap ook wel dat men dan met de handen in het haar zit, als de dierenpolite etc. niet doet.

Blijkbaar zijn er toch mensen die het niet zien want die paarden lopen gewoon nog in de manegelessen. Mensen die het wel zien stappen niet op zo'n paard. Dat hoop ik in ieder geval.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 17:52

Dreamboy schreef:
Myka schreef:

Blijkbaar zijn er toch mensen die het niet zien want die paarden lopen gewoon nog in de manegelessen. Mensen die het wel zien stappen niet op zo'n paard. Dat hoop ik in ieder geval.

Dan hoop ik dat ze in elk geval met hun posts meer bewustzijn creeeren. En ik hoop het met je mee ja |( .

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 03:52

Heb de manege paarden gemist maar zie nu wel een Shetlander die de aanbieden. Wat heeft die pony een slechte rechter voorvoet zeg. Zou zo’n pony daar geen last van hebben of krijgen?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 14:49

Oplichting in de paardenwereld heeft op hun FB een post over zeer waarschijnlijk dezelfde manege als waar Paard zoekt baas aandacht om vraagt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 15:04

Ja en ik schrik daarvan, want ik ken de manege vanuit het verleden. En ik kon heel goed met de eigenaar. Altijd wel een aparte man, maar dat het zo ver zou komen kan ik me niet voorstellen. Nou vind ik die vieze stallen ietwat overdreven, niet omdat ik dat goedkeur, maar omdat ik denk dat het niet de enige stallen zijn die vies zijn hier in Nederland.
Ik hoop dat het allemaal meevalt, en dat er wordt overdreven of onjuiste info wordt verstrekt. Daarmee keur ik wat ik zie niet goed, even voor de duidelijkheid.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 15:09

Earth schreef:
Ja en ik schrik daarvan, want ik ken de manege vanuit het verleden. En ik kon heel goed met de eigenaar. Altijd wel een aparte man, maar dat het zo ver zou komen kan ik me niet voorstellen. Nou vind ik die vieze stallen ietwat overdreven, niet omdat ik dat goedkeur, maar omdat ik denk dat het niet de enige stallen zijn die vies zijn hier in Nederland.
Ik hoop dat het allemaal meevalt, en dat er wordt overdreven of onjuiste info wordt verstrekt. Daarmee keur ik wat ik zie niet goed, even voor de duidelijkheid.

Die stallen zijn nog niet eens het grootste probleem, de extreem magere paarden wel. Vooral omdat er gewoon op gereden wordt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 15:47

Is dat dan dezelfde als van de loterij?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 15:49

DuoPenotti schreef:
Is dat dan dezelfde als van de loterij?

Ja die inderdaad

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 16:02

Maar in opgelicht worden er wel stichtingen benieuwd maar pzb niet...

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 16:10

Sinds wanneer doet PZB er bericht over? Ik zie dat de stichting Against Animal Cruelty er hier voor het eerst over bericht op 13 september. Heeft PZB dat wereldlkundig gemaakt of AAC?

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 18:30

Ik ken die manege “helaas” ook. En het zou toch is een keer tijd zijn dat ze aangepakt worden. Ben t niet snel eens met pzb of hun manier van werken maar vind dit toch wel erg fijn. Tijd dat het voor mens en dier stopt bij die manege.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 04:25

Vind die Gore stallen wel een probleem. De magere paarden, tja zijn die net nieuw? Bedoel van die import volbloeden zijn vaak wat dun. Er mist heel veel context. Maar goed ik ken het bedrijf niet maar bij het verhaal en foto’s denk ik vooral in vragen ..

Domdiedom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 04:52

Ik denk dat PZB eerder begon met verwaarloosde paarden maar dat we er eigenlijk niet zo veel hebben in Nederland. Als ze eens zouden kijken naar Horse Plus Humane Society die hebben elke maand wat ze redden wat niet te redden is en wat ze uitgeven. Bij Horse Plus Humane Society zeggen ze ook elke keer als je weet dat je paard pijn heeft dump hem dan niet. En als je er niet meer voor kan zorgen breng hem dan maar onze dierenarts en maakt een keus. Dat vind ik dus een stichting die liefde voor paarden heeft niet pzb

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 22:27

Wauw, dat Horse Plus Humane Society ziet er professioneel en no-nonsense uit.

Er staat zelfs een heuse mustang bij het adoptie aanbod.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 00:31

MarjanB schreef:
Vind die Gore stallen wel een probleem. De magere paarden, tja zijn die net nieuw? Bedoel van die import volbloeden zijn vaak wat dun. Er mist heel veel context. Maar goed ik ken het bedrijf niet maar bij het verhaal en foto’s denk ik vooral in vragen ..

Ik ken deze man en zijn bedrijf helaas wel. En hij verkondigd gewoon doodleuk aan iedereen die t wil horen dat ie zn paarden "gewoon niks te vreten geeft dan zijn ze tenminste braaf in de lessen" :+ Dusja, hij houd ze bewust zo.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 00:38

Helaas hebben maneges niet altijd het beste met hun paarden voor. Wij hebben ooit wel eens een pony opgehaald die tergend langzaam voetje voor voetje naar de trailer strompelde van de pijn. En die stond nog gewoon op de inschrijflijst voor de lessen van die dag even later, en er hadden zich al fans ingeschreven die er graag op wilden en baalden dat we het beestje meenamen....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 01:22

Duality schreef:
MarjanB schreef:

Ik ken deze man en zijn bedrijf helaas wel. En hij verkondigd gewoon doodleuk aan iedereen die t wil horen dat ie zn paarden "gewoon niks te vreten geeft dan zijn ze tenminste braaf in de lessen" :+ Dusja, hij houd ze bewust zo.

Wat een vreselijke vent! Ik snap niet dat mensen dit goed kunnen praten... :\

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 06:34

Dat is idd niet best…

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 08:01

Elk die daar een euro aan les uitgeeft is mede verantwoordelijk vind ik.
En je hoeft geen verstand van dieren te hebben om magere dieren te herkennen.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 11:09

Cowgirl schreef:
Ik lees al van het bgin af aan mee en blijf dit toch een bizarre constructie vinden.
Staat het ook in het contract dan dat je alleen met toestemming van PZB een paard mag laten inslapen?

Tsja, een vriendin van me had een kleintje van PZB, die heeft hem gewoon laten inslapen en daar heeft PZB nooit iets van gezegd. Terecht trouwens, bij acuut nierfalen en zoveel pijn dat je niets meer ziet ga je niet wachten op toestemming.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 11:38

Zo denk ik er ook over. En alsof ze je dan voor de rechter gaan slepen als je een goed verhaal hebt. Dat geld kunnen ze beter in de paarden stoppen.

Die manege is wel heel treurig zeg. Het blijft toch frustrerend dat de wetgeving niet meer mogelijkheden biedt om dit soort mensen aan te pakken. Toch bizar dat de instanties ervan weten maar dat er niet doorgepakt wordt