Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dierenfan schreef:Tja wel/niet mogen inslapen zou ik zelf niet van wakker liggen. Ik heb nog nooit een asiel ingelicht dat ik de ooit geadopteerde hond in ging laten slapen. Ik vond dat euthanasie voor betreffende hond de enige juiste optie was en liet dat uitvoeren. Eventueel daarna deed ik de stichting of opvang gerust inlichten als deze tenminste in de vele tussenliggende jaren ook regelmatig belangstelling had. Anders niet, waarom zou ik? Euthanasie gebeurd altijd in overleg met een deskundige dus geen spontane en onnodige actie. In deze zou het paard misschien nog als weide maatje kunnen leven echter met al deze problemen??
Dreamboy schreef:dierenfan schreef:Tja wel/niet mogen inslapen zou ik zelf niet van wakker liggen. Ik heb nog nooit een asiel ingelicht dat ik de ooit geadopteerde hond in ging laten slapen. Ik vond dat euthanasie voor betreffende hond de enige juiste optie was en liet dat uitvoeren. Eventueel daarna deed ik de stichting of opvang gerust inlichten als deze tenminste in de vele tussenliggende jaren ook regelmatig belangstelling had. Anders niet, waarom zou ik? Euthanasie gebeurd altijd in overleg met een deskundige dus geen spontane en onnodige actie. In deze zou het paard misschien nog als weide maatje kunnen leven echter met al deze problemen??
Maar jij zit dan ook niet in een tv programma waar elke stap gefilmd wordt. Ik weet dat er een bokker is die heel veel gezeur heeft gehad omdat ze het paard, wat ook bij pzb vandaan kwam, wilde laten inslapen en daar gewoon geen toestemming voor kreeg. Dat is een langdurige kwestie geweest. Het paard zal best als weidemaatje kunnen leven denk ik maar zoals die Mathilde zei wie zit er te wachten op een weidemaatje met zulje hoge medische kosten (medicijnen).
dierenfan schreef:Tja wel/niet mogen inslapen zou ik zelf niet van wakker liggen. Ik heb nog nooit een asiel ingelicht dat ik de ooit geadopteerde hond in ging laten slapen. Ik vond dat euthanasie voor betreffende hond de enige juiste optie was en liet dat uitvoeren. Eventueel daarna deed ik de stichting of opvang gerust inlichten als deze tenminste in de vele tussenliggende jaren ook regelmatig belangstelling had. Anders niet, waarom zou ik? Euthanasie gebeurd altijd in overleg met een deskundige dus geen spontane en onnodige actie. In deze zou het paard misschien nog als weide maatje kunnen leven echter met al deze problemen??
Rizette schreef:Dreamboy schreef:
Tja wel/niet mogen inslapen zou ik zelf niet van wakker liggen. Ik heb nog nooit een asiel ingelicht dat ik de ooit geadopteerde hond in ging laten slapen. Ik vond dat euthanasie voor betreffende hond de enige juiste optie was en liet dat uitvoeren. Eventueel daarna deed ik de stichting of opvang gerust inlichten als deze tenminste in de vele tussenliggende jaren ook regelmatig belangstelling had. Anders niet, waarom zou ik? Euthanasie gebeurd altijd in overleg met een deskundige dus geen spontane en onnodige actie. In deze zou het paard misschien nog als weide maatje kunnen leven echter met al deze problemen??
Maar jij zit dan ook niet in een tv programma waar elke stap gefilmd wordt. Ik weet dat er een bokker is die heel veel gezeur heeft gehad omdat ze het paard, wat ook bij pzb vandaan kwam, wilde laten inslapen en daar gewoon geen toestemming voor kreeg. Dat is een langdurige kwestie geweest. Het paard zal best als weidemaatje kunnen leven denk ik maar zoals die Mathilde zei wie zit er te wachten op een weidemaatje met zulje hoge medische kosten (medicijnen).
Rizette schreef:Welke PPID er kan ongestraft op het gras het hele jaar door?
Dreamboy schreef:Schuur_ schreef:Precies dat dierenfan. Neem je verantwoordelijkheid als eigenaar en schuif het niet in de schoenen van een ander wat met veel van de paarden die naar PZB gaan gebeurt.Moderatoropmerking:Bericht verwijderd
LV19952 schreef:Cowgirl schreef:Wat zou PZB dan kunnen doen als je het dier hebt laten inslapen en daarbij een verklaring van je DA hebt.
Je aanklagen?
Je kan het inslapen ook niet melden bij PZB maar “hij lag ineens ‘s morgens dood in de wei”.
neetoch schreef:Dus die dame die in dat programma zit en speelt, heeft het paard van PZB en brengt hem nu van ellende weer terug omdat hij veel zieker is dan dat PZB heeft voorgesteld dat hij was? Zou toch mooi zijn als ze het programma zouden gebruiken om dit eens aan de kaak te stellen. Of ze moet hem jaren met veel plezier gehad hebben...
Brainless schreef:Cowgirl schreef:Wat zou PZB dan kunnen doen als je het dier hebt laten inslapen en daarbij een verklaring van je DA hebt.
Je aanklagen?
Tja, wettelijk blijft het hun paard en mag jij hem niet laten inslapen.
lies schreef:Dat vraag ik me af. Je koopt gewoon het paard, je betaalt immers een marktconforme prijs. Dat zij het adoptie noemen is prima, maar in the end is het jouw paard voor de wet, lijkt me.
friezenfan2 schreef:Dat willen ze niet zeggen en ze vragen ook of niemand de naam wilt noemen. Maar we moeten het wel allemaal melden bij 144.