Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 19:34

Earth schreef:
Nyaleti schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Ik moest hier wel even om gniffelen :')
Hoe duur is maandelijks onderhoud voor een cushing paard, er vanuit gaande dat je 1 pilletje per dag geeft?

Hangt af van de dosering en welk merk. Hier 1mg pergosafe voor 1.86 per dag.

Jammer dat de huidige adoptant afscheid moet nemen van het paard door omstandigheden. Ben ook benieuwd met welke naam en verhaal deze ter adoptie komt :)
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-03-25 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 12:51

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd door auteursrecht

Soort van onderverhuur
Laatst bijgewerkt door Muiz op 13-11-24 04:48, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: verwijderd

Gwenvd

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:51

Dat mag toch? Doen veel meer stallen :)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 14:00

Is dit in eigendom van Twickel?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 14:06

De locatie die zij huren....

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 14:45

En? Ze verhuren ook een vakantiewoning. Die staat ook op de locatie en is niet eigendom van PzB.

Als jij een hele locatie huurt, mag je dan niet in overleg met de eigenaar daar een deel van verhuren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 15:05

Zullen we ajb stoppen om hier in het topic op alle slakken zout te strooien en heb hebben om dingen die écht het bespreken waard zijn?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 15:58

Wat jij vindt dat geplaatst moet worden of niet geplaatst moet worden is iets heel anders dan op alle slakken zout leggen. Het is jouw mening geen feit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 16:05

Ja snap ik. Maar wat is het probleem dat zij die bak verhuren? Daar doen zij toch niks fout mee? Of niks wat mensen/dieren schaadt? Als zij dit met de verhuurder van het pand hebben afgesproken mag dit toch gewoon.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 16:17

Als

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 16:31

Zullen we niet gaan speculeren en het alleen bij de feiten houden? Voordat het topic straks weer op slot gaat?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 17:03

LV19952 schreef:
Zullen we niet gaan speculeren en het alleen bij de feiten houden? Voordat het topic straks weer op slot gaat?

Opvallend dat jij diegene bent die speculeert en over ALS begint en mij nu terecht wijst omdat ik het herhaal. Maar goed idee om dat niet meer te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 22:34

Rizette schreef:
LV19952 schreef:

Opvallend dat jij diegene bent die speculeert en over ALS begint en mij nu terecht wijst omdat ik het herhaal. Maar goed idee om dat niet meer te doen!

Mij zie je in bovenstaand bericht nergens speculeren hoor!

@ Rocamor: dat dus inderdaad!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 22:53

Als zij dit met de verhuurder van het pand hebben afgesproken mag dit toch gewoon.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 11:18

Ze bieden toch al de hele tijd vanalles te huur aan om inkomsten te genereren uit de locatie. Het komt op mij al de hele tijd over alsof dat ook de bedoeling was van de eigenaar van het hele spulletje: kijk maar of jullie het voor elkaar krijgen om het zo goed draaiend te krijgen dat je door de inkomsten, de kosten voor jullie zelf / de stichting (opvang) laag kunnen houden :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 12:34

pmarena schreef:
Ze bieden toch al de hele tijd vanalles te huur aan om inkomsten te genereren uit de locatie. Het komt op mij al de hele tijd over alsof dat ook de bedoeling was van de eigenaar van het hele spulletje: kijk maar of jullie het voor elkaar krijgen om het zo goed draaiend te krijgen dat je door de inkomsten, de kosten voor jullie zelf / de stichting (opvang) laag kunnen houden :)

Ja die indruk had ik ook. Dus dat ze ook de rijbaan aanbieden vind ik niet raar. Is best vraag naar goede rijbakken om te gebruiken.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 15:38

Ik zie het probleem ook niet zo, het is toch prima dat ze proberen extra geld te verdienen. Ze hebben er een mooie locatie voor, dus daar is niets mis mee. Het zal alleen nooit duidelijk worden hoeveel ze ermee verdienen en wat er met dat geld gebeurt, net als met alle andere bedragen die ze aan donaties e.d. binnen krijgen. Dus in die zin snap ik het punt wel, maar dat zal toch nooit veranderen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 22:45

Was vanavond aan het kijken wat er zoal op tv was toen ik bij het programma Urk belandde. Precies op het moment dat ze het paard van Mathilde terug gingen brengen naar PZB. Ik had toch wel heel erg met haar te doen, wat een verdriet. Maar ze zei het wel heel treffend. Wie zit er nu te wachten op een paard met zoveel issues en hoge medische kosten. Ben wel heel benieuwd hoe dit paard straks voorgesteld gaat worden. Als rijpaard of weidemaatje.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 06:03

Maar ondanks dat ze het zo treffend benoemde brengt ze hem terug ipv euthanasie en verder lijden voorkomen. Ze benoemde het treffend qua zijn gebreken van stof allergie, artrose en cushing maar daarnaast dat hij niet wil springen.....waarom zou je willen springen met zo'n paard... waarom zou je er überhaupt op willen rijden. Voelde erg dubbel

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 07:06

Precies dat dierenfan. Neem je verantwoordelijkheid als eigenaar en schuif het niet in de schoenen van een ander wat met veel van de paarden die naar PZB gaan gebeurt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 07:12

Hadden ze hem ook bij pzb vandaan?

Want dan is het makkelijk praten, maar mag je ze dus niet zomaar laten inslapen. Waar meteen het kwalijke zit als een dier niet gezond is en last heeft, je bent wel het geld kwijt aan alle dierenarts kosten, maar mag niet beslissen dat het klaar is.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 07:23

dierenfan schreef:
Maar ondanks dat ze het zo treffend benoemde brengt ze hem terug ipv euthanasie en verder lijden voorkomen. Ze benoemde het treffend qua zijn gebreken van stof allergie, artrose en cushing maar daarnaast dat hij niet wil springen.....waarom zou je willen springen met zo'n paard... waarom zou je er überhaupt op willen rijden. Voelde erg dubbel

Wat is er gezegd toen ze het paard adopteerde? Dat het nog te rijden was? Dan had zijn natuurlijk ook de verwachting dat dat kon en benoem je dat ook duidelijk dat dat niet kan omdat dat dan ook een frustratie is.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:06

dierenfan schreef:

Ik denk dat er meer paarden met dit soort problemen gereden wordt dan je zou denken. Ze moest hem wel terug brengen maar ik denk dat ze zelf ook liever anders gezien had.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:45

Dreamboy schreef:
dierenfan schreef:

Ik denk dat er meer paarden met dit soort problemen gereden wordt dan je zou denken. Ze moest hem wel terug brengen maar ik denk dat ze zelf ook liever anders gezien had.

Denk niet dat daar veel Happy Athletes tussen zitten. Niet verbazingwekkend dat dit paarden niet meer wil/ kan springen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:57

Rizette schreef:
Dreamboy schreef:

Denk niet dat daar veel Happy Athletes tussen zitten. Niet verbazingwekkend dat dit paarden niet meer wil/ kan springen.[/quote]

Dat is ook niet zo raar. Maar zolang dierenartsen zeggen dat dit soort paarden gewoon bereden mogen worden zal je dit houden. Ook al zeggen ze bv alleen stapritjes, er zijn altijd mensen die dan denken ach hij loopt best goed dus ik kan er wel een schepje bovenop doen.