Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daks schreef:Ik ben benieuwd wat alle tegenhangers/actievoerders/bijvoerders weet ik wie je bent vind van het feit dat er door voer groepen nu al gevoerd word.
Onderstaande foto is van vandaag.
[ [url=m/I46tA9.jpg]Afbeelding[/url] ]
oomens schreef:Daks schreef:Ik ben benieuwd wat alle tegenhangers/actievoerders/bijvoerders weet ik wie je bent vind van het feit dat er door voer groepen nu al gevoerd word.
Onderstaande foto is van vandaag.
[ [url=m/I46tA9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Over welk gebied gaat dat? En wordt daar met toestemming van de beheerders/eigenaars gevoerd of is dit weer een geval van illegaal afval dumpen in een natuurgebied door partijen die daar niets te zoeken hebben?
spatter schreef:mmm, aparte reacties!
Omdat ze zich van de zomer vet hebben gevreten wil dat nog niet zeggen dat er NU genoeg ruwvoer aanwezig is en wij weten allemaal dat een paard 24 uur per dag ruwvoer nodig heeft om geen maagzweren te krijgen.
Geen idee hoeveel ruwvoer daar op dit moment nog is voor de paarden dus ik kan ook niet oordelen of dat voeren terecht is.
Naar aanleiding van een foto van vette paarden evenmin.
Gini schreef:sterregoud schreef:
De dieren lijden nog steeds honger, hoor. Wat dacht je dat de runderen nu kunnen eten ?
Grassen, riet, planten die zij kunnen verteren en andere grazers niet. We hebben een zachte nazomer gehad, tot diep in november heeft het gras nog gegroeid.
sterregoud schreef:Gini schreef:
Grassen, riet, planten die zij kunnen verteren en andere grazers niet. We hebben een zachte nazomer gehad, tot diep in november heeft het gras nog gegroeid.
Heb je recent nog eens naar de runderen gekeken ? Of ben je inmiddels gewend aan hun -bijna de helft van wat ze normaal zouden zijn- look ?
Rebecca schreef:Op FB de heupbotten steken uit , ooit een melkkoe gezien ? Ohnee tuurlijk niet ze drinken geen melk en wonen in de stad
sneeuwpop schreef:Als er genoeg eten is, dan laten ze het hooi toch gewoon liggen?
Mijn beesten hebben iig liever gras IPV hooi.
Ik vind de reactie niet gek van de actievoerders. Vertrouwen is weg en lang wachten kan weer voor veel slachtoffers zorgen wanneer het weer ineens omslaat.
Weet dat er op de hengstenweide in de buurt ook bijgevoerd moet worden omdat er dit jaar niet veel meer staat. Dat wisselt ook per jaar of ze moeten bijvoeren of niet.
Karl66 schreef:sneeuwpop schreef:Als er genoeg eten is, dan laten ze het hooi toch gewoon liggen?
Mijn beesten hebben iig liever gras IPV hooi.
Ik vind de reactie niet gek van de actievoerders. Vertrouwen is weg en lang wachten kan weer voor veel slachtoffers zorgen wanneer het weer ineens omslaat.
Weet dat er op de hengstenweide in de buurt ook bijgevoerd moet worden omdat er dit jaar niet veel meer staat. Dat wisselt ook per jaar of ze moeten bijvoeren of niet.
Jij denkt dat het een goed idee is dat ze naar de winter toe een vetvoorraad opbouwen om daarna in de winter zoveel te kunnen eten dat ze de winter nog vetter uitkomen dan ze erin gegaan zijn?