Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daks schreef:Ohh dat wil ik best uitleggen.
De koniks worden verplaatst zodat er niet bijgevoerd hoeft te worden. SBB heeft 2 opties opgelegd gekregen. Of. Verplaatsen of bijvoeren.
Echter een echte nauw betrokken bron heeft ook aangegeven dat de paarden verplaatst worden omdat ze te tam zijn. Te tam om daar veilig te kunnen verblijven.
Tja ik hoef niet uit te leggen hoe dat komt denk ik
sterregoud schreef:Gini schreef:Gelukkig dan dat de nieuwe oplossing een hongerdood overbodig maakt en ook de Konikpaarden dat dus niet meer moeten ondergaan.
De dieren lijden nog steeds honger, hoor. Wat dacht je dat de runderen nu kunnen eten ?
dees_daan schreef:Daks schreef:Ohh dat wil ik best uitleggen.
De koniks worden verplaatst zodat er niet bijgevoerd hoeft te worden. SBB heeft 2 opties opgelegd gekregen. Of. Verplaatsen of bijvoeren.
Echter een echte nauw betrokken bron heeft ook aangegeven dat de paarden verplaatst worden omdat ze te tam zijn. Te tam om daar veilig te kunnen verblijven.
Selectief lezen kan ook hè![]()
"De kudde in het Oostvaardersveld - een terrein van 100 hectare - is de afgelopen jaren flink gegroeid. Daardoor dreigt nu een voedseltekort. Staatsbosbeheer kan kiezen tussen bijvoeren of verplaatsen van de dieren."
Dit kan je ook als de reden zien.
xxCYNNxx schreef:moeras is geen grasland...moeras hebben die runderen niet zoveel aan. Dat is ten behoeve van de watervogels en andere waterdieren.
Maar die runderen grazen niet in het moeras. Ze zullen heus wel wat eten daar; jonge rietscheuten bv, maar het overgrote deel van hun voeding komt niet van het moerasdeel, maar van het droge gedeelte.
En het droge deel, waar de grote grazers voornamelijk lopen, zal zeker te lijden hebben gehad met zo weinig neerslag.
Daks schreef:dees_daan schreef:electief lezen kan ook hè![]()
"De kudde in het Oostvaardersveld - een terrein van 100 hectare - is de afgelopen jaren flink gegroeid. Daardoor dreigt nu een voedseltekort. Staatsbosbeheer kan kiezen tussen bijvoeren of verplaatsen van de dieren."
Dit kan je ook als de reden zien.
Inderdaad selectief lezen ik zeg toch ook dat er 2 opties zijn.
Maar er zit ook nog een verhaal achter
Daks schreef:Zonder het gedram van de agressiesievoerders hoefden de paarden niet verplaatst te worden maar had jawel de natuur het zelf opgelost kwa grootte..
dees_daan schreef:Daks schreef:Zonder het gedram van de agressiesievoerders hoefden de paarden niet verplaatst te worden maar had jawel de natuur het zelf opgelost kwa grootte..
Nee want dit is een ander gebied, deze paarden vallen niet onder de wilde paarden zoals de paarden in de OVP dat wel doen. Ze hadden dus sowieso moeten bijvoeren of verplaatsen net als wij dat zouden moeten met eigen paarden. Omdat ze dus onder gehouden paarden vallen. De natuur zijn gang laten gaan mag dan sowieso niet. Gelukkig maar want anders kan iedere gek wel roepen dat zijn paarden het zelf wel regelen en dat het de bedoeling is dat de zwaksten uitvallen.
Daks schreef:Ohh dat wil ik best uitleggen.