[HK][WEG] De dressuur is begonnen! - kijk en klets mee!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:38

N0a schreef:
Meer mensen overigens die bij startlijsten hele tijd Sjef Janssen endurance zien rijden 8)7

[ Afbeelding ]

Ik heb naar hem zitten kijken, maar ik heb hem niet eens herkend.. :')

Anoniem

Re: [HK][WEG] De dressuur is begonnen! - kijk en klets mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:39

Hahaha idd nu je het zegt , Sjef doet dingen waar wij niks van weten..

Stofzuiger heeft honger hier :j

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:40

FriesWytske schreef:
En weer een relletje. Er was een gerucht dat Edward niet van start zou gaan in de Special. Kwam uit het Duitse kamp vandaan.

http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... etten.html
Tot slot waren er vooraf geruchten dat Edward Gal niet van start zou gaan met Glock’s Voice. Ze kwamen uit het Duitse kamp. Ernes zucht er eens diep bij. ‘Ik snap niet waarom ze dat nu weer zo doen. Ze zijn altijd aardig als je met ze praat en dan moet het weer zo. Jammer.’

pff belachelijk zeg.. daarom gun ik persoonlijk ook sneller dat Engeland goud zou winnen dan de Duitsers. Omdat de Duitsers het de andere gewoon niet gunnen..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:40

Janine1990 schreef:
SAKKIA schreef:
Ach ja, heb je ons weleens over Totilas horen praten :+ Doen we niks voor de Duitsers onder hoor. We mogen ons zelf ook weleens in de spiegel aankijken. We zijn echt geen haar beter.

Ik denk ook dat van Solfhout misschien gedacht heeft: We gaan goed rondsturen en kijken waarhet schip strand. De druk en de lat liggen dan direct een stuk lager.....
Maar hij verdient het hoor :j Het stukje wat ik gezien heb, zag er goed en vriendelijk uit :j
Fijn paard om naar te kijken ook.

Ik denk dan altijd maar weer... Wat hebben de Duitsers gezien en gehoord achter de schermen?
Voice geeft voor de tweede dag op rij niet thuis vanaf de piaffe. Terwijl hij dat toch altijd wel prima kon?? Misschien vergis ik me hoor...

Oh dat ben ik ook wel met je eens hoor. Voice presteerde echt niet zoals hij kan. En je weet idd niet wat er gezegd wordt. Maar ik ben dat gezeik tussen Duitsers en Nederlanders soms gewoon een beetje zat :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:41

HorseTimeXL schreef:
FriesWytske schreef:
En weer een relletje. Er was een gerucht dat Edward niet van start zou gaan in de Special. Kwam uit het Duitse kamp vandaan.

Tot slot waren er vooraf geruchten dat Edward Gal niet van start zou gaan met Glock’s Voice. Ze kwamen uit het Duitse kamp. Ernes zucht er eens diep bij. ‘Ik snap niet waarom ze dat nu weer zo doen. Ze zijn altijd aardig als je met ze praat en dan moet het weer zo. Jammer.’

pff belachelijk zeg.. daarom gun ik persoonlijk ook sneller dat Engeland goud zou winnen dan de Duitsers. Omdat de Duitsers het de andere gewoon niet gunnen..

Dit dus ;)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:42

hmm ja... en wij gunnen het de duitsers wel wou je zeggen? lol

Hoeveel commotie was (en is) er ook al weer dat Toot verkocht werd en maar terug moest (moet) naar Edward?

Ik zie NL-Dui in dit maar een beetje hetzelfde als NL-Dui tijdens voetbal :P

Maar ik ben het wel met je eens wat betreft GB, vind ik een zeer sympathiek rijdend team
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 27-08-14 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:42

Beetje late reactie, maar wat een heerlijkheid om die Diederik met dit paard te zien rijden zeg! Das puur genieten *\o/* !

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:44

Frankaas schreef:
FriesWytske schreef:

Duitsers...............................

Of gewoon het gebruikelijke gezeur van Nederland tegen Duitsland. Is het niemand ooit opgevallen dat de Duitsers dat nooit hebben met de Britten, de Amerikanen, de Denen, de Zweden of wie dan ook. Als het in Nederland niet goed gaat met iets gaan we het volk afleiden door over Duitsland te zeuren. :D
Ik ben er langzamerhand wel klaar mee. Er wordt hier in Nederland ook het ergste gezeurd over de jurering. Door onze ruiters, onze bondscoach (vooral de vorige), de pers en natuurlijk door altijd weer dezelfde Bokkers. :D Terwijl wij bij de enige grote internationale wedstrijden waar iets raars is gebeurd er juist voordeel van hadden. Zoals Laurens gisteren vertelde over het vorige EK waar we zilver haalden omdat Michael Eilberg bij 1 jurylid 10% minder had dan het gemiddelde. Wat deden de Britten toen, gewoon vrolijk het brons in ontvangst nemen en niet zeuren.

Als bij alle "relletjes" Nederland betrokken is dan weet je toch langzamerhand wel hoe het zit. }>

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:44

Waar kan je zien welke jury waar zit??

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:45

Annemiek80 schreef:
hmm ja... en wij gunnen het de duitsers wel wou je zeggen? lol

Hoeveel commotie was (en is) er ook al weer dat Toot verkocht werd en maar terug moest (moet) naar Edward?

Ik zie NL-Dui in dit maar een beetje hetzelfde als NL-Dui tijdens voetbal :P

Maar ik ben het wel met je eens wat betreft GB, vind ik een zeer sympathiek rijdend team

Woooow ben je vergeten hoe Nederland massaal achter Duitsland stond toen we uitgeschakeld werden op het laatste WK???

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:45

xxxJulia schreef:

Bovenaan de start/live result lijst.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:46

karijn

Naar aanleiding van de post met als opmerking dat Voice een aanfluiting is ivt Arlando en dat de een een mindere dag had dan de ander en vice versa:

Even niet vergeten dat Voice überhaupt niet in de running was voor een selectieplaats in het team. Hij is het reservepaard en mist de kilometers in aanloop naar dit WK toe. Arlando heeft ook niet veel kilometers in de benen maar is qua karakter en vorm beter dan Voice en was wel in de running en heeft in de aanloop naar dit WK wel meer kilometers gemaakt dan Voice. Dus heeft het, denk ik, geen zin om te zeggen dat Voice een aanfluiting is. Ik neem aan dat dat relatief bedoeld is maar vind het toch een rare opmerking.

xxxJulia

Bedankt!!

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:47

xxxJulia schreef:

H : Dietrich PLEWA
C : Susan HOEVENAARS
M : Isabelle JUDET
E : Stephen CLARKE
B : Liselotte FORE
K : Francis VERBEEK
F : Elizabeth MC MULLEN

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:48

karijn schreef:
Naar aanleiding van de post met als opmerking dat Voice een aanfluiting is ivt Arlando en dat de een een mindere dag had dan de ander en vice versa:

Even niet vergeten dat Voice überhaupt niet in de running was voor een selectieplaats in het team. Hij is het reservepaard en mist de kilometers in aanloop naar dit WK toe. Arlando heeft ook niet veel kilometers in de benen maar is qua karakter en vorm beter dan Voice en was wel in de running en heeft in de aanloop naar dit WK wel meer kilometers gemaakt dan Voice. Dus heeft het, denk ik, geen zin om te zeggen dat Voice een aanfluiting is. Ik neem aan dat dat relatief bedoeld is maar vind het toch een rare opmerking.

Inderdaad.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:48

Je kunt je afvragen of die 'roddel' wel klopt. (dan bedoel ik waar komt die precies vandaan e.d.)

Wel was duidelijk dat Voice op het voorterrein al een hand vol was. Ik denk trouwens dat het te makkelijk is om het paard hier de schuld van te geven. Hij mist ervaring en is tweede paard. Dus dan bouw je al weinig tot geen ervaring op op dit soort evenementen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:50

ik denk inderdaad dat daar het probleem hem zit met Voice op dit moment.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:51

Sammie schreef:
Je kunt je afvragen of die 'roddel' wel klopt. (dan bedoel ik waar komt die precies vandaan e.d.)

Wel wat duidelijk dat Voice op het voorterrein al een hand vol was. Ik denk trouwens dat het te makkelijk is om het paard hier de schuld van te geven. Hij mist ervaring en is tweede paard. Dus dan bouw je al weinig tot geen ervaring op op dit soort evenementen.

Misschien is dat ook het probleem van een favorietenrol. De favorieten hebben allemaal één toppaard en wat daaronder zit is er in sommige gevallen gewoon niet of beduidend minder.
En dan is er misschien te veel vertrouwen in het stalmanagement (wat vast allemaal 200% in orde is hoor!), waardoor af en toe wordt vergeten dat het toch echt geen auto's zijn en dat dieren zomaar eens niet in orde kunnen zijn.

Met andere woorden, is het niet veel verstandiger om een tweede paard niet meer zo zeer als tweede paard te gebruiken? Want het probleem is inderdaad de routine.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:52

Voice heeft op dit moment gegeven wat die kon, dat hij dwars wordt is wel te verwachten. Minder ervaring, nauwelijks voorbereid en dan ook nog op zo'n enorm evenement. Petje af dat EG er nog zo'n proef mee kon rondsturen. Je zag gewoon de spanning in het paard.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:54

Ja maar is het dan niet juist handig ook het tweede paard in de aanloop naar zo'n evenement meer uren te geven? Je hoopt het niet maar je weet dat je eerste paard altijd geblesseerd kan raken..

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:55

En daarmee bewijst Edward wat een vakman hij is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:55

Als je meer uren geeft aan paard b, gaat dat weer ten koste van paard a. Dat is weer een afweging die je je moet maken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:56

Sammie schreef:
Als je meer uren geeft aan paard b, gaat dat weer ten koste van paard a. Dat is weer een afweging die je je moet maken.

Ja je hebt gelijk, wilde mijn bericht nog editten maar zag dat je al gereageerd had.
Het is toch een keuze die je moet maken en zoveel evenementen die daar de kans toe bieden zijn er natuurlijk ook niet.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:58

Je tweede paard kan ook geblesseerd raken. Je kan je dan ook afvragen waarom Danielle Heijkoop geen reservepaard heeft...dat heet een koe in zijn kont kijken. Je maakt een keuze welk paard je meeneemt naar een groot evenement en daar train je meer mee.