Earth schreef:Ik zie het ook op Facebook staan
Ik ben geblokkeerd op hun facebook. Het is ook verder niet belangrijk.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8Eveline schreef:Waar moet ik aan denken als ze geen goed huisje hebben gehad maar er wel goed uitzien.
Ik vindt het zo dramatisch klinken. Werden ze dan geslagen?
julius_juut schreef:8Eveline schreef:Waar moet ik aan denken als ze geen goed huisje hebben gehad maar er wel goed uitzien.
Ik vindt het zo dramatisch klinken. Werden ze dan geslagen?
'Geen goed huis' kan zo veel of zo weinig zijn dat zo'n zinnetje an sich weinig zegt.
Een paard waar basiszorg ontbreekt (bekappen/ontwormen) maar wel gevoerd wordt en de dieren geen pijn toegebracht wordt, is dat 'geen goed huis'? In mijn ogen wel, maar daar zal een paard qua sociaal gedrag niets aan over houden. De pensionstal waar ik een tijdlang met mijn pony gestaan heb was ook geen goed huis voor de paarden van de eigenaar zelf (bekappen werd niet aan gedaan, tuig wat overduidelijk niet past, dierenarts niet of veel te laat), maar die waren wel prima sociaal en werden niet onvriendelijk bejegend.
Rizette schreef:julius_juut schreef:
'Geen goed huis' kan zo veel of zo weinig zijn dat zo'n zinnetje an sich weinig zegt.
Een paard waar basiszorg ontbreekt (bekappen/ontwormen) maar wel gevoerd wordt en de dieren geen pijn toegebracht wordt, is dat 'geen goed huis'? In mijn ogen wel, maar daar zal een paard qua sociaal gedrag niets aan over houden. De pensionstal waar ik een tijdlang met mijn pony gestaan heb was ook geen goed huis voor de paarden van de eigenaar zelf (bekappen werd niet aan gedaan, tuig wat overduidelijk niet past, dierenarts niet of veel te laat), maar die waren wel prima sociaal en werden niet onvriendelijk bejegend.
Precies, het is wat Calijn er van vindt en we hebben gezien dat dat nog al eens afwijkend is van wat hun dierenarts , deskundige of ex - of nieuwe eigenaar er van vindt.
Marigold schreef:Nou misschien bedoelen ze dat die ponies met veulens van een bloedtapperij komen en/of melkerij. Dan wordt er wel vrij zakelijk met die dieren omgegaan, wel goed qua basisvoorzieningen maar dan zijn ze wel net uit het productie proces gekomen. Als dat zo is, ik zie verder geen bron berichten van deze stichting maar bij ineens veel aanbod van merries met veulens denk ik in die richting.
Gwenvd schreef:Ik vind het sowieso op het moment dat er op veel slakken zout wordt gelegd.
Het zijn nieuwe paarden, allemaal met veulens. Dan kunnen we toch zelf bedenken dat de kans groot is dat ze bij een “fokkerij” of iets in die richting vandaan komen?
Het is op het moment zo zoeken naar dingen die ze niet goed doen, vind ik jammer.
Het is opzich ook logisch dat op een opvang vaak paarden komen die geen goed huis hebben gehad toch? En daar zou die wormenbuik ook heel goed vandaan kunnen komen.
Babootje schreef:PZB is niet non profit. Ze zeggen wel dat ze dat zijn, maar ze zijn het niet. Alleen de Anbi is non-profit, maar het hele adoptiesysteem valt daar niet onder.