Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gamova schreef:Ik vind het jammer dat er geen wegstreep systeem is voor de jurering. Volgens mij zijn er sporten waarbij het hoogste en het laagste resultaat niet mee tellen? Zou imo alleen maar positief kunnen uitpakken voor de sport?
Lusitana schreef:Lepeltje schreef:Waarom mag dat eigenlijk niet? Als dat voor die dieren fijner is, lijkt me toch vrij onschuldig.. Ik heb zelf altijd al suizende oren van dit soort dingen met harde muziek, een paard heeft nog veel gevoeliger oren.
Omdat het de concentratie bevorderd zonder dat die via de ruiter gaat. Dressuur moet een paard kalm maken, niet middelen. Je rijdt wedstrijden om te laten zien hoe goed je je paard opgeleid hebt, niet om kunstjes te vertonen met allerlei hulpmiddelen die het vergemakkelijken.
Daarbij als de een het wel heeft en de ander niet, is het niet eerlijk.
Lusitana schreef:gabixcoen schreef:Piaffe pirouette?
Is in principe wat handen betreft niet lastiger, daar je die met een los teugeltje kunt rijden.
Ik heb daar een leuk filmpje van van een ouwe man die dat doet met een sigaar in de mond. Heen en weer ook nog ...(Privé, kan ik niet online zetten helaas)
naar halthouden gaat wel lukken, maar de moeilijke dingen wordt lastig denk