Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 19:19

capopjekop schreef:
Ik denk dat mensen vooral doneren om de dieren te helpen en dat het de meeste mensen niet uitmaakt in welke vorm pzb het giet.

Kijk ik ben het er mee eens dat ze transparant en eerlijk moeten zijn. Maar sommige mensen hier zien alles negatief

Maar wat zou je ervan vinden als zo'n organisatie zichzelf verrijkt van de donaties / inkomen uit adopties en andere sponsorbedragen. Dat geldt helemaal niet gaat naar de paarden, maar naar een mooi optrekje op eigen naam. Ik zeg niet dat het bij PZB zo is, maar je moet ze de kost geven. Vooral bij stichtingen wordt zo ontzettend veel binnengeharkt wat via onduidelijke constructies in eigen zak verdwijnt.
Als je als stichting(en) niets te verbergen hebt zou transparantie niet zo'n probleem moeten zijn.

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 16:55

Babootje schreef:
capopjekop schreef:
Ik denk dat mensen vooral doneren om de dieren te helpen en dat het de meeste mensen niet uitmaakt in welke vorm pzb het giet.

Kijk ik ben het er mee eens dat ze transparant en eerlijk moeten zijn. Maar sommige mensen hier zien alles negatief

Maar wat zou je ervan vinden als zo'n organisatie zichzelf verrijkt van de donaties / inkomen uit adopties en andere sponsorbedragen. Dat geldt helemaal niet gaat naar de paarden, maar naar een mooi optrekje op eigen naam. Ik zeg niet dat het bij PZB zo is, maar je moet ze de kost geven. Vooral bij stichtingen wordt zo ontzettend veel binnengeharkt wat via onduidelijke constructies in eigen zak verdwijnt.
Als je als stichting(en) niets te verbergen hebt zou transparantie niet zo'n probleem moeten zijn.

Vraag me af wat een rechtzaak zou uitkomen qua verantwoording op medische kosten etc….
Pzb zegt kosten adoptant, maar hun zijn en blijven toch eigenaar?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 18:33

Babootje schreef:

Annemiekev schreef:
Vraag me af wat een rechtzaak zou uitkomen qua verantwoording op medische kosten etc….
Pzb zegt kosten adoptant, maar hun zijn en blijven toch eigenaar?

Tja als je in een overeenkomst vastlegt dat de houder/adoptant opdraait voor alle kosten - ook de medische - dan zijn dat de afspraken die je hebt gemaakt. Ik denk alleen niet dat heel veel mensen beseffen hoe hoog dat soort kosten kunnen uitvallen. En heeft PZB iets over de gezondheidstoestand verzwegen, dan kunnen ze daar tegenwoordig ook mooi onderuit door hun advies om te keuren. Dan kunnen ze in een rechtszaak gewoon zeggen: de klant heeft gelegenheid gehad om te keuren maar dat niet gedaan.
PZB heeft gewoon de kip met gouden eieren gevonden. Ze lopen zelf geen enkel risico op kosten op het moment dat zo'n paard is geadopteerd. In de gewone handel heb je de consumentenkoopwet die de consument beschermt, maar hier is niks voor.

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 19:34

Moderatoropmerking:
Screenshot verwijderd waarin reacties te lezen waren van Facebookgebruikers waarin zij aangeven dat zij hun budget moesten laten weten aan Paard Zoekt Baas en dat Paard Zoekt Baas dan gingen beoordelen of het betreffende paard qua adoptieprijs binnen het opgegeven budget zou passen.

Tegenwoordig mag je je budget door geven en gaan hun beslissen of het acceptabel is…
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 27-02-25 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 19:36

haha wat een actie

100 euro maar heb wel levenslang goed huis.
Denk dat ze niet akkoordgaan.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 19:47

hahahaha het wordt steeds hilarischer. Soort grootheidswaanzin :+

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 19:48

Annemiekev schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Tegenwoordig mag je je budget door geven en gaan hun beslissen of het acceptabel is…

Nog slimmer. Stel iemand heeft een heeel ruim budget, vragen ze toch gewoon 7000 ipv 5000. En nu kunnen wij niet berekenen hoeveel ze tegenwoordig vragen.
Ik vind het een aparte manier van zaken doen... Of stichtingen hebben een vaste prijs voor alle paarden, of de prijs staat erbij. Als je een paard koopt op de markt zegt de handelaar toch ook niet "Zeg eerst maar wat jij wilt betalen"?
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-03-25 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 20:16

Ik denk dat niemand gaat zeggwn dat hij 7000 te besteden hebt als hij het paard ook voor 5000 of nog minder kan krijgen.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 20:44

Dreamboy schreef:
Ik denk dat niemand gaat zeggwn dat hij 7000 te besteden hebt als hij het paard ook voor 5000 of nog minder kan krijgen.

Maar niemand weet wat ze willen voor het paard toch? Als jij zegt een budget van 7500 te hebben voor een rijpaard, dan kunnen zij toch 7000 vragen? Dan gaan ze echt niet zeggen "Ohja deze hebben we beschikbaar voor 3000." Je weet van tevoren niet wat ze willen voor het paard en als jij niet weet wat ze voor de paarden gevraagd hebben, heb je geen idee wat je als richtprijs door moet geven.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 21:07

Ik vind dat wel gek, je hebt toch gewoon een vraagprijs? Of nee sorry, een adoptiebedrag :')

Wat ik ook apart vindt, iets wat ze vaker doen, dan zetten ze een paard ter adoptie. Komen daar heel veel reacties uit voort. Maar als dat niet door gaat zetten ze hem opnieuw ter adoptie. Dus moeten mensen allemaal opnieuw reageren. Dat is toch gedoe of niet? Je hebt zoveel mensen, dan is er toch nog wel een 2e of 3e goede adoptant?

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 22:39

Dat geven veel mensen erg vaak aan. Dat ze reageren, vaak meermaals, ook via PB maar dat er nooit reactie komt.

Daarbij staan de paarden vaak ter adoptie zonder vraagprijs. De website wordt maar af en toe geupdate. Vaak met paarden die al langer ter adoptie staan. Erg vaak zie je voorbij komen dat een paard is geadopteerd zonder dat deze op de website heeft gestaan of vaak zelfs op social media.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 08:07

Swifter schreef:
Dat geven veel mensen erg vaak aan. Dat ze reageren, vaak meermaals, ook via PB maar dat er nooit reactie komt.

Daarbij staan de paarden vaak ter adoptie zonder vraagprijs. De website wordt maar af en toe geupdate. Vaak met paarden die al langer ter adoptie staan. Erg vaak zie je voorbij komen dat een paard is geadopteerd zonder dat deze op de website heeft gestaan of vaak zelfs op social media.

Gohhh ook weer duidelijk dat ze hier mee lezen,
uur geleden bericht geplaats waarom sommige mensen nooit reactie krijgen... :')

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 11:14

OMG..wat een brutaliteit!

Zit hier echt :wow: .
En ik heb hier al heel wat voorbij zien komen sinds dit topic open is.

Dit zijn wel smerige praktijken .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 11:20

En volgens Henk geven ze al 100.000 euro per jaar uit aan de da, dat is 275 euro per dag. Die da hoeft er geen andere klanten op na te houden zo.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 11:23

Nouja het kan natuurlijk ook juist goed bedoelt zijn in theorie hè.

Dat ze er eigenlijk 5000 voor willen vragen, maar als iemand zegt dat het budget 4000 is en ze een heel fijn plekje lijken te bieden, dat ze dan misschien toch het paard kunnen "gunnen". Terwijl bij een duidelijk aangegeven prijs van 5000 euro misschien iemand met het budget van 4000 euro niet reageert.

Maarja door er geen prijs op te plakken zul je juist weer hebben dat mensen deze nieuwe manier erg vervelend vinden en dan bij voorbaat al afhaken. Dus tja...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 12:06

BigOne schreef:
En volgens Henk geven ze al 100.000 euro per jaar uit aan de da, dat is 275 euro per dag. Die da hoeft er geen andere klanten op na te houden zo.

Hij zegt wel vaker iets. Eerder stond er nog op zijn website dat er 80.000 werd uitgegeven aan voer en DA kosten. Dus wat is waarheid.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 12:10

Babootje schreef:
BigOne schreef:

Hij zegt wel vaker iets. Eerder stond er nog op zijn website dat er 80.000 werd uitgegeven aan voer en DA kosten. Dus wat is waarheid.

Dat dus niet alles dat gezegd wordt klopt?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 13:20

Exact.
De adoptieprijzen varieerden tussen de 2500-4000 en soms zelfs daarboven.
Voor weidemaatjes ca 250, maar daarvoor moet ook stalling worden betaald (in het verleden ook 250,00) dus zo'n weidemaatje kost hun zolang het bij hen staat ook niets.
En ik zie echt veel paarden inmiddels ter adoptie langskomen. Dat genereert behoorlijk wat inkomen uit adoptie; nu ze ook vaag blijven over de adoptiebedragen kun je minder goed zien wat ze zo ongeveer opstrijken uit deze handel.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 16:25

[quote="Annemiekev"]
Moderatoropmerking:
Screenshot verwijderd waarin reacties te lezen waren van Facebookgebruikers waarin zij aangeven dat zij hun budget moesten laten weten aan Paard Zoekt Baas en dat Paard Zoekt Baas dan gingen beoordelen of het betreffende paard qua adoptieprijs binnen het opgegeven budget zou passen.

Tegenwoordig mag je je budget door geven en gaan hun beslissen of het acceptabel is…[/quote
Trucjes van handelaren. Ze willen weten wat je uit kunt-wilt geven. En dan past het paard nog NET binnen jouw budget of ze hebben een ander paard wat er in past.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 27-02-25 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 17:51

Helemaal geen trucje van handelaren.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 17:56

Zekers wel

Misschien niet alle handelaars.
Maar het is zeer zeker wel 1 van de basistechnieken om te zien hoeveel iemand uit wil geven, en er dan àlles en een beetje meer uit te halen...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 17:58

Ik vraag ook weleens om budget alvorens mensen de prijs weten. maar ga dan nooit daarboven als dat niet zo was. Maar dan kan ik gelijk het gesprek afkappen al voordat mensen 10 dingen gaan vragen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 19:03

pmarena schreef:
Nouja het kan natuurlijk ook juist goed bedoelt zijn in theorie hè.

Dat ze er eigenlijk 5000 voor willen vragen, maar als iemand zegt dat het budget 4000 is en ze een heel fijn plekje lijken te bieden, dat ze dan misschien toch het paard kunnen "gunnen". Terwijl bij een duidelijk aangegeven prijs van 5000 euro misschien iemand met het budget van 4000 euro niet reageert.

Maarja door er geen prijs op te plakken zul je juist weer hebben dat mensen deze nieuwe manier erg vervelend vinden en dan bij voorbaat al afhaken. Dus tja...

Maar als jij 4000 over hebt voor paard X en ik bied 4500 wedden dat ie dan naar mij mag?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 19:09

Daarom bij het kijken van een paard ook zo'n hekel aan geen prijsklasse, of van die vage dingen als gewone prijsklasse, of lagere. Wat dat voor de een is is dat niet voor de ander.
Ik wil niemands tijd verdoen, en als ik een budget heb van 5000 ga ik niet kijken bij een van 8.
Zet het er dus bij dan heb je geen onnodige tijd verkwisting.

Maar hier zullen ze wel de hoogste bieder het paard gunnen heb ik het idee.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 19:49

Als ze zoveel berichten krijgen als ze zeggen kunnen ze beter de adoptieprijs er meteen bij zetten, scheelt heel wat berichten en reageren denk ik.