neetoch schreef:Ik was degene waar je moraalridder tegen zei en ik heb helemaal niemand afgemaakt. Ik vind oprecht dat men veel meer eigen verantwoording moet nemen, dan blijven dit soort instanties zoals pzb en al die andere ellende ook niet zo makkelijk in stand namelijk. Want als ik iets slecht vind zijn het dit soort instanties, maar ik kan inderdaad ook geen goed woord opbrengen voor al die mensen die hun eigen verantwoording niet nemen en hun paarden zon ellendig leven insturen.
En ja ik vind dat ik daar zon uitgesproken mening over mag hebben, na meer dan 30 jaar paarden en de meest vreselijkste ziektes en kwalen te hebben meegemaakt. Het is niet in woorden te omschrijven hoe hard je jezelf dan moet maken om die laatste beslissing te kunnen nemen (die je trouwens ook uit liefde voor je paard maakt), maar ik neem hem en zal dat altijd zelf blijven doen.
De reactie waar jij mij moraal ridder op noemde was mijn reactie op een bericht van beheer van opgericht in de paardenwereld waarin werd gemeld dat men eerst het hele bericht moest lezen voordat er reacties kwamen, want het was niet slim van de handelaar geweest, maar de verantwoording lag bij de koper.
Niet de ene handelaar (PZB die zijn miserie voor grof geld laat "adopteren") erom afbranden en dan van de gewone handelaar zeggen dat het dan verantwoording koper is als die zijn miserie weggeeft.
Dat vond ik echt zo hypocriet als de neten idd. En eerlijk gezegd gewoon dommig van "opgelicht in de paardenwereld", want zij horen of jij nou beheer bent of niet (waar ik trouwens pas hier achter kwam dat jij in het beheer zit) onpartijdig te blijven.
Ik ben met jou niet eens in discussie gegaan of heb ik jou genoemd in mijn berichten daar, want ik snap ook wel dat het voor jou persoonlijk ronduit poedersuiker is , je was er niet bij , je reed nog niet voor die handelaar en je doet je stinkende best om dit soort wansituaties op te lossen. En dat PZB dit gelijk er even bijpakte om jou aan de schandpaal te nagelen is vies, maar dat maakt deze hele situatie waarbij het veulen de enige verliezer was er niet minder vies om.
Toch wil ik hier even op reageren.
Ondanks dat het voor mijn tijd is ga ik nooit op horen zeggen af. Ik viel er vooral over dat de fokker dus GEEN handelaar zo ontzettend zwart gemaakt werd in dat bericht en dat dat dan gekoppeld werd aan mij. Ik heb gelijk een rondje gemaakt bij de mensen die mij de waarheid konden vertellen: de dierenarts, de eigenaar van de locatie die op dat moment aan de fokker verhuurd werd en degene van de ponyhengst.
Ook is er duidelijk benoemd dat ik het er ook niet mee eens was dat het veulen is weggegeven. Maar ik weet ook dat als je hoopt dat er nog ergens een heel klein kansje is dat hij het wel haalt je misschien bereid bent verder te gaan dan nodig. En dat was precies deze situatie.
Ik vind het oordelen via internet vaak heel erg te hard. Het empathisch vermogen lijkt te verdwijnen bij mensen zodra ze achter een toetsenbord zitten. En daarom reageerde ik met moraalridder. Iedereen die deze situatie zwart/wit bekijkt begrijpt dat het veulen niet weggegeven had moeten worden. Maar wat er daarna allemaal met het veulen is gebeurd is echt niet oké. De fokker is bij mij met de billen bloot gegaan en die heeft ook flink te wind van voren gehad. Maar de “koper” en paard zoekt baas onttrekken zich van elke vorm van verantwoordelijkheid. Daarom vind ik dit zo enorm lullig.