FEI Europese Kampioenschappen Aken 2015

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:44

Ik duim hard dat HP dit overtreft

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:45

Lotus83 schreef:
Julia schreef:
Sommige hier in het topic of hoe bedoel je dit? Denk niet dat het zo bedoeld is namelijk. :)

Ja hier in het topic. Gewoon idioot

Als je ziet wat de onderlinge verschillen van jurys zijn soms bij sommige combinaties.. Dan val je van je stoel af, zo veel :+

gerpiegorp

Wat een hoge scores zeg jeetje :wow:

En inderdaad, die verschillen bij de jury's... :o
Laatst bijgewerkt door gerpiegorp op 16-08-15 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Zarena

Yvank_ schreef:
82.125%

Ah oke! Hij moet voor een dik PR rijden dus dalijk! Hij kan het zat in mijn ogen

Lotus83

@julia ja genoeg concrete voorbeelden hier in topic maar ik ga niet persoonlijk mensen citeren

RivaldoX

Idd hoge score, Zou leuk zijn als HP het overtreft!!

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:46

Prima kur van Isabell, vind haar een vakvrouw en een fijne amazone. Niet perse heel fijngevoelig, maar ze weet elk paard wel zo te rijden dat het beste erin naar boven komt. En met allerlei verschillende types en karakters!

Lepeltje

Janine1990 schreef:
Lins_Vetra schreef:
Ik zie ze allemaal met een oornetje op. Dat valt me normaal vanaf de tribune niet op. Ze doen m buiten de ring ook direct af. Wat is het nut daarvan? Vliegjes tegenhouden? Zitten er watten in tegen t geluid?

Niet allemaal hebben ze een oornetje op. Het kan inderdaad voor de vliegen zijn.
Als ze een oornetje op hebben moet hij af bij de bitten controle, omdat ze dan checken of er niet iets in zit om het geluid te dempen. Dat mag namelijk niet.

Waarom mag dat eigenlijk niet? Als dat voor die dieren fijner is, lijkt me toch vrij onschuldig.. Ik heb zelf altijd al suizende oren van dit soort dingen met harde muziek, een paard heeft nog veel gevoeliger oren.

Marjo

Beetje raar. Dan komt die 6% regel toch nu ook kijken??

Silkwood

Als HP 1 fout maakt kan ie het al vergeten.. :\ Ookal maakt een duitser 10 fouten..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:47

Janine1990 schreef:
Adrienne93 schreef:
Oh dat met 1 hand is echt een hogere moeilijkheidsgraad??
dacht dat het een grap was?

Natuurlijk is dat geen grap. Dat is echt zo.
Die Spanjaard deed wissels met één hand. Dat is echt niet zo makkelijk.

Dat vind ik persoonlijk nou weer niet moeilijk met 1 hand, rijd je voornamelijk op gewichtsverplaatsing als je paard het een beetje doorheeft.

Zit me nu suf te piekeren wat ik wel moeilijker vind met 1 hand.
Ik ga als dingen niet lukken juist met 1 hand rijden... :P Kun je niet zo makkeijk tegenstrijdige hulpen geven.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:48

Nee dat is als een % meer dan 6% afwijkt van de gemiddelde eindscore

Marjo

Ja ik vind dat er niet heel objectief gejureerd word. Diederik en Patrick zijn zwaar ondergewaardeerd. Jessica en Tinne overgewaardeerd, en Isabell overigens ook...

Silkwood

Lusitana schreef:
Janine1990 schreef:

Dat vind ik persoonlijk nou weer niet moeilijk met 1 hand, rijd je voornamelijk op gewichtsverplaatsing als je paard het een beetje doorheeft.

Zit me nu suf te piekeren wat ik wel moeilijker vind met 1 hand.
Ik ga als dingen niet lukken juist met 1 hand rijden... :P Kun je niet zo makkeijk tegenstrijdige hulpen geven.

Piaffe pirouette? :=

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:49

Marjoow schreef:

6% regel is niet zomaar 6% afwijken van een andere score, maar 6% van het gemiddelde van de andere scores samen. En hier wijkt het niet zo ver af als mijn berekeningen juist zijn :P

Littera

Marjoow schreef:
Ja ik vind dat er niet heel objectief gejureerd word. Diederik en Patrick zijn zwaar ondergewaardeerd. Jessica en Tinne overgewaardeerd, en Isabell overigens ook...

Eens, maar dat heb ik met dressuur/kür eigenlijk altijd wel. Het zijn vaak dezelfde mensen die bovenaan eindigen. :o

eenitraM

Marjoow schreef:

Dat is gisteren ook gebeurd ja.

En eergisteren met het verhaal van Totilas. De plekverdeling rammelde ook van alle kanten. Heel bizar. Misschien vriendjespolitiek, misschien een gevalletje van gunnen/misgunnen of misschien wordt er zelfs gerekend. Maar ik vind het zo'n zwak excuses van "Ik zit op een bepaalt punt te jureren en ik kan niet alles zien", wat werd gebruikt door het Nederlands jurylid geloof ik.

Silkwood

Marjoow schreef:

Jaa... inderdaad.. jeetje wat een verschrikkelijke jury's vandaag.. Sorry, maar ik vind het zo naar dat je gewoon 3% te laag krijgt en de ander 3% te hoog.. Terwijl degene die het laagste scoort nog wel de beste kan zijn..

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:50

Lotus83 schreef:
@julia ja genoeg concrete voorbeelden hier in topic maar ik ga niet persoonlijk mensen citeren

Begrijpelijk. :) Ik zal het dan waarschijnlijk anders interpreteren.

Het enige wat mij hier wel opvalt is dat er af en toe een beetje onsportief wordt gedaan over de Duitse deelnemers van vandaag, dat zij al een streepje voor zouden hebben omdat het evenement in Duitsland plaatsvindt oid. Of dat zo is, daar kan en ga ik niet over oordelen, maar mag er op dit niveau toch wel een beetje vanuit gaan dat goed uitgevoerde oefeningen ook met daarbij passende percentages worden beoordeeld..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:51

Lepeltje schreef:
Waarom mag dat eigenlijk niet? Als dat voor die dieren fijner is, lijkt me toch vrij onschuldig.. Ik heb zelf altijd al suizende oren van dit soort dingen met harde muziek, een paard heeft nog veel gevoeliger oren.

Omdat het de concentratie bevorderd zonder dat die via de ruiter gaat. Dressuur moet een paard kalm maken, niet middelen. Je rijdt wedstrijden om te laten zien hoe goed je je paard opgeleid hebt, niet om kunstjes te vertonen met allerlei hulpmiddelen die het vergemakkelijken.
Daarbij als de een het wel heeft en de ander niet, is het niet eerlijk.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 16-08-15 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:51

Adrienne93 schreef:
Janine1990 schreef:

Oh dat heb ik helemaal niet gezien... Dacht echt dat het een grapje was... heb er alleen 1tje voor het groeten de hand al af zien steken maar zag nu dat deze het ook deed ( ben hier nou ook weer niet heel erg in thuis)

Weer wat geleerd toch ;)
Door met één hand te rijden kan je jezelf in onbalans brengen en daardoor de hulpen niet meer zo geven als wanneer je beide handen op dezelfde manier hebt.
Die Franse die reed met één hand passage.

Lepeltje schreef:

Oneerlijke competitie. Ieder paard moet onder dezelfde omstandigheden een proef rijden. Weer niet meegenomen natuurlijk ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:52

Sowieso klopt er het eea niet want net hadden ze bij scores en plaatsing stond bij 80 nogwat op plaats 3 en 78 nogwat op plaats 2, bij 1 persoon he.

eenitraM

gabixcoen schreef:
Marjoow schreef:

Jaa... inderdaad.. jeetje wat een verschrikkelijke jury's vandaag.. Sorry, maar ik vind het zo naar dat je gewoon 3% te laag krijgt en de ander 3% te hoog.. Terwijl degene die het laagste scoort nog wel de beste kan zijn..

Ik snap dat ook niet hoor := Maargoed, wat is juist. Wat maakt een 7 een 7 en een 8 geen 9.

Ik ben zelf voor het hoogste en laagste score wegstrepen..

proudmama

Voorzover ik weet is met 1 hand rijden alleen show element en geen extra moeilijkheidsgraad voor de punten. Dit was vroeger zo weet niet of dat ondertussen veranderd is.
Oude kür , misschien reed Isabel die wel ter nagedachtenis aan haar vorige paard die pas overleden is , Warum nigt ( hannes ) en een nieuw onderdeel voor haar nieuwe paard. Ik vond het leuk en goed gereden !

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:53