anneliesdj schreef:Ik vind het op zich ook geen naar filmpje, vind alleen die hoofdhouding op het moment dat hij voorlangs de camera loopt nogal lijken op die van P&P in die longeerrel.
Je maakt mij niet wijs dat zo'n houding goed is voor de nek en halswervels.
Wbt het beter te laag dan te hoog; Dan moet je toch maar eens je dressuurboekje lezen, er staat toch echt dat de neus enkele cm voor de loodlijn moet zijn en niet erachter.
En in de boeken staat ook dat het paard de rug niet mag ontzien
Maar verder hecht is helemaal geen waarde aan boeken
De ene verwoord het weer anders dan die en die zegt dat het zus moet en de ander vind dat het zo moet. Nee laat ik het zelf maar uitzoeken. Mijn paard geeft zelf wel aan wat hij fijn vind.
Mijn paard word ook lang, laag ingewerkt en rond, geen rollkur, absoluut niet, maar het ronder instellen van mijn paard werkt prima, en daar hoeft hij niet voor achter de loodlijn te lopen. Maar ik snap best dat Anky haar paarden wèl achter de loodlijn instelt. Zo`n paard heeft wel even wat meer spiertjes dan die knol van mij
Verder Arabesk, Wie zegt dat hij het leuk vind om rondjes te hollen op het land, tussen hekken in? Wie zegt dat hij het fijn vind om in de regen te staan? Wie zegt dat hij het fijn vind om uberhaubt een mens op de rug te hebben? Ik vind dat zo`n kort door de bocht reactie
Dan moeten we zoals er al gezegd is gewoon de paarden lekker achterwegen laten.