Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lusitana schreef:Je hóeft zo'n paard niet te verkopen, de kans dat het weer gebeurd is er niet meer als je verder geen kleine kinderen hebt, toch, en bovendien let je bij de andere kinderen dan hoop ik wel wat beter op en grotere kinderen kun je zeggen:"Kijk uit voor he, je weet wat die met kindertjes kan doen".
Als je hem weg wilt doen omdat je kwaad op 'm bent, dan heb je het weer, dan ben je niet realistisch bezig. Dat paard heeft geen kind willen doden om jouw verdriet te doen en het lost niks op om hem weg te doen.
En waarom is verkopen meteen gelijk aan een onzekere toekomst?
runningkawa schreef:zo wat een doem denkers zijn jullie (en dat bedoel ik niet verkeerd)
Dat paard heeft met die ruiter al verschillende prijzen gewoon, ze heeft hem al heel lang.... Dat zou toch echt de gedachte zijn als ik hem kocht.
Of je moet haar altijd hebben zien vechten op concours...maar dan geloof ik niet dat iemand een paard zolang houd
Zoals jullie praten kun je er geen 1 meer verkopen.
Op handelsstallen staan zo vaak k..knollen, gemeen slecht, gevaarlijk, noem maar op
Nee gewoon verwend, verpest maar verder niks... Na een fijne opvoeding gewoon fijn te verkopen
Zie bijv het verhaal van Paloma eerder dit jaar. Dat is er een perfect voorbeeld van
runningkawa schreef:Ik zie het als een wraak aktie
Kind dood, jij ook dood...
alsof daarmee het kind terug komt
runningkawa schreef:Maar met die paarden is dan niks mis
Ik kon ze ook gewoon rijden zonder te verongelukken, dus jij of elk ander, behalve wat verwende penny's na, ook
Ik ga zelf al niet zomaar ineens naar vreemde paarden in een wei...daar heb ik het echt niet op.
En al zeker niet als ze in een groep staan en je kent de rangorde niet
maikeltje schreef:runningkawa schreef:Ik zie het als een wraak aktie
Maar hij kan geen evt volgend slachtoffer meer maken.
Als ik het verhaal zo lees heeft dat paard echt heel extreem gereageerd.
runningkawa schreef:alles kan eventueel... kunnen we beter allemaal gaan dammen, auto's preventief ruimen, treinen naar de schroot brengen en alle vijvers alvast dicht gaan gooien.... daar kan ook van alles mee.
Ik vind het allemaal ver gezocht... ik vind gewoon dat de ouders hun eigen stommiteit maar afreageren op het paard
En zoiets gebeurd wel vaker...niet jezelf aan kijken maar een zondebok zoeken...
maikeltje schreef:Maar waar halen jullie vandaan dat het paard is afgemaakt omdat die ouders er kwaad op zijn?
Daarom zeg ik ook dat ik denk dat het een weloverwogen en zeer moeilijke beslissing is geweest. En altijd als er zoiets gebeurt dan is de ouder schuld? Dat weet je helemaal niet want je weet er het fijne niet van, ik ook niet.
Maar om dan maar te roepen dat het belachelijk is dat het dier is afgemaakt vind ik ook kort door de bocht.
Maya schreef:Moderatoropmerking:SVP met respect over en weer discussiëren. Val de argumenten van een persoon aan, niet de persoon zelf. Probeer daarnaast ook jezelf rustig en onderbouwd te verwoorden. Het is te begrijpen dat mensen wat emotioneel raken door dit onderwerp. Daarnaast zag ik her en der ook wat flauwe opmerkingen, die zijn alleen maar sfeerbedervend en voegen weinig toe. Die wil ik dus graag niet meer zien, de volgende keer dat ik bijlees in dit topic
Vervolgens een huishoudelijke mededeling, het zou fijn zijn als iedereen goed quote. Je kan op Bokt niet über-quoten (dwz meer dan 3 quotes ineen plaatsen, maximaal 2 quotes) gewoon de middelste quote verwijderen en de quote-tags werken wederom. Zo is het voor iedereen duidelijk wie wat precies gezegd heeft![]()
En tot slot ook het verzoek om je bericht even dmv de Voorbeeld knop te bekijken, en alle nieuwe reacties te lezen en bij te voegen ipv meerdere berichten onder elkaar posten. Je kan je post ook nog editten
Lusitana schreef:maikeltje schreef:Maar waar halen jullie vandaan dat het paard is afgemaakt omdat die ouders er kwaad op zijn?
Daarom zeg ik ook dat ik denk dat het een weloverwogen en zeer moeilijke beslissing is geweest. En altijd als er zoiets gebeurt dan is de ouder schuld? Dat weet je helemaal niet want je weet er het fijne niet van, ik ook niet.
Maar om dan maar te roepen dat het belachelijk is dat het dier is afgemaakt vind ik ook kort door de bocht.
Dat zeggen we niet, maar het maakt een goed discussie punt. Dát je niet een dier moet afmaken uit boosheid.
Niemand kent exact de toedracht, dus hebben we het over algemene dingen en hier is wel iemand die geroepen heeft dat "als het mijn kind was en mijn paard, dan ..." en daar kunnen we dan weer gewoon op reageren. De discussie neemt hier en daar wat afstand van het specifieke geval.
maikeltje schreef:Maya, ik begrijp niet waar je op doelt eerlijk gezegd? Kun je voorbeelden geven?Vanaf het moment dat ik meedoe met de discussie heb ik nog geen respectloze posten voorbij zien komen, enkel meningen
Citaat:Ik zie het als een wraak aktie
runningkawa schreef:Dus om te doden omdat je hem niet meer kunt zien?
Nee, dan kun je een dier wegdoen..waarom doden??
Is je gevoel dan beter? Word je daar minder verdrietig van?
Wod je kindje er leven door?
Lijkt me niet
wizewo schreef:Die redenering volg ik als het een jong, gezond paard, normaal erg braaf en onomstootelijk bewezen is dat het een ongeluk is en dat de kans onbestaande is dat het zich herhaald (bijv. kind is mijn aandacht ontsnapt door telefoon, overkokende aardappelen en komt in normaal, goed afgesloten wei met een klein gaatje door de gravende hond terecht, waar net het paard in paniek door landende helicopter over het hummeltje heen denderd*ieuw, horror*), met hele duidelijk vermelding aan privepersoon, die ik vertrouw. Dat is hier niet het geval. Of dat weten we niet. Bij twijfel ga ik in zo'n zaken voor het zekere. Ik wil zeker zijn dat in geval van mogelijks doelbewust er overheen denderen, er geen tweede kind slachtoffer is.
Zoals de situatie hier beperkt beschreven is, heb ik mijn mening al genoeg duidelijk gemaakt. Denk niet dat ik die nog eens moet herhalen.