***-UPDATE-*** Paard verstrikt en sterft door prikkeldraad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: ***-UPDATE-*** Paard verstrikt en sterft door prikkeldraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:31

Kunnen we hier wellicht gezellig en ontopic blijven? Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:34

Er word een update aangebracht waar het voor grotendeels over werking db gaat, maar werking db is dan off topic?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:35

Dat heb ik toch nergens gezegd? Haha!
Zag een paar offtopic berichten en berichten waar niet zo'n fijne toon in zit, dus denk vraag even vriendelijk of dat misschien anders kan. Niks mis mee toch? Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:52

Ik ga er ook verder niet meer op in.
Ik weet hoe het zit en daar heeft iemand anders niets mee nodig.
Ik heb gedaan wat er gevraagd is, en daar is niets verkeerds aan.

En ik ben blij dat dit paard niet meer hoeft te lijden, en dat de eigenaar maar flink gestraft gaat worden. Daar gaat het uiteindelijk om Lachen

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:04

Cayenne schreef:
Ik ga er ook verder niet meer op in.
Ik weet hoe het zit en daar heeft iemand anders niets mee nodig.
Ik heb gedaan wat er gevraagd is, en daar is niets verkeerds aan.

En ik ben blij dat dit paard niet meer hoeft te lijden, en dat de eigenaar maar flink gestraft gaat worden. Daar gaat het uiteindelijk om Lachen

ik vind het top dat een inspecteur van DB zijn kant van het verhaal geeft...en ik kan me daar in vinden...die discussie had ik al eerder in dit topic...

Runningkawa..wij hebben via PM er over gesproken... ik ben gestopt met in dit topic te mengen na onze PM maar je blijft wel heel erg door gaan....Jou mening over de DB is nu echt wel duidelijk...en ik denk wel dat je moet respecteren dat andere mensen/bokkers hier anders overdenken..en zoals je weet val ik daaronder.... Knipoog

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:13

Ik heb de update gelezen. Vond het wel een beetje irritant lezen omdat er geen zinnen staan Clown
Ik vind het raar hoe *een bokker* hierop reageert. Kom op zeg, na een hele uitleg dat alles vrijwillig is, waarom ze niet altijd kunnen ingrijpen, wat deze persoon ervan vind ga je nog zó doen. Ik vind het echt raar.

Ik ben blij dat er nog mensen zíjn die er zelf geld en tijd aan besteden, ze kunnen ook stoppen en de hele zondag in de tuin een krantje lezen in het zonnetje, ik noem maar wat. Nee, deze mensen gaan naar dieren in nood als dit nodig is. Dus een beetje meer respect mag best!
Ik zou graag willen dat de DB hier net zo is als die je op tv ziet, die geld krijgen, dieren mogen afnemen zonder toestemming van de eigenaar als het te bar is etc.

edit; er zal heus eens een misverstand zijn over een verwaarloosd dier, wat eigenlijk helemaal niet verwaarloosd ís, maar dat weten de inspecteurs niet als ze dat belletje krijgen. Ze gaan toch kijken en nemen het zekere voor het onzekere, denk ik. Ik heb verder geen vervelende verhalen van de DB gehoord, dat ze niks deden waar het hard nodig was. Ja, ik heb ze gehoord, van horen zeggen, maar nooit met eigen ogen gezien dat de DB fout zat.

haflingerbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:16

jeetje heftig zeg!
wij rijden wel eens op de veluwe (tail)en komen langs de ruiterpaden prikkeldraad tegen, dit vind ik ook niet kunnen

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:22

Ik heb het filmpje net pas kunnen bekijken omdat dat op mijn pc op het werk niet lukte. Wat verschrikkelijk voor dat paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:25

Beste escardo,
ga ik er net zo ver en lang over door als andere die blijven geloven hoe geweldig het allemaal is
Waarom mag het een wel en het ander niet?
Beide kanten is gebasseerd op ervaringen, waarom respecteer ik hen dan niet?
Denk net zoveel als hen mij. Lachen

We hebben er gewoon een andere kijk op, that's all. Maar ik mag die kijk erop ook blijven zeggen, want je hoort mij ook nergens zeggen dat die andere kant dat niet mag.
Dát vind ik namelijk nogal onrespectvol voor de mening van die ander

farouche, gebruik gewoon namen en lees het hele topic aub door

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:37

runningkawa schreef:
We hebben er gewoon een andere kijk op, that's all. Maar ik mag die kijk erop ook blijven zeggen, want je hoort mij ook nergens zeggen dat die andere kant dat niet mag.
Dát vind ik namelijk nogal onrespectvol voor de mening van die ander

farouche, gebruik gewoon namen en lees het hele topic aub door

Dus je werpt je even op als "beheerder" van dit topic terwijl je gister nog zo beloofde je niet meer in dit topic te mengen. Misschien een idee om zelf een anti DB topic te starten? Lijkt me fantastisch voor je om te zien hoeveel medetegenstandsters je hebt.

Ik vind het prima dat een DB inspecteur even zijn weerwoord kan geven op de werkelijke extreme beschuldigingen die richting DB gingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:38

En wederom heb je niet alles gelezen slimmerik, blader maar ff terug Lachen

En verder ga jij mij niet bepalen waar ik wel en niet ga reageren, doe ik toch ook niet bij jou?

Maar dit gaat wederom erg offtopic
pb me de volgende keer ff als je met je vingertje wilt wijzen Ja

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:47

Had alles al gelezen hoor.Haha! Heb niets gemist. Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:55

Farouche schreef:
Ik heb de update gelezen. Vond het wel een beetje irritant lezen omdat er geen zinnen staan Clown
Ik vind het raar hoe *een bokker* hierop reageert. Kom op zeg, na een hele uitleg dat alles vrijwillig is, waarom ze niet altijd kunnen ingrijpen, wat deze persoon ervan vind ga je nog zó doen. Ik vind het echt raar.

Ik sluit me desondanks bij RunningKawa aan (zoals RK zegt, laten we het beestje bij zijn naam noemen, en niet duiden op *een bokker* Knipoog )

Ik zou graag even op het volgende wijzen;
Het zijn mensen van de DB en dergelijke organistaties die mijn vader, zus en broer achterna zitten omdat ze jagen. Ze verpesten jachten op de meest gevaarlijke manieren en zijn ronduit onbeschoft, terwijl een jager uiteindelijk niet meer is dan ook een dier- en natuurliefhebber. Mijn vader is in de krant zelfs een keer neergezet als moordenaar door zulke mensen! Moordenaar!!! Dat geloof je toch zelf niet! Wat zijn zij dan wel niet!!! Mijn vader doodt in één schot, de heilige hypocrieten van de DB laten een dier creperen! Ronduit bespottelijk!!!

Wat deze inspecteur hier heeft gedaan valt niet goed te praten! Elke persoon met een hart voor dieren had zijn camera weggesmeten en het arme dier zijn laatste minuutjes nog iets "aangenamer" gemaakt!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:03

Adil18 schreef:
Farouche schreef:

Ik sluit me desondanks bij RunningKawa aan (zoals RK zegt, laten we het beestje bij zijn naam noemen, en niet duiden op *een bokker* Knipoog )

Ik zou graag even op het volgende wijzen;
Het zijn mensen van de DB en dergelijke organistaties die mijn vader, zus en broer achterna zitten omdat ze jagen. Ze verpesten jachten op de meest gevaarlijke manieren en zijn ronduit onbeschoft, terwijl een jager uiteindelijk niet meer is dan ook een dier- en natuurliefhebber. Mijn vader is in de krant zelfs een keer neergezet als moordenaar door zulke mensen! Moordenaar!!! Dat geloof je toch zelf niet! Wat zijn zij dan wel niet!!! Mijn vader doodt in één schot, de heilige hypocrieten van de DB laten een dier creperen! Ronduit bespottelijk!!!

Wat deze inspecteur hier heeft gedaan valt niet goed te praten! Elke persoon met een hart voor dieren had zijn camera weggesmeten en het arme dier zijn laatste minuutjes nog iets "aangenamer" gemaakt!

ik denk dat je het onderwerp jagen niet moet aanhalen...het is omdat het soms moet..maar ik ben daar fel op tegen..laat de natuur zoals het is...het lost zich zelf wel op...Dit geval dus duidelijk niet!!..
Dus ik kan begrijpen dat de DB daar tegenin gaat...en ze horen ook na te gaan of je vader,broer of wie dan ook volgens de wetten jagen en controleren op jachtvergunningen...dus beetje jammer dat jij hierdoor je oordeel over de DB al klaar hebt....

@rinningkawa: Je hebt gelijk dat het soms niet helemaal netjes gaat over en weer..maar iemand moet toch het voortouw nemen...we kunnen ook normaal tegen elkaar doen.. Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:09

Escardo schreef:
ik denk dat je het onderwerp jagen niet moet aanhalen...het is omdat het soms moet..maar ik ben daar fel op tegen..laat de natuur zoals het is...het lost zich zelf wel op...Dit geval dus duidelijk niet!!..
Dus ik kan begrijpen dat de DB daar tegenin gaat...en ze horen ook na te gaan of je vader,broer of wie dan ook volgens de wetten jagen en controleren op jachtvergunningen...dus beetje jammer dat jij hierdoor je oordeel over de DB al klaar hebt....

Het feit dat jij denkt dat de natuur zichzelf oplost geeft aan dat je je er nog niet echt in verdiept hebt voordat je jouw mening over jagen gevormd hebt. Er zijn namelijk meerdere onderzoeken geweest die hebben aangetoond dat zelfs grote natuurgebieden als bijvoorbeeld Yellowstone Parc niet zonder begeleiding van menselijke hand kunnen...Wat Nederland betreft...In Nederland kan men niet meer spreken van natuur, maar van cultuur...Maar goed, dit is off-topic.

Ik wilde maar aangeven dat wat ik hier op de video zie compleet in contrast is met wat ze bijvoorbeeld doen t.o.v. mijn familie die jaagt. Overigens gaat het hier niet alleen om controle van legaal jagen, dit is namelijk niet de taak van de DB maar van instanties als de KNJV (Koninklijke Nederlandse Jagers Vereniging), Ministerie van Landbouw, Staatsbosbeheer etc. Het gaat hier om het opzettelijk verstoren van een jacht (gillen, schreeuwen, rondrijden met auto's, noem maar op).

De DB heeft ook zeker zijn goede kanten en verricht heus wel zaken waar ze ook zeker een pluim voor verdienen, maar in dit geval hebben ze dat zeker niet. Ik vind echt dat ze verkeerd gehandeld hebben. De DB wil toch dierenleed voorkomen??? Wat doen ze dan in hemelsnaam in dat filmpje?

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:42

ach je zal vast gelijk hebben...maar jij hebt dus een slechte ervaring...en dat mag je hebben...(yellowstone park is opgezet door mensen) en waarom kan het niet zonder mensen handen omdat wij mensen willen camperen in het park. en beertjes willen voeren....nee ik heb me erg niet vreselijk in verdiept maar ik weet er wel wat vanaf....(dit was even off-topic)..
Wat de DB doet met dit filmpje is mensen te laten zien wat er toch voor dierenleed is hier in ons eigen landje..en natuurlijk als bewijsmateriaal...( heb al pagina's geleden al gezegd dat ik het ook anders zou doen...)....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:48

Escardo schreef:
ach je zal vast gelijk hebben...maar jij hebt dus een slechte ervaring...en dat mag je hebben...(yellowstone park is opgezet door mensen) en waarom kan het niet zonder mensen handen omdat wij mensen willen camperen in het park. en beertjes willen voeren....nee ik heb me erg niet vreselijk in verdiept maar ik weet er wel wat vanaf....(dit was even off-topic)..
Wat de DB doet met dit filmpje is mensen te laten zien wat er toch voor dierenleed is hier in ons eigen landje..en natuurlijk als bewijsmateriaal...( heb al pagina's geleden al gezegd dat ik het ook anders zou doen...)....

Gelukkig maar dat je het ook anders zou doen Knipoog
Nou ja, dan hoeven we ook verder niet te discussieren denk ik, want dat was ook mijn punt: had het niet anders gekunt...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:52

Idd einde discussie Knipoog
Want ook dat is mijn punt Ja
Ze hadden kunnen filmen met een jas onder het hoofd of iemand die het hoofd omhoog houd.
De intentie van hoe erg het paard ermee aan was, was daar niet minder om geworden

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:57

Mag ik misschien even weten waar die UPDATE staat kan hem niet vinden namelijk..

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:58

Only_Kiekie schreef:
Mag ik misschien even weten waar die UPDATE staat kan hem niet vinden namelijk..

Update op pagina 16

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:59

staat op pagina 16 halverwege
je kan hem sneller vinden in de kopjes van de berichten
na de wijziging veranderen die mee namelijk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:18

Moderatoropmerking:
En nou inderdaad nog even een officieel verzoek om ontopic te blijven en met respect te reageren. Die opmerking bovenaan deze pagina is namelijk nog geplaatst toen Shanna nog geen mod was Lachen

De kwestie mbt de anonieme update wordt al in het modteam besproken en overlegd. Jullie punt is duidelijk en zal ik zodadelijk ook aankaarten om meegenomen te worden. SVP geen reacties daar meer over in dit topic Lachen