Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
paars schreef:Op welke bladzijde staat de update?? Het is misschien handig om dat erbij te zetten? Alvast bedankt!
Citaat:Ja, ik lees "ruiters en rechters" nog steeds, deel een en twee, ga er altijd nog even naar terug, meneer van Loon schrijft daarin al over juryleden die een verkeerde manier van rijden, met voorbeelden, onterecht belonen en vaak hoger beoordelen dan een wel goede/eerlijke manier van rijden
Aafke_ schreef:Ik weet niet waar die huidige jury's hun punten op baseren, maar niet op goed rijden.
Kennelijk is het zo dat als je rijd voor de sport, en wedstrijden, dat mega corrumpeerd! Terwijl het juist leuk en ondersteunend zou moeten zijn.
Niemand die écht kan rijden propageert deze idiote ''trainingsmethoden'' In het boek van Müseler staat zelfs een leeg blokje bij de illustratie van de perfecte houding, omdat die per ruiter/paard combinatie steeds anders is, en je je nooit op een plaatje moet doodstaren. Hij waarschuwt vooral tegen de inelkaar getrokken rijstijl! Hij zal zich nu wel omdraaien in zijn graf!
Dat (Duitse) boek zou mevr. W nog maar eens moeten lezen.
Op die foto's (pag 14) zie je ook hoe hard mevr. W aan het werk is! Man! Daar heb ik helemaal geen zin in! Je kan een paard beter laten lopen met minder werk, ik krijg het idee dat veel ''ruiters'' eerst hun paard volkomen desensibiliseren, om dan, met heel veel werk ze alle dresuuroefeningen als een robot uit te laten voeren. Èn maar schoppen met die sporen, trekken, en zagen!
Niemand houd zijn hakken nog naar beneden, want dan kunnen ze die sporen niet hard genoeg in de buik van hun paarden rammen.
Slofteugels zouden bij de wet verboden moeten worden, want ik zie alleen maar misbruik met die dingen, en je krijgt er zéker geen goed paard van.
En om positief te eindigen: een foto van mijn held Nuno Oliveira, die een hengst in voorbeeldige zelfhouding rijd, alleen maar met een touwtje! Zó weinig heb je nodig!
MissJ schreef:Ulissa schreef:Alsof die methodes zoveel van elkaar verschillen.
Dat vind ik nogal een beschuldiging, zonder bewijs te overleggen.
Citaat:Mausie schreef:
Vrees eigenlijk wel dat zulke praktijken niet alleen bij haar gezien worden.... Toch goed dat hier een signaal gegeven wordt dat deze praktijken echt niet door de beugel kunnen.
Citaat:MissJ Daar ben ik idd ook bang voor. Juist daarom is het goed dat zulke dingen openbaar gemaakt worden. Laat maar weten dat zoiets not done is!
Citaat:Karl66Dit heeft niks met paardensport of training te maken. Het is gewoon mishandeling, niks meer en niks minder. Ik vraag me wel af wat ze hier mee denkt te bereiken, behalve een paard dat uiteindelijk in de staak gaat.
Ulissa schreef:Gribaldi is ook in de staak, dus zover hoef je niet te zoeken!!!
Waarom gaat deze dan in de staak. Omdat ie zo prettig gereden wordt?? Want zo zie ik het wel.
Needje schreef:Ulissa schreef:Gribaldi is ook in de staak, dus zover hoef je niet te zoeken!!!
Waarom gaat deze dan in de staak. Omdat ie zo prettig gereden wordt?? Want zo zie ik het wel.
Ik vind Edje z'n beenligging niet heel fijn, mar daar is imo ook alles mee gezegd.
Vind dit een hele grove beschuldiging, die je zonder bewijs niet kan maken!
Aafke schreef:... En jury-leden idem: Daar blijf ik bij : dat de huidige misère in de dressuur ook de schuld is van de incompetente jury's!
WinBinChes schreef:Ze beschuldigd niemand, maar vraagt zich terecht af waarom een paard in de staak gaat. Die gaat niet zomaar in de staak. Dat zouden jullie ook moet weten. Mischien het stang gebruik?