Amazone beschuldigd van paardenkwellerij -update-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Amazone beschuldigd van paardenkwellerij -update-

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:46

lezen is ook een optie..
maar speciaal voor jou, page 14

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:46

Knipoog

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:59

Dat ze niet achterover donderd met dat gesteiger...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 22:06

paars schreef:
Op welke bladzijde staat de update?? Het is misschien handig om dat erbij te zetten? Alvast bedankt!

Misschien handig om de beginpost te lezen? Haha!

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 22:10

Ik heb ook dat duitse forum gelezen, en daar staan een hele rij mensen, (één is zelfs van de pensionstal gestuurd na commentaar) die daar op stal werkten of reden, en deze actie schijnt de normale, dagelijkse ''training'' te zijn!

Overigens hebben een stel van de Duitse forumgangers geen hoge pet op van de Nederlanders, want zij vinden dat we hier allemaal veel te grof trainen. (voor zover ze in Nederland geweest zijn, zeggen ze erbij)

Ik weet natuurlijk wat Anky allemaal bereikt heeft, maar op mijn paard wil ik haar niet hebben. En mevr. W al helemaal niet natuurlijk. Zij heeft in Duitsland en internationaal al heel veel bereikt, en daaruit blijkt voor mij dat het vermogen van de tegenwoordige Jury-leden een goed gereden paard te herkennen beneden alle peil is. Ook op het hoogste niveau!

Waarom worden paarden zo gekwelt? Omdat de ruiters ervoor beloont worden!

En ook hier zie je toch àlle paarden achter de loodlijn open? Op àlle foto's? Met de knik tussen de 4e en 5e nekwervel? Een halshouding die het het paard onmogelijk maakt een correcte balans te vinden!
Zo'n houding zou in de B al niet toegestaan mogen worden, maar het wordt juist beloont met punten!!!

Een paard hoort met zijn neus niet achter de loodlijn te komen!!! Wie weet dat nog? Wie leest ''Ruiters en Rechters'' nog?

Hier is een goede site over de dressuur en houdinghttp://www.sustainabledressage.net/
Laatst bijgewerkt door Tarqsgirl op 26-07-07 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 22:31

goeie opmerking aafke die van waarom worden paarden gekweld.

Poffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 22:53

Ja, ik lees "ruiters en rechters" nog steeds, deel een en twee, ga er altijd nog even naar terug, meneer van Loon schrijft daarin al over juryleden die een verkeerde manier van rijden, met voorbeelden, onterecht belonen en vaak hoger beoordelen dan een wel goede/eerlijke manier van rijden. Misschien moeten dit soort mensen die ( oude) boekjes maar eens onder de neus krijgen, er staan trouwens ook plaatjes in waar je niet goed van zou kunnen worden, hij geeft hierover ook zijn ongezouten mening! En inderdaad, het is helaas erg actueel op dit moment: Hoe meer geld er in een sport omgaat, hoe zwaarder de middelen worden om op hoger niveau te komen... De sportiviteit is dan weer ver te zoeken!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 23:05

Citaat:
Ja, ik lees "ruiters en rechters" nog steeds, deel een en twee, ga er altijd nog even naar terug, meneer van Loon schrijft daarin al over juryleden die een verkeerde manier van rijden, met voorbeelden, onterecht belonen en vaak hoger beoordelen dan een wel goede/eerlijke manier van rijden

Zou dit ook in het nieuwe handboek dressuur van de FEI staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 23:12

Wat ik zo slecht kan begrijpen: Als je begint met paardrijden, waarom doe je dat? Bij mijn weten omdat je paardenpassie hebt.

Iemand met een paardenpassie, hoe kan die een paard zo treiteren. Wat voor gevoel heb je in je lijf als je zo vals en dwingend tegenover een dier kan zijn?

Er zijn teveel ruiters die niet paardrijden omdat ze een paard leuk vinden, maar omdat ze zo prestatiegericht zijn dat ze over lijken gaan. Rare hersenkronkel in je bovenkamer vind ik het. Doelbewust macht uitoefenen op een dier.......

Neem dan als hobby SM of zo........

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 23:17

Ik weet niet waar die huidige jury's hun punten op baseren, maar niet op goed rijden.
Kennelijk is het zo dat als je rijd voor de sport, en wedstrijden, dat mega corrumpeerd! Terwijl het juist leuk en ondersteunend zou moeten zijn.

Niemand die écht kan rijden propageert deze idiote ''trainingsmethoden'' In het boek van Müseler staat zelfs een leeg blokje bij de illustratie van de perfecte houding, omdat die per ruiter/paard combinatie steeds anders is, en je je nooit op een plaatje moet doodstaren. Hij waarschuwt vooral tegen de inelkaar getrokken rijstijl! Hij zal zich nu wel omdraaien in zijn graf!
Dat (Duitse) boek zou mevr. W nog maar eens moeten lezen.
Op die foto's (pag 14) zie je ook hoe hard mevr. W aan het werk is! Man! Daar heb ik helemaal geen zin in! Je kan een paard beter laten lopen met minder werk, ik krijg het idee dat veel ''ruiters'' eerst hun paard volkomen desensibiliseren, om dan, met heel veel werk ze alle dresuuroefeningen als een robot uit te laten voeren. Èn maar schoppen met die sporen, trekken, en zagen!
Niemand houd zijn hakken nog naar beneden, want dan kunnen ze die sporen niet hard genoeg in de buik van hun paarden rammen.
Slofteugels zouden bij de wet verboden moeten worden, want ik zie alleen maar misbruik met die dingen, en je krijgt er zéker geen goed paard van.

En om positief te eindigen: een foto van mijn held Nuno Oliveira, die een hengst in voorbeeldige zelfhouding rijd, alleen maar met een touwtje! Zó weinig heb je nodig!
Afbeelding

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 23:21

Aafke_ schreef:
Ik weet niet waar die huidige jury's hun punten op baseren, maar niet op goed rijden.
Kennelijk is het zo dat als je rijd voor de sport, en wedstrijden, dat mega corrumpeerd! Terwijl het juist leuk en ondersteunend zou moeten zijn.

Niemand die écht kan rijden propageert deze idiote ''trainingsmethoden'' In het boek van Müseler staat zelfs een leeg blokje bij de illustratie van de perfecte houding, omdat die per ruiter/paard combinatie steeds anders is, en je je nooit op een plaatje moet doodstaren. Hij waarschuwt vooral tegen de inelkaar getrokken rijstijl! Hij zal zich nu wel omdraaien in zijn graf!
Dat (Duitse) boek zou mevr. W nog maar eens moeten lezen.
Op die foto's (pag 14) zie je ook hoe hard mevr. W aan het werk is! Man! Daar heb ik helemaal geen zin in! Je kan een paard beter laten lopen met minder werk, ik krijg het idee dat veel ''ruiters'' eerst hun paard volkomen desensibiliseren, om dan, met heel veel werk ze alle dresuuroefeningen als een robot uit te laten voeren. Èn maar schoppen met die sporen, trekken, en zagen!
Niemand houd zijn hakken nog naar beneden, want dan kunnen ze die sporen niet hard genoeg in de buik van hun paarden rammen.
Slofteugels zouden bij de wet verboden moeten worden, want ik zie alleen maar misbruik met die dingen, en je krijgt er zéker geen goed paard van.

En om positief te eindigen: een foto van mijn held Nuno Oliveira, die een hengst in voorbeeldige zelfhouding rijd, alleen maar met een touwtje! Zó weinig heb je nodig!
Afbeelding

En dat lukt niet iedereen, dus trekken we hem toch in elkaar?!?!?

Ik kan in het hele verhaal eigenlijk alleen maar respect hebben voor het paard.......

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 23:24

Ik zie er toch ook overduidelijk sporen aan hangen hoor Haha!

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 23:26

man man man.....als je het toch op zo'n manier voor elkaar moet krijgen.....dan maar niet!

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 23:37

Ja, Cayenne, Bloos maar hij trekt niet zijn hakken omhoog en naar binnen om dat paard bij elke stap een dreun te geven!
ik heb ook niks tegen sporen of stang-bitten: alleen tegen de Yahoos die eraan trekken! Boos!
Nòg een site voor de liefhebbers:http://hauteecole.ru/en/alexander_nevzorov.php

PS Op die foto van Nuno Oliveira,( en op àlle foto's van paarden die een perfecte balans onder de ruiter hebben), zie je dat het paard niet de kin op de borst, maar de neus duidelijk voor de loodlijn heeft.
(zo kunnen ze ook zien wáár ze eigenlijk heengaan!)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 23:41

Ik snap die link met dressuur niet, wat Christine Wells doet heeft volgens mij niks met dressuur van doen, eerder met rodeo rijden.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 23:41

dadt boek van mueseler is echt een aanrader mischien ook wel voor mevrouw C.W. maar goed hardheid kom je zoveel tegen in de sport haat en nijd en jalouzie ook jammer eigenlijk het maakt een mooie sport kapot.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 23:45

MissJ schreef:
Ulissa schreef:
Alsof die methodes zoveel van elkaar verschillen. Slapen

Dat vind ik nogal een beschuldiging, zonder bewijs te overleggen.

Heb je nog nooit bij de losrijring gestaan?? En al de filmpjes ontgaan jou???

Citaat:
Mausie schreef:
Vrees eigenlijk wel dat zulke praktijken niet alleen bij haar gezien worden.... Toch goed dat hier een signaal gegeven wordt dat deze praktijken echt niet door de beugel kunnen.

Citaat:
MissJ Daar ben ik idd ook bang voor. Juist daarom is het goed dat zulke dingen openbaar gemaakt worden. Laat maar weten dat zoiets not done is!

Wanneer is het voor jou teveel???

Citaat:
Karl66Dit heeft niks met paardensport of training te maken. Het is gewoon mishandeling, niks meer en niks minder. Ik vraag me wel af wat ze hier mee denkt te bereiken, behalve een paard dat uiteindelijk in de staak gaat.

Gribaldi is ook in de staak, dus zover hoef je niet te zoeken!!!
Waarom gaat deze dan in de staak. Omdat ie zo prettig gereden wordt?? Want zo zie ik het wel.

Zolang de stewards niks zeggen en de juryleden deze personen punten geven, is het eind ver te zoeken.
Laatst bijgewerkt door Ulissa op 26-07-07 23:57, in het totaal 3 keer bewerkt

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 23:46

Karl66 Ach ja, je hebt helemaal gelijk!! Zit ik hier voor nop te reageren!!
Overigens zijn die rodeo-paarden meesters in hun vak, en ik zou CH er graag eens op laten!

Kafue: en Waldemar Seunig ook: Hij zegt op een gegeven moment (bij het uitzoeken van een nieuw paard) :''Als u nou een veulen koopt van drie of vier jaar oud, moet je goed beseffen dat je het dier nog drie à vier jaar moet onderhouden voordat je ermee aan het werk kan!!!

Ik zou bijna zeggen dat je als geëngageerde ruiter Duits moet leren alleen al omdat er zo ontzettend veel goede paardrij-boeken in het Duits worden uitgegeven! Vreemd dat sommige Duitse ruiters ze zelf niet lezen!!!! En jury-leden idem: Daar blijf ik bij : dat de huidige misère in de dressuur ook de schuld is van de incompetente jury's!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 06:25

Ulissa schreef:
Waarom gaat deze dan in de staak. Omdat ie zo prettig gereden wordt?? Want zo zie ik het wel.

Ik vind Edje z'n beenligging niet heel fijn, mar daar is imo ook alles mee gezegd.
Vind dit een hele grove beschuldiging, die je zonder bewijs niet kan maken!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 06:52

Needje schreef:
Ulissa schreef:

Ik vind Edje z'n beenligging niet heel fijn, mar daar is imo ook alles mee gezegd.
Vind dit een hele grove beschuldiging, die je zonder bewijs niet kan maken!

Dat vind ik ook inderdaad. Dat soort dingen kan je niet zonder bewijs zeggen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:57

Ze beschuldigd niemand, maar vraagt zich terecht af waarom een paard in de staak gaat. Die gaat niet zomaar in de staak. Dat zouden jullie ook moet weten. Mischien het stang gebruik?

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:59

Pff, wat vreselijk zeg.. Scheve mond Hoop dat er maatregelen worden getroffen tegen dat mens. Hamer

PaulineDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:04

Aafke schreef:
... En jury-leden idem: Daar blijf ik bij : dat de huidige misère in de dressuur ook de schuld is van de incompetente jury's!

Helemaal mee eens. Zo lang de jury hoge punten blijft geven aan fout getrainde combinaties, zal er bij de training van die 'toppaarden' niet veel veranderen. Waarom zouden die ruiters ook: het is hun broodwinning en gezien ze toch veel punten krijgen, zijn ze in hun ogen goed bezig. Dat iedereen die zich jurylid noemt, zich eens herbront (en meteen ook een stapel goeie dressuurboeken leest), de rest volgt dan wel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-07-07 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:05

WinBinChes schreef:
Ze beschuldigd niemand, maar vraagt zich terecht af waarom een paard in de staak gaat. Die gaat niet zomaar in de staak. Dat zouden jullie ook moet weten. Mischien het stang gebruik?

paarden gaan om meer als 1 reden in de staak. Lichamelijk ongemak, harde ruiter, puberaal gedrag....
Je kan niet zondermeer zeggen dat t aan t rijden van de ruiter ligt.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:15

Triest!!!! En verbazingwekkend dat een ruiter met deze manier van rijden niet eerder door de mand gevallen is, en dat ze zo ver gekomen is met haar paard. Moet een verschrikkelijk braaf dier zijn, menig paard zou geen stap meer voor haar willen verzetten!

Maar over Nuno Oliveira: het beeld wat de foto die hier geplaatst wordt mij geeft, is een paard wat rustig en met weinig druk gereden wordt. Het wekt een beetje de indruk dat dit (rijden met enkel een touw) een hele "zachte" manier van rijden is, maar daar heb ik toch een andere mening over. Zo'n touw kan verschrikkelijk hard inwerken als je daar veel druk op geeft. Ik denk nog harden dan de meeste bitjes. Dus ik zou willen zeggen: "don't try this at home"..... tenzij je 1000% zeker weet dat je je paard onder controle kan houden en op de juiste wijze kan rijden.