’Geen tredmolen maar gehaktmolen’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: ’Geen tredmolen maar gehaktmolen’

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:01

Ik las later pas je andere post, Cavaletti. Je zei het verkeerd. Na ja, dat neem ik dan maar aan.

Snelle moeders zijn ook niet mijn ding. Heb niet voor niets mijn carriere opgegeven voor mijn kind.
Moet je eens zien hoe de maatschappij daar op reageert. Kun je ook een leuk topic over starten. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:03

Maar dat is toch eigenlijk van de zotte dat dat niet geaccepteerd wordt?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:14

Oh, ze moeten het wel accepteren, maar je wilt niet weten hoe mijn eigen ouders er op neerkijken. Het is nooit goed in andermans ogen, maar inmiddels ben ik wel zover dat ik daar schijt aan heb.
Zolang wij als gezin er maar achter staan, kan de rest van de wereld de pot op.

Bovendien heb ik nu tijd voor andere leuke dingen naast de zorg voor mijn kindje. Anders had ik bv. nooit een paard kunnen hebben, want daar zou ik echt geen tijd voor gehad hebben. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:22

Ik kijk dus niet neer op je, maar juist op.
Het zal vast niet voor iedereen kunnen financieel omdat ze alleen zijn, maar als het wel kan lijkt me dat juist super omdat zo te doen Ja
Dan maar een keer niet op vakantie, of andere luxe dingen.
Soms denk ik wel eens dat tegenwoordig de prioriteiten omgedraaid zijn, te materialistisch

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:43

Dit wordt wel erg off topic. Knipoog
Ik ben het met je eens, RK, over dat materialistische. Dan heb je het over de gezinnen die het goed hebben financieel.
(En je hoeft echt niet tegen me op te kijken, hoor Haha!) .
Maar goed, er zijn ook mensen die moeten blijven werken om de rekeningen te betalen. Het leven in ons land is niet goedkoop. En daar heb ik ook begrip voor natuurlijk, zeker als je meerdere kinderen hebt.

Toch vraag ik me wel eens af of ze dan niet met iets minder genoegen kunnen nemen (degenen die het meer voor de luxe doen: kleiner huis, 1 auto i.p.v. 2, iets minder vakantie e.d.). Wij wonen in een heerlijk huis in een superdure gemeente, maar het is gewoon geen supergroot huis. En we hebben 1 auto tegenwoordig, terwijl we in een dorp wonen, niet middenin de stad met al haar faciliteiten. Maar we redden het wel, hoor. Ik had toch liever een paard dan een auto. Tong uitsteken
En ik pak net zo lief de fiets, mijn vriend ook. De meeste mensen die ik ken zijn daar te eh... beroerd voor. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:54

Juist dat bedoel ik.
Er zijn mensen die echt met 2en moeten werken. En daar heb ik het natuurlijk niet over.
Maar ook een heleboel niet.
Ja moet wel, als je perse 2x op vakantie Moet
Als Nederland niet goed is en het Moet egypte zijn.
Als de fiets niet goed is, zelfs een kleine auto niet want hij Moet groter als die van de buurman.
Als een onderbroek van de Zeeman niet kan, want het Moet een Sloggi zijn
enz enz

En soms denk ik dat daar ook een kind bij Moet....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:09

runningkawa schreef:
Juist dat bedoel ik.
Er zijn mensen die echt met 2en moeten werken. En daar heb ik het natuurlijk niet over.
Maar ook een heleboel niet.
Ja moet wel, als je perse 2x op vakantie Moet
Als Nederland niet goed is en het Moet egypte zijn.
Als de fiets niet goed is, zelfs een kleine auto niet want hij Moet groter als die van de buurman.
Als een onderbroek van de Zeeman niet kan, want het Moet een Sloggi zijn
enz enz

En soms denk ik dat daar ook een kind bij Moet....

Hahaha, ja, ik snap wat je bedoelt. Ik heb zelf een enorme hekel aan materialistisch gezeur. Helaas barst het van dat soort mensen tegenwoordig. Alles moet groter, mooier, ruimer, duurder. Zie ik ook in mijn vriendenkring, vreselijk.
Kijk, wij houden ook van mooie dingen, dat zeg ik eerlijk. Maar niet om mee te pochen van 'zie ons nou'. Maar we hebben wel een kleinere auto gekocht (ook beter voor het milieu) en je wilt niet weten wat een commentaar je krijgt van sommigen (vooral mannen trouwens) Haha!. Wij lachen ons er suf om, lekkerrrrr belangrijk. Knipoog

Dit jaar gaan wij 5 dagen naar Duitsland met de auto (vorig jaar nog vliegen naar Griekenland). Nou is dat meer, omdat vliegen met Nik niet zo relaxt was (ze houdt niet zo van stilzitten in het vliegtuig Bloos ) en wij vermaken ons ook prima wat dichter in de buurt. Het is dat we er echt even uit willen, maar thuis ben ik ook heel gelukkig, hoor. Alleen hier gaat alles door en daar rust ik echt even een beetje uit.

Maar goed, wij leiden nog een relatief luxe leven, dat realiseer ik me wel. Als we iets willen, kopen we het ook. Voor veel mensen is het een ander verhaal. Had mijn vriend minder verdiend, dan had ik er ook iets bij moeten doen, hoor. Want een beetje aardig wonen in 't Gooi is niet goedkoop. Maar ja, ik zou Nik dan straks in de buitenschoolse opvang moeten doen, want ik heb geen ouders of schoonouders die haar halen of brengen. Iemand moet dat doen, dat ben ik dus en ik vind het prima. Ik heb het gewoon niet zo op die opvang, want daar heb ik geen kind voor op de wereld gezet. Maar als je moet werken, dan is het een ander verhaal, hoor.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 00:15

lejo schreef:
haha, volgens mij kun je daarover nog een heel nieuwe discussie starten Knipoog

Is idd een heeeeeele andere discussie en off topic in dezen. Er zijn twee uitersten en dan nog een heleboel daartussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:33

Nadya ik ben het helemaal met je eens. Er moeten een heleboel idd met 2en werken, maar niet omdat ze anders niet rond kunnen komen, maar omdat ze anders niet mee kunnen doen met het pochen, elk weekend stappen, mams past wel op, steeds kleren blijven kopen, vakanties, liefste 2 keer per jaar. Fulltime moeder voor een paar jaar is inleveren, en dat is tegenwoordig niet meer zo. Ben je een looser of zo.

Dan kan je je idd afvragen of opvoeding nog wel een rol speelt tegenwoordig. Hier zie je al die oma's met hun kleinkinderen. Onze buren hebben ze elke dag! In het weekend komt dochterlief hummel brengen, vaak vrijdag avond al en zondag middag ophalen. Gezellie, stappen, uitslapen... langleven moederschap. Oma tuttelt, vind alles, werkelijk alles liev, bijdehand, slim, mooi, leuk en ga zo maar door. Oma is vertederd, opvoeding blijft achter. Gillen, schreeuwen, drammen alles mag, "kijk eens naar oma, snoepje". Kindje lief moet haar zinnetje krijgen anders wordt het moeilijk....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:11

Russel, ik ervaar niet dat mensen me een loser vinden, hoor. Ik krijg gelukkig ook complimenten dat ik hiervoor gekozen heb, maar er zijn mensen (zoals helaas mijn ouders en een van mijn beste vriendinnnen zonder kind, maar wel met glansrijke carriere, bijbehorend vet salaris en veels te groot huis) die het zonde vinden. Terwijl mijn baas niet eens wilde dat ik parttime ging werken, dus ik had 5 hooguit 4 dagen aan de bak mogen blijven en dat vond ik geen optie met een kind. Ik dacht altijd dat ik dan wel een baantje van 2 a 3 dagen zou zoeken, maar toen Nik een baby was vond ik het niets om haar naar de opvang te brengen. Voelde niet goed en nu weet ik dat dit mijn weg is en het voelt goed.
We redden het prima zo en ik kan over een aantal jaartjes altijd iets erbij gaan doen. Daar maak ik me niet druk over.
Hier op bokt las ik wel eens dat ik dan 'afhankelijk' van mijn vriend ben financieel en oh, wat schijnt dat erg te zijn. Andere mensen maken zich er drukker om dan wij doen. Haha!
Mijn vriend is namelijk net zo afhankelijk van mij (maar dan op een andere manier), want als ik er niet ben, wie zorgt er dan voor Nikki overdag als hij werkt?

Wat me wel opvalt is dat mensen denken dat je thuis zit te verkommeren. Haha, nou, dat ligt aan jezelf natuurlijk. Ik heb er geen last van in elk geval. Genoeg te doen en genoeg mensen om me heen.

Ik ken ook zo'n gezin waar ze beiden fulltime werken en de kinderen continu met oma zijn. Deze oma doet het wel goed, hoor, is een leuk mens, maar die kinderen zijn zo verwend in materialistische zin. Altijd het nieuwste van het nieuwste en als we ze tegen komen hier op straat is het eerste wat ze zeggen: 'wij hebben een nieuwe fiets' of 'wij hebben een nieuwe spelcomputer' of 'wij hebben een Gucci zonnebril'. Ze zijn nog geen 4 jaar oud, pa en ma zijn er nooit (zelfs in het weekend zien we oma daar oppassen), maar ze hebben wel alles en dan ook meteen het duurste van het duurste. Nou, ik ben benieuwd hoe dat straks opgroeit. Mijn kind komt niets tekort, maar ze heeft tenminste ook alle liefde en aandacht en heeft nog totaal geen oog voor 'ik heb dit en ik heb dat'. Daarbij voeden wij haar graag zelf op, want ik zie ook bij mijn schoonmoeder dat ze te veel toe laat (daar is ze oma voor) en op de peuterspeelzaal vind ik het allemaal weer te afstandelijk. Dus leuk voor erbij, maar niet in plaats van......

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 12:51

Jeetje gisteren was ik hier voor het laatst en nu zie ik dat het op deze topic wat vriendelijker word en heeeel ergens anders over gaat
Ik was wel nieuwsgierig of het gekissebis over opvoeden en onverantwoordelijke moeders al voorbij was ,
het lijkt erop dat jullie eensgezind zijn over thuisblijfmoeders en materialisme OK dan!

Leuk ,ik volg nog effe Knipoog

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:07

runningkawa schreef:
En als je kind dan lastig is omdat de 3 r-en van vroeger niet meer bestaan, heet het ADHD

Maar je mag er niks van zegen hoor, je hebt geen kinderen.
dat mijn moeder er net zo over denkt, haar hele leven met kinderen heeft gewerkt en er dus niet uit is geweets, dat telt niet, die is oud en versleten of zo Lachen

RK, dat heb ik dus niet gezegd, ik vind het heel jammer dat je dit nu zo zegt.
Dat weet je ook dondersgoed, jammer.
Ik neem aan dat jouw moeder nu geen 30-er meer is en als je ouderwordt dat je er toch anders tegen aan gaat kijken omdat het een tijd geleden is dat haar eigenkinderen die leeftijd hadden.
Kinderen van een ander is ook heel iets anders en een momentopname.
Ik heb jouw moeder dus ook nooit oud en versleten genoemd, dat dat even duidelijkmag zijn!

Misschien dat je het nu wat beter begrijpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:22

Ik zeg toch ook nergens dat jij dat hebt gezegt
Ik maak er dat zelf van dat er zo tegen aan gekeken word omdat ze geen 30 meer is.
Pak niet alles op jezelf zeg... Ik doelde daar helemaal niet op, anders had ik dat wel gezegt.

mijn moeder is nooit uit de kinderen geweest door haar werk om het zomaar te zeggen, denk dat dat weer heel anders is als iemand die later weer eens oma wordt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:18

De keuze om te blijven werken is er niet altijd eentje die vanuit het oogpunt van materialisme wordt gemaakt, maar ook eentje vanuit het oogpunt van zelfstandigheid en onafhankelijkheid. Een relatie is (helaas) tegenwoordig niet meer voor altijd (al denk je nu nog misschien van wel) en als je dan met je kinderen alleen van de bijstand moet rondkomen is dat geen pretje. Gelukkig kan ik daar niet over meepraten, maar ik denk wel dat het belangrijk is dat je (ook als vrouw) voor de arbeidsmarkt interessant blijft. Als je er een aantal jaren tussenuit bent geweest, is het enorm moeilijk om weer in het arbeidsproces terug te komen. Zo werkt dat nu eenmaal. Oordeel dus niet al te snel over vrouwen met kinderen die blijven werken. Evenwichtigheid daarin is wel heel belangrijk, zodat jij wel de opvoeder bent en blijft en niet alleen de school of de chreche.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:21

De keus om te blijven werken als je moeder bent heb je niet altijd , vooral als het gaat om een kindje dat niet gezond is of een ander probleem heeft. Vrouwen die er wel voor kiezen om te blijven werken doen dit heus niet altijd voor materialisme o.i.d maar staan imo vaak onder grote druk omdat het van ze verwacht word door de omgeving en een huizehoge hypotheek omdat de huizen hier in Nederland bijna onbetaalbaar zijn.
ik ben gelukkig in de positie dat ik wel kan kiezen en ben lekker met de kinderen thuis gebleven ,helaas niet uit weelde maar uit mijn verantwoordelijkheidsgevoel voor mijn oudste zoon die zeer moeilijk opvoedbaar is/was.
Meningen hierover zijn verdeeld maar oordeel niet te hard over anderen je weet nooit precies waarom iets is zoals het is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:26

Maar veel mensen gaan ook gewoon in een te duur huis zitten.
Hebben als ze jong zijn nooit iets gespaard, want dat is ook niet meer in...ja dan heb je een probleem als je eens wat wilt... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:34

Klopt, huizen zijn absurd duur, maar het moet ook wel altijd een groot huis zijn, garage, grote tuin. Nieuw ingerichte spullen. Starten met huurhuisje, gekregen en 2e hands spulletjes is zeldzaam. Ken lauter starters met flinke huizen. Allebei fulltime werken, ouders van beide kanten flink regelmatig bij schokken. Dan is het gewoon bijna niet op te brengen. Maar misschien is dat regio gebonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:38

Woon jij zo dicht bij mij dan Lachen

En dan kunnen ze een huis kopen, maar de keuken is al 8 jaar oud, dat kan niet
En nee dat is dan al geen goedkope keuken die er in zat, dat wilde de vorige bewoner al niet...toch moet die keuken eruit
En ja de badkamer..net niet meer in die kleur na 8 jaar...

En dan idd gel vinden dat ze met 2en fulltime moeten werken en geen puf meer hebben voor de kinderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:45

runningkawa schreef:
Woon jij zo dicht bij mij dan Lachen

En dan kunnen ze een huis kopen, maar de keuken is al 8 jaar oud, dat kan niet
En nee dat is dan al geen goedkope keuken die er in zat, dat wilde de vorige bewoner al niet...toch moet die keuken eruit
En ja de badkamer..net niet meer in die kleur na 8 jaar...

En dan idd gel vinden dat ze met 2en fulltime moeten werken en geen puf meer hebben voor de kinderen

Ja, wellicht, ik woon ook op platte land, is het daar wellicht erger dan in de steden? Daar mag je blij zijn een 3 kamer appartementje te bemachtigen en beide voor de hypotheek werken.

Beiden een auto, maar geen pandaatje, dat is voor schut. Wel elk jaar op vakantie, mams moet de nieuwe CV ketel betalen... , alles voor de buren, de kennissen. Ik leef denk ik oneindig makkelijk met mijn spullen die voor de helft al lang aan vervanging toe zijn. Haha! Haha! Ons bin sunig. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:47

hier ook sunig

we hebben eigenlijk een nieuwe bank nodig, maar zie nu vanuit de ooghoek dat de 2 jack knuffels aan het buffelen zijn over de bank Haha!
ach...laat die bank dan maar weer Haha!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:47

runningkawa schreef:
Ik zeg toch ook nergens dat jij dat hebt gezegt
Ik maak er dat zelf van dat er zo tegen aan gekeken word omdat ze geen 30 meer is.
Pak niet alles op jezelf zeg... Ik doelde daar helemaal niet op, anders had ik dat wel gezegt.

mijn moeder is nooit uit de kinderen geweest door haar werk om het zomaar te zeggen, denk dat dat weer heel anders is als iemand die later weer eens oma wordt

Nee, maar ik heb wel gezegd dat dat komt omdat jouw moeder wat ouder is nu. En daarmee had ik niets kwaads mee in de zin.

Jouw moeder is dan nooit uit de kinderen geweest maar het zijn wel de kinderen van iemand anders en dat is ook een verschil.
En inderdaad, opa's en oma's vinden vaak alles leuk van de kinderen, ik denk dat dat een beetje in de opa's en oma's zit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:49

dat was toch allang uitgepraat/verleden tijd?

mijn moeder vind dus niet alles leuk van haar kleinkinderen...
En uiteraard ook niet van andere kinderen
maar ze heeft het gewoon over in haar ogen normale opvoed dingen, wat ze bij ons vroeger ook niet getolereerd had Lachen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:03

Ja, dat dacht ik ook ja...

Mijn ouders vinden niet alles goed van hun kleinkinderen, gelukkig niet.
Maar ze vinden veel dingen wel lief en koddig.
Mijn moeder zegt dat dat komt omdat je dan zelf niet meer dag en nacht in de kinderen zit en ze weer naar huis gaan...
Mijn moeder vindt overigens niet de kinderen wat "anders", maar vooral de maatschappij, de ouderen en daarbij sluit ik me helemaal aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:04

dan zijn de kinderen toch ook anders?
Omdat de ouders anders zijn en heel vaak een vrije opvoeding geven doordat als ze thuis komen gewoon kapot zijn van hun werk. Dat werkt toch door op de kids? Lachen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:12

Nee hoor, gewoon de mensen op zich, maakt niet uit, kinderloos of niet.
Hoe mensen tegenwoordig tegen elkaar doen, daar hebben de kinderen dan nog niets mee van doen.

Maar ach, ik houd deze maar ik mijn hoofd:
De maatschappij, dat ben jij! Lachen