Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 07:34

Hee fijn dat we weer wat horen!

Heb je inmiddels contact gehad met de AID of DB en wat zeiden die?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 08:52

bericht 16 november:
sigrid1182 schreef:
ik nodig iedereen uit , om binnenkort even langs te komen, ong 5 km van mijn huis staan 30 lootsma paarden op een kaal stuk land.....als we nog even wachten.is dat volgende week een modderpoel en staan ze zonder eten..bij voeren doen ze ook niet,....

of zal ik deze week eens fotos maken,..

deze paarden staan er nu een ruime week....

bericht 22 november:

sigrid1182 schreef:
nee hoor ik heb het smoor druk met werk...

en om er te komen meot ik eerst wel door een paar stukken land lopen.....ze staan nl niet aan een weg....

dus ik moet er even tijd voor maken...

en zoals het nu lijkt, is dat misschien dit weekend....

Je gaat dus op 25 of 26 november pas foto's maken...
Als je constateert dat paarden het heel slecht hebben zoals je zegt en dan bijna twee weken er niets aan doet, heb ik mijn twijfels aan jouw dierenliefde of aan het lot van die paarden. (dus dat het misschien toch meevalt??)
Of heb je idd de AID op de hoogte gebracht. En dan wil ik graag weten wanneer zodat ik er een mail heen kan sturen waarom ze niets ondernomen hebben.

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:16

Denken jullie nu werkelijk dat alle paarden nog bij L. staan? Er zijn inmiddels een paar weken verstreken en hij zal er best een aantal verhandeld hebben (en nieuwe erbij gekocht).
Als je al hard kunt maken (uit eigen waarneming en niet afgaande op "verhalen") dat hij slecht is voor zijn paarden moet je actie nemen en niet wachten tot je een keer tijd hebt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:30

slimmerik schreef:
Je gaat dus op 25 of 26 november pas foto's maken...
Als je constateert dat paarden het heel slecht hebben zoals je zegt en dan bijna twee weken er niets aan doet, heb ik mijn twijfels aan jouw dierenliefde of aan het lot van die paarden. (dus dat het misschien toch meevalt??)
Of heb je idd de AID op de hoogte gebracht. En dan wil ik graag weten wanneer zodat ik er een mail heen kan sturen waarom ze niets ondernomen hebben.

Oei Slimmerik, direct weer heel dit topic over je heen! Haha!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:21

Ik ben het met Slimmerik eens Ja

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:51

bla bla bla...

wat een gebler hier weer....

slimmerik ik hou er niet van als mensen tegen mij zeggen wat ik moet doen...en leg mij geen woorden in de mond,,,,die ik niet zeg,,,

kom anders morgen deze kant even op, gaan we samen......want ja jij weet natuurlijk wel wat echte dierenliefde is...pb me maar ff op welk tijdstip ik je kan verwachten,.,....

heb morgen vrij gekregen van de baas, dus heb tijd,,,,

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:57

Tjonge jonge zijn jullie nou nog steeds bezig om een schuldige te zoeken voor het paardendrama.....
wat een ellelange discussie gaat dit worden zeg!

Bij de dierenwinkel waren in het weekend 25 guppies "verzopen" omdat het water te koud werd ineens.......vraag :wie was de schuldige...het NUON of de dierenwinkel...de stroom viel uit...de eigenaar had verzuimd 'savonds nog even te kijken... Het heeft nog niet eens op de voorpagina gestaan van de Telegraaf Huilen

Het waren wel 25 guppies die verzopen waren hoor......

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:03

Yrrah schreef:
Denken jullie nu werkelijk dat alle paarden nog bij L. staan? Er zijn inmiddels een paar weken verstreken en hij zal er best een aantal verhandeld hebben (en nieuwe erbij gekocht).
Als je al hard kunt maken (uit eigen waarneming en niet afgaande op "verhalen") dat hij slecht is voor zijn paarden moet je actie nemen en niet wachten tot je een keer tijd hebt.

ik heb de afgelopen (5)jaren denk ik wel 20 keer gebeld..AID/gemeente/politie/dierenbescherming ,,,noem maar op..voornl in de winter als ze hier in de buurt staan,.

er is nooit actie ondernomen......

dus ja het brand mij nu niet echt in....

weet je...

er zijn altijd mensen die precies weet wat een ander moet doen...

ik kan jullie garanderen dat er bij ons ieder in de buurt wel iemand zit die niet met respect om gaat met zn dier, springen jullie daar ook voor op de barikades.....

lijkt me niet....dus eerst maar eens in de balk uit jullie eigen ogen halen en dan maar mijn splinter....

dan heb je naar mijn idee pas recht van spreken.......

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:06

Nu weten we in ieder geval dat je in het verleden vaak de DB en AID gebeld hebt, maar dat dit nooit wat heeft opgeleverd.

Ik snap dat je het nu niet ziet zitten om weer te bellen, maar aan de andere kant is het nu wel actueel.
Zou je het niet nog eens willen proberen?
Telefoontje is zo gedaan toch?

Ik wil ook wel bellen, maar ik denk dat ik vanuit Zuid Holland niet echt geloofwaardig overkom.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:43

sigrid1182 schreef:
bla bla bla...

wat een gebler hier weer....

slimmerik ik hou er niet van als mensen tegen mij zeggen wat ik moet doen...en leg mij geen woorden in de mond,,,,die ik niet zeg,,,

kom anders morgen deze kant even op, gaan we samen......want ja jij weet natuurlijk wel wat echte dierenliefde is...pb me maar ff op welk tijdstip ik je kan verwachten,.,....

heb morgen vrij gekregen van de baas, dus heb tijd,,,,

Ja sorry maar ik hoef niks te bewijzen....dat wilde jij doen met hier foto's te plaatsen: vorige week.
Dat je nu de AID niet hebt gebeld vind ik jammer. Ik weet ook zeker dat als het waar is wat je beweert en je belt (nadat de AID er niets aan doet) de pers o.i.d. dan wordt er zeker aandacht aan besteed.

Maar als je morgen vrij hebt wil je ons morgen vast wel met foto's overtuigen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:51

sigrid1182 schreef:
Yrrah schreef:

ik heb de afgelopen (5)jaren denk ik wel 20 keer gebeld..AID/gemeente/politie/dierenbescherming ,,,noem maar op..voornl in de winter als ze hier in de buurt staan,.

er is nooit actie ondernomen......

dus ja het brand mij nu niet echt in....

weet je...

er zijn altijd mensen die precies weet wat een ander moet doen...

ik kan jullie garanderen dat er bij ons ieder in de buurt wel iemand zit die niet met respect om gaat met zn dier, springen jullie daar ook voor op de barikades.....

lijkt me niet....dus eerst maar eens in de balk uit jullie eigen ogen halen en dan maar mijn splinter....

dan heb je naar mijn idee pas recht van spreken.......

Verward Hoe kan het dat er de afgelopen twee jaar slechts vijf meldingen bij de AID zijn geweest over paardenverwaarlozing in heel Nederland Verward

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 07:29

Karl66 schreef:

Verward Hoe kan het dat er de afgelopen twee jaar slechts vijf meldingen bij de AID zijn geweest over paardenverwaarlozing in heel Nederland Verward

dat geloof ik wel karl,

als je belt met dat soort instanties, word je volgens mij ook niet echt serieus genomen.....tenminste die ervaring heb ik......

als ik belde en gaf het adres door, of ze wouden gaan kijken of er iig iets aan doen hoefde dat niet, nummer van eigenaar was voldoende , belden ze wel even,..... Ach gut

mn baas belde me net op, ziekte, moet nu toch werken......
Laatst bijgewerkt door amen op 23-11-06 07:31, in het totaal 1 keer bewerkt

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 07:30

Misschien zijn dat de 5 meldingen waarbij daadwerkelijk ingrijpen nodig was volgens de AID.

Het aantal is inderdaad wel erg laag, ik kan het me ook moeilijk voorstellen.

Ik hoop dat sigrid nog een poging waagt, al dan niet via de pers.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 10:00

hoi Sigrid, laat je niet op je kop zitten hoor,
super dat je het in de gaten houd, jij en nog een paar meiden in de buurt (nickiej86 oa) kunnen ons op de hoogte houden van hoe het daar gaat, ik zou tegen de mede bokkers op dit topic willen zeggen: wees er een beetje zuinig op Knipoog

ik ben echt benieuwd hoe het nu met de paarden is, ook eigenlijk met de paarden die binnen staan, die groep van de kwelder ging toch op stal?
ik kan me bijna niet voorstellen dat je bij jullie nu de paarden nog fatsoenlijk op het land kan laten lopen, als ik kijk hoe nat het hier al is, en dan woon ik geloof ik hoger dan jullie!

ik snap echt niet dat de aid zo reageerd, is toch schande!

nijntjuh1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:45

het staat vanzelf wel een x in de krant als ze beslist hebben wat er gaat gebeuren....

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:00

Ik kan hier ook wel een rondje doen om foto's te maken van paarden die er niet al te droog meer bij staan. Deze krijgen trouwens ook niets/weinig bijgevoerd. Of moet ik direct de politie maar bellen? Dan kan menig paardenhouder hier wel stoppen... Gelukkig zijn de meeste paarden die ik ken waterdicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:38

nou [naam] staat ook nog steeds buiten hoor, met nog 2 andere paarden, dus ik zie niet in waarom het erg is dat ze buiten staan?
zolang ze bijgevoerd worden en genoeg te drinken hebben kunnen ze prima buiten blijven vind ik

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:39

oregon, doe maar niet, het is een drama momenteel, zo'n natte bende het buiten is..
maar kan je je voorstelen wat er gebeurd als je een hele grote groep paarden contstant buiten laat lopen?
dan wordt het dus een blubber weiland, waar de jonge dieren niet meer kunnen liggen, en ik vind dat er dan natuurlijk wel moet worden bijgevoert.
gewoon, groot pak kuil, en klaar. minimaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:02

de andere paarden staan alleen overdag buiten en hier is het al een drekbende, maar wat moet je dan? ze de hele dag binnen laten staan? die haf die nu ook snachts buiten staat heeft exceem. loopt dus de hele tijd voor de draad heen en weer, je kan daar bijna niet eens meer normaal lopen. maar achter in het weiland kan dat nog wel, ik denk dat ze wel normaal staan nu, want de db zit er ook zo bovenop, dan laat hij het wel uit zn hoofd om ze nu te verwaarlozen denk ik

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:09

Marigold schreef:
oregon, doe maar niet, het is een drama momenteel, zo'n natte bende het buiten is..
maar kan je je voorstelen wat er gebeurd als je een hele grote groep paarden contstant buiten laat lopen?
dan wordt het dus een blubber weiland, waar de jonge dieren niet meer kunnen liggen, en ik vind dat er dan natuurlijk wel moet worden bijgevoert.
gewoon, groot pak kuil, en klaar. minimaal.

Mijn konijnen lopen zelfs door de waterplassen (vrijwillig hoor...) dus dat het nat is weet ik. Ben er ook goed van op de hoogte wat er gebeurt wanneer je een grote groep paarden constant buiten laat lopen. Meeste mensen in mijn omgeving doen nl niet anders. Daarbij ook wel ervaring met groepen paarden van minimaal 100 stuks. Die hebben het ook goed overleefd.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:56

volgens mij lezen de lootsma's mee op bokt..

de paarden waren van het stuk af...vanmiddag....

maar ze zullen waarschijnlijk nog wel ergens in de buurt staan, aangezien ze vaak op graanstoppels van een bedrijf hier in de buurt staan....

dus zal ze in de loop van deze week wel weer tegenkomen......

waarschijnlijk staan ze nu op de andere kant van het dorp...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:59

maar oke, ik zou het ook lastig vinden, als ik zoveel paarden had, om ze dan goed neer te zetten in de winter.
allemaal op stal lukt blijkbaar niet, misschien zetten ze ze expres vaak op een ander stuk land, zodat het niet té erg een bende wordt.
ik hoop wel dat ze worden bijgevoerd dan nu, dat is gewoon nodig, paarden moeten wel eten, logisch.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:31

sigrid1182 schreef:

Misschien zijn ze wél goed voor de paarden Verward Haha! Pfff da's schrikken Bloos!

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:15

slimmerik schreef:
sigrid1182 schreef:

Misschien zijn ze wél goed voor de paarden Verward Haha! Pfff da's schrikken Bloos!

Dat denk ik nl. ook Knipoog

off topic... wat is er met je oma gebeurd na die val met de hond.....heb je nog een vervolg Haha! Haha!
zoo gaaf joh !!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 00:21

slimmerik schreef:
sigrid1182 schreef:

Slimmerik zou je je naam kunnen veranderen in vreselijk , naief , dom, oid...

past beter bij....

Als jij deze mensen niet kent....kun je je beter stil houden tot je eens bij hun thuis bent geweest,....op mijn uitnodiging om samen langs te rijden, ga je ook niet in....jou dierenliefde is blijkbaar net zo groot als je slim bent....

en als je hun wel kent , en je denkt dat ze goed voor hun paarden zijn dan heb jij je verstand niet.....