de paarden zijn gered!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:52

runningkawa schreef:
Ze mogen er zo hier 2 neerzetten, daar heb ik wel plek voor.
Maar betalen ga ik zo'n eikel niet

Inderdaad!
Ik heb nog wel plak voor 6/8 als het moet, maar geen cent dat ik aan die "man" geef!

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:53

LoreV schreef:
Ik vind het echt geweldig wat deze vrijwilligers hebben gedaan! Dit verdient toch een jong paard uit die kudde voor elke redder? Lachen

Maar mijn vraag geldt nog steeds: heeft het laatste paard het nu gered?

Er was ergens vertelt (of in het nieuws of hier) dat het laatste paardje ergens in een stalletje ligt bij te komen

Emori

jammer genoeg hebben wij geen plek voor een extra paardje, Verdrietig
anders hadden ze hier ok mogen staan

Siets

Gemma schreef:
Siets schreef:
Ja het mag dan misschien aan mij liggen, maar vind het al zielig voor die paarden dat er uberhaupt over slacht wordt gepraat. Ze mogen nu eerst lekker bijkomen, straks wordt er wel verder gekeken!

Die paardjes horen er niks van hoor Knipoog Het waren maar een paar losse posts, waar maak je je druk om?

Nou om het feit dat er altijd meteen zo'n negatieve lading moet komen. Je bent zo blij en opgelucht omdat ze gered zijn, en dan lees je meteen weer van alles over de slacht. Nee Jippie!

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:54

Hier zou er ook wel wat kunnen komen, alleen denk niet dat me moeder er blij mee is Sigaar

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:54

ja, volgens de da is dat paard meteen naar stal gebracht om bij te komen. Denk ook onder de warme lamp enzo.. maar ik weet niet of die het red, zag er zeer triest uit!

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:55

lotteluvah schreef:
Hier zou er ook wel wat kunnen komen, alleen denk niet dat me moeder er blij mee is Sigaar

jij ookal zo'n moeder.. Vork

Rixt_

Gemma schreef:
Dat kan ik morgen voor je gaan vragen, over die veulens, ik doe zijn paarden, dus ben er morgen weer...

Zorg jij voor zijn paarden?? heb je al wat meer info over hoe en wat???

netam12

Ik denk mijn ouders ook niet ze zien me al aan komen met nog een dier nee denk het niet

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:56

Echt top dat het overgrote deel het toch gered heeft en super van de vrijwilligers!!

Wat ik wel even kwijt is dat ik me mateloos stoor aan alle dramatiek die boven gehaald wordt. Er wordt gesproken alsof het een wereldramp is...goed, het is zeker een ramp, maar ik kan nog tig meer dingen bedenken waar het echt niet goed af gaat. Hoeveel paarden overlijden er niet op bijvoorbeeld slachttransport?? (ik noem maar wat)

En in hoeverre is de eigenaar werkelijk in overtreding?? Hier staan vele paarden ook nog langer op natuurgebied omdat het gras nog groeiende was en die storm is pas sinds een week kenbaar gemaakt, dat die er aan kwam. Dat is best kort dag om een kudde van ruim 100 paarden binnen te halen!!!
En dan zie ik hier ook nog voorbij komen: Verwaarloosde wilde paarden???? Waar wordt dat op gebaseerd? Omdat ze in een natuurgebied lopen en weinig met mensen in aanraking zijn?

Kortom; er wordt reuze snel negatief gesproken, maar stel je voor dat JOU dit zou overkomen!!

hildede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:57

let er wel op dat er een hoop van deze paarden nog nooit een dierenarts heeft gezien dus( enten nee)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:58

hoe het met dat laatste paard is weet ik niet, bij een update post ik het hier gelijk.
de DA op tv frielsnad zei dus dat dat paard is meegegaan naar een stal, om bij te komen.
het was ook een mager, volgens mij ouder paard.

als de mensen uit tsummarum en omgeving ons (bokt) op de hoogte zouden willen houden wan ontwikelingen, ook straks als het nieuws weer 'vergeten' is, zou ik ze heel dankbaar zijn!
dan openen we een toppic dat er speciaal over gaat!

unamie

geweldig dit Go jij! Go jij!
en gelukkig voor die arme dieren dat ze daar weg zijn
petje af voor de 4 stoere ruiters die het klusje toch maar mooi hebben geklaard Cool
Laatst bijgewerkt door unamie op 03-11-06 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

zorro

geweldig dat ze gered zijn!

ik zag trouwens iemand van een paard vallen aan het begin van het filmpje, zo het water in.... schrok er van, zag er niet prettig uit.

toch super dat zoveel mensen zich zo voor ze ingezet hebben!!

goldflower

heb de beelden nog nie gezien ,maar van wat ik heb gehoord moet het heel erg ontroerend zn,,,heel triest voor de paardjes die t nie hebben gered,maar ben blij voor de kudde die t gelukkig wel heeft overleefd,,kippenvel krijg je ervan .

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:59

Een dikke pluim voor alle vrijwilligers !!!
Zeker ook voor de ruiters die hebben gereden, toppie !!!!

netam12

Wil iemand mij dan DAT TOPIC VIA Pb sturen zodat ik het niet kwijtraak wil het zeker blijven volgen Lachen

LiinDseyy

Was zo blij toen ik het hoorde... Vond het echt heel zielig....

vind het super wat die ruiters hebben gedaan!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:00

zorro schreef:
geweldig dat ze gered zijn!

ik zag trouwens iemand van een paard vallen aan het begin van het filmpje, zo het water in.... schrok er van, zag er niet prettig uit.

toch super dat zoveel mensen zich zo voor ze ingezet hebben!!

Op TV werden er dingen aan die ruiter gevraagd, ze zei zelf;
IK vond het top, al die paarden, echt helemaal top.
Alleen raakte ze een beetje in paniek, omdat ineens die hele kudde volgde. Toen gingen we koppie onder, toen stapte ik weer op, en was ze helemaal op het vertrouwen van mij
(ofzoiets Knipoog )

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:00

Marigold schreef:
hoe het met dat laatste paard is weet ik niet, bij een update post ik het hier gelijk.
de DA op tv frielsnad zei dus dat dat paard is meegegaan naar een stal, om bij te komen.
het was ook een mager, volgens mij ouder paard.

als de mensen uit tsummarum en omgeving ons (bokt) op de hoogte zouden willen houden wan ontwikelingen, ook straks als het nieuws weer 'vergeten' is, zou ik ze heel dankbaar zijn!
dan openen we een toppic dat er speciaal over gaat!

zodra ik wat hoor laat ik dat merken Knipoog

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:01

Geweldig, ik heb het filmpje gezien op omroep friesland. Tranen in mijn ogen.
Heel goed gedaan van die vier ruiters en andere natuurlijk. Geweldig Hulde aan hun.
Super, kan het niet anders verwoorden.

Nikj

Bella schreef:
Echt top dat het overgrote deel het toch gered heeft en super van de vrijwilligers!!

Wat ik wel even kwijt is dat ik me mateloos stoor aan alle dramatiek die boven gehaald wordt. Er wordt gesproken alsof het een wereldramp is...goed, het is zeker een ramp, maar ik kan nog tig meer dingen bedenken waar het echt niet goed af gaat. Hoeveel paarden overlijden er niet op bijvoorbeeld slachttransport?? (ik noem maar wat)

En in hoeverre is de eigenaar werkelijk in overtreding?? Hier staan vele paarden ook nog langer op natuurgebied omdat het gras nog groeiende was en die storm is pas sinds een week kenbaar gemaakt, dat die er aan kwam. Dat is best kort dag om een kudde van ruim 100 paarden binnen te halen!!!En dan zie ik hier ook nog voorbij komen: Verwaarloosde wilde paarden???? Waar wordt dat op gebaseerd? Omdat ze in een natuurgebied lopen en weinig met mensen in aanraking zijn?

Kortom; er wordt reuze snel negatief gesproken, maar stel je voor dat JOU dit zou overkomen!!

Dat is wel waar, maar zo lang zijn ze er vandaag ook niet mee bezig geweest. En als die boer in de winter een stal heeft voor die paarden, had hij die ook wel een dag of 2 dagen eerder klaar kunnen maken toen hij hoorde dat er storm op komst was

hildede

Bella schreef:

En in hoeverre is de eigenaar werkelijk in overtreding?? Hier staan vele paarden ook nog langer op natuurgebied omdat het gras nog groeiende was en die storm is pas sinds een week kenbaar gemaakt, dat die er aan kwam. Dat is best kort dag om een kudde van ruim 100 paarden binnen te halen!!!
En dan zie ik hier ook nog voorbij komen: Verwaarloosde wilde paarden???? Waar wordt dat op gebaseerd? Omdat ze in een natuurgebied lopen en weinig met mensen in aanraking zijn?

denk niet dat het daarom alleen is ,het gaat al zo lang ik me kan heugen is het al zo bij die fam..ze proberen het al jaren...vroeger zorgde hij er voor dat de slachtmerries vol zaten dan kreeg hij meer gewichtprijs....dus praat mij er niet van de kalfjes krijgen een touw halster om,als ze geslacht worden gaat het er weer af,heb zze wel gezien ingegroeid in het vlees,denk dat dit de druppel is
Laatst bijgewerkt door hildede op 03-11-06 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:02

Kan je echt zo'n paard kopen?

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:02

Passival schreef:
Gemma schreef:
Dat kan ik morgen voor je gaan vragen, over die veulens, ik doe zijn paarden, dus ben er morgen weer...

Zorg jij voor zijn paarden?? heb je al wat meer info over hoe en wat???

Nee ben er nog niet geweest, ik ga morgenmiddag weer langs!