Reddingsactie Friese paarden mislukt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dingetje

Re: Reddingsactie Friese paarden mislukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:17

RUBYWHITE schreef:
De boeren vinden dat er nu een heel mediacircus om heen draait...ze hebben nu een actie bedacht die boeren Bloos dat ze met een vissersboot erheen willen, een geweer met losse flodders en de kudde zo richting land jagen. De vissersboot moet ze dan keren.

Echter is het gelukkig te ondiep voor een boot, ze zijn bang dat door de paniek meer doden vallen onder de paarden.

Ik wou al zeggen. Die paarden zijn al compleet in shock, moet er ook nog geschoten worden???? Die boeren daar zijn ook niet wijs!
Laatst bijgewerkt door dingetje op 02-11-06 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanja_dB

Kunnen ze niet een aantal van de paarden die daar staan 'vangen' en meenemen door het water? Werkt volgens mij beter dan lokpaarden... Of beide, dan zou het toch moeten kunnen?

RUBYWHITE

@ WesseLady aid was het Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:18

dingetje schreef:
RUBYWHITE schreef:
De boeren vinden dat er nu een heel mediacircus om heen draait...ze hebben nu een actie bedacht die boeren Bloos dat ze met een vissersboot erheen willen, een geweer met losse flodders en de kudde zo richting land jagen. De vissersboot moet ze dan keren.

Echter is het gelukkig te ondiep voor een boot, ze zijn bang dat door de paniek meer doden vallen onder de paarden.

Ik wou al zeggen. Die paarden zijn al compleet in shock, moet er ook nog geschoten worden???? Die boeren daar zijn ook niet wijs!

dat zijn boeren hè Haha! nee zonder gekheid, je krijgt de kudde er vast mee in beweging maar het zijn geen koeien Bloos

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:21

Net de update op Fryslan gezien, er wordt gewacht tot de paarden het eten op hebben, er wordt verder nog overlegd.
Deze eigenaar heeft al JAREN een hele slechte reputatie wat betreft de verzorging van dieren, het enige dat telt zijn zoveel mogelijk veulens per jaar fokken want dat brengt GELD op; daar draait ALLES om, GELD.
Meer dan walgelijk.................... mijn man is er jaren geleden geweest, kwam redelijk overstuur thuis (en hij maakt veel mee!) en zei dat als hij daar "paard" moest zijn hij liever had dat iemand hem uit z'n lijden verloste....................
Een merrie is voor deze familie een broedmachine, niks anders. Ze zijn niet beleerd, kunnen niks behalve veulentjes krijgen.............

jutsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:23

idd dat klopt helemaal
het word tijd dat er ingegrepen word!!!
hij is nu ook in geen velden of wegen te bekennen
logisch iedereen hier in de buurt weet waar hij woont en herkent hem
oh ik word hier zo kwaad van!!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:24

linky schreef:
Net de update op Fryslan gezien, er wordt gewacht tot de paarden het eten op hebben, er wordt verder nog overlegd.
Deze eigenaar heeft al JAREN een hele slechte reputatie wat betreft de verzorging van dieren, het enige dat telt zijn zoveel mogelijk veulens per jaar fokken want dat brengt GELD op; daar draait ALLES om, GELD.
Meer dan walgelijk.................... mijn man is er jaren geleden geweest, kwam redelijk overstuur thuis (en hij maakt veel mee!) en zei dat als hij daar "paard" moest zijn hij liever had dat iemand hem uit z'n lijden verloste....................
Een merrie is voor deze familie een broedmachine, niks anders. Ze zijn niet beleerd, kunnen niks behalve veulentjes krijgen.............

Zo zit moeder natuur in elkaar......: enkel en alleen maar veulentjes krijgen. Neemt niet weg dat je wel de plicht hebt om ze goed te verzorgen..... en dat is hier op een grove manier nagelaten.

En dat alles om geld draait: tja als je je brood ermee moet verdienen dan draait idd alles om geld. Verdrietig

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:24

de boeren hadden dit idee al nog voordat de hulpdiensten andere dingen gingen proberen, zij werden alleen tegengehouden en mochten dus niks doen. Het was dus voor de andere reddingsoperaties van start gingen... Wat mij een goede oplossing lijkt is om idd lokpaarden te gebruiken en dan de paarden als het ware in te sluiten aan de zijkanten, zo kunnen ze niet vluchten en zijn ze min of meer verplicht om de andere paarden achterna te gaan. Als ze de paarden namelijk niet insluiten is het mogelijk dat de paarden op de verkeerde plekken bij de dijk aankomen waar die hekken staan ed.. de paarden die daar gisteren aankwamen zijn alsnog gestorven omdat ze niet over de hekken heen konden komen.. maar ja, ik ga ervanuit dat die mensen echt wel weten hoe ze dit het beste aan kunnen pakken toch?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:25

RUBYWHITE schreef:
terorita schreef:
dat lokke met makke paarden, vraag ik me inderdaad ook bij af of het lukt
ik hoop het wel hoor,
maar zo een kudde heeft vaak een eigen "leider"

persoonlijk denk ik niet dat t veel zin heeft...we praten over 100 paarden....100...

Met een koppel van 80 jonge hengsten werkt het prima maar ik vrees dat een dergelijke kudde zich iets minder door hormonen laat leiden.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:25

Beste Slimmerik,

is dat (hopelijk) sarcastisch bedoeld of meen je dat nou?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:26

linky schreef:
Beste Slimmerik,

is dat (hopelijk) sarcastisch bedoeld of meen je dat nou?

Ik meen ieder woord.....

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:32

ik heb niks tegen fokken, ook niet op grootschalig gebied...ik ben wel tegen nalatigheid en geen verantwoordelijkheids gevoel. dan maakt t niet uit of je 1 of 100 paarden hebt Bloos

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:33

Lees ik je dan verkeerd?
Ik maak er op uit dat je bepaalde dingen als onvermijdelijk ziet als je je brood moet verdienen maar als ik dat op DEZE manier doen moest at ik liever niet..........................
Als hij nou ong. 30 GOEDE merries had, lekker in boxen met een zacht ligbed, (en niet aangebonden op beton) en bewust veulens zou fokken, ze goed opvoeden en dan een nieuwe eigenaar zoeken, zou hij misschien meer onkosten hebben, maar ook meer voor de (geregistreerde) veulens krijgen en er netto net zo veel aan overhouden............... en de paarden zo heel veel leed besparen!
Daar een veulen kopen is hetzelfde als een pup halen bij een broodfokker...................ONVERGEEFLIJK!!!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:35

slimmerik schreef:
linky schreef:

Zo zit moeder natuur in elkaar......: enkel en alleen maar veulentjes krijgen. Neemt niet weg dat je wel de plicht hebt om ze goed te verzorgen..... en dat is hier op een grove manier nagelaten.

En dat alles om geld draait: tja als je je brood ermee moet verdienen dan draait idd alles om geld. Verdrietig

Dat betekent niet dat je je verantwoordelijkheden niet hoeft te nemen! Zoals je zelf zegt, je hebt de plicht ze goed te verzorgen! Er zijn helaas veel mensen die op deze manier proberen hun brood te verdienen, ik denk dan, zoek een baan! Je verdient nauwelijks aan zulke veulentjes, en al helemaal niet als je ze in deze omstandigheden houdt. Het HOEFT niet allemaal om geld te draaien, dat is een keuze! Een domme keuze in dit geval!

jutsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:38

linky schreef:
Lees ik je dan verkeerd?
Ik maak er op uit dat je bepaalde dingen als onvermijdelijk ziet als je je brood moet verdienen maar als ik dat op DEZE manier doen moest at ik liever niet..........................
Als hij nou ong. 30 GOEDE merries had, lekker in boxen met een zacht ligbed, (en niet aangebonden op beton) en bewust veulens zou fokken, ze goed opvoeden en dan een nieuwe eigenaar zoeken, zou hij misschien meer onkosten hebben, maar ook meer voor de (geregistreerde) veulens krijgen en er netto net zo veel aan overhouden............... en de paarden zo heel veel leed besparen!
Daar een veulen kopen is hetzelfde als een pup halen bij een broodfokker...................ONVERGEEFLIJK!!!

AMEN!!!

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:39

RUBYWHITE schreef:
orsini schreef:
hey rubywhite: op welke zender volg jij het nieuws op tv??

omrop fryslan via antenne

is dat ook op internet te vinden. Kan de site nl wel vinden maar niet de link naar de uitzending

jutsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:40

een oudere merrie redden vind ik trouwens wat anders
en ik heb me laten vertellen dat hij ook niet eens zo goedkoop is!

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:42

jutsje schreef:

hoezo?? een paard is een paard, ik vind niet dat ze nu onderscheid moeten maken. Blijft een leven

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:43

linky schreef:
Lees ik je dan verkeerd?

Waarom een stal? Op een weiland lijkt mij het best voor zulke dieren.
Alleen dan niet zo'n weiland als waar ze nu staan... Gestoord

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:45

Als je daar op stal komt en al die ellende ziet, dan hoef je toch geen veulen meer? Of gaat het inderdaad net zo als bij de puppies, uit medelijden? Zo houdt je z'n handel wel gaande................................ helaas.

Ons hengstveulen is gisteren ook naar een nieuwe baas gegaan; met een nieuw halster, nieuw touw, ontwormt, bekapt, kan vast staan, voetjes geven en aan het touw meelopen. Dat noemen wij "normaal" .......................

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:46

Waarom zou je niet kopen? Jij kan toch het veulen of merrie een beter leven schenken?

jutsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:46

orsini schreef:
jutsje schreef:

hoezo?? een paard is een paard, ik vind niet dat ze nu onderscheid moeten maken. Blijft een leven

er werd gezegd een veulen bij hem kopen is hetzelfde als een hond bij een broodfokker kopen
ik bedoelde daarop ik zou bij hem nooit een veulen kopen maar een merrie redden vind ik iets anders

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:48

ah ok verkeerd begrepen Lachen

Chrystal-gek

Bokkiej schreef:
Waarom zou je niet kopen? Jij kan toch het veulen of merrie een beter leven schenken?

En de handel in stand houden...
Of het nou een jong dier is of een die al wat ouder is, verkocht is verkocht en levert de verkoper dus geld op.
Zolang hij geld blijft verdienen, blijft hij doorgaan met zulke praktijken.

linky

Chrystal-gek,

het noorden van friesland met zijn kale weiden zonder bomen en/of andere bescherming, op vette, natte klei is niet echt geschikt om drachtige merries (of welk ander paard) 24 uur per dag in te laten staan.