Paardenhoudster woedend na inval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:25

Cayenne schreef:
@ Arno

jij wilt het niet snappen geloof ik, ik had het ook over de gevallen die WEL op de site hebben gestaan, en waar ook waarschuwingen zijn uitgedeeld, maar die er niet bij hebben gestaan.

*zucht*

Ik wil het wel, maar nu snap ik het niet... gevallen die wel op de site staan, maar die er niet bij staan? Verward

Waarbij?

Als je bedoelt: meer gevallen op de site waar ook waarschuwingen zijn uitgedeeld, is dat alleen een verdere onderbouwing van wat ik zeg?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:25

Cayenne schreef:
@[*olduser*], dat herinnert me aan de operatie die gepland zou staan. Kan deze kliniek niet laten zien dat er dan wel medische zorg is verleend?

Waarschijnlijk wel, dat zal duidelijk worden als de zaak voor de rechter komt.

Waar ik me vooral aan stoor is dat mensen aanname's doen aan de hand van foto's geplaatst door iemand die zich speciaal aanmeldt voor dit topic en zeer waarschijnlijk een goede kennis is van de ontslagen medewerker.

Niemand weet wanneer die foto's gemaakt zijn. Was dat eergisteren of een half jaar geleden en genomen op het moment dat de paarden in kwestie ziek waren en is de situatie sindsdien verbeterd.
De foto's van de hoeven zeggen me totaal niets, ik zie een stel hoeven zonder paard. Kan van elk willekeurig paard van een ander bedrijf zijn gemaakt.

Daarmee trek ik geen partij. Maar echt oordelen laat ik dan ook maar liever aan de rechter over.
Die krijgt de echte bewijzen en niet foto's gemaakt door een op wraak beluste ex medewerker waarvan niemand weet wanneer en zelfs waar ze gemaakt zijn.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:28

arabesk er word een tegenexpertise gedaan hoor door andere dierenarts.

kga het nog is vragen vind jij het terecht dat die paarden in zo een staat staan.
is het niet toevallig dat elk paard een verhaal heeft.
een merrie met een jaarling hallo en dat voor een paardenhouderij.

ksnap echt niet dat je zo volhoud en complotjes van allerhande slechte mensen......

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:32

Citaat:
Nog geen besluit over lot paarden
Door Norbert Bökkerink

| Paardenhoudster woedend na inval|
Zaterdag 26 augustus 2006 - BREDA/ULICOTEN – Het Openbaar Ministerie heeft nog niet beslist over het lot van de twaalf paarden, die afgelopen woensdag bij de Ulicotense paardenhouderij Pelgrims Park in beslag zijn genomen.
„Omdat het hier om levende have gaat zal er wel op heel korte termijn een besluit worden genomen. Maar wanneer dat precies zal zijn, kan ik op dit moment nog niet zeggen“, aldus gisteren Martine Pilaar, woordvoerster van het OM in Breda.

De dieren werden woensdagochtend door medewerkers van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming in overleg met een dierenarts in beslag genomen, omdat ze ondervoed waren of geen medische verzorging hadden gekregen.

Oogontsteking

Een van de paarden lijdt volgens een woordvoerder van de dierenbescherming aan zo’n ernstige oogontstekking, dat het misschien moet worden afgemaakt. Over het lot van de dieren wordt volgens Pilaar beslist aan de hand van een tweede rapportage van een dierenarts. „Dat kan ertoe leiden dat enkele of alle dieren weer teruggaan naar Ulicoten, dan wel naar een ander adres worden gebracht. Ook is het nog steeds niet uitgesloten dat een dier zal worden afgemaakt als de medische situatie daartoe aanleiding geeft. Maar welke beslissing er ook wordt genomen, de eigenares kan daartegen altijd nog in beroep gaan.“ Het tweede medische rapport zal volgens Pilaar ook duidelijk moeten maken of er strafbare feiten zijn gepleegd. „Maar een besluit over eventuele vervolging zal wat langer op zich laten wachten“, verwacht zij.

In een reactie op de in beslag name verklaarde Van Duin eergisteren, dat zij haar dieren geen medische behandeling heeft onthouden. Hans Caron van Chaamse dierenartsenpraktijk De Oude School bevestigt desgevraagd dat Van Duin zijn praktijk de afgelopen weken twee keer te hulp heeft geroepen. „Maar haar verhaal verdient wel enige nuancering“, zo voegt hij er onmiddellijk aan toe. „Want mijn collega werd pas bij het dier met de oogontsteking geroepen, toen de mensen van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming al bij haar op het erf stonden. En het kan best zijn dat ze zelf al met een zalfje of iets dergelijks aan de gang is geweest, maar mijn collega heeft haar wel duidelijk gemaakt dat dit niet kon. Het dier moet vreselijke pijn hebben geleden en ik vrees dat het oog niet gered kan worden“, aldus Caron.

Wat het paard met de acute leverontsteking betreft heeft Wanda van Duin volgens hem aanvankelijk wel tijdig medische hulp ingeroepen.

„Daarvoor zijn we een keer bij haar geweest en hebben we ook medicijnen versterkt. Maar van een vervolgbehandeling is tot nu toe nog geen sprake geweest“, aldus Caron.

De medicijnen sloegen aan en Katirza was genezen van haar leverontsteking.

De behándelend veearts is niet gevraagd naar haar mening. Degene die hier een reactie geeft is de baas van die kliniek en heeft geen volledig overzicht over wat er werkelijk is gedaan.

Ze heeft de paarden dus niet onthouden van medische zorg, zoals in een eerder artikel werd vermeld.

Citaat:
de dierenarts (die vrouw) hebben ze niet gesproken, maar alleen haar baas, die had het afsprakenbestand niet voor zich en heeft maar wat gezegd. De krant moet naar de oude school in Chaam en precies nagaan wanneer de DA erbij is geweest en wat de medicijnen zijn geweest enz.

Ik gelóóf niet in een complot, het ís gewoon zo:

Een ex-werkneemster die niet op goede vond stond met Wanda belt de DB... Dit heeft ze bekend aan een vriendin van me. Ze heeft gister gebeld en gezegd dat zíj de DB heeft gebeld.
Een ex-dierenarts die de deur uitgezet is komt de paarden beoordelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:35

Het zijn voornamelijk de naturals die vinden dat er met de paarden niets aan de hand is, of lijkt dat maar zo? Hoezo? Dus paarden op de natuurlijke manier gehouden zien er zo uit en dat snappen niet-naturals niet? Dus eigenlijk is het een verschil van mening omtrent hoe paarden er op een wei uitzien na een droge zomer met weining gras, dus weinig ruwvoer en te kort aan vitamines en mineralen. Nu het gras weer groeit, komt dat wel weer goed, dus waar maakt iedereen zich druk over. DA's pikken de oude, ataxtiesche paarden er wel uit, dus eigenlijk voor niks deze actie geweest. De dieren hebben het goed daar.

Volgens mij moet ik de berichtgeving zo op vatten. Oke, de rechter zal beslissen en meent de eigenaresse dat de rechter, de DB en de dienstdoende DA een verkeerde inschatting te hebben gemaakt, dus verkeerde en of onvoldoende informatie te hebben verstrekt, neem ik aan dat ze in hoger beroep gaat, en zorgt dat ze de juiste info op tafel kan gaan leggen. Ben benieuwd.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:38

Natural of niet-natural heeft hier niets mee te maken. Dat is ook al door een mod gezegd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:39

In mijn ogen dus wel, want de naturals reageren fel tegen de argumenten die gegeven worden door de meningen die wel vinden dat ze terecht in beslag genomen zijn. Het is het bekende clubje natural dat in dit topic vind dat de dieren in prima conditie verkeren en onterecht aktie is ondernomen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:40

russel schreef:
Oke, de rechter zal beslissen en meent de eigenaresse dat de rechter, de DB en de dienstdoende DA een verkeerde inschatting te hebben gemaakt, dus verkeerde en of onvoldoende informatie te hebben verstrekt, neem ik aan dat ze in hoger beroep gaat, en zorgt dat ze de juiste info op tafel kan gaan leggen. Ben benieuwd.

Ik weet zeker dat ze haar gelijk gaat krijgen en ik weet ook bijna zeker dat degene die dit op zijn geweten heeft vervolgd gaat worden voor laster en smaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:41

Arabesk schreef:
[

Ik gelóóf niet in een complot, het ís gewoon zo:

Een ex-werkneemster die niet op goede vond stond met Wanda belt de DB... Dit heeft ze bekend aan een vriendin van me. Ze heeft gister gebeld en gezegd dat zíj de DB heeft gebeld.
Een ex-dierenarts die de deur uitgezet is komt de paarden beoordelen...

Lips are sealed Lips are sealed

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:42

Ik weet niet of ik nou ook over die kam geschoren wordt, maar ik heb nergens gezegd dat ze er prima uitzien.

Er zijn ook genoeg 'niet naturals' die hetzelfde zeggen als sommige naturals.

Wel vind ik trouwens dat er onterecht actie is ondernomen. Omdat ik geloof dat er niet gewaarschuwd of geholpen is. Ik zou graag de meningen over mijn mini-onderzoekje op de voriga pagina horen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:43

russel, ik vind dat jij nu wel heel erg over 1 kam scheert! de naturals en de 'normals'(?) kom op zeg!
ik ben ook absoluut van mening dat een natuurlijke maner van paarden houden de beste is. mijn paarden lopen ook 24-7 zonder deken buiten en hebben alleen schuildak, maar dat neemt nog niet weg dat ik niets bij voer als de wei schraal is, jouw berichtje komt behoorlijk zo over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:44

Arabesk schreef:
russel schreef:
Oke, de rechter zal beslissen en meent de eigenaresse dat de rechter, de DB en de dienstdoende DA een verkeerde inschatting te hebben gemaakt, dus verkeerde en of onvoldoende informatie te hebben verstrekt, neem ik aan dat ze in hoger beroep gaat, en zorgt dat ze de juiste info op tafel kan gaan leggen. Ben benieuwd.

Ik weet zeker dat ze haar gelijk gaat krijgen en ik weet ook bijna zeker dat degene die dit op zijn geweten heeft vervolgd gaat worden voor laster en smaad.

Dat gaan we zien, is het terecht dan is het terecht, maar bij mij gaat het er niet in dat een DB en een DA zich voor het karretje laten spannen als ze vinden dat het nodeloos is. Er is nl nog al wat mobilisatie voor nodig, papierwerk. Beslagname doe je niet even, moet ook sprake zijn van strafbaar feit, of ernstig vermoeden van. Daar geeft een hulp-officier van justitie toestemming voor. Het is geen kinderspel en het is geen clubje van knikkerende kinderen die dit organiseren. Den je nu echt dat ze niet regelmatig door boze, jaloerse buren, buurtgenoten, exwerknemers, expartners gebeld worden om voor het karretje gespannen te worden? Dat het een ex-werkneemster is, zegt toch niets? Misschien wel ex omdat ze het niet eens was met de verzorging. Ex, is ex in zovele dingen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:45

Arabesk schreef:
russel schreef:

ja inderdaad de rechter gaat ook zeggen dat haar paarden er heel goed bij staat.
en je merries heel hun leven bij het veulen mag laten.
en dat je paard er slecht uit mag zien zolang dat je maar een geldig excuus hebt.
En dat de db, dierenarts, en ex werknemer allemaal tegen jullie zijn

en er geen waarschuwingen zijn gegeven (ook al als je een paardebedrijf hebt het niet eens nodig is dergelijke waarschuwingen te krijgen) ook al zegt iedereen db, dierenarts en mijn dierenarts na een dicussie van wel ...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:45

russel schreef:
In mijn ogen dus wel, want de naturals reageren fel tegen de argumenten die gegeven worden door de meningen die wel vinden dat ze terecht in beslag genomen zijn. Het is het bekende clubje natural dat in dit topic vind dat de dieren in prima conditie verkeren en onterecht aktie is ondernomen.

hou nou toch eens op, dit is voor jou wel de ultieme gelegenheid om de naturals weer eens zwart te maken he?

dat Morrie, Arno en ik toevallig naturals zijn wil niet zeggen dat Wanda dat ook meteen is. Wij drieën kennen elkaar gewoon goed.

Morrie en ik zijn ex-werknemers van het bedrijf.

Ons hoor je ook niet zeggen die vijf paarden er prima bijstonden, maar ik snap wel waarom ze er zo bijstonden. Wij zetten voornamelijk onze vraagtekens bij de gang van zaken. ERNSTIGE vraagtekens.

Over de rest van de paarden kan ik wel zeggen dat ze er prima bij staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:46

roossie22 schreef:
russel, ik vind dat jij nu wel heel erg over 1 kam scheert! de naturals en de 'normals'(?) kom op zeg!
ik ben ook absoluut van mening dat een natuurlijke maner van paarden houden de beste is. mijn paarden lopen ook 24-7 zonder deken buiten en hebben alleen schuildak, maar dat neemt nog niet weg dat ik niets bij voer als de wei schraal is, jouw berichtje komt behoorlijk zo over

Jij voelt je aangesproken, jij voert bij, maar voert iedereen bij? Maar het zijn altijd de verkeerden die zich aangesproken voelen en dan natuurijk deze reaktie.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:48

ook de merrie met veulen arabesk?wat is haar excuus?en dan hen ik het over de merrie die er nog staat?is zij niet mager dan?ziet ze er goed uit?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:49

welke er staat daar wel tien merries met veulens

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:50

russel schreef:

Jij voelt je aangesproken, jij voert bij, maar voert iedereen bij? Maar het zijn altijd de verkeerden die zich aangesproken voelen en dan natuurijk deze reaktie.

Ik kan je verzekeren... iedereen voert bij.
Maar daar gaat het helemaal niet om...
Stel dat het verhaal van Wanda klopt, ben je het dan eens met de manier waarop de db dit aangepakt heeft?

Dan zeg je misschien: volgens mij is ze wel eerder gewaarschuwd. En dan zeg ik: volgens mij dus echt niet, dat zou wel op de site gestaan hebben, net als bij alle andere berichten op de site waar paarden in beslag zijn genomen.

En daar krijg ik maar geen reactie op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:50

Het gaat toch over die andere 5 paarden? Niet over de paarden die er nog staan. Hoe kunnen die andere paarden er dan wel zo bij staan? Als ik dan een fotoo zie, ziet dat er niet natuurlijk uit. Ieder mens ziet dan toch dat dat niet goed is. Dat de andere paarden er nog zo uit zien, is dan wellicht kwestie van tijd? De winter komt er aan, kan een hele koude winter worden. Als deze paarden het in deze zachte tijd er al zo aan toe zijn, hadden ze de winter doorgemaakt? Ik maak de naturals niet zwart hoor, jij weet niet hoe ik mijn paard houd, maar zoals jullie reageren op andere berichten en hoe dit bericht weer zo wordt neergezet alsof er niets aan de hand is, is dus wel aan de hand. Jullie zien dat toch zelf ook wel dat het niet oke is?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:52

de merrie waar ik al meerdere malen naar heb gevraagd in de topics, maar die genegeerd word.Breek me iedere keer over haar naam, gisela?(grijsachtig)Jong veulen aan de voet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:52

arno8 schreef:
russel schreef:

Ik kan je verzekeren... iedereen voert bij.
Maar daar gaat het helemaal niet om...
Stel dat het verhaal van Wanda klopt, ben je het dan eens met de manier waarop de db dit aangepakt heeft?

Dan zeg je misschien: volgens mij is ze wel eerder gewaarschuwd. En dan zeg ik: volgens mij dus echt niet, dat zou wel op de site gestaan hebben, net als bij alle andere berichten op de site waar paarden in beslag zijn genomen.

En daar krijg ik maar geen reactie op...

Arno, niet voor mij praten of voor andere praten. Iedereen?? Wie is iedereen? Nou dus niet, kijk maar eens goed om je heen.

Hoe kunnen die paarden zo mager zijn dan? Lag er een berg hooi op de wei toen de DB kwam en was het oog al verzorgd?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:53

Arabesk schreef:

vreemd dat je me vraagt welke trouwens, als ze e volgens jou allemaal goed uitzien.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:53

russel schreef:
Jullie zien dat toch zelf ook wel dat het niet oke is?

Kunnen we niet beter namen gebruiken in plaats van 'jullie'?
Ik weet niet of ik me aangesproken moet voelen.

Ik zie heus wel dat het niet oke is, maar zie jij niet dat de db dit ook niet oke heeft aangepakt?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:54

timokyana schreef:
Arabesk schreef:

vreemd dat je me vraagt welke trouwens, als ze e volgens jou allemaal goed uitzien.

jij zou nog foto's maken weet je nog
Knipoog

ík zit 120 km verderop dus jij kan beter even gaan kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:54

Oke, heb de vorige posts met arabesk en arno gesproken dus jullie 2, oke??