Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fronton schreef:Het moet zeker geen must zijn, maar helaas vinden heel erg veel mensen het nodig om het systeem toe te passen omdat het er stoer uit ziet, omdat het interessant lijkt, omdat ze denken dat ze het kunnen, omdat ze denken dat hun paard er beter van wordt en vaak wordt dit verdedigd met de kreet dat Anky haar paarden er zoveel beter van zijn geworden. De 'lichtheid' die ze voelen is in werkelijkheid de valse knik en de 'losse rug' onder hen is eigenlijk nog net even een tandje harder weggedrukt. Daar word ik persoonlijk dus nogal flauw van, want ze voeren het hoogste woord, terwijl van degelijk africhten echt geen sprake is. Bij die mensen gaat het zelfbeeld een beetje scheef en het beeld van hun paard klopt ook niet helemaal meer.
Yenneke schreef:Maar die foto vind ik ook geen dierenkwelling en absoluut ook niet iets wat op een ldr houding lijkt.
Vind het er niet mooi of fijn uitzien, maar geen kwelling
Karl66 schreef:Misschien wordt het in Nederland ook eens tijd om net als in Duitsland een examen in te voeren voordat je wedstrijden mag gaan rijden.
.
KiWiKo schreef:http://members.lycos.nl/gamblemichelle/ ... %20065.jpg
Dit was een van de foto's, van een lesklant van mij![]()
![]()
DIERENKWELLING werd het genoemd
piepelotje schreef:En nog steeds kan ik net over QQQ uit. Dat hij dus over en loshangend hoofd/natuurlijke houding praat. Als dat hoofd op de loodlijn is.
Van de week toen ik aan het rijden was kwam ik maar tot 1 conclusie.
Hij weet het verschil/gevoel niet tussen nageeflijk en aanleuning verbinding hebben.
Hoe kan je nu werken met de B verbinding/nageelijkheid waar QQQ over praat.
Je kan pas echt gaan werken als je de aanleuning hebt dat alles wat in dat paardelichaam gebeurt terug komt in die teugel en aan je been, lichaam.
Moeilijk uit te leggen en daar zit denk ik de qleu. In therorie wordt dit dus best slecht uitgelegd, omdat het dus heel moeilijk uit te leggen is dat gevoel.
En daar komt dan de praktijk, die in deze sport gewoon veel belangrijker is dan alle theorie.
Ik streef elke dag naar die aanleuning die verbinding. Als je hem eens gevoeld heb is dat je doel waar je naartoe werkt.
Desire schreef:Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand denkt: "anky rijdt haar paard zo dus doe ik dat ook want dan zal ik net zo goed worden als haar!"
Fronton schreef:Nou, er zijn er bij die dat heus wel denken hoor. Of wat dacht je van 'Anky's paarden lopen zo fijn door het lijf en van de grond af, ik ga ook zo trainen'.... waarbij ze dus even voor het gemak vergeten dat ze Anky niet zijn.