Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tessjes

Re: Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 19:53

Jongens jongens (of liever meisjes meisjes)

Waar zijn we weer mee bezig, vraag ik me af???? Het gaat hier weer over wat het beste is voor de mensen, maar alstublief kijk toch naar het paardje!!!

Het is al erg genoeg zo, moeten er nu echt verwijten over en weer geslingerd worden???

Ook ik steun kelly, hoewel ik eigenlijk in de situatie van de Duitse familie heb gezeten, maar ik vind wel dat het welzijn van het paardje op de eerste plaats komt. En ze is goed af bij Kelly dus waarom haar heen en weer trekken?

Ik kan dit echt niet begrijpen.

Groetjes Tess

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:01

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 20-04-25 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:42

nu wil ik ook wat kwijt!
onze pony is zeven jaar geleden gestolen. mocht ik morgen vernemen dat hij ergens staat, dan zou ik in de eerste plaats hem willen terug zien. ik ben dan al dol gelukkig dat hij nog leeft in de eerste plaats.
als ik dan mag merken dat MIJN pony gelukkig is in de omgeving waar hij zich op dat moment bevind, dan zal ik nooit over mijn hart kunnen krijgen om een liefdevolle eigenaar de pijn van scheiden aan te doen. ik zou als eigenaar vragen of de nieuwe eigenaar er vrede mee zou kunnen hebben dat ik MIJN pony regelmatig mag komen bezoeken.
vergeet niet dat de huidige eigenaar op dat momnet ook al jaren van het dier houd en er blijkbaar toch goed voor gezrogd hebben. want het dier leeft nog!!!!!!!!

ik zou als eigenaar ook geen waanzinnig bedrag eisen van de nieuwe eigenaars. overigens de eis in het geval van kelly bedraagt 25000 €. is met 25000euro hun verdried destijds dan plots verdwenen????? nog geen 10 miljoen belgische franken zou MIJN flupke kunnen vervangen!!!!!!!!

sorry alana maar je velt een oordeel over kelly terwijl je niet het hele verhaal kent. enkel interne personen kennen het ganse verhaal. en dat is niet in dit toppic te lezen. door de gedupeerde eigenaars is niet de minste moeite gedaan om op gelijk welke mannier ook rond tafel te zitten en een vreedzaam gesprek te WILLEN voeren. en dit terwijl Kelly met heel gemengde gevoelens zat. Kelly wilde namelijk wel praten en kijken of er op een aangename mannier een gesprek kon plaats hebben.
dus vel geen oordeel over halve fijten!!!!!!!

voiala nu heb je een mening vanuit het oogpunt van de gedupeerde eigenaars!
groetjes mieke

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:55

Waar we mee bezig zijn... de fokkers en bestolen eigenaar in bescherming te nemen.... Het laten zien dat dat geen boemannen hoeven te zijn.... En ik kraak niemand af. Ik plaats alleen kantekeningen bij hetgeen hier geschreven en beschreven wordt. En geef MIJN MENING, hoe IK erover DENK. niets meer en niets minder.
Er al eens aangedacht dat er ergens een forum is dat de andere kant beschrijft?
Na 9 lange jaren hebben we eindelijk ons paard terug gevonden, omdat een springruiter die het uiterste uit het paard probeerd te halen de papieren op heeft gevraagd... Zij wil na de successen strak geld vangen voor de veulens uit deze merrie, en met papieren zijn die meer waard.
Helaas voor haar hebben wij nooit afstand gedaan van de papieren. Meerdere rechtzaken hebben wij aangespannen, maar puur voor het grote geld vecht ze door. De belgische rechter trapt in haar zielige verhaaltje en het paard is bij haar op stal. Op de stal war ons paard stond konden we niet bij haar kijken, uit angst die winstruiter tegen het lijf te lopen, en moet je je voorstellen zelfs in een rolstoel ging ze naar ons paard, puur om ons te pesten.. Gelukkig werkt daar iemand die ons op de hoogte hield met verslagen en foto's ....
En zo kan een verhaal op een ander forum eruit zien

ardennen schreef:
nu wil ik ook wat kwijt!
onze pony is zeven jaar geleden gestolen. mocht ik morgen vernemen dat hij ergens staat, dan zou ik in de eerste plaats hem willen terug zien. ik ben dan al dol gelukkig dat hij nog leeft in de eerste plaats.
als ik dan mag merken dat MIJN pony gelukkig is in de omgeving waar hij zich op dat moment bevind, dan zal ik nooit over mijn hart kunnen krijgen om een liefdevolle eigenaar de pijn van scheiden aan te doen. ik zou als eigenaar vragen of de nieuwe eigenaar er vrede mee zou kunnen hebben dat ik MIJN pony regelmatig mag komen bezoeken.
vergeet niet dat de huidige eigenaar op dat momnet ook al jaren van het dier houd en er blijkbaar toch goed voor gezrogd hebben. want het dier leeft nog!!!!!!!!

Tja Ardennen, met alle respect, zo denkt niet iedereen erover... en deze mensen hebben te maken grenzen en andere rechtsystemen, met een volk die een naam heeft in paardenland . Zij hebben mischien een advocaat geraadpleegd en zijn vandaaruit te werk gegaan...
En net zoals dat voor mij gissen is is dat ook gissen voor de rest van de bokkers....

Ardennen schreef:
ik zou als eigenaar ook geen waanzinnig bedrag eisen van de nieuwe eigenaars. overigens de eis in het geval van kelly bedraagt 25000 €. is met 25000euro hun verdried destijds dan plots verdwenen????? nog geen 10 miljoen belgische franken zou MIJN flupke kunnen vervangen!!!!!!!!

Waarom zou dat bedrag ter vervanging zijn?? omdat het op een door een advocaten geschreven en beschreven manier op papier staat????
Wie weet welke emotionele waarde die mensen aan dat paard hechten? Dan moet het wel in redelijkheid zijn en blijven voor een rechtzaak... en kan dus ook dienen als pressie middel om het paard terug te krijgen....

Ardennen schreef:
sorry alana maar je velt een oordeel over kelly terwijl je niet het hele verhaal kent.

Als je goed had gelezen dan had je gelezen dat Alan
e
geen ordeel velt, alleen mensen erop attent probeerd te maken dat er een 2e partij is in deze.... en dat die mensen veroordeelt zijn zonder gehoord te zijn, zonder proces en oordeel al op de brandstapel staan..... Dat veroordeel ik... in deze eeuw mensen zo afbranden zonder iets met helemaal niets... hebben ze een stempel van op winstbeluste geldwolven. En dat stoot mij tegen de borst.....

Ardennen schreef:
enkel interne personen kennen het ganse verhaal. en dat is niet in dit toppic te lezen. door de gedupeerde eigenaars is niet de minste moeite gedaan om op gelijk welke mannier ook rond tafel te zitten en een vreedzaam gesprek te WILLEN voeren. en dit terwijl Kelly met heel gemengde gevoelens zat. Kelly wilde namelijk wel praten en kijken of er op een aangename mannier een gesprek kon plaats hebben.
dus vel geen oordeel over halve fijten!!!!!!!

Kelly zat hie mee, Kelly had behoefte aan... Kelly wilde.... kelly wil en zal en moet .............................
En wat is de behoefte van de fokkers? Wat willen zij? Welke gevoelens hebben zij? Dat weten ook alleen de naasten en daar kan Kelly of haar ouders of naasten of wij bokkers niet over oordelen, maar we veroordelen wel met z'n allen.

Ardennen schreef:
voiala nu heb je een mening vanuit het oogpunt van de gedupeerde eigenaars!
groetjes mieke

is dat zo? Heb je in de schoenen gestaan van de fokkers van Queen/luna??
Als dit ...
Als dat .....
totdat die ALS voor je deur staat, en pas dan reageer je, pas dan denk je na, pas dan ... pas dan... en naderhand kun je zeggen dat je zo en zo gereageerd hebt... eerder niet.
Als ik een miljoen win in de lotto dan ga ik ..... dat is gewoon vooruit blaten, en wil niet zeggen dat ik dat zal gaan doen...

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:28

je hebt gelijk dat mijn pony nog niet terug gevonden is. maar dat haalt niet weg dat ik dan mijn mening zou herzien. en wel omdat ik oprecht van mijn pony hou. daarom wil ik het beste voor MIJN pony.

als je goed gelezen hebt had je ook de mening van tess gelezen. zij heeft ook in de schoenen van gedupeerde eigenaar gestaan. ook zij denk er op dezelfde mannier over als ik.

natuurlijk zouden we liever onze dieren bij ons thuis hebben. maar zoals tess zelf ook zegt. oona heeft wel reeds 6 jaar van haar paard gehouden en gezorgt. de nieuwe eigenaar is de dief niet!
groetjes mieke

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:38

nogmaals ik veroordeel kelly niet, of Oona of Tess of jou.... ik geef enkel mijn eigen persoonlijke mening.

Al 6 of 9 jaar voor het paard gezorgd vind ik een zwak argument... immers daarom is het verdriet en het gemis voor de eigenaar niet minder.... Weet jij dat 100 % zeker?? dat de nieuwe/huidige eigenaar niet de dief is? of niet wist dat het ging om een gestolen paard?

En waarom zoeken we dan nog naar onze gestolen dieren????? en dan vooral na een x-aantal jaar? Kunnen we er beter op gokken dat ie goed terecht is gekomen en klaar.
Ik bedoel we hebben nu al 2 succesverhalen dat een gestolen paard goed terecht is gekomen... kunnen we dadelijk ook wel de PUI inlichten dat waneer de nieuwe eigenaar het blieft contact wel leuk zou zijn als het paard gestolen is...
Als ik even verder denk... blijt diefstal zich dus nog steeds te lonen... peerd blijft bij de nieuwe eigenaar, oude eigenaar vind het best....

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 23:28

Alana, waarom wij nog zoeken naar gestolen dieren, omdat Kelly, Tess, Oona, Mieke en ikzelf enorm veel van dieren houden. Wie bent U, gisterenavond heeft U een mail gezonden naar Mieke, met de woorden Je hebt volkomen gelijk....het klopt helemaal....
Vraag haar/hem eens naar de onderzoeker die bestolen is, of naar het onafhankelijk onderzoek die ze begeleidt over het wel en wee van de microchip die ze al een poos gelden schijnt te begeleiden, maar geen resultaten van komen.
Kelly, Tess en Oona deze verhalen en toestanden ken ik heel goed, en laat zeker deze mensen niet afbreken. Mieke heeft haar paardje verloren, ik weet wat zij gedaan heeft om hem terug te krijgen, maar moest het zo gemakkelijk gaan, dan zouden alle paarden teruggevonden worden. Als U nu kijkt naar de gestolen tinkers, wel ik geef U één raad, steek uw tijd niet in de zaak van Queen en Kelly, de rechter gaat daarover beslissen en niemand anders, maar help mee de flyers rondzenden en steun deze eigenaars van de tinkers, zij kunnen alle hulp gebruiken. Indien U wenst mag U ook mijn hulp worden, U verdient wel geen euro, krijgt regelmatig de wind van voor van sommige paardenmensen, stamboeken, fokkers, lmaar denk eraan er zijn nog eerlijke en goede mensen in de paardenwereld, ook handelaars. Zodus hou aub op met iedereen van woord te dienen, zorg goed voor jouw paardjes, zie dat je van elk paard een faktuur, paspoort en alle nodige dokumenten bezit, dan zul je niet meemaken wat sommige eigenaren meemaken.
AUB moesten paarden weten hoe de mensen roddelen, en iedereen zomaar zijn mening zeggen, zij zouden beschaamd zijn in onze plaats.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 23:38

Adra, als je dan al op de hoogte bent van die PB (die ik eerder geschreven heb dan gisteravond...) dan weet je ook dat dat ging over de I&R regeling en niet over gestolen paarden...de consequenties enzovoort

Dat men bezig is een precedent te schapen die teruggave voor anderen kan bemoeilijken in de toekomst... zullen we maar even terzijde leggen.
Daarnaast waarom mogen jij, Ardennen, Kelly en anderen wel hun ongezouten mening geven en ik niet?
Wie of wat stelt jullie boven de wet en het fatsoen om te mogen oordelen over mensen die jullie niet kennen?
Wie of wat vertelt jullie dat jullie anderen een eigen mening mogen verbieden of ter discussie stellen?

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 23:58

Alane, niemand van ons stelt zich boven de wet en het fantsoen om de oordelen over andere mensen, maar op één van je berichten vraag je of Kelly's ongeluk enz wel waar is. Wel het is waar en ik kan niet aanvaarden dat er getwijfeld word aan de eerlijkheid van mensen. Ik twijfel ook niet aan jouw eerlijkheid, daarom laat ons aub geen stenen werpen naar iemand, maar trachten om iedereen te begrijpen, het probleem Queen en Kelly is zo al erg genoeg, ook voor de fokkers van Queen, tenslotte missen zij nog een paardje, waar is de ruin die samen met Queen gestolen is ??????
Moest U de verhalen van de eigenaren van gestolen paarden horen, en de bijhorende tegenslagen/tegenwerkingen je zou soms de moed verliezen. Wij verbieden niemand om zijn mening te geven, maar mogen wij ook reageren. Kent U Kelly, Tess, Oona, Mieke en mij NEEN zodus hou dan zelf ook op met de oordelen.
Wat betreft de I/R regeling daar zijn de laatste woorden ook nog niet over gezegd, heb deze middag ook van een handelaar een antwoord gekregen van, degene die de paarden willen laten registreren en chip/DNA/ enz..;die maken de handel kapot, zodus overal zijn er tegenwerkingen en problemen, voor iedereen goed doen gaat niet. Zodus Alane wij kunnen blijven verder gaan met iedereen te kwetsen en uit te maken, maar als je leest over alle problemen op verslag van de dag van mensen die hun paard moeten laten inslapen enz...zelfs nu het meisje van 2 jaar dat zoek was bij de brand in Nederland, wel dat zijn veel ergere dingen, en die wilt ook niemand meemaken. Laat ons hopen dat er een goede oplossing komt voor de beide partijen van Queen, dat wens ik uit de grond van mijn hart
Laatst bijgewerkt door Adri op 02-06-05 00:16, in het totaal 2 keer bewerkt

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 00:07

ik zeg niet dat jij geen mening mag hebben. ik stel mezelf ook niet boven de wet.
ik begrijp je standpunt ook best naar de fokker toe. maar je geeft zelf tegelijk aan dat Kelly hier de grote boosdoener is. en dat is ook niet zo.
mening mag je van mij geven zoveel je wil. maar dan wel zonder anderen aan te vallen.
en als je toch in de aanval gaat mag je van mij een tegenreactie verwachten.
groetjes mieke

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 08:43

Adri schreef:
Alane, niemand van ons stelt zich boven de wet en het fantsoen om de oordelen over andere mensen, maar op één van je berichten vraag je of Kelly's ongeluk enz wel waar is. Wel het is waar en ik kan niet aanvaarden dat er getwijfeld word aan de eerlijkheid van mensen.

En daar heb je mijn bericht niet begrepen...
Ik stel hetgeen wat Kelly schrijft helemaal niet in twijfel... ik heb alleen een stukje geschreven wat de fokkers geschreven zouden kunnen hebben op een ander forum.... (dus niet wat ze daadwerkelijk geschreven hebben)

Adri schreef:
Ik twijfel ook niet aan jouw eerlijkheid, daarom laat ons aub geen stenen werpen naar iemand, maar trachten om iedereen te begrijpen, het probleem Queen en Kelly is zo al erg genoeg, ook voor de fokkers van Queen, tenslotte missen zij nog een paardje, waar is de ruin die samen met Queen gestolen is ??????

Ik gooi helemaal geen stenen, naar niemand niet.... ik probeer alleen de andere kant te laten zien, en vond het niet eerlijk dat die fokkers als boemensen beschreven werden....
Zeer zeker snap ik Kelly wel, maar daarentegen snap ik de fokkers ook wel.
En als het terugevonden gestolen paard altijd bij de nieuwe eigenaar mag blijven... wat heeft het zoeken naar gestolen paarden dan nog voor meerwaarde? Alleen dat de eigenaar weet war het dier is en een kans op slepende en langdurig juridisch getouwtrek waar niemand beter van wordt....

Adri schreef:
Moest U de verhalen van de eigenaren van gestolen paarden horen, en de bijhorende tegenslagen/tegenwerkingen je zou soms de moed verliezen. Wij verbieden niemand om zijn mening te geven, maar mogen wij ook reageren. Kent U Kelly, Tess, Oona, Mieke en mij NEEN zodus hou dan zelf ook op met de oordelen.

Nogmaals ik oordeel over niemand, en veroordeel ook niemand.
Ik heb in mijn eerste reactie ook geen standpunt ingenomen in deze, en alleen geprobeerd duidelijk te maken dat er altijd 2 verhalen zijn, 2 waarheden, 2 kanten.... niet meer en niet minder.

Adri schreef:
Wat betreft de I/R regeling daar zijn de laatste woorden ook nog niet over gezegd, heb deze middag ook van een handelaar een antwoord gekregen van, degene die de paarden willen laten registreren en chip/DNA/ enz..;die maken de handel kapot, zodus overal zijn er tegenwerkingen en problemen, voor iedereen goed doen gaat niet.

Als je wilt poberen het iedereen naar de zin te maken dan maak je meer vijanden, dan wanneer je duidelijk op je doel afstevent.
Als je een bestuurlijke functie of taak op je neemt en meent dat je dan schouderklopjes krijgt... de meesten krijgen een schop na (figuurlijk dan).
Mensen zijn bang voor veranderingen... en gaan dan spoken zien. Anderen spelen daar handig op in en geven die spoken een eigen verhaal, een eigen leven... En dan hebben mensen iets waar ze hun vinger op kunnen leggen.
Vwb die handelaar, hebben de stamboekpapieren de handel toenertijd ook kapot gemaakt? Het nadeel is dat ze niet meer kunnen sjoemelen met papieren als het dier gechipt is (behalve als het paard in de magnetron past, je een leidiingzoeker hebt en groene klei Clown ) En het verhandelen van gestolen paarden geen zin heeft omdat err altijd een paspoort bij het dier hoort te zitten. Je zou eigenlijk kunnen zeggen dat het ook ter bescherming is van die handelaar, die kan dan geen paarden meer verhandelen die gestolen blijken of voorzien zijn van valse papieren...

Adri schreef:
Zodus Alane wij kunnen blijven verder gaan met iedereen te kwetsen en uit te maken,

Als ik jou of anderen gekwetst heb dan mijn verontschuldigingen, dat was absoluut niet mijn bedoeling.

Adri schreef:
maar als je leest over alle problemen op verslag van de dag van mensen die hun paard moeten laten inslapen enz...zelfs nu het meisje van 2 jaar dat zoek was bij de brand in Nederland, wel dat zijn veel ergere dingen, en die wilt ook niemand meemaken. Laat ons hopen dat er een goede oplossing komt voor de beide partijen van Queen, dat wens ik uit de grond van mijn hart

Adri ieder huisje heeft zijn kruisje en achter elke nickname hier op bokt, en achter elke naam in het telefoonboek schuilt verdriet......
Als je de tranen niet ziet wil niet zeggen dat ze er niet zijn...

@Ardennen: Ik heb niemand aangevallen.... ook Kelly niet. En waarom mogen die fokkers dan wel uitgemaakt worden voor op geldbeluste boemensen die alleen aan zichzelf denken en niet aan hun paard?
Zie mijn reactie hierboven naar Adri toe.

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:18

hoi allemaal,

Graag zou ik eerst adri, mieke, tess, Oona en Jokari bedanken voor jullie steun! Het doet goed om te weten dat jullie nog steeds achter mij en Queen staan. Zo weet je echt wie dat je vrienden zijn. Ook al heb ik buiten adri nog nooit iemand van jullie in het echt gezien. Maar dat komt beslist nog wel.

Dan, Alana, mijn accident is dus niet gelogen! Jammer dat ik geen goede scanner had, want ik kan u rustig een paar foto's voorleggen dat ik met een externe fixator heb gelegen, foto's van hoe hard het was om terug te leren lopen na al die tijd! En ja ik heb daar nog regelmatig een operatie voor nodig om aan de wandel te blijven. Net zoals die operatie de dag nadat ze mijn Queen zijn komen halen. Ik heb deze nog willen uitstellen maar de dokters raden mij dat af. En omdat ik eerst gezegd toch niet bij Queen mocht komen... leek dat toch de beste oplossing.

En de reden dat ze mij hebben gebeld en hebben gevraagd om naar Queen te komen was omdat ze niet meer wou eten, omdat ze de hele dag in de achterste hoek van haar stal stond te treuren!! ja treuren! Daar stond ze de hele dag, tot als ze mij met mijn krukken hoorde binnen wandelen. Dan kon ze ineens hinniken en roepen! Dan bleef ze lawaai maken tot ik bij haar was! ik kon haar niet goed vastnemen door de krukken, maar ze liep braaf achter mij aan. Ze hielpen mij op haar en ik reed zonder kopstuk en zadel. Zo heb ik daar zelf gesprongen met Queen, zeker 1.30m. De mensen waar Queen stond, stonden met hun mond open te kijken naar ons. Het zijn zij die mij vertelden dat de duitse mensen, als ze dan al eens kwamen, vaak nog niet eens tot aan de stal gingen, omdat Queen hun niet eens bekeek! Omdat ze toch maar in die ene hoek van haar stal bleef staan!
Ook moesten ze altijd opletten als ze Queen haar stal deden, want ze zijn haar een paar keer moeten gaan vangen in de gang. Ze deed alle moeite om de deur open te doen en buiten te gaan zodra ze de kans kreeg! Als ik daar was daarintegen, liet ik de deur open staan als ik haar aan het poesten was, omdat ik niet zo rap heen en weer kon bewegen. Ze heeft nooit een poging gedaan om naar buiten te lopen!

Dan, ik heb dadelijk na de inbeslagname van Queen geprobeerd op contact op te nemen met deze duitse familie. Omdat ik hen ook begrijp!!!! Ik kan mij best inbeelden hoe ze zich moeten voelen!! Aangezien ik geen duits spreek, heb ik adri laten bellen. Ze hebben haar duidelijk laten verstaan dat ze geen enkel contact met ons wilden en dat alles via het gerecht moet gaan! In eerste instantie begrijp ik deze mensen zeer goed! Ik denk dat ik net hetzelfde zou reageren als ik te horen zou krijgen dat mijn gestolen paard is terug gevonden ( als ik dan een gestolen paard zou hebben natuurlijk) Ik zou ook naar de rechtbank gaan. Maar na verloop van tijd zou ik wel een poging doen om met deze mensen te gaan praten. En dat hebben ze niet gedaan. Want Queen is geen super paard! echt niet . Voor mij betekent ze de hele wereld, maar dat maak haar geen superpaard!

En dan nog eens. De reden dat ik haar papier wou is om 1 veulen te kweken. 1!!! Dat nooit of nooit verkocht zou worden. Ik wou gewoon een veulen van Queen zodat wanneer ze dood is, ik toch nog iets van haar zou hebben! Dat heb ik trouwens nog al eens verteld! Er zijn fokkers genoeg die mij een 'vals' papier wilden aanbieden, maar dat wilde ik niet! Ik wou het allemaal eerlijk doen. Als ik het papier niet vond op eerlijke wijze, dan liever geen papier! Dan had ik nog een veulen van Queen gewild, gewoon om dat ik iets van Queen wil voor als zij er niet meer is. Het is helemaal niet mijn bedoeling om van Queen en fokmerrie te maken! Dat ga ik haar echt niet aandoen. Daarvoor heeft ze al veel te veel voor mij gedaan. Als ze te oud is om te springen, dan wil ik 1 veulen en dan mag ze fijn genieten van haar oude dag op een wei dicht aan huis, zodat ik dan nog alle dagen van haar gezelschap mag en kan genieten!

Dan ze jij dat ik had kunnen weten dat ze gestolen zou kunnen zijn! Wel dat wisten wij niet! niemand bij ons thuis. De pony (yarman) die we samen met Queen hadden gekocht (die is ondertussen verkocht) staat nu mij een meisje waar ik nog steeds contact mee heb. We schrijven af en toe nog steeds met elkaar. Ook de mensen waar we Queen hebben gekocht, hebben dit voor ons op papier verklaard! Da doe je toch niet als het niet waar is. Want dan halen ze hun miserie op hun nek bij het gerecht waar ze dan niks mee te maken zouden hebben. En als ik wist dat ze ooit gestolen zou zijn, hadden wij haar ten eerste nooit gekocht en zeker geen papieren aangevraagd! Want dan moet ik toch wel echt dom zijn! Dan weet je toch dat er een risico is dat ze je paard komen halen. En dat is mijn Queen echt niet waard! Daarvoor hou ik teveel van Queen!

Dan wordt er mij nog verweten dat ik de duitse familie afschilder als de boemensen! SORRY, dat is absoluut niet waar! Ik heb vaak genoeg gezegd dat ik deze mensen begrijp! Ik ben niet diegene die hen heeft zwart gemaakt in de kranten! Dat hebben ze wel gedaan! In het groot in het Belang van Limburg laten zetten,: 'de vader wist dat het paard niet koosjer was'! fijn om te lezen moet ik zeggen! En een vriendin van mijn zus komt mij vertellen dat ze mij op de duiste tv heeft gezien. Dat ze mij daar hebben laten zien aan de hand van foto's en dat ze mij daar hebben 'zwart gemaakt'. Ik heb het zelf niet gezien, maar waar rook is is vuur! En nog wil ik graag vriendelijk blijven tegen deze mensen, omdat ik hen ook begrijp!!

Ondertussen wil ik graag nog eens kwijt dat ik nog steeds wil praten met de duitse familie! Maar niet een week voor het proces. Dan moet het voor mij ook niet meer! Daar ben ik toch wel in te begrijpen denk ik. Ik ben heel jaloers op Tess en Oona. De manier waarop zij dit hebben opgelost is fantastisch! Soms vraag ik mij af hoe het zou geweest zijn als ze wel met mij hadden willen praten? Dan zaten wij nu misschien elk weekend samen na Queen te kijken als ze op wedstijd was! Toch een fijnere gedachte al de rechtbank die voor de deur staat in oktober! Want daar krijg ik koude rillingen van!

Zo, nu heb ik mijn hart ook eens kunnen luchten na alles wat ik hier heb gelezen. Ik voel voor niemand wrevel, maar aub, verwijt niemand niks. En als je dat toch doet, doe het dan op een vriendelijke manier. Alleen zo kan je iets bereiken. Met praten op een deftige manier. Niet door te iedereen vanalles te verwijten. Zelfs de duitse familie begrijp ik. Maar ik ben het alleen niet eens met de manier waarop ze Queen bij mij weg willen halen. Terwijl ze niet eens met mij hebben willen praten. Er zijn maar 2 personen die lachen, en dat zijn de advocaten. Zij steken het geld in hun zakken. En wij, wij hebben op het einde misschien niks!

Vele groetjes kelly en Queen

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:16

tuurlijk zijn er twee kanten van het verhaal, en in dit geval doet het voor beide kanten even veel pijn..... (zowel voor Kelly als voor de fokkers). Maar dít is het verhaal van Kelly! En natuurlijk, als ik Kelly zou zijn zou ik m'n paard ook niet zomaar weggeven! daar zou ik ook voor vechten! Als ik de berichten begrepen had had Kelly het het liefst ook anders gezien, maar naar ik begrijp komen die mensen uit duitsland een beetje stug over, en geven Kelly niet echt de indruk dat ze Queen zo graag terug willen om Queen zelf, maar om het principe. (correct me if i'm wrong...). Bovendien: dit had ook op een veel vriendelijkere manier opgelost kunnen worden! zonder advocaten, maar zoals Kelly al zei, die duitse familie wil niet praten. Tja dan is het nog wel heeel moeilijk om sympatie te krijgen voor die mensen als ze zelf ook geen sympatie voor Kelly hebben (en kelly wél voor hun).

de fokkers worden dus niet voor boemannen uitgemaakt, er word alleen gezegd dat het ook op een vriendelijkere manier opgelost had kunnen worden, gewoon een normaal gesprek tussen volwassenen..... dat het dan boemannen zijn heeft niemand gezegd

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:14

KellyC schreef:
Dan, Alana, mijn accident is dus niet gelogen! Jammer dat ik geen goede scanner had, want ik kan u rustig een paar foto's voorleggen dat ik met een externe fixator heb gelegen, foto's van hoe hard het was om terug te leren lopen na al die tijd! En ja ik heb daar nog regelmatig een operatie voor nodig om aan de wandel te blijven. Net zoals die operatie de dag nadat ze mijn Queen zijn komen halen. Ik heb deze nog willen uitstellen maar de dokters raden mij dat af. En omdat ik eerst gezegd toch niet bij Queen mocht komen... leek dat toch de beste oplossing.

@Kelly
A

Mischien eens lezen wat ik geschreven heb .... incl. mijn uitleg.

KellyC schreef:
Dan, ik heb dadelijk na de inbeslagname van Queen geprobeerd op contact op te nemen met deze duitse familie. Omdat ik hen ook begrijp!!!! Ik kan mij best inbeelden hoe ze zich moeten voelen!! Aangezien ik geen duits spreek, heb ik adri laten bellen. Ze hebben haar duidelijk laten verstaan dat ze geen enkel contact met ons wilden en dat alles via het gerecht moet gaan! In eerste instantie begrijp ik deze mensen zeer goed! Ik denk dat ik net hetzelfde zou reageren als ik te horen zou krijgen dat mijn gestolen paard is terug gevonden ( als ik dan een gestolen paard zou hebben natuurlijk) Ik zou ook naar de rechtbank gaan. Maar na verloop van tijd zou ik wel een poging doen om met deze mensen te gaan praten. En dat hebben ze niet gedaan.

Dat is jou mening gebasseerd op ALS, deze mensen staan voor het feit en reageren zoals ze reageren willen.... en dat maakt ze geen mindere mensen

KellyC schreef:
En dan nog eens. De reden dat ik haar papier wou is om 1 veulen te kweken. 1!!!

Dus toch wel.... 1 veulen of 10 fokken is fokken... en de erfelijkheid wordt er niet meer of minder om.

KellyC schreef:
Dat nooit of nooit verkocht zou worden. Ik wou gewoon een veulen van Queen zodat wanneer ze dood is, ik toch nog iets van haar zou hebben! Dat heb ik trouwens nog al eens verteld! Er zijn fokkers genoeg die mij een 'vals' papier wilden aanbieden, maar dat wilde ik niet! Ik wou het allemaal eerlijk doen. Als ik het papier niet vond op eerlijke wijze, dan liever geen papier! Dan had ik nog een veulen van Queen gewild, gewoon om dat ik iets van Queen wil voor als zij er niet meer is. Het is helemaal niet mijn bedoeling om van Queen en fokmerrie te maken! Dat ga ik haar echt niet aandoen. Daarvoor heeft ze al veel te veel voor mij gedaan. Als ze te oud is om te springen, dan wil ik 1 veulen en dan mag ze fijn genieten van haar oude dag op een wei dicht aan huis, zodat ik dan nog alle dagen van haar gezelschap mag en kan genieten!

Off-topic: denk dat fokken niet meer of minder inspannend is dan de sport...
on-topic: met alle respect, ik lees in jou berichten alleen maar "ik ..dit en ik.. dat" en die gemene fokkers ....

KellyC schreef:
Dan ze jij dat ik had kunnen weten dat ze gestolen zou kunnen zijn! Wel dat wisten wij niet! niemand bij ons thuis. De pony (yarman) die we samen met Queen hadden gekocht (die is ondertussen verkocht) staat nu mij een meisje waar ik nog steeds contact mee heb. We schrijven af en toe nog steeds met elkaar. Ook de mensen waar we Queen hebben gekocht, hebben dit voor ons op papier verklaard! Da doe je toch niet als het niet waar is. Want dan halen ze hun miserie op hun nek bij het gerecht waar ze dan niks mee te maken zouden hebben. En als ik wist dat ze ooit gestolen zou zijn, hadden wij haar ten eerste nooit gekocht en
zeker geen papieren aangevraagd!

Nogmaals lees eens wat ik schrijf...

KellyC schreef:
Want dan moet ik toch wel echt dom zijn! Dan weet je toch dat er een risico is dat ze je paard komen halen. En dat is mijn Queen echt niet waard! Daarvoor hou ik teveel van Queen!

Je staat er versteld van welke kunstjes er geflikt worden in de paardewereld... Je schreef zelf al dat ze je valse papieren hebben aangeboden...

KellyC schreef:
Dan wordt er mij nog verweten dat ik de duitse familie afschilder als de boemensen! SORRY, dat is absoluut niet waar! Ik heb vaak genoeg gezegd dat ik deze mensen begrijp! Ik ben niet diegene die hen heeft zwart gemaakt in de kranten! Dat hebben ze wel gedaan! In het groot in het Belang van Limburg laten zetten,: 'de vader wist dat het paard niet koosjer was'! fijn om te lezen moet ik zeggen! En een vriendin van mijn zus komt mij vertellen dat ze mij op de duiste tv heeft gezien. Dat ze mij daar hebben laten zien aan de hand van foto's en dat ze mij daar hebben 'zwart gemaakt'. Ik heb het zelf niet gezien, maar waar rook is is vuur! En nog wil ik graag vriendelijk blijven tegen deze mensen, omdat ik hen ook begrijp!!

Leer de krant kennen en de TV, kijkcijfers en lezers trek je emt sensatie verhalen... nieuwsberichten zijn altijd een stukje waarheid en een stukje fantasie....
En wederom is dit van horen zeggen en niet uit de mond van die mensen zelf... én [ik val in herhaling]
wat is het verschil tussen hetgeen jij zegt over hen en wat zij , volgens de krant, hebben gezegd over jou?

KellyC schreef:
Ondertussen wil ik graag nog eens kwijt dat ik nog steeds wil praten met de duitse familie! Maar niet een week voor het proces. Dan moet het voor mij ook niet meer! Daar ben ik toch wel in te begrijpen denk ik.

Ik, ik en nog eens ik.... en die familie, wanneer ga jij die begrijpen???

KellyC schreef:
Ik ben heel jaloers op Tess en Oona. De manier waarop zij dit hebben opgelost is fantastisch! Soms vraag ik mij af hoe het zou geweest zijn als ze wel met mij hadden willen praten? Dan zaten wij nu misschien elk weekend samen na Queen te kijken als ze op wedstijd was! Toch een fijnere gedachte al de rechtbank die voor de deur staat in oktober! Want daar krijg ik koude rillingen van!

Dit is mischien een schoolvoorbeeld van een oplossing... maar als Queen terug zou moeten naar haar fokkers kun je daar ook naar gaan kijken als ze op de weide loopt...

KellyC schreef:
Zo, nu heb ik mijn hart ook eens kunnen luchten na alles wat ik hier heb gelezen. Ik voel voor niemand wrevel, maar aub, verwijt niemand niks. En als je dat toch doet, doe het dan op een vriendelijke manier.

Waar ben ik dan onaardig geweest? Ik verwijt niemand niets, ik reageer op hetgeen hier geschreven wordt en is... en dat met mijn kijk en mening, als een persoon die beide partijen niet kent.
En als je al mijn berichten goed leest, trek ik nergens geen partij.. ik zet hooguit kantekeningen bij sommige dingen...

KellyC schreef:
Alleen zo kan je iets bereiken. Met praten op een deftige manier. Niet door te iedereen vanalles te verwijten. de duitse familie begrijp ik. Maar ik ben het alleen niet eens met de manier waarop ze Queen bij mij weg willen halen.

Iedereen zijn of haar eigen manier van handelen... zij doen het op hun manier.... verdient mischien ook niet de schoonheidsprijs, maar bedenk dat die mensen jou niet kenden en niet konden weten of jij het paard zou laten "verdwijnen" als ze contact zouden hebben gezocht...
Bedenk dat zij gewoon hun paard terug willen hebben en er schijnbaar veel voor over hebben om haar terug te krijgen.....

KellyC schreef:
Terwijl ze niet eens met mij hebben willen praten. Er zijn maar 2 personen die lachen, en dat zijn de advocaten. Zij steken het geld in hun zakken. En wij, wij hebben op het einde misschien niks!

Vele groetjes kelly en Queen

Daar heb je volkomen gelijk in...

En ik verwijt niemand iets.... en ipv mij iets te verwijten zou je ook kunnen vragen wat ik bedoel met hetgeen ik geschreven heb....

@Rhiannon: Ik lees toch meerdere berichten dat ze het alleen zouden doen om winst te maken, door verkoop of door veel veulens te fokken, dat ze geen gevoel hebben om Queen zomaar bij Kelly weg te halen...Dat ze neits om het paard geven omdat ze beslag hebben laten leggen op het paard en dat vind ik niet bepaald vriendelijk.

En zeker is dit niet Kelly's verhaal... dit topic gaat over een gestolen paard dat na 9 jaar ontdekt is.... en dat die fokkers niet reageren in dit topic wil niet zeggen dat je dan niet anders over die mensen mag praten/schrijven.

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:23

Alane: volgens mij zit jij op de praatstoel.... blijkbaar omdat je je niet begrepen voelt, maar misschien komt dat op de manier waarop je het allemaal brengt?
ik kan er niet direct mijn vinger op leggen, maar je komt nogal beschuldigend over op de de mensen die Kelly's kant kiezen....
Tuurlijk zijn er mensen die misschien niet erg aardig overkomen tegenover de fokkers, maar dat had ook niet zo geweest als er het nieuws is geweest dat de fokkers willen praten en onderhandelen met Kelly..
nu wekken die fokkers nou eenmaal niet veel sympatie op door gelijk het juridisch aan te willen pakken...

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:34

Alane schreef:
on-topic: met alle respect, ik lees in jou berichten alleen maar "ik ..dit en ik.. dat" en die gemene fokkers ....
Ik, ik en nog eens ik.... en die familie, wanneer ga jij die begrijpen???

trouwens, jij zegt dat je niemand iets verwijt maar wat is dit dan??

Misschien dat Kelly het voor jou niet duidelijk genoeg zegt maar ik heb in meerdere berichten gezien dat ze de fokkers begrijpt of in ieder geval graag wil begrijpen.

en waarom is "ik dit en ik" dat verkeerd? Dat zegt ze alleen maar om zich tegen jou te verdedigen... Als ze zou zeggen jij dit, jij dat en de fokkers dit en de fokkers dat... DAN zou het pas verkeerd zijn!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:46

Als ik mijn naam ergens voor zie staan, goed of fout geschreven dan reageer ik... praatstoel of niet.

ik voel me helemaal niet onbegrepen, heb alleen net een kennis gevraagd of mijn reacties er in het chinees staan.

Daarnaast is het niet Kelly, niet jij of ik die mogen of kunnen oordelen hoe die mensen hadden moeten reageren... zeker mag iedereen zijn of haar mening geven, zolang het maar positief is richting Kelly...
En als ik dan lees dat Kelly zelf schrijft: Ik kan die mensen begrijpen en snap het allemaal, maar ze willen er alleen aan verdienen en ze hadden het zus en zo moeten doen.... dan heb ik zoiets van, nou ja lees mijn reacties maar terug, en dan ook mijn eerste.
Dat ik geen partij kies, en ik heb nergens mensen iets verweten wat niet onderbouwt is of terug te halen uit een door hen zelf geschreven bericht.....

Een verwijt... ja mischien wel.... net wat je wilt. Ik vind het vrij ongepast om die fokkers uit te mogen maken voor boemensen omdat ze niet hebben gehandeld of willen handelen zoals Kelly dat wil....
ik kan met mijn mond ook meer dan met mijn handen... snap je wat ik bedoel?
Kelly kan hier van alles neerzetten.... maar het gaat niet alleen om Kelly maar ook om die mensen... hun gevoelens en emoties en niet alleen wat kelly wil of niet wil...

En ik zeg niet dat ik Kelly niet begrijp, zeker wel... maar ik kan de fokkers ook begrijpen en ook hun manier van handelen...

tessjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 23:26

Tuurmijk zullen die mensen blij zijn geweest dat ze hun paardje na negen jaar terugvonden.En natuurlijk is de eerste reactie een van :ik wil mijn paard terug', heel begrijpbaar: been there, done that.

Maar als ik dan zie hoe goed mijn paardje af is denk ik alleen maar: wat wordt hij goed verzorgd, wat heeft hij veel liefde. En dat is zoals ik al duizend keer heb gezegd (MAAR WAT NOG ALTIJD NIET GOED DOORDRINGT BIJ SOMMIGE MENSEN: HET BELANGRIJKSTE). Een paard is geen auto. Het is wel belangrijk of hij goed verzorgd wordt en dat hij de liefde krijgt die hij nodig heeft. Ook ik had een advokaat kunnen inhuren maar zoals mijn vader toen ook zei: het helpt je paard niet. Hij wordt apart gezet in een of andere stalling terwijl er twee partijen om zitten te vechten. Hoe ongelooflijk dom is dat. Als het paard mishandelt wordt is dat een andere zaak maar ik denk dat iedereen die beweert dat Queen niet goed af is bij Kelly geen ogen in zijn hoofd heeft.

Het is toch fatsoenlijk om eens met de nieuwe eigenaars voorzichtig contact op te nemen. En ja, ik weet dat je dan de kans loopt dat het paard 'verdwijnt' maar dat is een risico dat ik toch heb willen nemen, i.p.v. te gaan ruziën over een paard dat door beide partijen graag gezien wordt.

En ik weet ook dat ieder mens anders denkt en reageert, maar sorry ze als het op deze manier moet...

Waarom ze niet willen reageren snap ik ook niet goed. Ik zal ze zeker niet aanvallen. Ik zou zelfs gerust met hun willen praten en mijn eigen ervaringen uitwisselen over hoe goed het is om met de nieuwe eigenaar overeen te komen. En ja Duitsland is niet bij de deur (maar het is ook weer niet China he), jhet is bereikbaar en misschien als ze het hadden gevraagd had kelly hen wel naar hun op vakantie willen laten gaan.(ik spreek nu namens mezelf hé, om geen vergissingen de wereld in te roepen).

Het rechtsysteem in België is klote en ik denk dat we ons nu beter op preventie focussen zodat dit veel minder kan voorvallen.

Want het is natuurlijk kut, zowel voor de gedupeerde eigenaars als de nieuwe eigenaars.

Groetjes tess

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 23:31

amen Lachen

edit: sorry klopt niet helemaal om dat zo te zeggen, maar ik was onbewust ja aan het knikken toen ik jouw reactie las

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 23:47

Alane, met alle respect voor jouw mening, maar ik heb uit de verhalen
van Kelly hoofdzakelijk begrip voor de situatie van de fokkers gelezen
en heel veel verdriet omdat deze mensen weigeren om met haar te
praten.

Ik heb dit topic ook vanaf het begin gevolgd omdat ik bij hetzelfde
stamboek een zoekopdracht geplaatst heb die ook resultaat
opgeleverd heeft, maar mijn paard stond niet als gestolen gemeld.

Beide partijen zijn in een rechtszaak verliezers, maar er is maar een
de echte verliezer ..... en dat is Quenie.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:11

tessjes schreef:
Maar als ik dan zie hoe goed mijn paardje af is denk ik alleen maar: wat wordt hij goed verzorgd, wat heeft hij veel liefde. En dat is zoals ik al duizend keer heb gezegd (MAAR WAT NOG ALTIJD NIET GOED DOORDRINGT BIJ SOMMIGE MENSEN: HET BELANGRIJKSTE). Een paard is geen auto. Het is wel belangrijk of hij goed verzorgd wordt en dat hij de liefde krijgt die hij nodig heeft.

En waarom zouden die mensen niet goed voor dat paard kunnen zorgen???
Dan zijn alle verkopers dierenbeulen, over de benaming van handelaren dan nog maar te zwijgen... en fokkers... die die schattige lieve veulentjes bij hun moeder wegrukken, uit hun vertrouwde omgeving weghalen bij de mensen die ze vertrouwden..... jeuh, zo had ik het nog nooit bekeken. En wat zijn de kopers dan in dit verhaal???? slachtoffers of redders?
Snap je wat ik bedoel?
Dit verhaal wordt eenzijdig verteld, (en ik heb niets tegen Kelly of wie dan ook) Kelly wordt op haar woord geloofd, hetgeen in de krant vermeld wordt wordt geloofd... maar die fokkers hebben nooit hun verhaal kunnen vertellen en worden nu wederom als harteloos bestempeld....

tessjes schreef:
Ook ik had een advokaat kunnen inhuren maar zoals mijn vader toen ook zei: het helpt je paard niet. Hij wordt apart gezet in een of andere stalling terwijl er twee partijen om zitten te vechten. Hoe ongelooflijk dom is dat. Als het paard mishandelt wordt is dat een andere zaak maar ik denk dat iedereen die beweert dat Queen niet goed af is bij Kelly geen ogen in zijn hoofd heeft.

En nogmaals (krijg toch het idee dat hetgeen ik schrijf op andere pc in het chines verschijnt) ik kies geen partij.. ik heb nergens gezegd dat het paard terug moet naar de fokker... IK SCHRIJF ALLEEN DAT DIT VERHAAL 2 KANTEN HEEFT, EN DAT MEN DIE FOKKERS NIET ZO MOET AFVALLEN (= even een test of het dan in het nederlands verschijnt op de monitor van anderen) Ik heb in mijn eerste bericht gezegd dat ik niet voor of teven was, dat ik geen standpunt in kan nemen. En dat doe ik nog steeds niet.
Schijnbaar is en blijft lezen moeilijk maar vragen wat een ander bedoelt nog veel moeilijker.

tessjes schreef:
Het is toch fatsoenlijk om eens met de nieuwe eigenaars voorzichtig contact op te nemen. En ja, ik weet dat je dan de kans loopt dat het paard 'verdwijnt' maar dat is een risico dat ik toch heb willen nemen, i.p.v. te gaan ruziën over een paard dat door beide partijen graag gezien wordt.

In jou geval is het goed gegaan en was/is de nieuwe eigenaar wel fatsoenlijk.... dit konden die mensen niet weten en die zijn een weg ingeslagen, ook omdat ze zetten met landsgrenzen. (kan ik alleen maar raden) Ik heb ook gezegd dat dit, achteraf (en achteraf is makkelijk praten) geen schoonheidsprijs verdient. Er is niemand hier die weet waarom die mensen zo handelen, en toch krijgen ze een stempel van harteloos en egoistisch....

tessjes schreef:
En ik weet ook dat ieder mens anders denkt en reageert, maar sorry ze als het op deze manier moet...

Waarom ze niet willen reageren snap ik ook niet goed. Ik zal ze zeker niet aanvallen. Ik zou zelfs gerust met hun willen praten en mijn eigen ervaringen uitwisselen over hoe goed het is om met de nieuwe eigenaar overeen te komen. En ja Duitsland is niet bij de deur (maar het is ook weer niet China he), jhet is bereikbaar en misschien als ze het hadden gevraagd had kelly hen wel naar hun op vakantie willen laten gaan.(ik spreek nu namens mezelf hé, om geen vergissingen de wereld in te roepen).

Dit is nu wat ik bedoel... Iedereen is van mening dat de fokkers zich maar moeten aanpassen aan Kelly. waarom? Niemand kent die fokkers en weet wat het voor mensen zijn. Kelly schrijft hierr dingen neer en dat wordt gewoon geloofd (en ik bedoel er niet mee dat ze zit te liegen)
Niemand weet welke band die mensen hadden met het paard en die zou wel hechter kunnen zijn dan die met Kelly.

tessjes schreef:
Het rechtsysteem in België is stinkmodder en ik denk dat we ons nu beter op preventie focussen zodat dit veel minder kan voorvallen.

Want het is natuurlijk poedersuiker, zowel voor de gedupeerde eigenaars als de nieuwe eigenaars.

Groetjes tess

Wat een ander al schreef: er zijn maar 2 winnaars, en dat zijn de advocaten.....

En welke preventie? I&R-regeling is niet bedoelt als diefstalpreventie systeem.... zou wel een bijdrage kunnen leveren.

@Yfande: Zal ik hier wat quotes neerzetten waaruit ik opmaak dat ze wel begrip toont, maar tevens die mensen boemensen maakt? En ook quotes van anderen? En nogmaals ik veroordeel Kelly niet, maar ook de fokkers niet.... Ik vind het alleen niet correct dat die mensen een stempel krijgen en uitgemaakt worden voor geldwolven en min of meer egoistische dierenbeulen......
Kelly wil at die mensen reageren en handelen zoals Kelly dat wil, en die mensen doen het op hun manier (en ik heb al vaker geschreven dat dat niet echt een schoonheidsprijs verdient maar dat het wel begrijpelijk is)

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:03

wel alane, misschien lezen wij jou teksten met andere ogen, omdat we kelly wel persoonlijk kennen.
ik begrijp best jou standpunt naar de fokkers toe. overigens past kelly zich ook aan aan de gedupeerde fokkers. zij hebben gekozen om via het gerecht alles te willen uitvechten. en kelly gaat op dit verzoek in. niemand beweerd dat de fokkers geen lieve zorgzame eigenaar is.
omdat een paard een hart heeft (en ik ook) probeer ik naar het paard te kijken. een paard kan wel degenlijk treuren en (nu spreek ik enkel in mijn eigen naam) hoe graag ik ook mijn eigen pony terug bij mij zou hebben, ik weet dat hij ooit heel erg getreurt heeft toen hij bij mij weggerukt werd. als ik mijn pony zou terugvinden en ik merk dat hij een liefdevol baasje heeft, waar mijn pony inmiddels gelukkig is, dan zou ik MIJN gevoelens opzij zetten. ik wil dan mijn pony niet nogmaals dat gevoel van treuren willen aandoen. ja hij zal er vast wel weer overheen komen, vast wel. maar dat zou ik de pony niet willen aandoen omdat IK hem in MIJN tuintje wil hebben staan.
begrijp je dit standpunt? de meeste mensen die zo fel reageren bekijken het ook vanuit dit standpunt.

ik begrijp echt wel wat jij wil zeggen hoor. en heb er respect voor dat je het ook zo wil neerpennen.
ik zeg niet dat fokkers of handelaren geen lieve mensen kunnen zijn of zorgzame baasjes. maar ik zeg wel dat het ook anders KAN opgelost worden. overigens is er aan de fokkers gevraagt om rustig en normaal aan tafel te gaan zitten om te kijken of er geen oplossing gevonden kan worden voor dit probleem. dat werpt (vind ik) dan weer een heel ander daglicht op de reactie van de fokkers.
of het nu een fokker was of een gewoon paardenliefhebber zoals 'jan met de pet' dat veranderd niets in de mening van velen.

wat de preventie tegen diefstal inhoud, dat is iets waar wij al jaren ons mee bezig houden. niet enkel wij, maar ook andere personen. alleen heeft de ene er een andere kijk op dan de andere. ( de ene vind oa. i&r regeling het systeem, de andere vind dat i&r regeling een extra kan zijn om diefstal minder aantrekkelijk te maken) maar daar gaat dit toppic niet over.

ik hoop dat we stilletjes aan elkaar beter gaan begrijpen nu
groetjes mieke

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:25

ardennen schreef:
wel alane, misschien lezen wij jou teksten met andere ogen, omdat we kelly wel persoonlijk kennen.
ik begrijp best jou standpunt naar de fokkers toe. overigens past kelly zich ook aan aan de gedupeerde fokkers. zij hebben gekozen om via het gerecht alles te willen uitvechten. en kelly gaat op dit verzoek in. niemand beweerd dat de fokkers geen lieve zorgzame eigenaar is.
omdat een paard een hart heeft (en ik ook) probeer ik naar het paard te kijken. een paard kan wel degenlijk treuren en (nu spreek ik enkel in mijn eigen naam) hoe graag ik ook mijn eigen pony terug bij mij zou hebben, ik weet dat hij ooit heel erg getreurt heeft toen hij bij mij weggerukt werd. als ik mijn pony zou terugvinden en ik merk dat hij een liefdevol baasje heeft, waar mijn pony inmiddels gelukkig is, dan zou ik MIJN gevoelens opzij zetten. ik wil dan mijn pony niet nogmaals dat gevoel van treuren willen aandoen. ja hij zal er vast wel weer overheen komen, vast wel. maar dat zou ik de pony niet willen aandoen omdat IK hem in MIJN tuintje wil hebben staan.
begrijp je dit standpunt? de meeste mensen die zo fel reageren bekijken het ook vanuit dit standpunt.

Ik begrijp dat standpunt best wel, alhoewel ik het erg, ehm penny vind. Maar niet dat mensen zo fel reageren, vooral dat helemaal nergens voor nodig is.
En Kelly is niet vrijwillig op een verzoek in gegaan... je hebt het over een strafbaar feit dat gepleegd is door iemand, en daar is een rechtzaak voor aangespannen. En nogmaals zeg ik niet dat ik er voor of tegenstander van ben, of dat het een schoonheidsprijs verdient. Maar ik kan het begrijpen... en ik begrijp Kelly ook wel.

ardennen schreef:
ik begrijp echt wel wat jij wil zeggen hoor. en heb er respect voor dat je het ook zo wil neerpennen.
ik zeg niet dat fokkers of handelaren geen lieve mensen kunnen zijn of zorgzame baasjes.

Kijk heb je weer zo'n woordspeling.... bedenk even dat door die harteloze fokkers en handelaren er paarden zijn die jij en anderen kunnen kopen als maatjes voor het leven of als het niet klikt een andere aan te schaffen...
ergo: als je geboren wordt in een paardloos gezin dan zou je volgens jou redenering alleen via huwelijk aan paarden kunnen komen.... en zijn kopers nog hartelozer dan fokkers en handelaren.. want zonder kopers zouden er geen treurende paardjes zijn.

ardennen schreef:
maar ik zeg wel dat het ook anders KAN opgelost worden. overigens is er aan de fokkers gevraagt om rustig en normaal aan tafel te gaan zitten om te kijken of er geen oplossing gevonden kan worden voor dit probleem. dat werpt (vind ik) dan weer een heel ander daglicht op de reactie van de fokkers.
of het nu een fokker was of een gewoon paardenliefhebber zoals 'jan met de pet' dat veranderd niets in de mening van velen.

Nogmaals die mensen zijn een weg ingeslagen, en blijven die weg volgen, en ook al vedient die geen schoonheidsprijs, het zal uiteindelijk beide partijen wel duidelijkheid geven over het hoe en wat. Net zoals jij op de fokkers kijkt als onbekenden, zo kijken zij tegen Kelly aan (en ik ook ) Er zijn meerdere wegen die naar hetzelfde doel gaan... de 1 met meer hindernissen dan de andere.

ardennen schreef:
wat de preventie tegen diefstal inhoud, dat is iets waar wij al jaren ons mee bezig houden. niet enkel wij, maar ook andere personen. alleen heeft de ene er een andere kijk op dan de andere. ( de ene vind oa. i&r regeling het systeem, de andere vind dat i&r regeling een extra kan zijn om diefstal minder aantrekkelijk te maken) maar daar gaat dit toppic niet over.

ik hoop dat we stilletjes aan elkaar beter gaan begrijpen nu
groetjes mieke

Ik begrijp je standpunt wel, maar je reacties naar mij toe niet.... Ik heb er absoluut geen begrip voor dat er felheid in moet zitten, en vraag me dan af als je de moeite niet neemt om uitleg te vragen aan mij of je dan mijn reacties begrijpt...
Want ook hier proef ik een ondertoon van bescherming naar Kelly en vijandigheid naar mij toe omdat ik het ongepast vind die fokkers zo te omschrijven/beschrijven.. en ik daar dus niets vind van begrip...
Ja het schrijven van:
" ik begrijp de fokkers wel, " en dan gelijk "MAAR......... ze zijn zo gemeen tegen mij"
" ik snap de fokkers wel, MAAR ze hadden het op mijn manier moeten doen..."
En vooral dat laatste is achteraf gepraat.....

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:36

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 20-04-25 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:57

wel alane je hebt volkomen gelijk.
jij mag naar kelly toe alles neerpennen wat je wil met een grote maar achter, kelly mag niet naar de fokkers toe haar gevoelens neerpennen en daar een maar bijvoegen. want dat is exact wat er gebeurd. en ja je hebt gelijk daarom reageren wij veeeel te fel naar jou toe.

het is niet dat wij niet begrijpen wat jij schrijft. dus ik hoef jou echt geen vragen te stellen. het is zo klaar als een klontje.
heb jij al eens nagedacht hoe jou woorden naar kelly toe aankomen voor haar? en dan mag er niet fel gereageerd worden natuurlijk he

groetjes mieke