Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ardennen schreef:nu wil ik ook wat kwijt!
onze pony is zeven jaar geleden gestolen. mocht ik morgen vernemen dat hij ergens staat, dan zou ik in de eerste plaats hem willen terug zien. ik ben dan al dol gelukkig dat hij nog leeft in de eerste plaats.
als ik dan mag merken dat MIJN pony gelukkig is in de omgeving waar hij zich op dat moment bevind, dan zal ik nooit over mijn hart kunnen krijgen om een liefdevolle eigenaar de pijn van scheiden aan te doen. ik zou als eigenaar vragen of de nieuwe eigenaar er vrede mee zou kunnen hebben dat ik MIJN pony regelmatig mag komen bezoeken.
vergeet niet dat de huidige eigenaar op dat momnet ook al jaren van het dier houd en er blijkbaar toch goed voor gezrogd hebben. want het dier leeft nog!!!!!!!!
Ardennen schreef:ik zou als eigenaar ook geen waanzinnig bedrag eisen van de nieuwe eigenaars. overigens de eis in het geval van kelly bedraagt 25000 €. is met 25000euro hun verdried destijds dan plots verdwenen????? nog geen 10 miljoen belgische franken zou MIJN flupke kunnen vervangen!!!!!!!!
Ardennen schreef:sorry alana maar je velt een oordeel over kelly terwijl je niet het hele verhaal kent.
Ardennen schreef:enkel interne personen kennen het ganse verhaal. en dat is niet in dit toppic te lezen. door de gedupeerde eigenaars is niet de minste moeite gedaan om op gelijk welke mannier ook rond tafel te zitten en een vreedzaam gesprek te WILLEN voeren. en dit terwijl Kelly met heel gemengde gevoelens zat. Kelly wilde namelijk wel praten en kijken of er op een aangename mannier een gesprek kon plaats hebben.
dus vel geen oordeel over halve fijten!!!!!!!
Ardennen schreef:voiala nu heb je een mening vanuit het oogpunt van de gedupeerde eigenaars!
groetjes mieke
Adri schreef:Alane, niemand van ons stelt zich boven de wet en het fantsoen om de oordelen over andere mensen, maar op één van je berichten vraag je of Kelly's ongeluk enz wel waar is. Wel het is waar en ik kan niet aanvaarden dat er getwijfeld word aan de eerlijkheid van mensen.
Adri schreef:Ik twijfel ook niet aan jouw eerlijkheid, daarom laat ons aub geen stenen werpen naar iemand, maar trachten om iedereen te begrijpen, het probleem Queen en Kelly is zo al erg genoeg, ook voor de fokkers van Queen, tenslotte missen zij nog een paardje, waar is de ruin die samen met Queen gestolen is ??????
Adri schreef:Moest U de verhalen van de eigenaren van gestolen paarden horen, en de bijhorende tegenslagen/tegenwerkingen je zou soms de moed verliezen. Wij verbieden niemand om zijn mening te geven, maar mogen wij ook reageren. Kent U Kelly, Tess, Oona, Mieke en mij NEEN zodus hou dan zelf ook op met de oordelen.
Adri schreef:Wat betreft de I/R regeling daar zijn de laatste woorden ook nog niet over gezegd, heb deze middag ook van een handelaar een antwoord gekregen van, degene die de paarden willen laten registreren en chip/DNA/ enz..;die maken de handel kapot, zodus overal zijn er tegenwerkingen en problemen, voor iedereen goed doen gaat niet.
Adri schreef:Zodus Alane wij kunnen blijven verder gaan met iedereen te kwetsen en uit te maken,
Adri schreef:maar als je leest over alle problemen op verslag van de dag van mensen die hun paard moeten laten inslapen enz...zelfs nu het meisje van 2 jaar dat zoek was bij de brand in Nederland, wel dat zijn veel ergere dingen, en die wilt ook niemand meemaken. Laat ons hopen dat er een goede oplossing komt voor de beide partijen van Queen, dat wens ik uit de grond van mijn hart
KellyC schreef:Dan, Alana, mijn accident is dus niet gelogen! Jammer dat ik geen goede scanner had, want ik kan u rustig een paar foto's voorleggen dat ik met een externe fixator heb gelegen, foto's van hoe hard het was om terug te leren lopen na al die tijd! En ja ik heb daar nog regelmatig een operatie voor nodig om aan de wandel te blijven. Net zoals die operatie de dag nadat ze mijn Queen zijn komen halen. Ik heb deze nog willen uitstellen maar de dokters raden mij dat af. En omdat ik eerst gezegd toch niet bij Queen mocht komen... leek dat toch de beste oplossing.
KellyC schreef:Dan, ik heb dadelijk na de inbeslagname van Queen geprobeerd op contact op te nemen met deze duitse familie. Omdat ik hen ook begrijp!!!! Ik kan mij best inbeelden hoe ze zich moeten voelen!! Aangezien ik geen duits spreek, heb ik adri laten bellen. Ze hebben haar duidelijk laten verstaan dat ze geen enkel contact met ons wilden en dat alles via het gerecht moet gaan! In eerste instantie begrijp ik deze mensen zeer goed! Ik denk dat ik net hetzelfde zou reageren als ik te horen zou krijgen dat mijn gestolen paard is terug gevonden ( als ik dan een gestolen paard zou hebben natuurlijk) Ik zou ook naar de rechtbank gaan. Maar na verloop van tijd zou ik wel een poging doen om met deze mensen te gaan praten. En dat hebben ze niet gedaan.
KellyC schreef:En dan nog eens. De reden dat ik haar papier wou is om 1 veulen te kweken. 1!!!
KellyC schreef:Dat nooit of nooit verkocht zou worden. Ik wou gewoon een veulen van Queen zodat wanneer ze dood is, ik toch nog iets van haar zou hebben! Dat heb ik trouwens nog al eens verteld! Er zijn fokkers genoeg die mij een 'vals' papier wilden aanbieden, maar dat wilde ik niet! Ik wou het allemaal eerlijk doen. Als ik het papier niet vond op eerlijke wijze, dan liever geen papier! Dan had ik nog een veulen van Queen gewild, gewoon om dat ik iets van Queen wil voor als zij er niet meer is. Het is helemaal niet mijn bedoeling om van Queen en fokmerrie te maken! Dat ga ik haar echt niet aandoen. Daarvoor heeft ze al veel te veel voor mij gedaan. Als ze te oud is om te springen, dan wil ik 1 veulen en dan mag ze fijn genieten van haar oude dag op een wei dicht aan huis, zodat ik dan nog alle dagen van haar gezelschap mag en kan genieten!
KellyC schreef:Dan ze jij dat ik had kunnen weten dat ze gestolen zou kunnen zijn! Wel dat wisten wij niet! niemand bij ons thuis. De pony (yarman) die we samen met Queen hadden gekocht (die is ondertussen verkocht) staat nu mij een meisje waar ik nog steeds contact mee heb. We schrijven af en toe nog steeds met elkaar. Ook de mensen waar we Queen hebben gekocht, hebben dit voor ons op papier verklaard! Da doe je toch niet als het niet waar is. Want dan halen ze hun miserie op hun nek bij het gerecht waar ze dan niks mee te maken zouden hebben. En als ik wist dat ze ooit gestolen zou zijn, hadden wij haar ten eerste nooit gekocht en
zeker geen papieren aangevraagd!
KellyC schreef:Want dan moet ik toch wel echt dom zijn! Dan weet je toch dat er een risico is dat ze je paard komen halen. En dat is mijn Queen echt niet waard! Daarvoor hou ik teveel van Queen!
KellyC schreef:Dan wordt er mij nog verweten dat ik de duitse familie afschilder als de boemensen! SORRY, dat is absoluut niet waar! Ik heb vaak genoeg gezegd dat ik deze mensen begrijp! Ik ben niet diegene die hen heeft zwart gemaakt in de kranten! Dat hebben ze wel gedaan! In het groot in het Belang van Limburg laten zetten,: 'de vader wist dat het paard niet koosjer was'! fijn om te lezen moet ik zeggen! En een vriendin van mijn zus komt mij vertellen dat ze mij op de duiste tv heeft gezien. Dat ze mij daar hebben laten zien aan de hand van foto's en dat ze mij daar hebben 'zwart gemaakt'. Ik heb het zelf niet gezien, maar waar rook is is vuur! En nog wil ik graag vriendelijk blijven tegen deze mensen, omdat ik hen ook begrijp!!
KellyC schreef:Ondertussen wil ik graag nog eens kwijt dat ik nog steeds wil praten met de duitse familie! Maar niet een week voor het proces. Dan moet het voor mij ook niet meer! Daar ben ik toch wel in te begrijpen denk ik.
KellyC schreef:Ik ben heel jaloers op Tess en Oona. De manier waarop zij dit hebben opgelost is fantastisch! Soms vraag ik mij af hoe het zou geweest zijn als ze wel met mij hadden willen praten? Dan zaten wij nu misschien elk weekend samen na Queen te kijken als ze op wedstijd was! Toch een fijnere gedachte al de rechtbank die voor de deur staat in oktober! Want daar krijg ik koude rillingen van!
KellyC schreef:Zo, nu heb ik mijn hart ook eens kunnen luchten na alles wat ik hier heb gelezen. Ik voel voor niemand wrevel, maar aub, verwijt niemand niks. En als je dat toch doet, doe het dan op een vriendelijke manier.
KellyC schreef:Alleen zo kan je iets bereiken. Met praten op een deftige manier. Niet door te iedereen vanalles te verwijten. de duitse familie begrijp ik. Maar ik ben het alleen niet eens met de manier waarop ze Queen bij mij weg willen halen.
KellyC schreef:Terwijl ze niet eens met mij hebben willen praten. Er zijn maar 2 personen die lachen, en dat zijn de advocaten. Zij steken het geld in hun zakken. En wij, wij hebben op het einde misschien niks!
Vele groetjes kelly en Queen
Alane schreef:on-topic: met alle respect, ik lees in jou berichten alleen maar "ik ..dit en ik.. dat" en die gemene fokkers ....
Ik, ik en nog eens ik.... en die familie, wanneer ga jij die begrijpen???
tessjes schreef:Maar als ik dan zie hoe goed mijn paardje af is denk ik alleen maar: wat wordt hij goed verzorgd, wat heeft hij veel liefde. En dat is zoals ik al duizend keer heb gezegd (MAAR WAT NOG ALTIJD NIET GOED DOORDRINGT BIJ SOMMIGE MENSEN: HET BELANGRIJKSTE). Een paard is geen auto. Het is wel belangrijk of hij goed verzorgd wordt en dat hij de liefde krijgt die hij nodig heeft.
tessjes schreef:Ook ik had een advokaat kunnen inhuren maar zoals mijn vader toen ook zei: het helpt je paard niet. Hij wordt apart gezet in een of andere stalling terwijl er twee partijen om zitten te vechten. Hoe ongelooflijk dom is dat. Als het paard mishandelt wordt is dat een andere zaak maar ik denk dat iedereen die beweert dat Queen niet goed af is bij Kelly geen ogen in zijn hoofd heeft.
tessjes schreef:Het is toch fatsoenlijk om eens met de nieuwe eigenaars voorzichtig contact op te nemen. En ja, ik weet dat je dan de kans loopt dat het paard 'verdwijnt' maar dat is een risico dat ik toch heb willen nemen, i.p.v. te gaan ruziën over een paard dat door beide partijen graag gezien wordt.
tessjes schreef:En ik weet ook dat ieder mens anders denkt en reageert, maar sorry ze als het op deze manier moet...
Waarom ze niet willen reageren snap ik ook niet goed. Ik zal ze zeker niet aanvallen. Ik zou zelfs gerust met hun willen praten en mijn eigen ervaringen uitwisselen over hoe goed het is om met de nieuwe eigenaar overeen te komen. En ja Duitsland is niet bij de deur (maar het is ook weer niet China he), jhet is bereikbaar en misschien als ze het hadden gevraagd had kelly hen wel naar hun op vakantie willen laten gaan.(ik spreek nu namens mezelf hé, om geen vergissingen de wereld in te roepen).
tessjes schreef:Het rechtsysteem in België is stinkmodder en ik denk dat we ons nu beter op preventie focussen zodat dit veel minder kan voorvallen.
Want het is natuurlijk poedersuiker, zowel voor de gedupeerde eigenaars als de nieuwe eigenaars.
Groetjes tess
ardennen schreef:wel alane, misschien lezen wij jou teksten met andere ogen, omdat we kelly wel persoonlijk kennen.
ik begrijp best jou standpunt naar de fokkers toe. overigens past kelly zich ook aan aan de gedupeerde fokkers. zij hebben gekozen om via het gerecht alles te willen uitvechten. en kelly gaat op dit verzoek in. niemand beweerd dat de fokkers geen lieve zorgzame eigenaar is.
omdat een paard een hart heeft (en ik ook) probeer ik naar het paard te kijken. een paard kan wel degenlijk treuren en (nu spreek ik enkel in mijn eigen naam) hoe graag ik ook mijn eigen pony terug bij mij zou hebben, ik weet dat hij ooit heel erg getreurt heeft toen hij bij mij weggerukt werd. als ik mijn pony zou terugvinden en ik merk dat hij een liefdevol baasje heeft, waar mijn pony inmiddels gelukkig is, dan zou ik MIJN gevoelens opzij zetten. ik wil dan mijn pony niet nogmaals dat gevoel van treuren willen aandoen. ja hij zal er vast wel weer overheen komen, vast wel. maar dat zou ik de pony niet willen aandoen omdat IK hem in MIJN tuintje wil hebben staan.
begrijp je dit standpunt? de meeste mensen die zo fel reageren bekijken het ook vanuit dit standpunt.
ardennen schreef:ik begrijp echt wel wat jij wil zeggen hoor. en heb er respect voor dat je het ook zo wil neerpennen.
ik zeg niet dat fokkers of handelaren geen lieve mensen kunnen zijn of zorgzame baasjes.
ardennen schreef:maar ik zeg wel dat het ook anders KAN opgelost worden. overigens is er aan de fokkers gevraagt om rustig en normaal aan tafel te gaan zitten om te kijken of er geen oplossing gevonden kan worden voor dit probleem. dat werpt (vind ik) dan weer een heel ander daglicht op de reactie van de fokkers.
of het nu een fokker was of een gewoon paardenliefhebber zoals 'jan met de pet' dat veranderd niets in de mening van velen.
ardennen schreef:wat de preventie tegen diefstal inhoud, dat is iets waar wij al jaren ons mee bezig houden. niet enkel wij, maar ook andere personen. alleen heeft de ene er een andere kijk op dan de andere. ( de ene vind oa. i&r regeling het systeem, de andere vind dat i&r regeling een extra kan zijn om diefstal minder aantrekkelijk te maken) maar daar gaat dit toppic niet over.
ik hoop dat we stilletjes aan elkaar beter gaan begrijpen nu
groetjes mieke