Glock stopt met Nederlandse vestiging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 18:06

MarjanB schreef:
Op een gegeven moment komt er ook gewoon een nieuwe generatie. Dat was met Anky ook zo.

Klopt, maar ruiters die meebewegen zie je wel nog steeds, kijk naar Isabell Werth en Carl Hester, bijvoorbeeld.

Suzanne F. schreef:
Ik denk dat ze te laat mee gingen met de ontwikkelingen. Ik vermoed een soort bedrijfsblindheid. Denken dat je het fantastisch doet op jouw manier en te weinig ‘naar buiten’ kijken en meegaan met de ontwikkelingen.

Ja, dit idd.

denisesilver

Re: Glock stopt met Nederlandse vestiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 18:31

Anky is gestopt door lichamelijke problemen, toch?

lor1_1984Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 18:41

Ze was toch overgestapt naar western?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 18:54

Anky rijdt nog steeds, heeft alleen geen wedstrijdambities meer en is nu drukker met het begeleiden en groomen bij haar kinderen. Western doet ze ernaast maar is volgens mij nooit in plaats van gekomen.

Voor mij was HP nooit een aantrekkelijke ruiter om naar te kijken. Ook toen hij nog hoge ogen gooide met die Nadine, werd ik er altijd een beetje akelig van dat continue geprik wat ie op alle paarden lijkt te doen. Dus als hij stopt als ruiter, zal ik daar niet rouwig om zijn, zelfde geldt voor Edward Gal. Maar ik blijf het wel eeuwig zonde vinden dat die toppaarden straks gewoon weide versiering gaan worden in het Oostenrijkse landschap of in ieder geval voor de NL sport verloren gaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 18:56

Sja, dat heb je wanneer je paarden van buitenlandse investeerders zijn.

Ik ben er niet rouwig om, heerlijk leventje voor die paarden. Topzorg en lekker pensionado zijn in de weide.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 19:41

Hans en Edward zijn toch ook uit elkaar? Omdat er nu over partner wordt gesproken. En benieuwd waar hij/ze heen gaan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 19:46

Ik vind het zonde van Taminiau, die zou ik wel graag verder willen zien gaan onder Dinja ofzo.

Voor de rest denk ik dat het wellicht wel mee speelt dat paard vriendelijkheid steeds belangrijker wordt in de sport en EG en HP daar niet echt om bekend staan met hun manier van rijden. Oftewel, ze zijn inderdaad niet met de tijd meegegaan, of niet genoeg en teveel vast blijven zitten in hun eigen systeem.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 09:39

Ik zou er eigenlijk niet van schrikken als ik die zogenaamde pensionado's ineens zie opduiken onder een oostenrijkse ruiter.Youngrider of U25.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 11:49

Nou waarom niet? Die paarden zouden toch nog prima door andere ruiters gereden kunnen worden?

Het zou echt zonde zijn als zoveel talent op de wei wordt gezet, een Total US of Taminiau onder een andere (fijnere en vriendelijkere ruiter) lijkt me echt alleen maar goed.
Toto jr is denk te verreden om nog fijn te gaan lopen onder een andere ruiter/ systeem.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 12:04

Zou wat mij betreft ook zo maar kunnen.

Ze roepen zelf al lang , dat alles op de wei gaat en gecastreerd wordt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 13:52

Getup schreef:
Zou wat mij betreft ook zo maar kunnen.

Ze roepen zelf al lang , dat alles op de wei gaat en gecastreerd wordt

Klopt, dat is ook wat ik altijd heb gehoord en wat met een aantal jongere en onbekende hengsten al gebeurt is.
De periode hierna gebruiken ze voor afbouwen, daarna ballen er af en het land op.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 13:54

Eigenlijk is dat niet zo erg toch? Dan krijgen die dieren tenminste een fatsoenlijk paardenleven. :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 14:34

Nee klopt, al denk ik dat een vrij hormonale hengst die al jaren dekt ook na de ballen er af niet heel makkelijk zal zijn. Maar daar weten ze daar qua weideinrichting vast wat op te vinden :P
Voor de paarden idd prima, die gaan gewoon heel vroeg met pensioen.
Maar voor de fokkerij wel zonde.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 15:09

Lang niet elk paard dat hoog in de sport heeft gelopen en gewend is aan een leven met heel veel afwisseling en opwinding, vind het leuk om op jonge leeftijd met pensioen te gaan. Zie het ook bij de pensioenplek van mijn merrie, die vindt het heerlijk op haar pensioenplekje. Maar er komen daar ook wel paarden te staan die internationaal in de eventing of springsport hebben gelopen met pensioen, en die kunnen echt lang niet allemaal aarden. Anderen vinden het weer heerlijk, net zoals mijn merrie.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 17:35

Dat inderdaad, het klinkt heel leuk maar er zijn ook echt paarden die graag werken of het nodig hebben als uitlaatklep naast die hele dagen in de wei.

Voor de fokkerij ben ik benieuwd of er nog wel ingevroren sperma te verkrijgen is? Vind Toto jr en Taminiau ook wel echt een verlies voor de fokkerij.

Voor de rest afbouwen en een paard waardig leven kunnen krijgen is natuurlijk heerlijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 18:02

Het is natuurlijk niet gezegd dat die paarden daar niet nog gewoon ook gereden worden, toch? Of ik heb ik dat gemist?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 19:44

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 20:41

Volgens mij is het verhaal dat ze met pensioen op de wei komen San.

Heb net Taminiau gezien, die deed het super! HP had het er moeilijk mee na de rit toen er omgeroepen werd dat het hun laatste rit was.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:06

Je kunt nu nog terugkijken, de stream loopt nog en je kunt terugscrollen. Het is ook wel een kneiterknap paard. Persoonlijk vond ik de uitgestrekte stap en de uitgestrekte galop het mooist. Volgens mij is Taminiau wel een feestganger, muziek past mooi en bij de uitgestrekte gangen voel je het “yes-go”.

Lijkt me vreselijk lastig voor Hans Peter.

Tamar Zweistra ben ik geen fan van. Hardhandig. Verder nog niet gekeken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:20

Ja het is echt een heel fijn en compleet paard.

Thamar kan bij deze niet hardhandig zijn.. die straft haar direct af.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:32

Mooie rit en toch ook mooi hoe hij en Thamar terugkwamen om weer vertrouwen te geven aan het paard toen er een beetje paniek was omdat de andere paarden al uit de ring gingen tijdens de ereronde.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:39

Elisa2 schreef:
Ja het is echt een heel fijn en compleet paard.

Thamar kan bij deze niet hardhandig zijn.. die straft haar direct af.

Het ziet er absoluut niet zacht en vriendelijk uit. Maar dat vind ik bij meer paarden niet. Hij zal het misschien afstraffen, maar ze heeft hem wel flink in de houdgreep en erg kort in de hals.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 22:15

Nou ik vind haar voor haar doen deze echt voorzichtig rijden. Hij wordt inderdaad nog wel kort in de hals maar de stangteugel heeft ze niet te strak.
Vind het in ieder geval een groot verschil vergeleken met Ich Weiss.

Ja Swatch, Taminiau dacht echt.. als jij er uit gaat dan ga ik ook haha.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 08:20

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 11:08

Hij krijgt z’n kansen wel. Vooral niet bij de pakken neer gaan zitten. Fijne rustige zomer gewenst, en soms is zo’n heftige dip met weer alle kaarten op tafel ook een kans dat je later pas duidelijk wordt als de donkerste wolken voorbij zijn gedreven.

Ik zou stemmen voor… de eerste Nederlandse combinatie op trens in de kuur, wees de lansbreker van de paardensport! Goed jong paard tegenkomen, opleiden en beter als ooit tevoren terugkomen.