Tweede pony in korte tijd aangevallen in Wittelte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:20

mysa schreef:
Ze zijn niet wijs. Als daar al gevoerd wordt, gebeurt dat door bezoekers. Is hier hoogstwaarschijnlijk ook gebeurd, vorig jaar. Groot stuk vlees (zo van de slager) aangetroffen op een plak waar regelmatig wolven komen.

Op dit moment trekt het park gewoon de verkeerde bezoekers aan doordat de wolf zoveel gehyped is. Mensen die voeren, opdringerige fotografen en wolvenliefhebbers die daar rond lopen in de hoop dat ze het park op illegale activiteiten kunnen betrappen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 23:13

mysa schreef:
Ze zijn niet wijs. Als daar al gevoerd wordt, gebeurt dat door bezoekers. Is hier hoogstwaarschijnlijk ook gebeurd, vorig jaar. Groot stuk vlees (zo van de slager) aangetroffen op een plak waar regelmatig wolven komen.

Hopelijk met wat speciale "kruiden".

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 23:31

Marigold schreef:
Het is onderhand even geleden dat de wolven omgeving Wittelte zich hebben laten zien of iets hebben aangevallen of mis ik wat?
Het is imo ook interessant de reden te proberen te achterhalen van een rustige fase. Vinden ze toch reeën? Of hazen, dassen etc?
Jammer dat hier geen cijfers van zijn, gaat ook lastig want dan zal SBB / Drents Friese Wold / NM het hele bos moeten checken op aangegeten wild. Dat is eigenlijk geen doen.

Dit valt mij ook op!
Heeft iemand een verklaring?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 00:40

pillow schreef:
mysa schreef:

Heb je het nou over vergiftiging?
En weet je wat voor afschuwelijk dood dat is?

mysa
correspondent/vertaler

Re: Tweede pony in korte tijd aangevallen in Wittelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 07:48

Het vlees was gelukkig niet vergiftigd! Afschuwelijk inderdaad.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 09:47

pillow schreef:
mysa schreef:

Haha ja! Dat zou een goede zijn.

Kan het een verschrikkelijke dood zijn maar wat die arme schapen/ kalveren en pony's moeten doorstaan is ook verschrikkelijk

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:00

Nou voor vergiftiging zou ik echt nooit kiezen. Heb daar als kind mijn honden aan verloren. Er zijn echt wel betere manieren om een dier te doden, als het al gedood moet worden.

Dat een wolf andere dieren dood en op welke manier is zijn instinct. Mensen hebben de intelligentie om na te denken over hun acties en gevolgen. Ik hoop dat we dat dan ook blijven doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:01

Daarnaast weet je ook niet welke dieren je nog meer dood.
Eet van alles er van behalve de wolf die je kwijt wilt. Nee geen goede oplossing.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:02

Bovendien is het meestal een klote-dood. Schieten is veel eerlijker Bam. Weg.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:03

DuoPenotti schreef:
Daarnaast weet je ook niet welke dieren je nog meer dood.
Eet van alles er van behalve de wolf die je kwijt wilt. Nee geen goede oplossing.

Precies, menig hond zou er ook van kunnen vreten.

Popstra

Vergiftigen is echt wreed!

Jessix

rien10 schreef:
Bovendien is het meestal een klote-dood. Schieten is veel eerlijker Bam. Weg.

Inderdaad, wat een lijdensweg… dan liever een goede schutter.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:04

Ja, een goede jager is wel een must. Geen halfbakken avonturier dat een dier aan gort schiet, en dat dan levend wegkomt met een grote verwonding.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:17

En dat valt dan denk ik weer niet mee.
Als ik hier de cowboys eens heb gezien achter de hazen aan.
Het is dat de hond dan zijn werk nog doet.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:45

Over het ineens stil zijn, ik kan het niet bewijzen maar ik vermoed dat na meerdere aanvallen Staatsbosbeheer en consorten veel meer bijvoeren met valwild om ze rustig te houden. Wolven zitten toevallig vaak in/nabij een militair terrein, verboden voor publiek zowel in NL als ook Duitsland en België. Ik heb al WOB verzoek gestuurd naar defensie hierover welke afgewezen is, Annemieke heeft het nu overgenomen, zij zal de onderste steen wel boven krijgen

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 19:30

Mist schreef:
Over het ineens stil zijn, ik kan het niet bewijzen maar ik vermoed dat na meerdere aanvallen Staatsbosbeheer en consorten veel meer bijvoeren met valwild om ze rustig te houden.

Lijkt me wel echt een hele korte termijn strategie waardoor ze nog tammer worden. Maar wat gaan ze dan doen? Tegelijkertijd een soort charmeoffensief voor de wolf? Over hoe onmisbaar deze wel niet is voor ons ecosysteem? Als ze dat zouden doen kunnen ze dat niet heel erg lang vol houden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 19:35

Loretta schreef:
Mist schreef:
Over het ineens stil zijn, ik kan het niet bewijzen maar ik vermoed dat na meerdere aanvallen Staatsbosbeheer en consorten veel meer bijvoeren met valwild om ze rustig te houden.

Lijkt me wel echt een hele korte termijn strategie waardoor ze nog tammer worden. Maar wat gaan ze dan doen? Tegelijkertijd een soort charmeoffensief voor de wolf? Over hoe onmisbaar deze wel niet is voor ons ecosysteem? Als ze dat zouden doen kunnen ze dat niet heel erg lang vol houden.

Anticonceptie door het voer?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:17

Was dat van die anticonceptie maar waar. Dat geloof ik nooit. Ze willen ja juist het land helemaal volproppen met wolven. Dan gaan ze ze nooit geen anticonceptie geven.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:18

Zeg je nu dat Staatsbosbeheer het land wil volproppen met wolven?

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 22:34

Loretta schreef:
Was dat van die anticonceptie maar waar. Dat geloof ik nooit. Ze willen ja juist het land helemaal volproppen met wolven. Dan gaan ze ze nooit geen anticonceptie geven.

Dit lijkt me een wat doorgeschoten reactie die ver afstaat van de werkelijkheid.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 03:46

Loretta schreef:

Dus altijd.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 07:25

In februari krijgt een wolf blijkbaar haar vruchtbare periode, dus nu ook nog niet relevant blijkbaar…

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:41

josien_m_ schreef:
Loretta schreef:

Dit lijkt me een wat doorgeschoten reactie die ver afstaat van de werkelijkheid.

was een reactie op iemand anders die dat zei over anticonceptie. Daar was ik niet mee gekomen. Ik geloof nooit dat ze dat zouden toedienen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:45

Ibbel schreef:
Ik heb het al eens eerder geschreven, ik herhaal het hier gewoon weer:

Wolven zijn niet schuw (meer) omdát ze niet bejaagd worden. De 'brutalen' hebben nu meer overlevenskansen en geven die brutale genen door aan het nageslacht. De meest brutalen van dat nageslacht gaan zwerven én overleven het zwerven. Dát zijn de wolven die zich nu hier in NL gevestigd hebben.

Op het moment dat iedere eigenaar van vee op die wolven mag gaan mikken met een jachtgeweer (het hoeft niet eens ráák te zijn) krijg je vanzelf dat de 'brutalen' zich óf moeten gaan aanpassen aan gewoon weer wild bejagen, of verhongeren omdat er niet genoeg wild is (en weet je, zo wérkt de natuur, een predatorpopulatie wordt gedecimeerd in slechte prooi-jaren, en die slechte prooi-jaren ontstaan door overbejagen of door voedselgebrek - droogte - voor de prooien).

Maar zelf (als mensheid) de bovenin de pyramide staande predator ongebreideld laten rondjagen is níet hoe de natuur werkt. De mens is onderdeel van de voedselketen, en dient dus ook de grote predatoren te beheersen op 'cultuurgronden'. Want we hebben hier geen natuur - alleen cultuur.

Zo werkt het in de natuur. 100% eens met Ibbel. Ben ah bijlezen. Discussie over anticonceptie heb ik te weinig mee. Sorry.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 18:14

Anticonceptie zou volgens mij vallen onder wet dierproeven, dat is niet zomaar te realiseren plus: hoe dan?