Ibbel schreef:Ik heb het al eens eerder geschreven, ik herhaal het hier gewoon weer:
Wolven zijn niet schuw (meer) omdát ze niet bejaagd worden. De 'brutalen' hebben nu meer overlevenskansen en geven die brutale genen door aan het nageslacht. De meest brutalen van dat nageslacht gaan zwerven én overleven het zwerven. Dát zijn de wolven die zich nu hier in NL gevestigd hebben.
Op het moment dat iedere eigenaar van vee op die wolven mag gaan mikken met een jachtgeweer (het hoeft niet eens ráák te zijn) krijg je vanzelf dat de 'brutalen' zich óf moeten gaan aanpassen aan gewoon weer wild bejagen, of verhongeren omdat er niet genoeg wild is (en weet je, zo wérkt de natuur, een predatorpopulatie wordt gedecimeerd in slechte prooi-jaren, en die slechte prooi-jaren ontstaan door overbejagen of door voedselgebrek - droogte - voor de prooien).
Maar zelf (als mensheid) de bovenin de pyramide staande predator ongebreideld laten rondjagen is níet hoe de natuur werkt. De mens is onderdeel van de voedselketen, en dient dus ook de grote predatoren te beheersen op 'cultuurgronden'. Want we hebben hier geen natuur - alleen cultuur.
Zo werkt het in de natuur. 100% eens met Ibbel. Ben ah bijlezen. Discussie over anticonceptie heb ik te weinig mee. Sorry.