Babootje schreef:Zeg dan gewoon dat het Edward is die we zien. Dat is toch helemaal niet erg?
Wil je graag dat het Edward is?
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Avalanche81 schreef:Nee, misschien moet jij stoppen met je eruit te draaien.
Je plaatst bijzonder slecht getimede stills, zonder namen te noemen, en je zegt er nadrukkelijk bij dat je dat niet wilt, plaatst een video van 4 uur lang waaruit wij maar moeten zoeken bij wie welke still hoort, en welk moment het is.
Volgens mij wil je dan dat mensen op een still gaan oordelen. Want het kan wel niet om een ruiter gaan, maar zonder enige context gaan wij de bewegende beelden die hierbij horen niet vinden heen volgens mij is dat iets wat jij prima kunt bedenken.
En om dan vervolgens doen alsof je vermoord wordt omdat ik aangeef die onzin niet grappig te vinden, wordt een beetje kinderachtig.
Je hebt overigens de tijden niet 3x gegeven. Dat is namelijk prima na te zoeken. Ik had al zeker 3x gevraagd voordat je ze eindelijk gaf. Dat is ook iets wat jij prima weet, dus doe niet alsof je ze direct gaf, want dat is gewoon niet waar. En nu heel zielig gaan doen terwijl jij deze hele hele situatie zelf veroorzaakt hebt is echt ontzettend flauw.
Ik wil er met liefde mijn mening over geven, maar niet op basis van beroerde stills.
irmaz schreef:Babootje schreef:Waarom deze vraag? Je kunt ook zeggen sorry ik spreek mezelf tegen![]()
Ga nu gewoon eens kijken dan weet je waarom ik geen Edward zeg
fransje23 schreef:Het eigenlijke onderwerp is natuurlijk of mensen nog wel weten hoe een jong paard correct zou moeten lopen.
Op 2,5 jarige leeftijd aan de longe met verkeerd gebruikte bijzetteugels of toch wat ouder en met wat minder afgedwongen?
En vervolgens waarom iedereen zijn mond houdt bij voorvallen zoals in het filmpje.
Elisa2 schreef:En zeker verreden paarden kunnen een uitdaging zijn om ze opnieuw te leren hun lijf weer goed te gebruiken terwijl ze vaak vreselijk hard en afgestompt zijn geraakt en gewend zijn om zich vast te zetten.
sanne83 schreef:Ik ben erg blij voor je dat het met dit specifieke paard goed is afgelopen, maar echt, dit gaat zo vaak fout. Met de manier van bevestigen van de longe, tot aan de longeerhulp, het zijn allemaal manieren om enorm veel (hefboom)controle op een lichaam te krijgen. Als ik heel eerlijk ben, zie ik dit op de lange termijn eigenlijk altijd fout gaan. Je ziet het niet, maar deze paarden gaan van compensatie naar compensatie, tot ze uiteindelijk overal pijn, blessures en artrose hebben.
Dat paard loopt echt niet voor niets in die houding, dat doet het niet voor de lol. Hij is ook niet voor niets zo stijf. Het idee dat je daar uit komt, door meer kracht (want dat doe je eigenlijk door al die katrolwerkingen), is zo tegenstrijdig.
En dan heb ik het niet over een sterrenkijker een keer de weg naar beneden laten zien, alhoewel je daar ook echt geen hulpteugel bij nodig hebt.
sanne83 schreef:Ik ben erg blij voor je dat het met dit specifieke paard goed is afgelopen, maar echt, dit gaat zo vaak fout. Met de manier van bevestigen van de longe, tot aan de longeerhulp, het zijn allemaal manieren om enorm veel (hefboom)controle op een lichaam te krijgen. Als ik heel eerlijk ben, zie ik dit op de lange termijn eigenlijk altijd fout gaan. Je ziet het niet, maar deze paarden gaan van compensatie naar compensatie, tot ze uiteindelijk overal pijn, blessures en artrose hebben.
Dat paard loopt echt niet voor niets in die houding, dat doet het niet voor de lol. Hij is ook niet voor niets zo stijf. Het idee dat je daar uit komt, door meer kracht (want dat doe je eigenlijk door al die katrolwerkingen), is zo tegenstrijdig.
En dan heb ik het niet over een sterrenkijker een keer de weg naar beneden laten zien, alhoewel je daar ook echt geen hulpteugel bij nodig hebt.
Babootje schreef:sanne83 schreef:Ik ben erg blij voor je dat het met dit specifieke paard goed is afgelopen, maar echt, dit gaat zo vaak fout. Met de manier van bevestigen van de longe, tot aan de longeerhulp, het zijn allemaal manieren om enorm veel (hefboom)controle op een lichaam te krijgen. Als ik heel eerlijk ben, zie ik dit op de lange termijn eigenlijk altijd fout gaan. Je ziet het niet, maar deze paarden gaan van compensatie naar compensatie, tot ze uiteindelijk overal pijn, blessures en artrose hebben.
Als mensen denken voor de lange termijn een slof nodig te hebben gaat het altijd fout. Dat ben ik helemaal met je eens. Maar als kortdurend hulpmiddel (bv bij het inrijden van een jong paard als extra rem of bij het corrigeren van paarden die heel erg vast zitten en ook heel erg sterk zijn) kan het goed helpen.
Maar ALS je hem gebruikt moet het altijd een korte-termijn oplossing zijn.
Ik ken ook tal van voorbeelden van paarden die niet van de slof afkomen. Dat zie je ook altijd aan de paarden zelf.