Toch geen 1 april-grap, KNHS lanceert online proeven-app

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: Toch geen 1 april-grap, KNHS lanceert online proeven-app

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:52

En 3 werkdagen zijn ook nog niet voorbij! Al snap ik het wel hoor, als je hier al leest dat anderen hun punten al wel hebben gekregen.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:57

Hilli schreef:
En 3 werkdagen zijn ook nog niet voorbij! Al snap ik het wel hoor, als je hier al leest dat anderen hun punten al wel hebben gekregen.

Precies, die van de 28e had ik ook pas vrijdagmiddag tegen 17:00.
Ik ben wel nog in afwachting van m'n protocol van de 28e.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:58

Protocollen van de 28e gaven ze aan dat vrijdag verwerkt/geüpload werden

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:01

kara schreef:
Helaas nog geen uitslag van 30-4... zal het dan idd pas 6-5 bekend zijn?

Ik heb mijn resultaat van de 30e, incl. protocol wel binnen.
(B dressuur-paarden)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:18

En goed resultaat maw ben je blij?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:57

Ik had 199,5 en was daardoor zeer aangenaam verrast. En ondanks het wel goed ging, had ik het zelf lager ingeschat. Ergens rond de 187.

Heb je hem inmiddels nu wel binnen, Kara?

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:08

Gefeliciteerd!!
Ik heb helaas nog niks binnen...

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:37

Dank je!

Wat jammer dat ze niet alles gelijktijdig online zetten.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:39

Hier net ingestuurd voor 7 mei! Nu maar afwachten :)

abbie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:42

Vandaag ook de uitslag van 30-4 gehad was er zeker blij mee want we hebben er weer een puntje bij in het M1 :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:46

Gefeliciteerd Abbie!

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:01

Ik ga morgen insturen voor 5-5, wilde eigenlijk vandaag doen. Maar kwam er niet toe ivm werk, dus paard lekker op de wei en dan gewoon morgen filmen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:54

_Anneruth schreef:
Dank je!

Er zijn ook verschillende juryleden die verschillende dagen doorgeven wanneer ze kunnen. Dus alles tegelijk online is lastig, tenzij ze alles laten wachten tot de laatste van de 1500 binnen is...

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:22

MyWishMax schreef:
_Anneruth schreef:
Dank je!

Er zijn ook verschillende juryleden die verschillende dagen doorgeven wanneer ze kunnen. Dus alles tegelijk online is lastig, tenzij ze alles laten wachten tot de laatste van de 1500 binnen is...

Zoiets dacht ik, al is dat misschien ook niet haalbaar om 1500 in 1x te uploaden.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 07:57

Al meer mensen die hun beoordeling terug hebben? Ik heb ingestuurd voor 7 mei (vandaag) dus afwachten maar :j

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:29

Heb hier ook 1 lopen voor 7 mei. Nu geduld hebben

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:20

Toen er zoveel plekken vrij kwamen, heb ik me ingeschreven voor vandaag. Ik heb er niet zoveel aan in deze klasses, maar ik was wel heel nieuwsgierig en had nog een onervaren paard staan waarmee ik voor corona net een L proef had gereden, dus die kwam nog wel in aanmerking. Zij moet juist meer van de wereld zien, maar ze is ook nog in opleiding tot haar zwangerschapsverlof, dus een keer weer proefgericht rijden is niet verkeerd.

Voor mij blijkt het helemaal niks te zijn. Eerst liep de hond steeds op de hoefslag, vervolgens was de batterij leeg en daarna werden de paarden op stal onrustig en gingen ze naar die van mij blèren, waardoor ik thuis met meer spanning rondreed dan op vreemd terrein. :+ Eén keer vergat de filmer mijn paspoort te filmen en daarna vergat ik spontaan de proef na het binnenkomen. Paard was het helemaal zat en ik had zelf ook weinig zin meer... Ik heb een gelukt videobestand (alle onderdelen aanwezig, geen onderbrekingen), maar van een proef met veel onnodige fouten en slordigheden. Ik vind het helemaal niet leuk om dit filmpje in te sturen. :7 Normaal gesproken kan ik op concours goed improviseren, redden wat er te redden valt, etc. Op een of andere manier voelde dit anders en ik vind het heel confronterend dat ik nu precies zie wat ik de jury ook ziet...

Laat mij straks maar weer gewoon op concours gaan. :))

Voor mijn atactische paard was dit initiatief een fantastische uitkomst geweest, omdat ik hem niet kan vervoeren, maar die heb ik al Z geklasseerd door met hem aan de hand naar concours te lopen met gevaar voor eigen leven.

Ik kreeg een melding dat het insturen van mijn video was gelukt, maar kan ik dat ook ergens controleren/het filmpje bekijken? :o?
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 07-05-20 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Liefsyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:39

_Lorette_ schreef:
Toen er zoveel plekken vrij kwamen, heb ik me ingeschreven voor vandaag. Ik heb er niet zoveel aan in deze klasses, maar ik was wel heel nieuwsgierig en had nog een onervaren paard staan waarmee ik voor corona net een L proef had gereden.

Voor mij blijkt het helemaal niks te zijn. Eerst liep de hond steeds op de hoefslag, vervolgens was de batterij leeg en daarna werden de paarden op stal onrustig en gingen ze naar die van mij blèren, waardoor ik thuis met meer spanning rondreed dan op vreemd terrein. :+ Eén keer vergat de filmer mijn paspoort te filmen en daarna vergat ik spontaan de proef na het binnenkomen. Paard was het helemaal zat en ik had zelf ook weinig zin meer... Ik heb een gelukt videobestand (alle onderdelen aanwezig, geen onderbrekingen), maar van een proef met veel onnodige fouten en slordigheden. Ik vind het helemaal niet leuk om dit filmpje in te sturen. :7 Normaal gesproken kan ik op concours goed improviseren, redden wat er te redden valt, etc. Op een of andere manier voelde dit anders en ik vind het heel confronterend dat ik nu precies zie wat ik de jury ook ziet...

Laat mij straks maar weer gewoon op concours gaan. :))

Voor mijn atactische paard was dit initiatief een fantastische uitkomst geweest, omdat ik hem niet kan vervoeren, maar die heb ik al Z geklasseerd door met hem aan de hand naar concours te lopen met gevaar voor eigen leven.

Ik kreeg een melding dat het insturen van mijn video was gelukt, maar kan ik dat ook ergens controleren/het filmpje bekijken? :o?

Ohhh drama...hier ook, onze kat ging uitgebreid chillen op de hoefslag, paard sprong opzij... pfff, daarna kwam er midden in mijn proef iemand wat vragen, die had niet door dat we aan het filmen waren, moest ie weeeeer over. Die keer daarna was ik bijna op het einde van de proef verkeerd gereden :z ... Het paard was er helemaal klaar mee, en ik ook. Ik weet t ook niet. Liever inderdaad op wedstrijd. Kan ik mij ook beter concentreren, en focussen ipv thuis..

Maar het idee is leuk :+
Laatst bijgewerkt door Liefsyv op 07-05-20 09:54, in het totaal 3 keer bewerkt

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:41

Een lotgenoot! :)) Toch fijn dat ik niet de enige ben.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:57

Ik spring van links naar rechts door de bak. Dan gaan ze hier naast maaien, met de hond spelen etc.
Paard wordt gruwelijk heet, is er dan ook klaar mee.
Ik vind het lastig, thuis proefje rijden is een hele uitdaging!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:03

Maar hoe doen jullie dit dan als jullie thuis oefenen? Of oefenen jullie (hierdoor?) geen proeven thuis?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:05

Bij mijn proefje voor de 7e waren ze op de club aan het materialenhok aan het klussen (cirkelzaag etc) op een meter of 4 van A. Dan rij je daar met je halfblinde paard. Dat zal een fix aantal keer "tegen de hand" worden wanneer hij voor de zoveelste keer giraffe ging en de teugels door m'n handen trok om te kijken

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:11

Ik rijd de proef vaak voor het eerst op concours. Ik ben nooit voorbereid en houd ervan om mezelf een uitdaging voor te schotelen. Daarnaast gaan mijn paarden gruwelijk meedenken en voorwerken, dus het werkt ook niet in mijn voordeel. Ik heb voorheen wel proeven gereden en laten filmen met paarden die nog niet op concours waren geweest. Dan weet je een beetje waar je tegenaan loopt. Dat was dan heel losjes zo tussendoor in het rijden, geen speciale voorbereiding, geen eisen aan de video en gewoon bij de rijvereniging (geen stalmaatjes die hinniken). Nu rijd ik alleen thuis, dus dan heb je te maken met loslopende honden en andere ongemakken waar je vooraf even niet aan had gedacht.

Liefsyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:39

bobje26 schreef:
Maar hoe doen jullie dit dan als jullie thuis oefenen? Of oefenen jullie (hierdoor?) geen proeven thuis?

Jawel maar dan geeft t niet als iemand even wat komt vragen, of als de kat ligt t chillen of als ik verkeerd rij. Het is dan toch om te oefenen... maar nu moet t goed zijn voor de film snap je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:47

bobje26 schreef:

Amper. Hoe wil je een proefje thuis oefenen in een kleinere baan dan op wedstrijd? Ik rijd Z en heb geen Z baan dus ik rij gewoon wat oefeningen achter elkaar door.