Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special *Update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 09:21

Maflinger_S schreef:
Misschien is dit wel een ultieme wanhoopsdaad van een van de juryleden geweest: om Totilas toch te laten starten zodat iedereen kan zien dat hij niet lekker loopt en er echt wat aan de hand is. Om zo een einde te maken aan het wellus/nietus gemekker...

Dat laten zien is gelukt, dat einde het gemekker wat minder.

Maflinger_S

Re: Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 09:24

Tja, je kunt niet altijd winnen (pun intended).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:09

ik hoop dat het weer beter wordt...maar ik snap niet dat sjef er van uit gaat dat hij weer kan dekken.Als je pech hebt kan hij gewoon ingeslapen worden.Niet te hopen natuurlijk.
Een botontsteking in de hoef is geen kleinigheid,en kan tot bevangenheid leiden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:16

bigone schreef:
En even over de dekdienst, met een botontsteking in zijn achterhand kun je het springen op de bok ook wel vergeten. Voor hetzelfde geld krijg je straks te horen dat hij word ingeslapen. Vreemd?? Als Paultje hem goed verzekerd heeft niet dus dan zal madame Rath inderdaad de andere helft moeten overkopen om Toot een fijne oude dag op de weide te geven want ze was er toch zo verschrikkelijk gek van en hij ging absoluut nooit meer weg!!! Laten we het hopen.

Eh....????
Ik heb de proef gezien en ik ga er vanuit dat er reguliere urinecontrole is geweest, dat hij niet liep met pijnstillers.

De manier waarop hij liep was "niet zuiver", wat hjj deed was af entoe door een niet regulier gewricht zakken - zoals we nu weten omeen zere hoef te ontlasten.
Binnen de ouderwetse definitie van kreupelheid as hij NIET kreupel, punt.
( Een paard kreupelt op de achterhand als de gewone kruishelft lager wordt gehouden. Dat deed hij niet.)

Dus met rust, therapie en goede verzorging kan hij heus dekken, hoor. (Zou het gigantisch verslechten, wordt het een ander verhaal.)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:18

Ik hoop dat hij hiervan goed herstelt want wat een toppaard is het toch dat hij met een botontsteking gewoon die proef uitloopt!

Maar het fijne zullen we er toch niet van horen. Hij is toch ook geopereerd aan een gewricht?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:24

Janneke2 schreef:
bigone schreef:
En even over de dekdienst, met een botontsteking in zijn achterhand kun je het springen op de bok ook wel vergeten. Voor hetzelfde geld krijg je straks te horen dat hij word ingeslapen. Vreemd?? Als Paultje hem goed verzekerd heeft niet dus dan zal madame Rath inderdaad de andere helft moeten overkopen om Toot een fijne oude dag op de weide te geven want ze was er toch zo verschrikkelijk gek van en hij ging absoluut nooit meer weg!!! Laten we het hopen.

Eh....????
Ik heb de proef gezien en ik ga er vanuit dat er reguliere urinecontrole is geweest, dat hij niet liep met pijnstillers.

De manier waarop hij liep was "niet zuiver", wat hjj deed was af entoe door een niet regulier gewricht zakken - zoals we nu weten omeen zere hoef te ontlasten.
( Een paard kreupelt op de achterhand als de gewone kruishelft lager wordt gehouden. Dat deed hij niet.)

Dus met rust, therapie en goede verzorging kan hij heus dekken, hoor. (Zou het gigantisch verslechten, wordt het een ander verhaal.)

ligt er helemaal aan of de ontsteking septisch of a-septisch is....en hoe de bacterie op AB reageerd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:48

Janneke2 schreef:
bigone schreef:

Eh....????

Er word gesproken over een botontsteking, waar lees jij de hoef!! En wat betreft kruis lager houden, bekijk het kleine stukje net voor hij richting ring draaft, daar kun je echt zien dat de ene heup lager dan de andere is.

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:56

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:24

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:29

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:32

Bedankt voor de filmpjes Sonador. Ik ben dan geen DA maar ik ben wel iemand die erg op details let. En bij alle 3 de ruiters zie ik een zwakker been linksachter. Ik vrees dat de sport dat been 'fataal' is geworden. Of dat nu aan de ruiter, de trainers of de omstandigheden ligt, geen idee, maar het zal voor dat been allemaal te veel zijn geweest.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:37

Dat denk ik dus ook. Hij heeft voor zijn beweging gewoon zijn lichaam niet mee. Het past allemaal net niet bij elkaar en dus niet op dit niveau. Ja voor even, maar niet voor lang.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:02

R12312 schreef:
bigone schreef:

Die ontsteking is gewoon met een maand of 5 genezen hoor.

Knap dat je dat zo weet. Het hangt helemaal ervan af hoe dit komt. Er zijn diverse oorzaken voor een botontsteking, elk met zijn eigen prognose. En wat als prognose nu wordt gegeven, neem ik met een flinke korrel zout. Het zou me niet verwonderen als dat ook enigszins commercieel gestuurd is.

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:06

Mijn god wat een gespeculeer van iedereen en de beste stuurlui staan aan wal. Iedereen kan het allemaal beter en weet het allemaal beter als de top. Heel leuk, maar als je niet weet waar je over praat kun je beter je mond houden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:06

Dit heeft de veearts toch zelf aangegeven Nikka. 4 of 5 maanden is er gezegd en die diagnose zal heus wel gesteld zijn door iemand die er verstand van heeft.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:15

bigone schreef:
, bekijk het kleine stukje net voor hij richting ring draaft, daar kun je echt zien dat de ene heup lager dan de andere is.

Dat is al een hele tijd.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:38

Tendance schreef:
Dit heeft de veearts toch zelf aangegeven Nikka. 4 of 5 maanden is er gezegd en die diagnose zal heus wel gesteld zijn door iemand die er verstand van heeft.

Dat is wat er geroepen wordt door alles er omheen. De desbetreffende arts is daar allemaal niet zo zeker van.

http://www.reiterrevue.de/news/news-em- ... 01940.html

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:55

Het is wat door eigenaren aangegeven wordt en wie ben ik om dat in twijfel te trekken.
Wie zijn wij met z'n allen om dat te doen.
Hoor me goed. Ik zeg niet dat hij dan terug in de sport is, ooit komt of volledig hersteld is hoor.

Maar uit eigen ervaring ga ik ook van die 5 maanden uit. Aangezien die van mij dit ook had. Ook in de voet. Alleen had de mijne er ook een breuk bij, waardoor het langer duurde.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:02

Je gelooft de eigenaren eerder dan de dierenarts die hem onderzocht heeft? Vreemd.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:11

De dierenarts geeft helemaal geen tijd op + dat dit een stuk geschreven is door journalisten en maar heel kort is.

Ik ga ervan uit, dat ze geen onzin verkopen, want ze weten dat daar weer gezeik van komt.

Tegen mij werd toen gezegd. 2 maanden kan, maar in erge gevallen 5 maanden.
De kans dat sport ooit nog kon wilde de arts me toen niet geven.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:14

Plus.... is dit wel de arts die hem onderzocht heeft of is hij alleen uitvoerig ingelicht en heeft hij nog geen tijd gehad om zich er zelf een beeld van te vormen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:18

Tendance schreef:
Plus.... is dit wel de arts die hem onderzocht heeft of is hij alleen uitvoerig ingelicht en heeft hij nog geen tijd gehad om zich er zelf een beeld van te vormen.

Hij is de arts van het team. Geen idee of hij hem heeft onderzocht, het is wel een erg goede arts, ik ben een keer bij hem geweest met echt een probleem waarbij niemand wat kon vinden.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:19

Marc Koene is hoofd van de kliniek aldaar. Er wordt daar altijd met meerdere mensen naar foto's gekeken, waaronder minimaal een zeer ervaren arts. Als het echt zo duidelijk was geweest dat het herstel een bepaalde tijd nodig had, was dat heus wel gemeld. Maar hij is er blijkbaar heel voorzichtig mee.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:20

R12312 schreef:
Tendance schreef:

Hij is de arts van het team. Geen idee of hij hem heeft onderzocht, het is wel een erg goede arts, ik ben een keer bij hem geweest met echt een probleem waarbij niemand wat kon vinden.

Voor zover ik weet was het niet de teamarts die hem onderzocht heeft, dus dan nee.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:21

Nikka schreef:
Marc Koene is hoofd van de kliniek aldaar. Er wordt daar altijd met meerdere mensen naar foto's gekeken, waaronder minimaal een zeer ervaren arts. Als het echt zo duidelijk was geweest dat het herstel een bepaalde tijd nodig had, was dat heus wel gemeld. Maar hij is er blijkbaar heel voorzichtig mee.

Hij is hoofd de kliniek van de kliniek Lusche. Volgens mij zijn ze met Totilas naar de universiteitsklinik in Munchen gegaan, zoals ik begreep uit de nieuwsberichten.