Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lady62 schreef:Ik denk dat het een misvatting is om te denken dat Gert dit paard even zadelmak maakt en inrijd in 15 minuten.
Het paard krijgt alleen maar iemand op zijn rug en accepteert dit uiteindelijk dat is alles.
Met het inrijden ben je natuurlijk langer bezig ook Gert.
Dit paard heeft even stres en is er dan doorheen terwijl de paarden waar weken over gedaan word ook veel langer stres hebben.
Het is maar net waar je voor kiest.
Ik heb altijd geleerd kijk naar verschillende methoden en haal er uit waar jij denkt iets aan te hebben.
En ook oordeel niet te snel is er iets waar jij niets in ziet wil dat niet altijd zeggen dat het dan ook verkeerd is.
Ik heb door de jaren heen verschillende rassen en karakters meegemaakt die ook allemaal een andere aanpak nodig hadden.
En als ik sommige zag aan klooien met hun paardje en het niet voor elkaar kregen maar het wel allemaal beter wisten dan vroeg ik mij af wat doe je het paard aan iedere keer helemaal over de zeik en beter worden deed het niet.
randalinpony schreef:Kijk, ik ben gewoon een HTK ruiter die als hobby wat paarden beleerd heeft, maar van de 30-40 is er eigenlijk nog nooit een gaan bokken. Eigenlijk ook geen gaan rennen. En allemaal konden ze binnen 2 weken vrolijk rond galopperen en ging ik er vaak ook mee buiten.
.
geerke schreef:Gert heeft bergen werk...mede doordat veel ruiters een paard kopen wat veel te hoog gegrepen is.
Hermelientje schreef:Wat Gert doet is geen flooding maar exposure. Sorry geen tijd maar google zal verschil het ook wel kunnen uitleggen.
Tendance schreef:geerke schreef:Gert heeft bergen werk...mede doordat veel ruiters een paard kopen wat veel te hoog gegrepen is.
Nou Gert krijgt juist veel werk van ruiters, die voor hun werk op hoger niveau de paarden rijden, die het niet kunnen veroorloven om van die jonge dieren te vallen.
Die dieren zijn echt niet te hoog gegrepen hoor!
Urielle schreef:angelawwijk schreef:is hier ook maar iemand die gelooft dat zon sessie van 1x15 minuten er voor zorgt dat de volgende dag de eigenaar er zo mee weg rijd?
als Gert het een aantal keren effectief door kan pakken oke.... maar 1x15 minuten zorgt alleen maar voor 15 minuten entertaining van het publiek en niet voor een daarna zadelmak en ingereden paard.
Er hoort een natraject bij, is dat nog niet genoemd hier?
geerke schreef:Tendance schreef:Nou Gert krijgt juist veel werk van ruiters, die voor hun werk op hoger niveau de paarden rijden, die het niet kunnen veroorloven om van die jonge dieren te vallen.
Die dieren zijn echt niet te hoog gegrepen hoor!
Gert heeft ook vaak paarden te corrigeren die gewoon een ''probleem'' paard zijn.
Geen topruiter gaat inderdaad op een groen paard zitten....maar er zijn er meer die paarden zadelmak maken hoor....gewoon in alle rust,zoals ik ook al jaren heb gedaan.Dat hoeft niet met een joelend publiek erbij.Ik snap trouwens niet wat de eigenaar beweegt om het in jumping amsterdam te laten doen.Maar goed.Publiciteit is belangrijker dan het welzijn van een dier.
Joolien schreef:Urielle schreef:Er hoort een natraject bij, is dat nog niet genoemd hier?
Hier wel, maar weten die 1000enden toeschouwers dat ook? Wordt dat duidelijk benoemd in zijn clinics? Ik heb aardig wat filmpjes gezien, maar nooit iets gehoord over een natraject. Omdat Gert er ook een sprongetje mee maakt kan ik me voorstellen dat men denkt dat het paard meteen doorgereden kan worden, en daar gaat er denk een groot stuk mis.
Urielle schreef:angelawwijk schreef:is hier ook maar iemand die gelooft dat zon sessie van 1x15 minuten er voor zorgt dat de volgende dag de eigenaar er zo mee weg rijd?
als Gert het een aantal keren effectief door kan pakken oke.... maar 1x15 minuten zorgt alleen maar voor 15 minuten entertaining van het publiek en niet voor een daarna zadelmak en ingereden paard.
Er hoort een natraject bij, is dat nog niet genoemd hier?