Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:57

Bekapping schreef:
Die paardenmeisjes mogen zelfs meebetalen aan de paarden van mevr P :(

En dat is schandalig!

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:40

Moderatoropmerking:
De laatste pagina's gaan alleen nog maar over het feit dat jullie van mening zijn dat er niet goed voor de opvangpaarden wordt gezorgd. We kunnen ons voorstellen dat dit jullie aan het hart gaat. Echter is het niet de bedoeling om een persoon zwart te maken.

Chiave

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:06

Mods, waarom wordt mevrouw de hand boven het hoofd gehouden? Ik snap dat niet. Ze zit gewoon gruwelijk fout en dat weet ze zelf ook donders goed. Des te meer er over gepraat wordt, des te meer mensen gewaarschuwd zijn.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:22

Chiave schreef:
Mods, waarom wordt mevrouw de hand boven het hoofd gehouden? Ik snap dat niet. Ze zit gewoon gruwelijk fout en dat weet ze zelf ook donders goed. Des te meer er over gepraat wordt, des te meer mensen gewaarschuwd zijn.

Volgens mij omdat Bokt zelf daardoor aangeklaagd kan worden wegens smaad en laster (ik meen dat eerder ook al eens gelezen te hebben op bokt)

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:00

Om wat meer on-topic te zijn hier de tekst uit een email betreffende de beëindiging van de stichting;
(mail is eerder op Bokt.nl gepubliceerd)

Citaat:
Beste Aleid,
Ik heb vanavond een bestuursvergadering belegd waarbij ik heb uitgenodigd de oud bestuursleden Antoinette Lieftink en Michele Polman.
Bij bestuursbesluit heb ik besloten dat, gezien de situatie, de Stichting Paardenopvang Amsterdam niet meer levensvatbaar is.
Ik heb daarom besloten Stichting Paardenopvang Amsterdam te ontbinden en een vereffenaar in te schakelen.
De datum van ontbinding van Stichting Paardenopvang Amsterdam is vastgesteld op maandag 26 januari 2015.

Minder dan een jaar na de aankoop van de TM paarden.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:14

Helaas was de vereffenaar familie van 1 van de bestuursleden!

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:18

Bekapping schreef:

Wederom wordt een post (waar bekapping op reageert) hier verwijderd door de moderators.
een quote met nota bene de bronvermelding. ik heb mij beklaagd dat er zonder opgaaf van redenen berichten zijn verwijderd, ook worden berichten tekstueel aangepast.

Ik heb principieel bezwaar dat de moderators hier berichten met de namen van de bestuursleden van de Stichting Paarden Opvang Amsterdam verwijderen.
Mevrouw Polman heeft onder haar eigen naam en haar zoon de publiciteit gezocht, van facebook tot aan de landelijke televisie;

Als ik Gordon, Ankie of premier Marc Rutte in een commentaar noem mag dat ook.
Ik mag alleen geen valse beschuldigingen of laster verkondigen wel feiten of een mening geven.

Nogmaals de reden dat de Paardenopvang niet meer bestaat is financieel wanbeheer, verantwoordelijken zijn het voormalig bestuur van de paardenopvang.
De namen mogen wettelijk hier geplaatst worden want ze zijn openbaar.

mallebabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:18

Bokt is het grootste forum voor paardenliefhebbers, dus ja hoe meer mensen er gewaarschuwd worden voor de praktijken van deze "dame", die vandaag de dag gewoon doorgaan des te beter !!!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:53

Ik snap ook niet dat Bokt problemen kan krijgen met laster of smaad, daar is iemand die iets post toch verantwoordelijk voor? Daarnaast vind ik als ik het hier zo lees het juist bijzonder dat er kennelijk wordt gekropen voor een dergelijk persoon. Ik ken de bewuste dame niet maar het stinkt aan alle kanten. Ik ben toevallig journalist en als ik er ruimte voor had zou ik hier een keer in duiken en tot op de bodem uit willen zoeken. (helaas schrijf ik voor mijn werk over een heel ander onderwerp en kan ik het dus ook niet plaatsen)

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:09

MarjanB schreef:
Ik snap ook niet dat Bokt problemen kan krijgen met laster of smaad, daar is iemand die iets post toch verantwoordelijk voor? Daarnaast vind ik als ik het hier zo lees het juist bijzonder dat er kennelijk wordt gekropen voor een dergelijk persoon. Ik ken de bewuste dame niet maar het stinkt aan alle kanten. Ik ben toevallig journalist en als ik er ruimte voor had zou ik hier een keer in duiken en tot op de bodem uit willen zoeken. (helaas schrijf ik voor mijn werk over een heel ander onderwerp en kan ik het dus ook niet plaatsen)

ik snap dat ook niet want alles hier staat als een mening.

Verder heb ik geen enkel probleem als de Stichting reageert, of het oud bestuur namens de Stichting.
Ik had een stuk ge quote uit de mail waarin de opheffing van de Stichting werd aangekondigd.
Dat zijn openbare aangelegenheden, geen privezaken, er zijn zoveel gedupeerden, mensen die bewust op het verkeerde been zijn gezet. Die hebben het recht om te weten hoe het bestuur de zaken heeft laten afhandelen nadat zij de Stichting prive geplunderd hadden.

Ten tijde van de aankoop van de TM paarden is bewust gekozen om de schulden van de Stichting op te laten lopen, nee de paarden waren een prive project van bepaalde bestuursleden. De ingezamelde gelden zijn niet gebruikt voor de paarden die al bij de Stichting stonden, nee voor uitbreiding met nog 3 paarden. Dat terwijl er bekend was dat ze geen vergunning hadden, terwijl de financiele situatie verslechterde. De problemen met huisvesting heeft het bestuur niet opgepakt maar ook laten escaleren, plan B lag al heel lang klaar.

De Stichting is verkwanseld zodat een aantal bestuursleden er een manege en inkomsten uit konden halen. HET BESTUUR IS VERTROKKEN ALS EEN DIEF IN DE NACHT.

Het probleem is dat deze personen nog steeds in staat zijn les te geven op paarden die bemerkingen hebben. ik juich de dag toe dat dit stopt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:06

Bekapping schreef:

Ah, vandaar dat het zo makkelijk gaat en er een hoop mee gerommeld kan gaan worden.

Dat hoor je wel meer van de bestuursleden in de paardenwereld, zoals rijclubverenigingen etc.

Ooit had ik een stalgenoot in een ver verleden, waarvan haar man er eentje was en had heel veel geld gebruikt om de hobby van mijn stalgenoot ermee te bekostigen en dat was ook te zien..........dat kwam natuurlijk uit en werden ze overal met de nek aangekeken en ze kon nergens meer een stalling vinden en moest noodgedwongen dus haar paard wegdoen................haar verdiende loon. Het ging echt om heel veel geld.

Iedereen sprak er schande van.

Nu spreekt iedereen ook schande van over deze mevrouw van Stichting Paardenopvang Amsterdam.......toch gaat ze vrolijk door............

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:32

Ik krijg weer veel nare berichten binnen over First de merrie van de Tara Manda/BVA auctions,die meegenomen is door Mevr.Polman
Ik kan er geloof ik niet meer tegen!

mallebabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:49

Wat nu weer ?

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:05

Net de meest prachtige foto's van Eifelopfok gezien,zij wilden First de Tara Manda merrie graag hebben,
Wat had ik dat First gegund.
Maar meegenomen door Mevr,P en staat nu drachtig en met een peesblessure alleen maar op stal.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:11

Wat een schande! En wat jammer dat daar helemaal niets aan gedaan kan worden.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:50

Alleen als er genoeg aangiftes tegen mevrouw Polman worden gedaan.
Zonder "bewijs" is het moeilijk om een gerechtelijk procedure te beginnen.

Dat mevrouw Polman vreemde ideeen heeft over het redden van paarden kunnen wij hier levendig houden, zodat ze nooit meer in een het bestuur van een Stichting kan plaatsnemen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:54

Is er nu eigenlijk wat gaande om te betrokken ex-bestuursleden op het matje te roepen voor wat ze uitgespookt hebben of komen die er gewoon lachend in hun vuistje mee weg....?

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:11

Komen er waarschijnlijk lachend in hun vuistje mee weg.

mallebabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:52

Dat is maar de vraag, volgens de statuten van de toenmalige stichting mochten er geen paarden verkocht worden, dus wat het bestuur gedaan heeft "dure" paarden aangeschaft door donaties en giften van dierenwelzijnsorganisaties aan elkaar verkopen voor een belachelijk laag bedrag kan juridisch gezien niet, maar ja dan moet er een jurist helpen om de zaak te bekijken, er zit er vast eentje hier op bokt.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:06

Ik zoek dus een JURIST!

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:54

Heb het eerlijk gezegd altijd al een rare stichting gevonden. Weet we nog een soort bedel actie te herinneren van een aantal jaar terug...ze zochten donateurs omdat ze te veel paarden hadden die geld kostten. Was toendertijd op zoek naar een paardje erbij dus bood aan een paard over te nemen ipv donateur te worden, had toen interesse in een haflinger of een fjord. Dat kon dus niet want di paarden liepen in de lessen mee????? Kon wel een of andere blinde shet adopteren. Heb toen echt heel raar staan kijken, een opvang die geld gebrek heeft en zielige paarden gebruikt voor lessen?? Lijkt me juist dat je voor de paarden die je hebt opgevangen een nieuw huisje probeert te zoeken zodat je weer plek hebt voor nieuwe zielige gevallen. Had dus toen al mijn twijfels over de goede bedoelingen van de stichting.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:10

Klopt helemaal Alfi.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:25

Ik zoek iemand die verstand heeft van adoptie contracten én het meenemen van paarden en goederen uit een failliete boedel(Paardenopvang Amsterdam)
Helaas heb ik niet veel geld!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 23:22

Bekapping heb je de media al eens gecontacteerd? Destijds toen tara manda failliet ging en de hele zooi zogenaamd van de slacht gered moest worden, heeft geloof ik ondermeer hart van nederland er aandacht aan besteed...

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:04

Ik kan het proberen Neon.