Totilas niet naar Wereld Ruiterspelen in Normandië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:11

Omdat ik vaak dat oppervlakkige geroep dat Rath liegt e.d. niet zo goed kan hebben. Mensen kijken veel te eenzijdig naar de zaak. (dit is trouwens wel mijn eerste topic over Totilas waar ik in reageer, kon me gewoon niet meer bedwingen :+ Toch twee jaar volgehouden ;) )

Begrijp me niet verkeerd hoor ik ben het met je eens namelijk. Aan bijvoorbeeld je tweede alinea zie ik namelijk ook dat ik de post van jou die ik quote verkeerd begrepen heb. Ik dacht dat je doelde op de tijd dat Totilas net bij Rath kwam ;)

@R12312: Ik maak me ook geen zorgen over de inkomsten van PS. Ik wil alleen maar aangeven dat hij waarschijnlijk ook niet heel blij is met het feit dat Totilas niet waar kan maken waar hij (mede) voor aangekocht is. Dat hij daar waarschijnlijk niet echt wakker van ligt kan ik me ook voorstellen. Maar kan me indenken dat hij zich op een zeker moment wel even achter zijn oren gekrabt heeft en zich afgevraagd heeft of dit nu wel zo'n goede aankoop was. Maar goed das ook alleen maar speculatie ;)

En dit was dan ook idd mijn laatste post hier. Het is een gebed zonder eind en ik heb geen zin om daar energie in te steken.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 00:39

R12312 schreef:
Finliox schreef:
Totilas is dus erg onderschat en tegengevallen. Hij is uit de sport teruggetrokken voor training en toen hebben ze hem er vervolgens in teruggezet om te kijken hoe het ging. Nu hebben ze hem steeds weer terug moeten trekken. Dat bedoel ik met kijken hoe het gaat.

Nee, ze hebben pech gehad dat hij wat blessures heeft gehad. Daar is hij van hersteld en liep fantastisch op Aken. En nu is er een pechgeval tussendoor gekomen.

Kan gebeuren.

Wij zullen dan wel een ander beeld van fanastisch hebben, Want een eerste plaats halen betekend voor mij niet automatisch goed. Er valt nog veel te verbeteren aan dit paard en ik hoop zat Rath en Sjef dat ook weten.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 01:00

Finliox schreef:
Wij zullen dan wel een ander beeld van fanastisch hebben, Want een eerste plaats halen betekend voor mij niet automatisch goed. Er valt nog veel te verbeteren aan dit paard en ik hoop zat Rath en Sjef dat ook weten.

Ik verwijs je door naar de column van Gisella Bartels.

moija

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 06:53

Never ending story.
Mooi op tijd verkocht! nog even en hij is de slachtprijs waard zoals gezegd in de documentaire.
Wel super jammer van het paard...

bliver

Re: Totilas niet naar Wereld Ruiterspelen in Normandië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 07:02

Als er een aantal goede nakomelingen van Totilas komen dan brengt ie zijn geld nog wel een keer op als dekhengst, maar die moeten er dan wel zijn. Sandro hit heeft zoveel gedekt omdat zijn nakomelingen ook fantastisch waren, die had niet eens de tijd om te sporten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 07:30

Sandro Hit nakomelingen doen het goed als jong paard maar zoveel breken er nu ook weer niet door op latere leeftijd in de sport. Enkele lopen er St-George en ik weet maar van 1 die Grand-Prix loopt internationaal. Sandro Hit is een veredelaar en moet je gebruiken op merries die uit goede sportstammen komen en die wat veredeling nodig hebben.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 07:38

klopt maar in die beginperiode waren de nakomelingen nog niet zo oud dus worden beoordeeld als jong paard en toen leken ze heel goed.

Als er over een paar jaar een aantal grand prix paarden van totilas komen, moet je opletten hoeveel hij gaat dekken. Al mag de prijs wel wat naar beneden dat is voor veel mensen een struikelblok

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 07:46

Hrt karakter van Sandro Hit valt ook niet mee. Dit heb ik begrepen van één van de voormalig ruiters van PS, er is maar één ruiter die met hem kan rijden. En het lastige karakter geeft hij vaak ook door.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 07:53

Het zijn nerveuze typjes en dat is hij zelf ook en als ruiter moet dat bij je passen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:00

Totilas kan zelfs niet dekken , want dan valt hij van de bok af :+ (sorry hoor, moest er even een opmerking over maken)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:06

DeMolenhoek schreef:
Als het niet geloofwaardig is had hij zichzelf de voorbije wedstrijden wel niet bewezen. Waarom zouden ze opeens afkomen met een smoesje van: Hij heeft zichzelf aangetikt, als ze eindelijk weer op dreef zijn en boven de rest uitsteken?

Het is toch duidelijk dat dat paard helemaal niet gelukkig is daar? Maar aan het belang van Totilas wordt daar niet gedacht hoor. Gaat alles weer om eigen roem en centen. :r

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:20

Ik denk dat we onderhand wel gewoon kunnen zeggen dat Totilas op zijn hoogtepunt gestopt is (en dat was dus bij Gal). En dat hij nu gewoon doorgaat als leerpaard van Rath, alleen kan iemand die man leren hoe je peesbeschermers en springschoenen om doet!!!!!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:26

Nikass schreef:
DeMolenhoek schreef:
Als het niet geloofwaardig is had hij zichzelf de voorbije wedstrijden wel niet bewezen. Waarom zouden ze opeens afkomen met een smoesje van: Hij heeft zichzelf aangetikt, als ze eindelijk weer op dreef zijn en boven de rest uitsteken?

Het is toch duidelijk dat dat paard helemaal niet gelukkig is daar? Maar aan het belang van Totilas wordt daar niet gedacht hoor. Gaat alles weer om eigen roem en centen. :r

wat is dit nou weer voor onzin! Als het om de roem en centen zu gaan dan hadden ze toot volgespoten met rotzooi en hem koste wat het kost laten lopen in frankrijk.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:36

Bliver schreef:
wat is dit nou weer voor onzin! Als het om de roem en centen zu gaan dan hadden ze toot volgespoten met rotzooi en hem koste wat het kost laten lopen in frankrijk.

Dat lijkt me vrijlastig met al die doping controles.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:47

DDDara schreef:
Bliver schreef:

Dat lijkt me vrijlastig met al die doping controles.

Dat ook, maar als het om het geld en roem ging dan had Totilas daar gewoon gelopen. Ze geven zelf aan dat als hij opgewarmt is je niks ziet

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:33

R12312 schreef:
Finliox schreef:

Ik verwijs je door naar de column van Gisella Bartels.

Ik vraag me af waar ik heb gezegt dat ik het beter zou doen met Toot? Ik zeg alleen dat hij nog heel wat te verbeteren heeft. Mag dat nou ineens ook niet meer?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:35

tja hij liep nog geen 100% dus theorethisch gezien heb je gelijk :j

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:55

AFKE TEUNENARND BRONKHORST 16 22 AUGUSTUS 2014
Totilas is geblesseerd, kan niet meedoen op de Wereldruiterspelen en paardenliefhebbers worden wild; ‘Geef dat paard terug aan Edward Gal. Het arme paard is verpest. Dat krijg je als het alleen om geld draait. Red Totilas!’

Niet veel later wordt bekend dat ook Siro van Daniëlle Heijkoop en Undercover, jawel van Edward Gal, geblesseerd zijn en niet meedoen in Frankrijk. En dan blijft het stil. Is dat niet typisch?

Als ik het goed begrijp heeft Totilas zichzelf aangetikt. Dat is ook de verklaring van de blessure van Siro. Undercover heeft iets anders, die heeft ‘een probleem bij de wervelkolom’. Moeten we Siro nu ook redden en Undercover teruggeven? Of zullen we even naar de realiteit kijken: paarden raken geblesseerd.

Ik heb de cijfers even niet voor handen, maar rijpaarden worden gemiddeld niet zo oud. Ik geloof dat een groot aantal voor hun tiende jaar al in de gehaktballen verdwijnt en dat heeft voornamelijk te maken met blessures. Als toppaarden doodgaan is het nieuws en zo veel berichten zie ik niet voorbij komen. De vriezers zullen dus wel niet alleen gevuld worden met toppers. Wil je dus een paard redden? Begin met die van jou. Ik ben er namelijk vrij zeker van dat Totilas topzorg krijgt, een bijkomstig voordeeltje van ‘geld’.

Waar gaat het hele gedoe met Matthias Rath dan wel over? Hoe noem je dat gezamenlijke, stelselmatige inhakken op één persoon? Dat is een vorm van pesten! Als je dan toch een actie wil opzetten, doe het dan daarvoor: Red ruiters van pesten.

Een blog van de hoofdredacteur van BIT.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:31

Ik vind niet dat de ruiter hier "gepest" wordt.........

Deze ruiter heeft gewoon een hele gewaagde keus gemaakt door het paard (dat onder Gal gewoon extreem, bijna ongelooflijk/onbeschrijfelijk goed liep) te gaan rijden.
Dat spreekt voor hem dat hij dat durft en probeert. Maar bij het uitblijven van de echte successen waren deze reacties natuurlijk te verwachten zeker gezien het feit dat ze het tot nu toe bij bijna alle grote wedstrijden laten afweten (met of zonder eerlijke/gegronde reden)

Je kan het de mensen niet kwalijk nemen dat ze DE Totilas die we onder Edward Gal kende missen.
En het spreekt dan ook voor zich dat we Gal (bijna) allemaal graag terug zouden zien op Totilas om gewoon eindelijk weer eens van dat paard (die combinatie) te kunnen genieten!
Laatst bijgewerkt door DDDara op 22-08-14 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:41

"allemaal" stoort me in die zin. Van mij hoeft Gal er echt niet terug op. Veel waarschijnlijk wel. :+ Maar niet allemaal.

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:55

Ik denk dat het over is met Toot en Rath
Erg jammer natuurlijk maar het leven gaat door, er word vroeg of laat weer een toppaard als Totilas geboren. :j

Dat dit allemaal nep is denk ik niet, want wie wil nou voor zijn plezier of geld even de olympische spelen overslaan.
Vroeg of laat zal Totilas ook sterven, dan gaan we toch ook niet roepen "Dit is Rath zijn schuld Toot is verpest"

Totilas is niet meer van ons, als je hier niet mee kunt leven dan zal je misschien maar eens een psycholoog moeten overwegen....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:57

ThirzaXinge schreef:
Ik denk dat het over is met Toot en Rath
Erg jammer natuurlijk maar het leven gaat door, er word vroeg of laat weer een toppaard als Totilas geboren. :j

Dat dit allemaal nep is denk ik niet, want wie wil nou voor zijn plezier of geld even de olympische spelen overslaan.
Vroeg of laat zal Totilas ook sterven, dan gaan we toch ook niet roepen "Dit is Rath zijn schuld Toot is verpest"

Totilas is niet meer van ons, als je hier niet mee kunt leven dan zal je misschien maar eens een psycholoog moeten overwegen....

Met hoe de reacties nu zijn durf ik daar mijn hand nog niet voor in het vuur steken.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:00

Misschien is het paard wel niet sterk genoeg om aan de top te blijven presteren.
Vergeet niet dat alle training en ook nog eens het dekken ontzettend veel vergt van een lichaam en wees eerlijk natuurlijk is het niet.
Het paardje word ouder en eens is het op.
Bij de een sneller als bij de andere jammer is het wel.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:14

lady62 schreef:
Misschien is het paard wel niet sterk genoeg om aan de top te blijven presteren.
Vergeet niet dat alle training en ook nog eens het dekken ontzettend veel vergt van een lichaam en wees eerlijk natuurlijk is het niet.

Topsport is ongezond, voor zowel mens als paard. Dus uiteindelijk is niemand opgewassen tegen de prestaties die geleverd moeten worden. Opzich is dressuur gezond voor een paard. Het paard wordt soepeler in zijn lijf. Maar op dit niveau met deze verwachtingen werkt het eigenlijk alleen maar averechts.

off-topic: Gefeliciteerd nog met je verjaardag ook :)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:15

lady62 schreef:

In de documentaire insinueerde er een man dat hij een peesblessure zou hebben (ipv een hoefzweer, van de bok gevallen of naast de laadklep gestapt. Wat mij wel opvalt is dat zodra hij weer begint te presteren en op een hoger niveau wordt getraind weer een "blessure" heeft. Maar het fijne zullen we er ook nooit van weten. Maakt ook niet uit. Ik vind het sneu voor het paard want dat is een paard wat gewoon graag werkt.