Totilas maakt rentree in Kapellen *update: video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:33

Ik heb het live gezien en was aangenaam verrast. Vond het nu meer een combinatie, veel meer ontspanning bij Totilas en een prettige proef om naar te kijken.
Natuurlijk kun je overal wel weer commentaar op vinden om het af te z.eiken, maar ik vind het persoonlijk heel mooi voor de sport als ook Matthias en Totilas er deze zomer op de WEG bij zullen zijn om tegen Adelinde, Edward, Helen en natuurlijk Charlotte te strijden. En op deze manier gaat hun dat zeker lukken!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:36

easygoing schreef:
s0173957 schreef:

En Gal heeft een stoelzit, en Jantje z'n onderbenen hangen los en Pietje heeft een kromme duim... geef nu toch eens gewoon allemaal toe dat dit er gewoon goed uitziet zonder al dat negativisme...

Hoe kunnen we nou toegeven dat het er goed uitziet als dat niet zo is?

Ik durf nooit meer een HAW topic te openen nu... -O-

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:37

geerke schreef:
dat zijn vaak hulpen voor de wissels :D

van 2.48 tot 3.30 zitten toch geen wissels? Voor mij als western-recreatie-penny ziet het er echt uit alsof het paard bij elke stap ondersteund moet worden. :P

Maar ik vind het er voor een dressuurproef wel heel fijn en zachtaardig uitzien :j .

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:38

Het nadeel is natuurlijk dat je hoe je het ook wend of keert, je bekend bent met het beeld van Totilas op zijn hoogtepunt. Kwam Totilas nieuw op dit nivo dan kan ik deze proef zeker wel waarderen, dan is het gewoon een van de betere combinaties, maar nu is het nog niet een topcombinatie die het op kan nemen tegen een Charlotte Dujardin of Helen Langehanenberg of Edward Gal. En misschien komt dat nog wel, wie weet. Maar het feit is wel dat Monica Theodorescu wel naar Kapellen komt om te kijken bij MAR in verband met de WEG. Dan is deze proef niet goed genoeg. Maar misschien ziet zij wel de potentie, zoals hier op bokt ook veel mensen zien.
Zelf vergelijk ik nog teveel, en dat is misschien niet de juiste instelling, maar dat gaat gewoon automatisch.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:39

Gaan we persoonlijk worden? Bovendien staat nergens in de regels dat je geen commentaar mag hebben over ruiters die hoger rijden dan jezelf!!!!
Op deze manier mag wel elke bokker althans buiten de gevestigde orde met de grond gelijk gemaakt worden maar van de bekendere ruiters mag niets gezegd worden.
Ik heb gewoon niet die roze bril op die jij wel op hebt.
Wat een onzin verkoop jij hier. Ieder zijn mening en ik zou dan ook graag respect willen voor mijn mening.

En nog even over dat Rath zo'n zielig jongetje zou zijn want de druk is zo hoog en iedereen heeft kritiek op hem, klinklare nonsens. Het is een keuze die hij zelf gemaakt heeft en er is echt geen glazenbol voor nodig geweest om te kunnen weten dat er met een vergrootglas naar hem gekeken zou gaan worden.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 22-05-14 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:41

Bedankt voor het sharen van de youtube filmpjes! Heb genoten, en kan me voorstellen dat het live nog een stuk mooier was.
Hopelijk klopt het Hoefslag verhaal en komt hij in Aken ook aan de start. Zou wel wat zijn, tegen Damon Hill en Valegro. :-)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:44

easygoing schreef:
Gaan we persoonlijk worden? Bovendien staat nergens in de regels dat je geen commentaar mag hebben over ruiters die hoger rijden dan jezelf!!!!
Wat een onzin verkoop jij hier. Ieder zijn mening en ik zou dan ook graag respect willen voor mijn mening.

En nog even over dat Rath zo'n zielig jongetje zou zijn want de druk is zo hoog en iedereen heeft kritiek op hem, klinklare nonsens. Het is een keuze die hij zelf gemaakt heeft en er is echt geen glazenbol voor nodig geweest om te kunnen weten dat er met een vergrootglas naar hem gekeken zou gaan worden.
Ik zeg toch nergens dat hij een zielig jongetje is? Daarnaast heeft hij hier niet zelf voor gekozen, voor al dat commentaar en kan hij niet zelf kiezen wanneer hij of zijn paarden ziek worden. Respect voor je mening heb ik, maar jij brengt het alsof het een feit is en niet als een mening: ''Hoe kunnen we nou toegeven dat het er goed uitziet als dat niet zo is?''

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:45

easygoing schreef:
Op deze manier mag wel elke bokker althans buiten de gevestigde orde met de grond gelijk gemaakt worden maar van de bekendere ruiters mag niets gezegd worden.

Tegen wie heb je het nou?

*pakt popcorn*

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:47

Ik kan niet toegeven dat het goed is als ik vind dat het tegen viel, zo simpel is het. Jouw mening is ook geen feit net zo min als de mijne dus kan je gewoon geen gelijk geven.
En nee je zegt het niet van dat zielige jongetje maar zo word het wel gebracht door jou en meerdere bokkers. Hij heeft zelf gekozen dat hij Toot wilde gaan rijden en dus heeft hij ook voor de consequenties gekozen.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 22-05-14 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

easygoing

Re: Totilas maakt rentree in Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:48

@ danique gewoon even terug lezen

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:50

easygoing schreef:
Ik kan niet toegeven dat het goed is als ik vind dat het tegen viel, zo simpel is het.
En nee je zegt het niet van dat zielige jongetje maar zo word het wel gebracht door jou en meerdere bokkers. Hij heeft zelf gekozen dat hij Toot wilde gaan rijden en dus heeft hij ook voor de consequenties gekozen.

En dat is alsnog een mening, jij zegt het nu alweer alsof het ook echt zo is. :') Dat hij er zelf voor gekozen heeft is onzin. Hij wou alleen Totilas, niet al dat commentaar. Daar kiest hij niet voor, alleen er moet altijd commentaar en gezeik zijn want het is toch nooit goed genoeg. Hij heeft totilas niet gekocht zodat hij lekker afgezeken kon worden.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:53

Heb net het filmpje gezien. Ziet er redelijk goed uit, maar mis zoals sommige anderen hier wel echt de kracht die er eerder altijd vanaf spatte.

De ongelijkheid in het voorbeen viel mij vooral meer op. Linksvoor slaat die zijn been er echt uit, maar rechts komt die bij lange na zo ruim niet. Jammer.
Filmpje van De Hoefslag snap ik niet zo goed waarom die aan het begin zo zit te prikken. Geen prettig beeld.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:55

Hij heeft Totilas helemaal niet gekocht en in eerste instantie heeft PS zelfs nog een soort van moet leuren met Toot bij de echte toppers. Die hebben allemaal vriendelijk bedankt voor het aanbod omdat er geen eer aan te behalen viel om hem te rijden en idd omdat zij wel inzagen dat er consequenties aan verbonden waren. Niemand heeft hem gedwongen hem te rijden en het commentaar en gezeik incalculeren is niet zo'n heel moeilijk rekensommetje.

moija

Ben dol op totilas. Het blijft een prachtig paard al zie je wel dat hij qua bespiering ingeleverd heeft. Het is niet de toot die we ooit gewend waren. Het is het hele plaatje. Ik vind Rath ook niet mooi erop zitten erg onrustig in zijn benen. Ik denk niet dat we nog ooit totilas terug zullen zien zoals we echt gewend waren.

Mousmous

Natuurlijk heeft hij dat niet, maar hij kon er wel vergif op innemen dat dat zou gaan gebeuren. Topruiters wilden hun vingers er al niet aan branden. Je kan het gewoon nooit goed doen, gaat het goed, dan wordt er gezegd 'geen wonder met zo'n paard' , rijd je slecht dan wordt er gezegd 'hoe kan dat nou met zo'n paard'. Daarbij het mediacircus en de garantie op ellende is er.

easygoing

Re: Totilas maakt rentree in Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:57

Idd mousmous

Mousmous

Je was me net voor easygoing :)

fourseasons

easygoing schreef:
Hij heeft Totilas helemaal niet gekocht en in eerste instantie heeft PS zelfs nog een soort van moet leuren met Toot bij de echte toppers. Die hebben allemaal vriendelijk bedankt voor het aanbod omdat er geen eer aan te behalen viel om hem te rijden en idd omdat zij wel inzagen dat er consequenties aan verbonden waren. Niemand heeft hem gedwongen hem te rijden en het commentaar en gezeik incalculeren is niet zo'n heel moeilijk rekensommetje.

Maar dan heeft hij er toch alsnog niet om gevraagd? Hij kon het weten ja maar dat is iets anders dan dat je in de kranten zet: ''Jullie mogen mij allemaal helemaal gaan afzeiken!!!'' op de voorpagina. Dat hij het wist, wat logisch is natuurlijk, betekend niet dat hij er ook om vraagt. Zo is de paardensport nou eenmaal want niks word elkaar gegund en iedereen doet het slechter dan jij zelf.

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:58

Ik zie toch echt Rath op de foto. Neem aan dat jullie toch wel verschil zie tussen Rath en Edward.
Of......

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:00

fourseasons schreef:
easygoing schreef:

Maar dan heeft hij er toch alsnog niet om gevraagd? Hij kon het weten ja maar dat is iets anders dan dat je in de kranten zet: ''Jullie mogen mij allemaal helemaal gaan afzeiken!!!'' op de voorpagina. Dat hij het wist, wat logisch is natuurlijk, betekend niet dat hij er ook om vraagt. Zo is de paardensport nou eenmaal want niks word elkaar gegund en iedereen doet het slechter dan jij zelf.

Inderdaad. Daarnaast is het ook niet netjes.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:01

DanielleLau schreef:
Ik zie toch echt Rath op de foto. Neem aan dat jullie toch wel verschil zie tussen Rath en Edward.
Of......

???

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:01

fourseasons schreef:
easygoing schreef:

Als ik in mn blote kont over straat ga rennen vraag ik er ook niet om dat ik opgepakt zou gaan worden maar had dat wel van te voren kunnen weten.
Dat zijn nou eenmaal de consequenties van je daden.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:03

easygoing schreef:
Als ik in mn blote kont over straat ga rennen vraag ik er ook niet om dat ik opgepakt zou gaan worden maar had dat wel van te voren kunnen weten.
Dat zijn nou eenmaal de consequenties van je daden.

Opgepakt, ja, maar publiekelijk aan de schandpaal genageld tot zelfs doodsbedreigingen aan toe... denk ook niet dat jij daar mee zou kunnen lachen!
Laatst bijgewerkt door s0173957 op 22-05-14 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:04

Dat Totilas minder is in zijn bespiering is niet raar toch Moija? Blessures kunnen er flink inhakken bij paarden. Om een paard weer helemaal in shape te krijgen zoals hij was toen hij volop in training stond, is lastig. Al helpen potten equitop myoplast daar wel goed voor. Het zal wel een tijd duren eer hij weer die flinke bespiering terug heeft, als hij dat al krijgt.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:06

DanielleLau schreef:
Of......

De foto is aangepast ;)