Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Joolien schreef:ElCid schreef:http://www.ndr.de/fernsehen/sendungen/d ... de101.html herhaling van de uitzending met op ca. 12.00 minuten Danielle................
Ik kan geen goed Duits maar ik vond het echt grappig toen ze zei 'ik vind het knap dat je zoveel perfectie kunt laten zien in de proef en dan zo belabberd in rijdt'
Mousmous schreef:Als de complete wedstrijdsport afgeschaft wordt komt er een rij voor het slachthuis. Waar moeten al die paarden heen waar niet meer mee gedaan kan worden waarvoor ze aangekocht zijn. Een wedstrijdruiter, die zijn paard voor zo'n 300 euro op een pensionstal heeft staan, zal er niet op zitten te wachten het doel waar hij zijn paard voor heeft gekocht, aan de kant te zetten. De fokkerij gaat dan op zijn gat, de paarden uit de fokkerij zullen ook niet aangehouden worden, het doel van de fokkerij is dan nl. verdwenen. En dan kan er meteen geroepen worden, dan geef je niet genoeg om je paard als dat de reden is waarom je hem weg doet. Maar een paard is geen hamster en ondanks dat men hier op bokt denkt dat er veel mensen op een grasmaaier zitten te wachten, dat kan je toch echt wel vergeten, daar zijn de kosten te hoog voor, zeker als je er meerdere hebt. Dan is het overschot gewoon niet te overzien. We hebben zo'n 60.000 wedstrijdruiters geloof ik. Hoeveel mensen daarvan zouden hun paard aanhouden??
s0173957 schreef:Kijk terpentijn, het feit dat jij (en met uitbreiding wij allemaal) überhaupt paarden houdt en zelfs er mee rijdt is zo onnatuurlijk als wat.
Kappen op wedstrijdruiters is bullshit, want het wekelijkse wandelinkje door het bos is net zo onnatuurlijk...
s0173957 schreef:De gemiddelde boshopper, die met een zadel dat niet past, een zit en hand die geen gevoel heeft... neen, dat doet geen pijn...
Urielle schreef:Sowieso slijt de rug van het paard als je erop gaat zitten. Hoef je nog niks te doen, alleen maar zitten. En ja, ook ik sluit daar welbewust mijn ogen voor omdat ik graag rij onder het mom van 'het zal wel meevallen'
Udo2001 schreef:Kunnen wij beter met zijn alle stoppen met überhaupt op een paard te klimmen.... Want hoe je het ook went of keert, uiteindelijk doe je het wel voor jezelf! Of je nu springt, dressuur rijd, bitloos, boomloos of recreatief...
Maar dan gaat de helft van de Nederlandse paardenstapel het niet overleven!
liljebo schreef:Heb eens een onderzoek gelezen waarbij duidelijk werd dat het belasten van de rug, met goed zadel (zonder dat was het helemaal rampzalig) al na een kwartier een minder goede doorbloeding had en de aanzet tot chronisch schade aan de weefsels werd gemaakt. Ander onderzoek wees uit dat naar ik meen 92% van de rijpaarden veranderingen hadden in de wervelkolom tgv rijden.
s0173957 schreef:Ik heb het niet over iedereen... maar spijtig genoeg is bij velen het omgekeerde ook waar... in hun ogen is elke wedstrijdruiter een barbaar die van een paard moet gehouden worden... ..
. Dat paard heeft haar been gebroken op de wei en is toen ingeslapen, echt triest.