Springpaard London verkocht voor 8,6 miljoen euro - update

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:19

een bloemetje sturen is niet eens zo'n slecht idee :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:50

Ik word hier helemaal blij van! Ik was even bang dat alle paarden richting Rusland of het midden oosten gingen, maar gelukkig wordt de Nederlandse springtop niet helemaal uit elkaar getrokken! Toppers! En ik doe mee met dat bloemetje :)

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:04

Cayenne schreef:
Glock! *\o/* En nu wil ik nooit meer horen dat het een schande is dat onze ruiters met een pistooltje als plastronspeld rijden :')

Ik ben super blij voor Gerco en super blij voor London.
Maar ik mag toch best mijn bedenkingen hebben over de manier hoe Glock zijn geld verdiend.

HorseTimeXL

Re: Springpaard London verkocht voor 8,6 miljoen euro - update

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:11

tuurlijk mag iedereen zijn bedenkingen hebben. maar ik het zoiets van de pistolen worden ook gebruikt om mensen te beschermen. ja er lopen een paar gekken rond die het voor andere doeleinden gebruiken, maar daar kan je Glock ook weer niet echt de schuld van geven, want dan zou je eerder moeten kijken naar het land waar die desbetreffende persoon is. Landen zijn er net zo schuldig aan, niet alleen de gene die de wapens produceert.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:13

HorseTimeXL schreef:
tuurlijk mag iedereen zijn bedenkingen hebben. maar ik het zoiets van de pistolen worden ook gebruikt om mensen te beschermen. ja er lopen een paar gekken rond die het voor andere doeleinden gebruiken, maar daar kan je Glock ook weer niet echt de schuld van geven, want dan zou je eerder moeten kijken naar het land waar die desbetreffende persoon is. Landen zijn er net zo schuldig aan, niet alleen de gene die de wapens produceert.

Even offtopic, maar een van onze meest vermogende families uit de geschiedenis, de familie Trip is ook onwijs rijk geworden van de wapenhandel, en geloof mij Nederland heeft nog steeds belang bij wapenhandel.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:13

elinesikko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:18

ja zag het ook net, vond het bedrag van het complex ook al wel laag

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:55

*\o/* *\o/* *\o/* wat fijn van London!! Vind 'm ineens kei aardig die Glock :=

Het niet gunnen van het complex vind ik terecht! Zo'n laag bedraag voor alles wat je krijgt inclusief 24 hectare. Dan had ik 'm portemonnee ook nog wel getrokken :')

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:34

haha ja ik vond het ook al zo goedkoop klinken 2 miljoen, zeker als je zag wat je kreeg. Dat is voor veel miljonairs nog niks.
Soms denk ik wel stiekem, was Glock nog maar eerder om de hoek komen kijken. Dan waren Edward en totilas misschien nog wel bij elkaar :o

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:40

ukje schreef:
HorseTimeXL schreef:

Even offtopic, maar een van onze meest vermogende families uit de geschiedenis, de familie Trip is ook onwijs rijk geworden van de wapenhandel, en geloof mij Nederland heeft nog steeds belang bij wapenhandel.

In mijn stamboom zitten ook wapenhandelaren (iets met WWII :o ). Niet iets om trots op te zijn, maar als je het over het grote geld hebt, dan in dat bijna altijd handel op (of over) het randje van ethiek. En de paardensport leeft op sponsoren en het grote geld.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:04

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:07

HorseTimeXL schreef:
haha ja ik vond het ook al zo goedkoop klinken 2 miljoen, zeker als je zag wat je kreeg. Dat is voor veel miljonairs nog niks.
Soms denk ik wel stiekem, was Glock nog maar eerder om de hoek komen kijken. Dan waren Edward en totilas misschien nog wel bij elkaar :o

Precies mijn gedachte! Heb ook nog altijd hoop dat hij Totilas in handen kan krijgen..

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:24

Joyce_R schreef:
HorseTimeXL schreef:

Precies mijn gedachte! Heb ook nog altijd hoop dat hij Totilas in handen kan krijgen..

Is toen volgens mij ook over gesproken, met als uitkomst "voor de verkoop van een paard moeten er 2 meewerkende partijen zijn"

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:07

Lizzyy schreef:
R12312 schreef:

Zullen we t doen? Met z'n allen :D

Als er mensen mee willen doen.. Ik ben echt zo gek om het te doen :D

Ik zou ook zo meedoen om een bloemetje te sturen!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:36

We hebben er al 3 :D
Bij 10 ga ik het serieus doen!

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:45

Lizzyy schreef:

4! :)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:47

Showjumper schreef:
Lizzyy schreef:

5 :))

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:54

MadelonSunny schreef:
Showjumper schreef:

5 :))

6!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 23:49

Een apart topic openen; wie zet Glock in het zonnetje? Hiihiii

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 00:19

Cayenne schreef:
Glock! *\o/* En nu wil ik nooit meer horen dat het een schande is dat onze ruiters met een pistooltje als plastronspeld rijden :')

Dus jij vindt een pistool een normale plastronspeld???
Een pistool is een handvuurwapen en bedoeld om mensen te doden of te verwonden, nergens anders voor.
Maar omdat een wapenhandelaar Nederlandse sporters sponsort is het voor jou blijkbaar acceptabel.
Het geld waarmee dit betaald wordt is verdiend met dood, ellende en verdriet, persoonlijk zou ik er echt voor bedanken.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 00:34

Albert schreef:
Cayenne schreef:

Dus jij vindt een pistool een normale plastronspeld???
Een pistool is een handvuurwapen en bedoeld om mensen te doden of te verwonden, nergens anders voor.
Maar omdat een wapenhandelaar Nederlandse sporters sponsort is het voor jou blijkbaar acceptabel.
Het geld waarmee dit betaald wordt is verdiend met dood, ellende en verdriet, persoonlijk zou ik er echt voor bedanken.

En beveiligen. Glock 17 is meest gebruikte wapen voor rechtshandhavers.

Verder denk je toch niet dat elke sponsor zuiver is. De paardensport is enorm duur, daar is veel geld van sponsoren voor nodig. Hoe krijg je (in de meeste gevallen) veel geld? Door risico's te nemen en op het randje te werken. Glock moet zich net als elk ander bedrijf aan de wet houden en binnen deze wetgeving kan het legaal wapens verkopen. Het is niet maagdelijk wit, maar grijs. Etisch een leuke discussie, maar als je een ruiter bent, dan is grijs vaak goed genoeg.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 00:53

Ik doe ook mee met een bloemetje :))

En dat pistooltje als plastronspeld, ja dat zou ik ook dragen mocht ik voor zo'n sponsor rijden. :=

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 00:55

Natuurlijk denk ik niet dat elke sponsor zuiver is, deze veiling was juist omdat de vorige een grote fraudeur bleek te zijn en ook een sponsor als Gestion ben ik niet vergeten.
De vraag is of geld alles goed maakt...

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 01:02

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 01:43

Albert schreef:
Voor wie Gestion (sponsor Anky) wel vergeten is:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Eco ... raan.dhtml
Is de sport er nu serieus mee gediend om steeds met zulke sponsoren in het nieuws te komen?

Die zakkenvullers van banken wordt je anders ook niet vrolijk van. En die sponsoren zoveel sporten!

Bijna geen sponsor is zuiver! Overigens, veel pensioenen worden belegd in de wapenhandel of oorlogen. Ook maar geen pensioen opbouw dan maar?