Nederlandse paardenredders nu zelf in nood in Spanje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:25

& Wederom, ben ik het met Upendo eens.

Niet omdat Laura en derest geen goed groot hart hebben voor de dieren, maar puur om de dingen er om heen, die niet helemaal kloppen :).

(je zegt trouwens altijd hele goede onderbouwde argumenten :D)

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:29

upendo schreef:
Haha bedankt. :)

Ik heb wel het beste voor met zo'n soort stichting hoor. Neem dat van me aan. Ik vind het afschuwelijk om paarden te zien lijden en dat zou ook voorkomen moeten worden.
Maar wat naar mijn mening het beste zou zijn is als ze soms wat remming zouden krijgen. Onder dwang of vrijwillig. Als het dreigt om je boven het hoofd te groeien moet je realistisch zijn en terugdringen naar een niveau waarop jij wel realistisch bezig kan zijn.

Het is goed werk wat je doet, maar als het werk je boven het hoofd stijgt moet je dat in kunnen zien en daarop kunnen anticiperen. :)

Na 18 pagina's herhalen de stichting afbranden en melden dat ze het helemaal verkeerd doen komt er opeens dit berichtje. Ik zoek de "mijn bek valt open smile".

upendo

Re: Nederlandse paardenredders nu zelf in nood in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:31

:=

_O-

Jij hebt niet gelezen?

Ik heb het duidelijk over de FINANCIELE kant van het plaatje. En daar blijf ik bij mijn standpunt.

*zucht*

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:33

calippe schreef:
Gini schreef:
Dit moet in samenspraak met de eigenaar van de organisatie. Jeetje, ik snap eigenlijk niet dat mensen hier zo licht over gaan. Alsof je even een dagje achter een word-documentje zit en huppakee, je kan zomaar voor ieder bedrijf even een plan in elkaar fiksen. Dit doe je niet zomaar. Dat is een beroep he, professionals worden daarvoor betaald, ik heb daarvoor gestudeerd. Dat is niet zoiets als breien.

Weet ik! Ik zou het niet kunnen!
Maar ......... jij hebt er voor gestudeerd....
Kun jij dit niet eens aanbieden voor die stichting om dat gratis voor ze te doen?

De vraag moet van de organisatie komen, anders heeft het geen nut. Verder moet dat in hecht samenwerkingsverband gebeuren, iemand die al ervaring heeft op het terrein. Best iemand woonachtig of gestudeerd in Spanje, zodat de rechten en wetgeving gekend zijn. En hoe het daar zit met subsidiëring. Verder moet het ook iemand zijn met oog voor mogelijke samenwerkingen met andere asielen of dierenrechtenorganisaties binnen en buiten Spanje.
Daarbovenop heb je dan eigenlijk ook promo- en marketingmensen en tekstschrijvers nodig.

Eigenlijk heeft zo een organisatie gewoon een (klein) team van professionals nodig. En dat kan niet allemaal gratis. Buiten heel veel vrijwilligers werken dergelijke organisatie toch echt wel met een kern van vaste contractuelen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:35

Gini schreef:
calippe schreef:

Weet ik! Ik zou het niet kunnen!
Maar ......... jij hebt er voor gestudeerd....
Kun jij dit niet eens aanbieden voor die stichting om dat gratis voor ze te doen?

De vraag moet van de organisatie komen, anders heeft het geen nut. Verder moet dat in hecht samenwerkingsverband gebeuren, iemand die al ervaring heeft op het terrein. Best iemand woonachtig of gestudeerd in Spanje, zodat de rechten en wetgeving gekend zijn. En hoe het daar zit met subsidiëring. Verder moet het ook iemand zijn met oog voor mogelijke samenwerkingen met andere asielen of dierenrechtenorganisaties binnen en buiten Spanje.
Daarbovenop heb je dan eigenlijk ook promo- en marketingmensen en tekstschrijvers nodig.

Eigenlijk heeft zo een organisatie gewoon een (klein) team van professionals nodig. En dat kan niet allemaal gratis. Buiten heel veel vrijwilligers werken dergelijke organisatie toch echt wel met een kern van vaste contractuelen.

En dan nog, als ze zich vervolgens niet aan het plan houden, dan is het verloren energie.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:37

Dat vind ik wel een krasse uitspraak in een discussie waar 95% van de deelnemers waarschijnlijk zelfs nog nooit in Spanje zijn geweest. :=

Edit: bericht waar ik op doelde is verwijderd sneller dan Lucky Luke's schaduw. :+

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:38

upendo schreef:

_O-

Jij hebt niet gelezen?

Ik heb het duidelijk over de FINANCIELE kant van het plaatje. En daar blijf ik bij mijn standpunt.

*zucht*

Zucht dat dacht ik nou ook na 18 pagina's herhalen. Terwijl je eigenlijk helemaal niks over deze stichting weet.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:39

JJane schreef:
Terwijl je eigenlijk helemaal niks over deze stichting weet.

Erg he? Het enige wat we te horen krijgen van hun is wanneer de centjes weer op zijn.

:P

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:40

JJane schreef:
upendo schreef:

_O-

Jij hebt niet gelezen?

*zucht*

Zucht dat dacht ik nou ook na 18 pagina's herhalen. Terwijl je eigenlijk helemaal niks over deze stichting weet.

That's the whole big deal.
Dat herhaal ik nog in die post en daar is het ineens bijzonder omdat ik wel een hart blijk te hebben.

Wacht, ik luister nog een keer voor de zekerheid.
Yep, ik hoor een hartslag! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:41

Gini schreef:
JJane schreef:
Terwijl je eigenlijk helemaal niks over deze stichting weet.

Erg he? Het enige wat we te horen krijgen van hun is wanneer de centjes weer op zijn.

:P

_/-\o_
Misschien een gemene reactie, maar het is wel zo.
En ik ken ook mensen die naar die stichting zijn geweest en weet dus ook genoeg. Genoeg positieve dingen maar ook dingen waar ik me toch 2x bij bedenk, ook omtrent de verzorging en hoe lang je zulke dieren er nog doorheen moet slepen 'omdat ie staat te genieten in het zonnetje'... Tja, wat is genieten, en wanneer is het genieten voor zo'n dier..

Nogmaals ,ik vind het top dat ze het doen hoor, alleen de manier waarop ze het doen (en dan doel ik dus op het paarden kopen van handelaren) keur ik niet goed, want dat is gewoon zonde van het gedoneerde geld imo.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:44

Dan lees je dat toch gewoon niet? Ik snap echt niet waar sommigen in dit topic zich nou zo druk om maken. Wordt de helft van jullie salaris volgende week naar ze over gemaakt? Eet je paard een wortel minder deze maand? Nee en nee.

Waarom moeten deze mensen dan van alles? Wat schieten wij daar dan mee op? Toch helemaal geen ruk?

Laat ze fijn hun paarden redden. En als mensen geld aan ze willen overmaken is dat prachtig.

Maar als deze mensen nu alle goedbedoelde adviezen ter harte nemen en alles doen zo als de "deskundigen" in dit topic adviseren. Gaan we dan allemaal elke maand geld over maken? Ik weet zeker van niet.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:44

Ik denk dat de meeste mensen niet eens iets over de stichhing weten

Maar ik was donateur die best redelijk wat geld heeft gedomeerd wat niet goed terecht is gekomen.

Kort samengevat, ik steunde ze en door hun eigen schuld steun ik ze niet meeer.

De meeste mensen hebbemnog niet eens 1 rode cent gedoneerd.

Dus dat ik ze niet wil steunen is mijn keus en ik heb daar dus zo mijn redenen voor. Punt uit.
Laatst bijgewerkt door Jadeleigh263 op 21-02-14 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:45

Oh, ik wel hoor. :)
Ik ben best bereid wat maandelijks geld in zo'n project te stoppen als het goed draait.
Maar dat doet het niet.

Kun je wel roepen dat het prima is zoals het nu loopt, maar als je jezelf weet te verbeteren, is dat toch alleen maar goed??

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:51

upendo schreef:
Oh, ik wel hoor. :)
Ik ben best bereid wat maandelijks geld in zo'n project te stoppen als het goed draait.
Maar dat doet het niet.

Kun je wel roepen dat het prima is zoals het nu loopt, maar als je jezelf weet te verbeteren, is dat toch alleen maar goed??

Nou ik geloof je niet. Maar misschien dat je tegen die tijd je financiële plaatje even kunt posten.

Deze mensen werken zoals zij denken dat nu goed is. En er zullen ongetwijfeld dingen zijn die zij graag beter/anders zouden willen doen maar die zijn er in elke organisatie. Zeker als het nog een jonge organisatie is die zich nog moet ontwikkelen. Waarin men van de fouten kan leren.
Maar voor jou is het alleen goed als ze het gaan doen zoals jij het zegt. Sorry maar dat is echt zo'n kinderachtige benadering.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:54

Haha, geloof me joh, ik kan best wel een tientje in de maand missen. ;)
En hey, ze moeten blij zijn met alles wat ze krijgen toch?

Ik ben de kwaadste niet hoor, ze mogen het ook best anders doen. :Y) Maar ze moeten wel een bewustzijn bij zichzelf kweken, want anders houd je op de lange termijn de kop niet meer boven water. Zeker niet in deze tijden, waarbij mensen alleen maar bewuster worden van waar hun geld heen gaat.
En ja, dan moet je heel snel handelen, ook als jonge organisatie.

En wel fijn dat jij mij de woorden in de mond legt. Ik heb nergens gezegd 'ZO MOET HET EN POTDORIE NIET ANDERS.' :)

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:57

Inmiddels 19 pagina's je mening opdringen zegt mij genoeg.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:58

Jeetje JJane, 18 pagina's lang een leuke discussie met verschillende meningen ja. Tot pagina 19 dan.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:59

En dat doe jij zeker niet?
Want jij denkt er duidelijk anders over :)

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:00

Gini schreef:
Jeetje JJane, 18 pagina's lang een leuke discussie met verschillende meningen ja. Tot pagina 19 dan.

Sorry als je mijn inbreng niet kan waarderen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:01

JJane schreef:
Inmiddels 19 pagina's je mening opdringen zegt mij genoeg.

Neuh, ik neem graag deel aan discussies.

Ik zet niet voor niets overal 'ik vind' en 'ik denk dat' voor.

Anyhow. Als je je persoonlijke wrok jegens mij verder wil wordvommiten, er staat een mooi knopje onder deze post, waar PB op staat. Als je die aanklikt kun je lekker spuien. :)

Als je erop doorgaat hier in het topic verziek je de sfeer nogal. Ik meen ook dat een persoonlijke aanval niet toegestaan is op Bokt. Bijt je vast in het onderwerp, niet in mij, ik ben al bezet. :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:02

JJane schreef:
Gini schreef:

Sorry als je mijn inbreng niet kan waarderen.

Eerder in dit topic wel, maar de uitlatingen op de laatste pagina, nee, die zijn misplaatst. Discussieer over het onderwerp, niet over de bokker.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:03

Jadeleigh263 schreef:
En dat doe jij zeker niet?
Want jij denkt er duidelijk anders over :)

We hoeven zeker niet dezelfde mening te hebben maar de manier waarop sommigen zich profileren en anderen gewoon een beetje belachelijk maken stoort me wel.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:04

Dan spreek je me daarop aan via PB. Ik ben niet de crazy snowman, als je dat vindt mag je dat best melden via PB, maar om me op deze manier zo te benaderen is niet de oplossing.

Ik hou van feedback, maar wel op een gefundeerde en opbouwende manier. :)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:07

Ik maak niemand belachelijk
Ik respecteer jou mening. Ikhhoef niemand overtuigen om dezelfde mening te hebben als ik.

Maar je zegt dat upendo op dringt maar daardoor dring je ook onbewust je eigen mening op.
Ikbheb uitgelegd dat ik donateur was, en waarom ikhhet niet meer ben :)

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:16

Grappig dat je je aangesproken voelt.

Maar ik herhaal niet eindeloos mijn mening. Ik wil graag weten waarom mensen zo eindeloos een organisatie met goeie bedoelingen staan af te branden? Wat is daar het belang bij? Wat schiet je er mee op?

Dat jij geen donateur meer wil zijn dat is je goed recht. Daar denk je over na en besluit je. Maar mensen die op geen enkele manier met deze stichting zijn verbonden. Daar krijg ik echt vragen bij.