Niet omdat Laura en derest geen goed groot hart hebben voor de dieren, maar puur om de dingen er om heen, die niet helemaal kloppen
.(je zegt trouwens altijd hele goede onderbouwde argumenten
) Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
upendo schreef:Haha bedankt.![]()
Ik heb wel het beste voor met zo'n soort stichting hoor. Neem dat van me aan. Ik vind het afschuwelijk om paarden te zien lijden en dat zou ook voorkomen moeten worden.
Maar wat naar mijn mening het beste zou zijn is als ze soms wat remming zouden krijgen. Onder dwang of vrijwillig. Als het dreigt om je boven het hoofd te groeien moet je realistisch zijn en terugdringen naar een niveau waarop jij wel realistisch bezig kan zijn.
Het is goed werk wat je doet, maar als het werk je boven het hoofd stijgt moet je dat in kunnen zien en daarop kunnen anticiperen.

calippe schreef:Gini schreef:Dit moet in samenspraak met de eigenaar van de organisatie. Jeetje, ik snap eigenlijk niet dat mensen hier zo licht over gaan. Alsof je even een dagje achter een word-documentje zit en huppakee, je kan zomaar voor ieder bedrijf even een plan in elkaar fiksen. Dit doe je niet zomaar. Dat is een beroep he, professionals worden daarvoor betaald, ik heb daarvoor gestudeerd. Dat is niet zoiets als breien.
Weet ik! Ik zou het niet kunnen!
Maar ......... jij hebt er voor gestudeerd....
Kun jij dit niet eens aanbieden voor die stichting om dat gratis voor ze te doen?
Gini schreef:calippe schreef:
Weet ik! Ik zou het niet kunnen!
Maar ......... jij hebt er voor gestudeerd....
Kun jij dit niet eens aanbieden voor die stichting om dat gratis voor ze te doen?
De vraag moet van de organisatie komen, anders heeft het geen nut. Verder moet dat in hecht samenwerkingsverband gebeuren, iemand die al ervaring heeft op het terrein. Best iemand woonachtig of gestudeerd in Spanje, zodat de rechten en wetgeving gekend zijn. En hoe het daar zit met subsidiëring. Verder moet het ook iemand zijn met oog voor mogelijke samenwerkingen met andere asielen of dierenrechtenorganisaties binnen en buiten Spanje.
Daarbovenop heb je dan eigenlijk ook promo- en marketingmensen en tekstschrijvers nodig.
Eigenlijk heeft zo een organisatie gewoon een (klein) team van professionals nodig. En dat kan niet allemaal gratis. Buiten heel veel vrijwilligers werken dergelijke organisatie toch echt wel met een kern van vaste contractuelen.
JJane schreef:upendo schreef:
Jij hebt niet gelezen?
Ik heb het duidelijk over de FINANCIELE kant van het plaatje. En daar blijf ik bij mijn standpunt.
*zucht*
Zucht dat dacht ik nou ook na 18 pagina's herhalen. Terwijl je eigenlijk helemaal niks over deze stichting weet.
Gini schreef:JJane schreef:Terwijl je eigenlijk helemaal niks over deze stichting weet.
Erg he? Het enige wat we te horen krijgen van hun is wanneer de centjes weer op zijn.
upendo schreef:Oh, ik wel hoor.![]()
Ik ben best bereid wat maandelijks geld in zo'n project te stoppen als het goed draait.
Maar dat doet het niet.
Kun je wel roepen dat het prima is zoals het nu loopt, maar als je jezelf weet te verbeteren, is dat toch alleen maar goed??

Maar ze moeten wel een bewustzijn bij zichzelf kweken, want anders houd je op de lange termijn de kop niet meer boven water. Zeker niet in deze tijden, waarbij mensen alleen maar bewuster worden van waar hun geld heen gaat.
JJane schreef:Inmiddels 19 pagina's je mening opdringen zegt mij genoeg.
JJane schreef:Gini schreef:Jeetje JJane, 18 pagina's lang een leuke discussie met verschillende meningen ja. Tot pagina 19 dan.
Sorry als je mijn inbreng niet kan waarderen.