Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Veulen84 schreef:Volgens mij is de slachtprijs nu iets van 95 cent de kilo. Dus voor een paard van 500 kg kom je dan zo'n beetje op 475 euro uit.
faramunda schreef:Zielepoten, krakkemikkige paarden, carkassen, beter af bij de slacht?????? Waar gaat dit in vredesnaam over.. zoveel negativiteit. En maar afkraken.. Het is al triest genoeg dat t zo moet lopen!! Oordeel pas als je zelf de paarden met eigen ogen gezien hebt.... ik neem aan dat alle bokkers hier reageren met hetzelfde doel. Onze liefde voor paarden en deze paarden evt een fijn tehuis kunnen bieden. Je kent de paarden niet, noch de doeleinden van de geinteresseerden. Natuurlijk kun je op marktplaats, op handelsstallen, paardenmarkten ook genoeg 'Zielepoten' kopen, en ook goede. Als deze paardjes al eens geholpen worden, ben ik iig al blij mee. En heel de paardenwereld redden gaat toch niet.
Een ieder moet toch voor zichzelf beslissen of het een paard met een bemerking wil aanschaffen en hoeveel geld men ervoor overheeft.
KimD schreef:anneliesdj schreef:Als je ze bekeken hebt weet je over welke ik het heb
Die heeft overigens ook een vreselijk leesbaar rapport erbij zitten.
har166 schreef:Ik vind wel dat we een beetje leuk tegen elkaar moeten blijven doen. Er zullen altijd mensen zijn die een krakkemikkeg paard een leuke oude dag willen bezorgen en ook altijd anderen die denken dat die mensen niet goed bij hun hoofd zijn omdat het volgens hen zonde van het geld is. Maar iedereen beleeft op een andere manier plezier aan een paard dus laten we elkaar dat gunnen
faramunda schreef:Zielepoten, krakkemikkige paarden, carkassen, beter af bij de slacht?????? Waar gaat dit in vredesnaam over.. zoveel negativiteit. En maar afkraken.. Het is al triest genoeg dat t zo moet lopen!! Oordeel pas als je zelf de paarden met eigen ogen gezien hebt.... ik neem aan dat alle bokkers hier reageren met hetzelfde doel. Onze liefde voor paarden en deze paarden evt een fijn tehuis kunnen bieden. Je kent de paarden niet, noch de doeleinden van de geinteresseerden. Natuurlijk kun je op marktplaats, op handelsstallen, paardenmarkten ook genoeg 'Zielepoten' kopen, en ook goede. Als deze paardjes al eens geholpen worden, ben ik iig al blij mee. En heel de paardenwereld redden gaat toch niet.
Een ieder moet toch voor zichzelf beslissen of het een paard met een bemerking wil aanschaffen en hoeveel geld men ervoor overheeft.
upendo schreef:Als we nou eens een apart topic aanmaken voor alle azijnpissers en pessimisten die willen zeuren over goedkope paarden op marktplaats zonder veilingkosten, kunnen we het dan verder fijn ontopic houden?
Anoeska27 schreef:Veulen84 schreef:Volgens mij is de slachtprijs nu iets van 95 cent de kilo. Dus voor een paard van 500 kg kom je dan zo'n beetje op 475 euro uit.
Dat is wel een hele royale prijs. Ik kreeg vorig jaar voor een merrie van 1.68m € 140,- bij de slager. De prijzen die jij noemt zijn de prijzen voor de export slachtpaarden denk ik.
upendo schreef:Als we nou eens een apart topic aanmaken voor alle azijnpissers en pessimisten die willen zeuren over goedkope paarden op marktplaats zonder veilingkosten, kunnen we het dan verder fijn ontopic houden?
bucbac schreef:Houd er rekening mee dat dat bva ook mega oplichters zijn.
Die kleine bedragen??? Excl.21% btw en 16% veilingkosten en dan zijn ze ook allemaal slecht op het rapport.
bucbac schreef:Houd er rekening mee dat dat bva ook mega oplichters zijn.
Die kleine bedragen??? Excl.21% btw en 16% veilingkosten en dan zijn ze ook allemaal slecht op het rapport.