Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:38

Amen Faramunda!!!!!!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:43

KimD: gewoon afwachten wat er gebeurd dit weekend, hier wordt zo hard geroepen dat sommigen bijna doof moeten zijn van hun eigen kabaal :D

Bij iedere kavel staat uitdrukkelijk vermeld dat de kavel ook door de verkoper gegund moet worden. Dit houdt in dat als iemand een paard voor een lage prijs wil wegkapen omdat er te weinig bieders zouden zijn, er altijd besloten kan worden om het paard niet te gunnen en via een handelaar alsnog te verkopen/laten slachten voor een hogere prijs. Er wordt gewoon getest wat die paarden opbrengen en er is vooraf al vastgesteld wat ze minimaal op moeten brengen...
Al dit gedoe en geroep doet de kassa alleen maar rinkelen voor de curator :n

Dat die vos bokbenig staat is een feit maar zo loopt hij al 10 jaar rond en heeft hij het ZZ gehaald. Die valt niet meteen om en kan met beleid een ideaal leerpaard worden voor een ruiter met ambities.
De andere paarden zijn misschien geen fotomodellen uit de Bit maar als je kijkt naar de afstammingen en de vaders dan is er flink in geïnvesteerd en zou ik de gok wel wagen voor een van de jongere paarden.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:48

Gewoon proberen Kim. De soep wordt niet zo heet gegeten als ze opgediend wordt.

Ik denk trouwens dat de meeste handelaren helemaal niet geïnteresseerd zijn in deze paarden. Om te verkopen haal je je veel ellende op de hals. Als je weet dat een paard een gebrek heeft en het verzwijgt heb je als klant (in tegen stelling tot bij zo'n veiling) veel rechten. Dus moet je het melden en dan zullen veel mensen afhaken.

Volgens mij is de slachtprijs nu iets van 95 cent de kilo. Dus voor een paard van 500 kg kom je dan zo'n beetje op 475 euro uit. Je moet daarvoor ook nog bieden, ophalen en ergens brengen. Dus blijft er zo'n beetje 400 euro over. Haal je dan de veilingkosten er af, gaat zo'n bieder nooit verder dan 285 euro.

En had de curator verwacht dat ze voor 285 euro weg zouden gaan, dan had ie ze meteen zelf wel naar de slachter gebracht. Scheelt hoop werk en tijd.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:54

Veulen84 schreef:
Volgens mij is de slachtprijs nu iets van 95 cent de kilo. Dus voor een paard van 500 kg kom je dan zo'n beetje op 475 euro uit.

Dat is wel een hele royale prijs. Ik kreeg vorig jaar voor een merrie van 1.68m € 140,- bij de slager. De prijzen die jij noemt zijn de prijzen voor de export slachtpaarden denk ik.

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 01:03

Amen, haha, ja. Sorry moest t ff kwijt. Ben het met Ibonn eens. Die vos heeft altijd prima wedstrijden gelopen. Heb zelf ook een bokbenige merrie Z dressuur meegeweest. Loopt al 22 jaar perfect. De paarden daar zijn goed gefokt. Vanity bv was prok ster, Tara ster geloof ik. Daaruit zijn 2 veulens gefokt geworden met niet de minste bloedlijnen.. k heb ook dat filmpje gezien hier op bokt ve paard wat door n jongen de basisgangen getoond werd.en foto, s ve meisje wat er gewerkt had. Niks mis mee. . Ken ook een dressuurpaard wat kissing spines heeft gekregen en niet meer bereden kon worden. Loopt nu met veel plezier aangespannen. Ken ook paarden met peesblessures die weer hersteld zijn, zal aan de aard ervan liggen. Of chronische mok, wat uiteindelijk ook weg is gegaan.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 01:06

faramunda schreef:
Zielepoten, krakkemikkige paarden, carkassen, beter af bij de slacht?????? Waar gaat dit in vredesnaam over.. zoveel negativiteit. En maar afkraken.. Het is al triest genoeg dat t zo moet lopen!! Oordeel pas als je zelf de paarden met eigen ogen gezien hebt.... ik neem aan dat alle bokkers hier reageren met hetzelfde doel. Onze liefde voor paarden en deze paarden evt een fijn tehuis kunnen bieden. Je kent de paarden niet, noch de doeleinden van de geinteresseerden. Natuurlijk kun je op marktplaats, op handelsstallen, paardenmarkten ook genoeg 'Zielepoten' kopen, en ook goede. Als deze paardjes al eens geholpen worden, ben ik iig al blij mee. En heel de paardenwereld redden gaat toch niet.
Een ieder moet toch voor zichzelf beslissen of het een paard met een bemerking wil aanschaffen en hoeveel geld men ervoor overheeft.

LIKE!
helemaal mee eens!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 01:13

KimD schreef:
anneliesdj schreef:
Als je ze bekeken hebt weet je over welke ik het heb ;)

Die heeft overigens ook een vreselijk leesbaar rapport erbij zitten.

Dat ook nog eens.

har166 schreef:
Ik vind wel dat we een beetje leuk tegen elkaar moeten blijven doen. Er zullen altijd mensen zijn die een krakkemikkeg paard een leuke oude dag willen bezorgen en ook altijd anderen die denken dat die mensen niet goed bij hun hoofd zijn omdat het volgens hen zonde van het geld is. Maar iedereen beleeft op een andere manier plezier aan een paard dus laten we elkaar dat gunnen

Daar heb ik totaal geen problemen mee.
Iemand die zich ten volle bewust is van de nadelen en problemen die het kan geven maar toch zo'n paard een goede oude dag wil geven heb ik alleen maar respect voor.
Maar degenen die denken voor een prikkie een goed leerpaard te kopen komen ws bedrogen uit.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 23-01-14 01:21, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 01:17

Als we nou eens een apart topic aanmaken voor alle azijnpissers en pessimisten die willen zeuren over goedkope paarden op marktplaats zonder veilingkosten, kunnen we het dan verder fijn ontopic houden?

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 01:56

Ik heb alleen maar respect voor de mensen die voor de paarden die het verdiend hebben nog een goed plekje te willen bieden.

Ik hoop dat alle paarden op een goede plek terecht komen en dat dit voor sommige paarden misschien betekend dat de slacht de beste plek is, dat kan ik vanaf hier niet beoordelen want ik heb ze niet gezien.
Het kan met zo'n veilig 2 kanten op, je doet een goede aankoop of je doet een slechte aankoop en dat is het risico wat iemand dan neemt.

Veel sterkte aan de mensen die afscheid moeten nemen van deze dieren.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 04:12

De tranen springen me in de ogen bij het zien van de beenfoto's van Guus!

Wico ziet er charmant uit. Maar vind hem niet lekker op zijn voorbenen staan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 07:56

faramunda schreef:
Zielepoten, krakkemikkige paarden, carkassen, beter af bij de slacht?????? Waar gaat dit in vredesnaam over.. zoveel negativiteit. En maar afkraken.. Het is al triest genoeg dat t zo moet lopen!! Oordeel pas als je zelf de paarden met eigen ogen gezien hebt.... ik neem aan dat alle bokkers hier reageren met hetzelfde doel. Onze liefde voor paarden en deze paarden evt een fijn tehuis kunnen bieden. Je kent de paarden niet, noch de doeleinden van de geinteresseerden. Natuurlijk kun je op marktplaats, op handelsstallen, paardenmarkten ook genoeg 'Zielepoten' kopen, en ook goede. Als deze paardjes al eens geholpen worden, ben ik iig al blij mee. En heel de paardenwereld redden gaat toch niet.
Een ieder moet toch voor zichzelf beslissen of het een paard met een bemerking wil aanschaffen en hoeveel geld men ervoor overheeft.

Een paard met gebreken zoals Wico die heeft kun je moeilijk correct noemen, he :'). En ja, de meeste paarden hebben gebreken en zijn dus ook krakkemikkig en op de foto's zien ze er gewoon niet al te best uit. Dus geen rare opmerkingen, vind ik.

Waar een ander zijn of haar geld aan uitgeeft zal mij verder aan m'n reet oxideren. Ik snap alleen heel goed dat menen waarschuwen voor paarden als dit.

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 08:04

Ik heb de paarden ongeveer 4 weken geleden al bekeken toen ze nog niet naar een veiling gingen. Voor mij zat er niks tussen. Enigste die ik redelijk vond uitzien had een blauw papier.. en daar kon ik niks mee.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 08:30

heb niet alles gelezen
op facebook is er een reddings aktie gaande om Doortje. De shire wereld staat op voor haar. Dus Die krijg zowiezo een prachtig huisje

bucbac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:04

Houd er rekening mee dat dat bva ook mega oplichters zijn.
Die kleine bedragen??? Excl.21% btw en 16% veilingkosten en dan zijn ze ook allemaal slecht op het rapport.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:06

upendo schreef:
Als we nou eens een apart topic aanmaken voor alle azijnpissers en pessimisten die willen zeuren over goedkope paarden op marktplaats zonder veilingkosten, kunnen we het dan verder fijn ontopic houden?

Realisten bedoel je? :')

Bericht van Partij vd Dieren is te kansloos voor woorden. Slachtprijs ligt veel lager en daarbij zo'n paard voor een beginner tippen?

Ik krijg met dit soort dingen altijd een beetje het idee dat het een soort ' wedstrijd' word in wie de beste redder is. Dus niet dat men het voor het paard doet maar zodat er gezegd kan worden ' kijk mijeens' . Dan denk ik, als het je zoveel doet had je als partij allang kunnen aansturen op een verbod, gezien dit echt niet de eerste veiling is :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:09

Anoeska27 schreef:
Veulen84 schreef:
Volgens mij is de slachtprijs nu iets van 95 cent de kilo. Dus voor een paard van 500 kg kom je dan zo'n beetje op 475 euro uit.

Dat is wel een hele royale prijs. Ik kreeg vorig jaar voor een merrie van 1.68m € 140,- bij de slager. De prijzen die jij noemt zijn de prijzen voor de export slachtpaarden denk ik.

Nee ze rekent in totaal gewicht, 500kg paard is geen 500kg bruikbaar vlees ze. Dat laatste krijg je uitbetaald.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:13

upendo schreef:

Pardon? ;) De azijnpissers heb je nodig om je met beiden benen op de grond te houden en realistisch ergens naar te gaan kijken.. :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:26

Haha vind ik niet hoor.

Ik denk dat mensen die daadwerkelijk in het gat wilden springen realistisch genoeg zijn om te beseffen dat ze hiermee risico's lopen.

Ik vind het zonde dat ze dat risico bijna niet meer voor zichzelf mogen beslissen.

Lekker laten gaan right. Eigen keuze.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:48

O jee, die partij vd dieren ook weer :') Die mogen zich ook wel eerst even inlezen :+
Nou Kim, ik denk niet dat je je daar druk om hoeft te maken. Zodra die op de bied-knop duwen en zien dat er nog 40% bovenop komt haken ze vast snel af. Ik zou gewoon een max. bod in gedachte houden, en dan dinsdag aan t eind van de veiling pas gaan bieden als ze er nog niet overheen zijn. Dat is de beste strategie.

Doortje komt wel goed zo te lezen.. Hoop dat die Guus ook een mooi plekje vindt, en dan niet bij beginners.. die 'mok' is prima te genezen, zodra je het gaat behandelen als CPL :Y)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:05

anneliesdj schreef:
Ik probeer mensen voor een miskoop te behoeden...?

De meest potentiele die er tussen staat is ichy bitchy :) mooi kort lijf, chic, goed beenwerk, goede toplijn. Wordt een heel luxe dametje later :j Daar zou ik op durven gokken tot 2500 - 3000 als ik het zou hebben :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:06

Dat is nog een jong dier, toch?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:06

ja

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:07

Ik krijg echt de kriebels van de PVDD.. Zo'n paard moet niet bij een beginner in de paardenwereld terechtkomen maar bij iemand die weet hoe te handelen bij zo ver gevorderde mok. Daarnaast wat is er erg aan dat sommige paarden uit hun lijden worden verlost door ze te laten slachten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:13

bucbac schreef:
Die kleine bedragen??? Excl.21% btw en 16% veilingkosten en dan zijn ze ook allemaal slecht op het rapport.

Why oplichters? Die dieren worden door een professionele schatter (ik ken iemand die dat doet en dat dat is een grote man in de paardenwereld) op waarde gezet en daar rolt een vraagprijs uit. Dat is NIET hetzelfde als de startprijs die je nu als openingsbod ziet.

Dat er veilingkosten en btw bijkomen is meer dan logisch. Dat is inherent aan het feit dat het een veiling is.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:25

bucbac schreef:

Pardon? Je wéét dat er slechte rapporten bij zitten en voor je een bod daadwerkelijk uitbrengt, zie je welk totaalbedrag jouw bod gaat worden. Pas als je met dit totaalbedrag akkoord bent klik je op 'okee'.

Dus wat nou oplichters? :roll: