RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:16

Shona schreef:
De ziekte van Lyme kan eerst nog heel lang sudderen. Aan het begin zei ze dat hij na een week een dikke knie kreeg (en ik weet niet beter dan dat dat niet bij de symptonen hoort, maar ik kan ook fout zitten) en na een maand pas begon te hoesten. Later werd door Martijn gezegd dat hij na een week begon te hoesten en na een maand kreupel liep.

Aangezien hij pas na een maand dus symptonen kreeg, lijkt mij dat de verkoper hier inderdaad niets vanaf wist. Dat kun je hem verwijten, maar de ziekte van Lyme kan nou eenmaal lang sudderen en het lijkt er niet op dat hij bij de fokker al symptomen had.

Daar niet te vergeten de berichten die ze online heeft geplaatst en/of naar hem gestuurd heeft waarin ze duidelijk schreef dat het goed met hem ging.

Jawel, een van de symptomen is dat er kreupelheden ontstaan in de (grote) gewrichten. In dit geval dus het kniegewricht, dus dat kan wel kloppen.

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:16

Marjoow schreef:
liesen schreef:
Was het niet een goedgekeurde hengst met een bijzondere kleur? Die mevrouw zei juist dat voor een dekhengst als deze dit juist zeer weinig was die 3000 euro. Zei zij dat het bedrag verdacht was.

Ik heb hier ook gelezen dat Rubis in NL níet goedgekeurd is? Alleen in Frankrijk ;)

Oke wist ik niet. Die blonde mevrouw zei dat dacht ik :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:17

Ik geef de verkoper ook gelijk. Lijkt mij ook een beste vent eigenlijk maar dat terzijde, er staan ook foto's op bokt dat ze erop zit enzo. Dus in het begin ging het goed met het paard, alleen wat hoesten. Nou dan zal die man ook niks gemerkt hebben en is het dus geen verborgen gebrek!

Tyrzavm

ben ook aan het kijken , weet het allemaal niet zo goed.

Simonesimone

Marleenloveu schreef:
Weten die advocaten uberhaupt wel iets van paarden?
Ik vind dat iemand die dit haar moet verdedigen er ook wat van moet weten.

Dat vermoeden heb ik inderdaad ook. Ze hadden inderdaad beter iemand met verstand van zaken kunnen nemen voor deze zaak.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Oké, even een samenvatting. Tijdens de klinische keuring (waar is de röntgenologische keuring?) wordt het paard goedgekeurd, ondanks dat het dier mager is (waarom?), hoest (waarom?) en snottert (waarom?). Het paard wordt aangekocht, het gaat heel goed met het paard, dat blijkt uit de mails, de berichten op bokt.nl. Maar stiekem gaat het dus toch niet zo goed en wil de koopster dat de verkoper alsnog een koopcontract ondertekent (dus de koopster wist dat het paard ziek was).

De verkoper tekent het contract, met uitzondering van het consumentenkooponderdeel. Niet wetende dat het paard ziek is, dat wordt nergens vermeld. Na het ondertekenen van het koopcontract wil koopster opeens onder het contract uit want het paard is ziek.

En nu moet de verkoper alle schade vergoeden (ik begreep dat dat de eis was)...? Mijn broek zakt af -O-.

Courses

Ik vind 't echt een heel apart verhaal. Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden eerlijk gezegd.

M3lisss

Marleenloveu schreef:
Weten die advocaten uberhaupt wel iets van paarden?
Ik vind dat iemand die dit haar moet verdedigen er ook wat van moet weten.

Helemaal niet nodig, het verbintenissenrecht is voor elke zaak hetzelfde.

Yitte maakt geen schijn van kans, mocht dit voor de rechter komen. Op grond van het consumentenrecht ligt de bewijslast bij de verkoper tot (uit mijn hoofd) 3 maanden na de koop, nu we een dergelijke tijd verder zijn zal Yitte moeten bewijzen dat het paard al ziek was toen ze hem kocht.

Dszjj

Wat ik begrijp is dat zij het paard heeft laten keuren en dat haar DA groen licht heeft gegeven om het paard te kopen en dat hij later wat ging mankeren en dat zij na 3 maanden bij de fokker/verkoper nog 'even' het koopovereenkomst wilt laten tekenen. Net hoorde je ze ook haar mail voor lezen dat ze pas later met het koopovereenkomst kwam omdat ze het was vergeten/lag nog op de keukentafel dat soort dingen vergeet je toch niet :?

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:18

Caira schreef:
even op een rijtje:

Jitte koopt een paard, paard is volgens haar ziek, dan bedenkt ze: gut, ik heb geen koopcontract, DUS we zetten bokt vol met hoe goed het gaat. TOT we het koopcontract hebben en dan pas trekken we aan de bel? Erg achterbaks, en waarom wil HAAR DA niet meewerken? Die heeft het paard toch bij aankoop gekeurd?

Ja dat vroeg ik mij ook af.

Zij had ook bij de keuring meer verantwoording kunnen nemen door extra onderzoek o.a. bloedonderzoek.

Nu kan ze niet bewijzen of die ziekte van lyme er was of niet

En oneerlijk om op de verkoper af te schuiven

Air

Voor zover ik het begrijp had de fokker het contract nog niet getekend en opgestuurd.. Als zij geheel eerlijk in die mail was geweest had ze natuurlijk dat contract niet meer gekregen. Kunnen jullie een beetje de heilige hier uit hangen, maar er komen wel vaker leugentjes om bestwil voorbij op bokt en bedacht door bokkers.

Verder vind ik het absoluut niet netjes om hier al voor rechter te spelen.

_Marjon_

Komen wel stel mooie (wel) goedgekeurde hengsten voorbij in beeld, jammie :D.

stalleke

Het verhaal van jitte klopt van geen kanten. Erg lullig dat zo'n man hier de dupe van word! Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen!

Jodyy93

ben erg benieuwd nat de uitslag!

upendo

Ik denk niet zozeer dat een van beide partijen goed of fout zit..

Lyme is gewoon een zware kloteziekte, het beeld kan voor mijn gevoel heel grillig zijn..

Ergens vind ik dat het gewoon een risico is als je een paard koopt..

Als je het zeker had willen weten had je bloed moeten trekken.. Dan had je wat gekund, maar dit is gewoon zeggen dat je paard ziek was terwijl dat misschien wel niet zo was..
Je weet het niet..

Ik vind het wel kwalijk dat ze die kerel goed weer voorhoudt terwijl er dus al van alles mis was..

ilsexxx

Maar hoe lang duurt het dan voordat de Lyme echt symptomen begint te vertonen? Want als dat na een maand oid is, dan kon hij al ziek geweest zijn wat hij dus niet wist en naar zijn weten een gezond paard heeft verkocht. Maar als de Lyme nou vrijwel gelijk optreed, dus niet sluimert, dan is hij dus bij haar al ziek geworden.

Vind het wel sneu voor van den Berg, had daar zelf ook al geinformeerd naar een fjord, aardige man!

fjordnina

liesen schreef:
Was het niet een goedgekeurde hengst met een bijzondere kleur? Die mevrouw zei juist dat voor een dekhengst als deze dit juist zeer weinig was die 3000 euro. Zei zij dat het bedrag verdacht was.

Rubis was in Frankrijk als jong dier goedgekeurd, maar is er in NL nooit doorgekomen. Ik vraag me af in hoeverre deze vrouw verstand heeft van de gemiddelde fjordenprijzen en dan specifiek die van hengsten.

lailapri

Zoals het nu neergezet wordt snap ik heel goed het standpunt van de fokker, als fokker.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:19

Je mag volgens verkoper niet op een hoestend paard rijden. Mijn meisje hoest toch echt een aantal x tijdens het rijden (longemfyseem).

Verder vind ik het verhaal van beide zijde vaag, maar ook begrijpbaar (op dat doorgestreepte van het koopcontract na)

Jolliegirl

Een ding is wel zo... Als de verkoper dit niet had gewild.. was er NIETS van uitgezonden!
Hier heeft hij nadrukkelijk toestemming voor moeten geven. :)

_Marjon_

Op de foto's van toen ze Rubis had was hij toch nog helemaal niet zo mager trouwens?!?!

Anoniem

Ik vind die advocaat zelf zo'n boevenkop hebben

Marjo

fjordnina schreef:
liesen schreef:

Rubis was in Frankrijk als jong dier goedgekeurd, maar is er in NL nooit doorgekomen. Ik vraag me af in hoeverre deze vrouw verstand heeft van de gemiddelde fjordenprijzen en dan specifiek die van hengsten.

En dan ook rekening houden dat het anno 2011 was, dus de verkoop al niet heel geweldig was :=

emr

Sneu voor die man dat die dit op zijn leeftijd nog mee moet maken. Ik vond het gesprek van net wel redelijk aanvallend voor de man. Was in mijn ogen een beetje 2 op 1.

superwoman

zodiacje schreef:
Ze geeft zelfs zelf toe dat ze mooi weer heeft gespeeld zodat hij dat contract zou tekenen.
Dat ze hem op die manier dus een rad voor ogen heeft gedraaid.
Daar gaat haar geloofwaardigheid

Idd,vond dat echt heel vervelend,dat ze die streek had geleverd