Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
murphy102 schreef:Met één hand kun je alleen díe paarden rijden die geheel losgelassen zijn, dus zowel lichamelijk áls geestelijk.
Dát zegt het! En dat is niet niks, want dan kom je toch aardig in de buurt van een Happy Athleet.
Het zou geen extra moeilijkheidsgraad moeten zijn.
Het zou een vanzelfsprekendheid moeten zijn.
.murphy102 schreef:Hermelientje schreef:Ik vind het vreselijk irritant Murphy dat jij de discussie wilt kapen voor jouw stokpaardje. Daar zijn al zoveel discussies over. Ik weet niet of ik de enige ben die dit zo ervaart?
Mijn stokpaardje??
Zou niet voor iedereen het welzijn van zijn of haar paard het stokpaardje moeten zijn???
Ipv "Arme Adelinde die te kort wordt gedaan" en de tranen van Anky, terwijl er geen moment wordt stil gestaan bij het feit wat hun losrijmethode voor hun paard betekent???
En begin nou niet over "het is wetenschappelijk nog niet 100% vastgesteld", want er is genoeg over bekend. En heus, er komt wereldwijd nog veel meer aan.
Dit is geen andere discussie, want "dankzij" de Rollkur heeft Adelinde toch nog zilver, op het technisch vlak welteverstaan, níet op het rijtechnisch vlak.
Dankzij deze trainingsmethode hebben wij hier weer 18 blz.
Natuurlijk willen de aanhagers het niet horen.
Het is niet voor niets dat de losrijfoto's van Adelinde en Patrick Kittel in Rollkur in Londen hier verwijderd zijn op Bokt. De censuur tiert hevig, want de werkelijkheid is niet zo fijn voor onze ogen.
Maar het is in- en intriest dat wij kiezen voor de mens ipv van voor het paard.
Dáár ligt het ethisch aspect en daarin verschilt de paardensport van alle andere sporten.
Als een wielrenner gepakt wordt op dopinggebruik staan de kranten ermee vol, ja ook de Nederlandse kranten.
Rollkur staat op de lijst van "verboden middelen".
Veel kijkplezier bij de huldiging van onze dressuurruiters ...
Kadankovitch schreef:[quote=
Als die redenering echt juist zou zijn, dan ken ik er nog een paar:
Waarom schrijven we dan niet over de vreselijk mensonterende toestanden in Darfour of Ethiopië. Wat drijft mensen om piraat te worden. Hoe is het lot van vrouwen in bepaalden landen.
Als het een wedstrijdje wordt over ogenschijnlijk vreselijke toestanden, dan komt de dressuur zeker niet op de eerste plaats en dus zou iedereen volgens uw redenering van thema kunnen veranderen. Het moet toch mogelijk zijn om over bijvoorbeeld hoefbeslag te schrijven zonder dat weer over uw favoriete onderwerp moet gaan. En hier gaat het over de manier van beoordelen en niet over de trainingsmethoden.
murphy102 schreef:Beste kadankovitch, misschien wordt het eens tijd voor andere onderschriften, aangezien u duidelijk een andere kant op bent gegaan.
Heb Isabel, Nicole en Anky overigens nog nooit ÍN een proef met één hand zien rijden.
sarabande schreef:Gini schreef:Een tijd geleden was er een paard dat wereldrecords brak door show.
Totilas!!!
Dat geeft aan dat je weinig verstand hebt van het onderwerp. Naast de indrukwekkende bewegingen van Totilas, die jij als show bestempelt, werden ook alle oefeningen perfect getoond, liepen vloeiend in elkaar over. Dat samen was juist het gene waar iedereen zo van over de indruk was en waardoor hij zo hoog scoorde.
Overigens een discussie over Totilas lijkt me hier niet aan de orde, hij was er niet
anneliesdj schreef:Waar kan ik filmpjes zien van de proeven? Ik kan ze maar niet vinden.
Gini schreef:*zucht* en dat krijg je dan als antwoord.
Nee hoor, over de paardensport zelf geen frustraties, maar dit topic balanceert idd op het randje. Vier medailles in de paardensport en dan nog huilen. Ik ni snap ni, sorry
Gini schreef:Kom kom, het is niet omdat ik niet in jouw kraam praat, dat ik dan meteen niets over het onderwerp afweet. Laten we even serieus blijven he.![]()
Idd, je zegt het zelf, samen. De perfect beheersbare oefeningen + de show samen is wat Totilas zo groot gemaakt heeft. En nu een andere nationaliteit ook een showelement inbouwt in zijn proeven, mag dit niet? Nu moet de jury er geen rekening mee houden?
Ik wilde geenszins een discussie over Totilas opbouwen, zo zie je maar hoe verkeerd een bericht gelezen kan worden.
Ik zal het dan maar volledig uitspellen. Bokt hanteert hierin twee maten: daar waar het de Nederlanders betreft en daar waar het de rest van de wereld betreft.
Show is slecht en zou niet meegerekend mogen worden, tenzij het natuurlijk om Edje en Totilas gaat.
Een paard dat uit zijn mond bloedt ga je toch zeker niet mee verder rijden, tenzij het Adelinde en Parzival is natuurlijk, dan moet die stomme jury het bekopen.
De jury moet hervormd worden, komaan, ze plaatsen een Britse boven een Nederlandse, dat dressuurhandboek moet dus wel dringend herzien worden, tenzij Anky 3 maal de OS spelen wint, dan kraait er geen haan naar de zogenaamde "slechte" jury.
In het kletstopic werd ieder knarsend en hijgend paard tot de grond afgeboord, tenzij het Parzival is natuurlijk, die mag zijn mond openen en tandenknarsen zo veel die wil.
Ik moet geen antwoord. Ik vind dat deze discussie al te veel pagina's telt. Het enige wat ik hoop is dat je niet meteen in het harnas springt.
Dat je eens nadenkt. Natuurlijk heb ik hier de dingen wat grotesk opgeschreven, je moet namelijk iets om de aandacht te trekken.![]()
Maar wordt het niet eens tijd om hand in eigen boezem te steken? In plaats van naar Belgen, Britten, Spanjaarden en stomme jury's te vingerwijzen, eens te bedenken wat NEDERLANDERS zelf kunnen doen? Of is dat te veel gevraagd? Is het leuker om anderen te kleineren en te beschimpen, zolang het maar niet Nederland betreft?
petraaken schreef:de site van eurovision werkt nog en daar kan je alle proeven nog bekijken.
![]()
http://www.eurovisionsports.tv/london2012/
LHS_80 schreef:petraaken schreef:de site van eurovision werkt nog en daar kan je alle proeven nog bekijken.
![]()
http://www.eurovisionsports.tv/london2012/
Citaat:al die kritiek die hier met name uit België komt op de Nederlandse ruiters en vooral in het licht van de totale afwezigheid van enige prestatie van de Belgen, en maar katten
Gini schreef:Huilen in de figuurlijke zin van de betekenis. Dus klagen, ontevreden zijn,....
Gini schreef:Sarabande, ik heb al jouw berichten in dit topic opnieuw gelezen. En in veel berichten wuif je andermans post weg met: ieder heeft een andere mening.
Waarom wordt de mening van de jury dan niet geapprecieerd in dit topic?
En dan durf je ook nog dit zeggen:Citaat:al die kritiek die hier met name uit België komt op de Nederlandse ruiters en vooral in het licht van de totale afwezigheid van enige prestatie van de Belgen, en maar katten
Terwijl wij juist heel blij zijn met de prestatie van Claudia Fassaert. Ze zat in de GP Special, wat een goede prestatie.
Maarja, beledigen is easy. Net zoals je ook een lachertje hebt gemaakt van alle Tinkerliefhebbers, door het ras als minderwaardig te beschouwen. Keep up the good work!!

LHS_80 schreef:Gini volgens jou mogen nederlanders niet klagen over hun zilveren medaille, maar goed mensen mogen ontevreden zijn met wat ze hebben toch, laat ze lekker.
), naar de stomme jury.LHS_80 schreef:Tja... ik snap wel wat je bedoelt hoor Gini, maar ja je moet toch ergens een oorzaak aanwijzen voor iets wat je onterecht vindt? Als je het terecht vond had je dat vingerwijzen niet nodig. Blijkbaar zijn er veel nederlanders die het onterecht vinden dat Adelinde nu zilver kreeg en geen goud. Dat komt wrsch deels omdat ze voorheen wel steeds van alles won, met de wijze waarop ze nu rijdt, en nu ineens niet. Dus dan krijg je een gevoel van onrecht. En ga je oorzaken zoeken... en kom je uit bij de jury, thuisvoordeel, etc etc. Maar ja, het zou idd ook zo kunnen zijn dat er een kentering gaande is in juryland en dat ze vanaf heden gaan letten op andere aspecten dan ze voorheen deden. Bijvoorbeeld minder de expressiviteit en meer de harmonie en rust.
sarabande schreef:LHS_80 schreef:Tja... ik snap wel wat je bedoelt hoor Gini, maar ja je moet toch ergens een oorzaak aanwijzen voor iets wat je onterecht vindt? Als je het terecht vond had je dat vingerwijzen niet nodig. Blijkbaar zijn er veel nederlanders die het onterecht vinden dat Adelinde nu zilver kreeg en geen goud. Dat komt wrsch deels omdat ze voorheen wel steeds van alles won, met de wijze waarop ze nu rijdt, en nu ineens niet. Dus dan krijg je een gevoel van onrecht. En ga je oorzaken zoeken... en kom je uit bij de jury, thuisvoordeel, etc etc. Maar ja, het zou idd ook zo kunnen zijn dat er een kentering gaande is in juryland en dat ze vanaf heden gaan letten op andere aspecten dan ze voorheen deden. Bijvoorbeeld minder de expressiviteit en meer de harmonie en rust.
Dat is een prima uitleg, maar dan nog heeft de toeschouwer een eigen smaak en voorkeur
En zoals ik al zei ik wijs helemaal niet naar de jury in dit geval, maar genoot gewoon meer van Adelinde, zo simpel is het