Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:00

Jammer. Maar denk gewoon dat er geen klik is tussen die twee. Soms is dat gewoon zo. Hij kan beter afstand van het paard doen en dan kan is er misschien wel iemand die een klik met hem hebt. Zo is het alleen zonde van het paard. En ook van de ruiter die misschien met een ander paard een veel betere combinatie is. Ik snap niet dat ze dat als professionals niet zien.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:03

Ik meld me ook maar eens even in dit topic, na het lezen van de meeste commentaren. Vooropgesteld: Toot had bij Gal moeten blijven en ik ben geen echte MAR-fan. Maar..................................pfffffff bokkers PLEASE! Wat een onzinnige commentaren staan er soms tussen. MAR kan niet rijden, de gemiddelde bokker rijdt beter !?!?!?! Mensen wordt aub ff wakker en sla niet van die onzin uit!
Ik zie op het filmpje een heel opgefokt paard en een ruiter die heel hard zijn best zit te doen om hem netjes rond te rijden. Hij blijft kalm en NETJES rijden. Het lukt hem niet en hij besluit vervolgens om rustig de ring te verlaten.
ALs je tegenwoordig in de losrijringen van de gemiddelde wedstrijd kijkt, dan zie je heel wat ruiters die hun paard door slaan, trekken en schoppen proberen te dwingen hun kunstje te vertonen.
Ik heb enorm veel respect voor MAR als ruiter en ik doe het hem niet na! Hij heeft blijkbaar geen klik met Toot en misschien komt die er ook wel niet. Misschien zou het inderdaad verstandig zijn om toe te geven dat het hem boven de pet gaat en eervol af te blazen. Zodat PS een andere ruiter kan zoeken die beter met Toot overweg kan.
Ik zie de kans dat hij weer naar Gal gaat als minder dan 0%. Zou het wel gebeuren dan denk ik persoonlijk eigenlijk dat Gal hem met open armen ontvangt en dat we hem dan zeker een aantal maanden helemaal niet meer in het nieuws zien. Ik zie het graag gebeuren, maar realistisch is het niet.
MAR staat mijns inziens onder enorme druk van zo ongeveer de hele wereld. Alle ogen zijn op hem gericht en ieder foutje wordt uitvergroot. Daarnaast ben ik het met de andere bokkers eens die zeggen dat MAR er waarschijnlijk zelf weinig zeggenschap over heeft. Hij moet net als Toot blijkbaar presteren op commando. Daar word je ook niet bepaald ontspannen van!
Ik hoop dat men hem en Toot kan helpen zodat er een betere harmonie kan ontstaan en beiden gewoon lekker aan de weg kunnen blijven timmeren. ALs Sjef daarbij kan helpen, waarom niet! (alhoewel het laatste dat ik er over gelezen heb sprak over dat Sjef zich niet met de training kan bemoeien). Ik vind het getuigen van een goed verstand om uberhaupt de (vernederende) stap te zetten om hulp te zoeken bij de trainer van NL.
Dus mensen: give credit where credit is due en verlaag je niet tot stompzinnige opmerkingen over een talentvolle ruiter die het ook moeilijk heeft!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:06

Cheytjuh schreef:
JessicaD88 schreef:
Maar vind het belachelijk dat een aantal hier proberen hun mening op te leggen aan anderen. Prima dat je vind dat Rath kan rijden en dat je t knap vind wat ie doet, het meerendeel vindt van niet. Leg je daar dan bij neer met je afwijkende mening.

_/-\o_ _/-\o_

Gewoon elkaars meningen respecteren en niet als Matthias 'aanhangers' proberen de Gal 'aanhangers' te bekeren 8-) Voor je mening uitkomen is prima, maar het is niet zo zwart wit dat de een goed is en de ander niet. etc etc

Eeehh Pardon? dus we mogen niks negatiefs over EG zeggen maar wel over MR? wat is dat voor een grote onzin?

Ik vindt dat jij je afwijkende mening maar moet neerleggen. Er zijn er genoeg die van EG vinden dat de paarden lopen als circuspaarden en dat heeft IMO niks meer met dressuur van doen. Maar ik dwing die mening niemand op.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:08

ikkedus schreef:
Ik meld me ook maar eens even in dit topic, na het lezen van de meeste commentaren. Vooropgesteld: Toot had bij Gal moeten blijven en ik ben geen echte MAR-fan. Maar..................................pfffffff bokkers PLEASE! Wat een onzinnige commentaren staan er soms tussen. MAR kan niet rijden, de gemiddelde bokker rijdt beter !?!?!?! Mensen wordt aub ff wakker en sla niet van die onzin uit!
Ik zie op het filmpje een heel opgefokt paard en een ruiter die heel hard zijn best zit te doen om hem netjes rond te rijden. Hij blijft kalm en NETJES rijden. Het lukt hem niet en hij besluit vervolgens om rustig de ring te verlaten.
ALs je tegenwoordig in de losrijringen van de gemiddelde wedstrijd kijkt, dan zie je heel wat ruiters die hun paard door slaan, trekken en schoppen proberen te dwingen hun kunstje te vertonen.
Ik heb enorm veel respect voor MAR als ruiter en ik doe het hem niet na! Hij heeft blijkbaar geen klik met Toot en misschien komt die er ook wel niet. Misschien zou het inderdaad verstandig zijn om toe te geven dat het hem boven de pet gaat en eervol af te blazen. Zodat PS een andere ruiter kan zoeken die beter met Toot overweg kan.
Ik zie de kans dat hij weer naar Gal gaat als minder dan 0%. Zou het wel gebeuren dan denk ik persoonlijk eigenlijk dat Gal hem met open armen ontvangt en dat we hem dan zeker een aantal maanden helemaal niet meer in het nieuws zien. Ik zie het graag gebeuren, maar realistisch is het niet.
MAR staat mijns inziens onder enorme druk van zo ongeveer de hele wereld. Alle ogen zijn op hem gericht en ieder foutje wordt uitvergroot. Daarnaast ben ik het met de andere bokkers eens die zeggen dat MAR er waarschijnlijk zelf weinig zeggenschap over heeft. Hij moet net als Toot blijkbaar presteren op commando. Daar word je ook niet bepaald ontspannen van!
Ik hoop dat men hem en Toot kan helpen zodat er een betere harmonie kan ontstaan en beiden gewoon lekker aan de weg kunnen blijven timmeren. ALs Sjef daarbij kan helpen, waarom niet! (alhoewel het laatste dat ik er over gelezen heb sprak over dat Sjef zich niet met de training kan bemoeien). Ik vind het getuigen van een goed verstand om uberhaupt de (vernederende) stap te zetten om hulp te zoeken bij de trainer van NL.
Dus mensen: give credit where credit is due en verlaag je niet tot stompzinnige opmerkingen over een talentvolle ruiter die het ook moeilijk heeft!

Helemaal eens. Maar denk dat het weinig zin heeft bij sommige zit het Tootie trauma zo diep dat er niet mee te discusieren valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:10

sarabande schreef:
jirina schreef:

En Rath is 14 jaar jonger dan EG, dus nog hoop tijd voor zich om zich te ontwikkelen.
Hoe ver was EG in GP 14 jaar geleden?
:?

Ed reed 25 jaar geleden al beter en zonder dat hij door zijn stiefmoeder klaargestoomde dure paarden onder zijn kont kreeg

14 jaar geleden reed EG Z2.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:10

ikkedus schreef:

Precies, ik ben het met je eens! :j Vooral het deel dat bokkers vinden dat hij niet kan rijden, terwijl zij er helemaaaaaaaaaaaaaaaaal niks van bakken tegenover hem! :D

Toch ben ik nog steeds van mening dat hij geen goede combi is met Totilas en ik vraag mij af waarom dat paard zoooo bergafwaarts is gegaan in zijn lopen! ;(

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:16

LoveMickey schreef:
Precies, ik ben het met je eens! :j Vooral het deel dat bokkers vinden dat hij niet kan rijden, terwijl zij er helemaaaaaaaaaaaaaaaaal niks van bakken tegenover hem! :D

Toch ben ik nog steeds van mening dat hij geen goede combi is met Totilas en ik vraag mij af waarom dat paard zoooo bergafwaarts is gegaan in zijn lopen! ;(

Vraag ik me ook al af! Ik vindt die 2 als combi maar helemaal niks. Edward kon er eigenlijk alles mee!
Laatst bijgewerkt door Ankje11 op 07-02-12 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:17

Wie zegt er dat Rath niet kan rijden? Hij kan dat best wel. Vergelijkbaar met de gemiddelde automobilist die z'n karretje goed over de weg kan sturen. Maar dat maakt de gemiddelde automobililist nog niet geschikt om aan de Ralley van Montecarlo mee te doen in een Ferrari.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:19

Lovely schreef:
14 jaar geleden reed EG Z2.

En wat wil je daarmee zeggen?

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:19

Cheytjuh schreef:
JessicaD88 schreef:
Maar vind het belachelijk dat een aantal hier proberen hun mening op te leggen aan anderen. Prima dat je vind dat Rath kan rijden en dat je t knap vind wat ie doet, het meerendeel vindt van niet. Leg je daar dan bij neer met je afwijkende mening.

_/-\o_ _/-\o_

Gewoon elkaars meningen respecteren en niet als Matthias 'aanhangers' proberen de Gal 'aanhangers' te bekeren 8-) Voor je mening uitkomen is prima, maar het is niet zo zwart wit dat de een goed is en de ander niet. etc etc

Ik ben aanhanger van geen van beide. Maar ik vind wel dat rath ook een kans moet krijgen om toot goed te leren net zoals gal dat deed. Ook slaan sommige reacties nergens op, jessica schreef op de vorige pagina dat MAR rijdt als een lompe boer zonder gevoel? Hij heeft het wel zo ver geschopt dus als je zulke conclusies trekt vind ik dat je eerst zelf moet bewijzen dat je toot wel kunt rijden.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:25

anais96 schreef:
Ik ben aanhanger van geen van beide. Maar ik vind wel dat rath ook een kans moet krijgen om toot goed te leren net zoals gal dat deed. Ook slaan sommige reacties nergens op, jessica schreef op de vorige pagina dat MAR rijdt als een lompe boer zonder gevoel? Hij heeft het wel zo ver geschopt dus als je zulke conclusies trekt vind ik dat je eerst zelf moet bewijzen dat je toot wel kunt rijden.

ben het wel met je eens dat MAR een kans moet krijgen en ik heb hem zeker in het begin ook altijd verdedigd maar dat blijft niet opgaan als ik het zelf niet meer geloof..... in deze combinatie dan. Ze zien er samen zo ongelukkig uit dat ik serieus medelijden met MAR heb hij zit er maar mooi mee

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:27

anais96 schreef:

Ja maar wij krijgen daar toch de kans niet voor, dus onnodige reactie!!

Anoniem

Re: Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:29

Ik lees op een Duitse site dat het optreden met Fürst Romancier ook zeer slecht gevallen is bij het publiek.

Citaat:
Der Ritt von Fürst Romancier wird als "tierschutzwidrig" betitelt, da die Zunge während des Rittes "grau dunkel" aus dem Maul gehangen haben soll.

:n

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:33

Oei dat klinkt inderdaad niet erg positief.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:34

sammy1 schreef:
mensen we zien het verkeerd het is koud en dan kunnen ze fris zijn,dat klopt inderdaad maar gal liet hem galoperen, en ging dan pas weer verder met zijn ding.als je goed het filmpje bekijkt van 2010 de hengstenkeuring is toot ook erg heet onder gal, maar je ziet wel een wereld van verschil met het opvangen van het paard.

Vind dat je gelijk hebt...

Maar kijk Edward en Totilas hier nou eens stralen in de schijnwerpers! :+:

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:35

gevoel kun je niet afdwingen
ik vermoed dat deze jongen slecht luistert en zichzelf tekort doet
doe daar een hoog-sensibel paard bij en je krijgt de poppen aan het dansen

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:39

purkie schreef:
gevoel kun je niet afdwingen
ik vermoed dat deze jongen slecht luistert en zichzelf tekort doet
doe daar een hoog-sensibel paard bij en je krijgt de poppen aan het dansen

Helemaal mee eens :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:42

JessicaD88 schreef:

merendeel? Heb je cijfers of gok je maar wat?

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:45

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:46

Ankje11 schreef:
anais96 schreef:

Ja maar wij krijgen daar toch de kans niet voor, dus onnodige reactie!!

Dat zegt dan toch al genoeg ;)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:48

Kijk door al dat poen wat er in is gestoken heeft hij deze kansen. Wie weet had deze man liever lekker gewoon gereden en hoefde die topsport niet zo nodig.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:49

Jannepauli schreef:
Wie zegt er dat Rath niet kan rijden? Hij kan dat best wel. Vergelijkbaar met de gemiddelde automobilist die z'n karretje goed over de weg kan sturen. Maar dat maakt de gemiddelde automobililist nog niet geschikt om aan de Ralley van Montecarlo mee te doen in een Ferrari.

Kan me hier helemaal in vinden.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:54

Diep, meer dan diep respect, dat Matthias ja heeft durven zeggen tegen Totilas! Je zal het maar voor je kiezen krijgen om een paard uit zo'n combi op je dak te krijgen. Je mag je dan vereerd voelen, maar je krijgt wel een ongelooflijk zware taak om iets te evenaren, wat je mss wel niet kan. Hij kon het in elk geval proberen. Ik ben wel benieuwd hoe lang Paul shockemöle hem nog heeft gegeven. Wat een druk moet die man op zijn schouders hebben!

Ik vind het heel jammer dat ze niet de combi zijn, die de combi Gal-Totilas waren. Ik weet zeker dat ie wel gehoopt had daar bij in de buurt te kunnen komen. Heel moedig dat hij het blijft proberen en dat hij ook gewoon de publiciteit accepteert. Ik wil niet in zijn schoenen staan. En dan ga je om hulp en dan mag dat ook al niet, omdat dat de kans voor een Hollands Medaille mss verkleind? Nou op zo'n manier zou ik me geen winnaar voelen! Daarom ben ik dus gestopt met het volgen van de dressuur nu. Dit is niet sportief meer, dit is oorlog en dat moet je niet willen. :n

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:54

In bovenstaand filmpje zie je ook af en toe spanning bij Totilas maar Edward weet daar mee om te gaan en gaat gewoon rustig verder, zelfs bij het enorme applaus, zie je een ontspannen Totilas aan een lang teugeltje door de ring stappen. Bij MR zit hij meteen al tegen het plafond als er een muis een scheet laat.

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:55

Toot is het gewoon zat om verpest te worden :(