Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:45

Dat begrijp ik dan weer niet
Je zou zeggen hij en het team eromheen hebben geleerd van wat er nu gebeurt is, maar nee hoor overal in de pers roept hij alweer dat hij Bretton Woods gaat rijden.

Ik zou zeggen wacht even tot je daar ook daadwerkelijk wat mee presteert

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:45

@ChocoBesnier: Volgens mij hangt het niet af van Schockemohle; de sportrechten zijn namelijk verkocht aan de stiefmoeder van MAR.. Volgens mij heeft Paul dus weinig zeggenschap over wie hem wel of niet rijd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:48

Tafje schreef:
@ChocoBesnier: Volgens mij hangt het niet af van Schockemohle; de sportrechten zijn namelijk verkocht aan de stiefmoeder van MAR.. Volgens mij heeft Paul dus weinig zeggenschap over wie hem wel of niet rijd.

Precies dat schreef ik al aan het begin van dit topic, en ook dat ze een andere trainer moeten zoeken

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:59

Tafje schreef:

Oh ja juist. Nuja dan ligt het in hun handen hé.
Was in de war aangezien ze Paul vroegen als ze een andere ruiter zoeken voor Totilas..

En inderdaad een andere trainer is misschien geen slecht plan. Maar niet gelijk welk trainer.
Eentje met ervaring met Totilas zou nu niet misstaan.
Ik vind Rath geen slechte ruiter. En sorry even terug een vergelijking Edward reedt ook niet meteen in de 90%.
Plus dat Rath ook nog de ervaring niet kan hebben dat Edward heeft. Heel simpel rekenoefingetje is het.

The fairytale continuous... Hopelijk met een happy end voor alle partijen. (Zonder al te veel 'haatdragende' columns.)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:08

ik zie in het filmpje dat ook stiefmoeder totilas rijdt en op de één of andere manier heb ik het gevoel dat dat wel eens een betere combinatie zou kunnen zijn als Rath
zij is een vrouw met veel ervaring en past misschien wel beter bij een fijngevoelig paard als totilas

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:29

KG_Images schreef:
sarabande schreef:
Het stuk komt uit Arnd zijn tenen en geeft eigenlijk weer wat veel mensen voelen.

Om nog even te laten zien wat Ed voor Toot voelt, deze foto die op een plek waar weinig mensen konden komen genomen is
Ik wordt daar best emotioneel van
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 6626_n.jpg

Tranen in m'n ogen, even een groet aan een oude vriend. Prachtig...

Deze foto vind ik ook echt helemaal geweldig :j heerlijk, van zulke dingen kan ik altijd genieten.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:15

spatter schreef:
ik zie in het filmpje dat ook stiefmoeder totilas rijdt en op de één of andere manier heb ik het gevoel dat dat wel eens een betere combinatie zou kunnen zijn als Rath
zij is een vrouw met veel ervaring en past misschien wel beter bij een fijngevoelig paard als totilas

welk filmpje is dat dan?

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:37

Het filmpje wat HorseyFries stukje terug plaatste. Uitzending van Heimspiel in Duitsland. Waar MAR uitlegt, ondersteund door vader en stiefmoeder, wat er een beetje fout ging, en nog verbeteren moet. Hij herhaalt steeds weer dat ze nog groeien moeten, en vader voegt eraan toe, dat hij Totilas moet leren verstaan, dat het een hoog snesibel paard is, en dat dat nieuw is voor MAR. MAR zegt, het doel is 2012, de OS. En daar gaat het lukken.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:40

Het filmpje waarin je stiefmoeder ziet rijden bedoel ik eigenlijk:)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:41

Moderatoropmerking:
Hierbij het derde verzoek om met argumenten op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon. Berichten die niet aan dit verzoek voldoen zullen worden verwijderd.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:47

Active schreef:
Paddenpad schreef:
Ja Arnd beschrijft het precies zoals het is en zoals iedereen die zijn ogen opendoet kan zien dat het zo is!Denk zelfs dat Totilas niet eens bij de OS aan de start komt wanneer hij onder MAR en PS blijft,echt eeuwig zonde!

Wat Totilas en Edward samen hadden was een betovering en dat kan niemand meer evenaren,denk dat Totilas zich net zo voelt als Edward,paarden zijn gevoelig zat daarvoor.

Wat betreft dat linker voorbeen was zeer goed te zien en erg storend!

Had ie met gal ook al. En ja, gal had Totilas zo in de houtgreep dat het er erg spectaculair uitzag. Maar de druk, de spanning enz die heeft blijkbaar niemand ooit gezien door die roze bril. Om het verbeten gezicht van gal niet te vergeten.

Ben het hier wel een beetje mee eens. Nou meen ik eens gehoord te hebben dat gal in de training weinig passage en piaffe vroeg. Hij deed heel veel basiswerk. MAR traint veel op passage en piaffe, dat kost veel kracht en totilas wordt er dan gewoon heel snel zat van. Dan gooit hij de voorbenen er ook minder uit. Bij Gal zag je een paard dat heel explosief was en dat is nu minder.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:49

spatter schreef:

Dat heb ik er niet in gezien maar ik zie haar er ook eerder goed mee rijden dan MAR.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:52

sarabande schreef:
Het stuk komt uit Arnd zijn tenen en geeft eigenlijk weer wat veel mensen voelen.

Om nog even te laten zien wat Ed voor Toot voelt, deze foto die op een plek waar weinig mensen konden komen genomen is
Ik wordt daar best emotioneel van

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 6626_n.jpg

één foto zegt meer dan 1000 woorden en dat blijkt maar weer, wordt er echt stil van..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:52

Wat mij enorm opvalt is dat de "open blik" van Totilas weg is.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:16

MiniBoots schreef:

Je ziet haar 10 seconden op Totilas. Is er nog een filmpje dan? Dan heb ik die over het hoofd gezien :j

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:28

nee, je ziet haar inderdaad gewoon op totilas zitten, meer niet, maar ook haar reactie in het interview geeft mij het idee dat ze veel gekker is op totilas als math
en met haar kunde denk ik dat ze veel verder komt

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:30

ja, die vrouw geniet echt van dat paard! Die straalt je tegemoet op het scherm!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:30

spatter schreef:
nee, je ziet haar inderdaad gewoon op totilas zitten, meer niet, maar ook haar reactie in het interview geeft mij het idee dat ze veel gekker is op totilas als math
en met haar kunde denk ik dat ze veel verder komt

Ik heb het filmpje nog niet kunnen vinden :(

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:32

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:45

luve_rozes schreef:
MiniBoots schreef:

Je ziet haar 10 seconden op Totilas. Is er nog een filmpje dan? Dan heb ik die over het hoofd gezien :j

Ik denk al "heb ik dat nu niet gezien in dat filmpje?" Maar volgens mij zit ze helemaal niet op Totilas, maar op één van haar eigen paarden op het stukje wat je ziet.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:49

oh :o dat heb ik dan verkeerd begrepen
maar goed, blijf ik me toch afvragen hoe zij het zou doen op toot

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:50

Wilde net zeggen..

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:59

Hmm als ik dit filmpje zo zie geef ik moeders idd ook meer kans. Lijkt me best gaaf om die met Totilas in de ring te zien. Ze lijkt ook veel fanatieker dan Rath. Nou wie weet? Iemand enig idee waarom ze hem zelf niet rijd?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:01

Ik weet dat zij de ziekte van Lyme heeft gehad en daardoor haar sportcarriërre gestopt heeft en denk niet dat ze dat nu nog weer op wil pakken. Ze rijdt echt voor de hobby.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:20

1 ding valt me wel op in dit filmpje, wat me eerder nog niet opgevallen was.
Ik zal Rath nooit met mezelf kunnen vergelijken. Sorry, maar hoe hij daan op die bank zit, zit hij nog heel erg onder de veren van moeder. Ik vind hem echt nog zo'n kind ogen.... En dat terwijl ik even oud ben als hij.
Misschien staat hij nog wel gewoon te weinig op eigen benen om te vlammen, misschien hoeft hij wel gewoon niet hard genoeg te werken.
Weg onder ouders veren en ik denk, dat het dan helemaal goed met hem gaat komen.

Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd hoor, maar zo vind ik het wel ogen.
En dan te bedenken, dat ik helemaal niet anti-Rath ben en helemaal niet tegen de verkoop van Toot ben/was.