Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:12

horseyfries schreef:
sallandval schreef:
Waarom heb ik nou niet zo'n stiefmama?

Ach joh, het scheelt je een hoop stress.... ;)

HIhiii en bokt kritiek :=

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:19

horseyfries schreef:
Vur, nu vraag ik me toch af wat nu je eindconclusie is: als Rath er nu al bijna 80 % mee scoort dan zegt dat dus volgens jou dat dit paard héél goed is opgeleid dat hij hem zo na kan rijden, maar aan de andere kant heb je weer commentaar op de manier waarop Edward hem reed.
Dus wat is het nu?

Ik weet het nog niet. Ik heb mijn eindconclusie nog niet klaar. Wel zie ik Matthias moeite doen om het paard te bereiken en te snappen hoe hij benaderd wil worden. Dat zal denk ik thuis in de training misschien al beter lukken, maar een wedstrijd is het altijd weer anders. Ook Totilas zal aan Matthias moeten wennen op de wedstrijd. Dus het zal nog tijd nodig hebben.
Ik bedoelde met mijn opmerking trouwens niet dat Edward hem niet goed opgeleid zou hebben. Ik bedoelde alleen de mond te snoeren aan hen die menen dat Matthias niet kan rijden en allen Edward weet hoe je Totilas moet rijden. Ik bedoelde te zeggen dat dat niet moet en dat een trainer een paard moet trainen zodat een ander er ook mee weg kan rijden. Dus hoop ik eigenlijk dat Edward hem zo heeft getraind dat een ander, in dit geval MR er dus mee overweg kan. Anders zou ik het toch een beetje een genante vertoning vinden als er niemand op zou kunnen rijden dan Edward, wat sommigen suggereren. Dus, ik had mijn eindconclusie niet bedoeld te posten en dus is mijn eindconclusie nog niet klaar. Maar het lijkt erop dat Edward hem dus aardig goed heeft opgeleid met het oog op de mogelijkheid dat een ander hem dus na kan rijden.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:25

Vur we moeten natuurlijk ook in ons achterhoofd houden dat het wel 2 heel verschillende manieren van rijden zijn. En aangezien de duitsers het hoogste woord hadden over de manier van trainen in nederland zullen ze denk ik ook niet heel snel hun manier aan Edward's en dus Toot's manier aanpassen wat ook best wat probleempjes met zich mee kan brengen.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:36

easygoing schreef:
Vur we moeten natuurlijk ook in ons achterhoofd houden dat het wel 2 heel verschillende manieren van rijden zijn. En aangezien de duitsers het hoogste woord hadden over de manier van trainen in nederland zullen ze denk ik ook niet heel snel hun manier aan Edward's en dus Toot's manier aanpassen wat ook best wat probleempjes met zich mee kan brengen.

Sorry "de duitsers" dat gaat wel erg ver. Er zijn mensen in Duitsland die de Nederlandse manier van trainen niks vinden maar op Bokt tref je die mensen ook veelvuldig aan en dat zijn dan echt geen duitsers. Op Duitse wedstrijden was het publiek gek op Totilas en Edward. Je kon een speld horen vallen als hij reed en het applaus was altijd oorverdovend. Het is echt ontzettend vervelend als mensen er steeds een Nederland-Duitsland van willen maken. Laten we toch genieten van mooie dingen in de dressuur en ophouden ons nationale voetbalcomplex op Totilas te projecteren. ;)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:40

Hermelientje schreef:
easygoing schreef:

Sorry "de duitsers" dat gaat wel erg ver. Er zijn mensen in Duitsland die de Nederlandse manier van trainen niks vinden maar op Bokt tref je die mensen ook veelvuldig aan en dat zijn dan echt geen duitsers. Op Duitse wedstrijden was het publiek gek op Totilas en Edward. Je kon een speld horen vallen als hij reed en het applaus was altijd oorverdovend. Het is echt ontzettend vervelend als mensen er steeds een Nederland-Duitsland van willen maken. Laten we toch genieten van mooie dingen in de dressuur en ophouden ons nationale voetbalcomplex op Totilas te projecteren. ;)

Ho ho ik maak er helemaal geen ned-duits verhaal van maar het is wel een feit dat het zo was, ook is het een feit dat zowel nederland als duitsland beide in dit verhaal verweven zijn dus ja je kan er ook niet echt omheen he dat deze landen beide genoemd worden.
En in duitsland waren ze helemaal niet zo heel erg te spreken over Totilas.
Maar als ik geen "duitser" mag zeggen hoe moet ik ze dan noemen? Mensen die in duitsland wonen zijn toch gewoon duitsers!!!

Ayasha
Blogger

Re: Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:45

Ik dacht gelezen te hebben dat PS iig niet zo Anti was wb de manier van trainen van Gal :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:50

Ayasha schreef:
Ik dacht gelezen te hebben dat PS iig niet zo Anti was wb de manier van trainen van Gal :)

Is dat zo? Dat weet ik niet. Maar dat zou wel een enorm pluspunt zijn dan en zeker als ze dan ook die manier toe zouden gaan passen in hoeverre ze dat dan nu nog niet doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:52

easygoing schreef:
Ayasha schreef:

Is dat zo? Dat weet ik niet. Maar dat zou wel een enorm pluspunt zijn dan en zeker als ze dan ook die manier toe zouden gaan passen in hoeverre ze dat dan nu nog niet doen.

100% zeker ben ik niet dus don't shoot me if I'm wrong. Maar ik geloof dat ie er geen problemen mee heeft.... Eens kijken of ik het nog kan terug vinden (ben niet zo goed met het bokt-zoek-ding dus kan effe duren _O-)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:54

Ayasha schreef:
easygoing schreef:

100% zeker ben ik niet dus don't shoot me if I'm wrong. Maar ik geloof dat ie er geen problemen mee heeft.... Eens kijken of ik het nog kan terug vinden (ben niet zo goed met het bokt-zoek-ding dus kan effe duren _O-)

No rush, ben benieuwd :j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:54

easygoing schreef:
Ayasha schreef:

Ik zie het toch liever rijtechnisch correct dan spektakel :=

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:57

Air schreef:

En nu gaat het rijtechnisch correct wil je zeggen?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:59

Ik zi hem in ieder egval dingen corrigeren. Zie meer vw-nw ipv. vice versa en dan slecht ruggebruik.
Dus ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:59

easygoing schreef:

"Ze" in Duitsland over wie heb je het eigenlijk? Ik hoorde altijd zeer lovende dingen over Totilas in Duitsland. Zowel in de pers, als op tv en tijdens het internetcommentaar bij dressuurwedstrijden waren de Duitse commentatoren net als het Duitse publiek altijd lyrisch over Totilas en Edward. Misschien moet je eens naar een dressuurwedstrijd gaan in Duitsland dan zul je kunnen constateren dat het publiek uitermate fair is en vaak heel deskundig en dat elke goede rit gewaardeerd wordt ongeacht de nationaliteit van de ruiter.

Hier even een voorbeeldje van hoe de Duitse pers erover schreef:
http://www.reiterrevue.de/442,979/

Ik zou als ik jou was echt niet alles geloven wat je op Bokt leest over "Duitsers". Als je wilt weten wat Duitsers vinden kun je beter in Duitsland zelf kijken en luisteren. ;)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:04

Je laat het nu over komen alsof ik een of andere rasist ben of zo en daarom heb ik helemaal geen zin met jou verder te bakkeleien. Overigen hoef jij mij ook niet te vertellen wat ik wel en niet moet doen.

yasmintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:22

Ik von Totilas en Gal gewoon bij elkaar passen, en daar kwam Totilas écht tot zijn recht, ze voelde elkaar perfect aan en Gal laat hem ook wat meer gaan, wat meer showen.
Maar bij deze zal het ook wel lukken zekr, hij heeft in ieder geval een toppertje onder zn * hij moet em alleen minder vast houden en hem nog juist leren aanvoelen denk ik.
Er was nu gewoon veel te veel spanning, maar ik zou niet in zijn plaats willen zijn, iedereen verwacht natuurlijk iets spectaculairs te zien wanneer Totilas in de ring komt dus de druk ligt idd wel heel hoog.
Deze proef vond ik ook wel wat slordig gereden afwachten naar de volgende he!
Hopenlijk word hij terug even spectaculair dan dat hij was!

Basti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:39

Hermelientje schreef:
[
"Ze" in Duitsland over wie heb je het eigenlijk? Ik hoorde altijd zeer lovende dingen over Totilas in Duitsland. Zowel in de pers, als op tv en tijdens het internetcommentaar bij dressuurwedstrijden waren de Duitse commentatoren net als het Duitse publiek altijd lyrisch over Totilas en Edward. Misschien moet je eens naar een dressuurwedstrijd gaan in Duitsland dan zul je kunnen constateren dat het publiek uitermate fair is en vaak heel deskundig en dat elke goede rit gewaardeerd wordt ongeacht de nationaliteit van de ruiter.

Ik zou als ik jou was echt niet alles geloven wat je op Bokt leest over "Duitsers". Als je wilt weten wat Duitsers vinden kun je beter in Duitsland zelf kijken en luisteren. ;)

Inderdaad, het Duitse publiek is erg leuk om tussen te zitten, er zit veel meer kennis op de tribune dan in Nederland, wat dat betreft is Duitsland meer `paardenland``. Ik heb ook altijd gemerkt dat ze lyrisch waren van Gal, alleen een klein clubje mensen zeikt hem af, maar ook in nederland wordt hij door een klein clubje afgezeken. Lees de berichten van de professor maar eens op bokt.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:06

easygoing schreef:
Ayasha schreef:

JA, PS wilde eerst toch ook dat EG kwam helpen met de training, is het niet?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:33

Air schreef:

Als je een tien krijgt voor bepaalde onderdelen, dan heeft dat alles met rijtechnisch correct te maken en weinig met spektakel.

Basti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:47

horseyfries schreef:
Air schreef:

Als je een tien krijgt voor bepaalde onderdelen, dan heeft dat alles met rijtechnisch correct te maken en weinig met spektakel.

En dat durf jij met droge ogen te beweren?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:49

Ja hoor, waarom zouden mijn ogen nat worden? Ik heb van Edward en Totilas verschillende keren galoppirouettes gezien die de absolute tien waard waren, maar die discussie hoort hier niet echt thuis. Wel grappig dat dezelfde mensen die vonden dat de mensen die de proef van Rath nog niet bepaald goed vonden zulke negatievelingen waren, nu zelf de negatievelingen blijken te zijn ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:21

Hermelientje schreef:
easygoing schreef:

Ik moet hier toch met Easygoing mee...! De Duitsers hebben heel kritisch tegenover Gal en Totilas gestaan (hoewel dat vooral ook om de trainingswijze ging!). Paul Schockemöhle was meteen een Totilas-fan, maar de vader van Rath bijvoorbeeld, die heeft echt mindere dingen over Totilas gezegd voordat zijn zoon er op kroop ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:36

Werd ook nogal aangezet door het blad St. Georg, en idd een aantal Duitsers, maar lang niet alle inderdaad.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:38

Inderdaad lang niet alle maar heb dat ook niet gezegd.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:43

easygoing schreef:
Ayasha schreef:
Nou en? Ze hadden ook tijd nodig om een team te vormen. :+ Ik vat je reactie niet :+

Dat Totilas nu een "kant en klaar" paard is en dat Edward hem praktisch alles nog moest leren en ervaring op moest laten doen en daarnaast ook nog eens een combinatie moest gaan vormen.
Rath daarin tegen hoeft alleen maar een combinatie te gaan vormen want alle andere factoren zijn allang en breed aanwezig bij Totilas.
En ook Edward kreeg meer en meer druk van bv het publiek te verdragen omdat mensen het spektakel wel keer op keer wilde zien en het liefst steeds een beetje beter. Dus ook Edward moest onder een enorme druk presteren, dat is iets wat veel mensen ook makkelijk vergeten.

Maar goed heb ondertussen het filmpje bekeken en ik moet helaas nog steeds zeggen dat ik het er niet uit vind zien. Ik zie bv vreselijk veel tact en communicatie fouten daarnaast heel veel spanning, slordige afwerking en tegenwerking van Rath. Vond het in dat voorstelfilmpje toen heel veel beter gaan dan nu een paar maanden verder.

Maar het belangrijkste wat ik zie is dat Totilas nu niet meer de "air" heeft, vroeger leek het allemaal vanzelf te gaan en had hij een uitstraling. Maar vind het nu meer dat hij het doet omdat het moet maar niet omdat hij het zelf ook zo graag wil. Ik hoop dat dat gouden draadje nog terug komt en dat meen ik echt.

Ben heel benieuwd wat de scores zullen gaan worden als er flinke concurrentie is.

Weet iemand toevallig wie de juryleden waren?

helemaal mee eens.. keek idd naar het eerste filmpje van Rath en Totilas, waar hij hem nog maar kort had.
Weliswaar een paar grove fouten, maar daar was het nog wel totilas. Die fouten kan ik dan nog wel begrijpen,
vond het toen nog wel aardig, al zag ik toen al dat Rath flink kan tegenwerken.
maar nu een tijdje later, is het alleen maar achteruit gegaan.. die mond van Toot staat soms ook helemaal open :n

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:07

horseyfries schreef:
Werd ook nogal aangezet door het blad St. Georg, en idd een aantal Duitsers, maar lang niet alle inderdaad.

Precies en de "kruistocht" van St. Georg is heus niet alleen tegen Nederlandse ruiters gericht.

Maar dit is wat PS en Rath over Edward zeiden:
http://www.horses.nl/dressuur/nieuws/18 ... en-totilas

Ik denk dat er aan de wereldtop een hoop respect is over en weer voor de training/africhting van anderen en dat mensen constant ideeën uitwisselen (maar heel af en toe krijgen de nationalistische gevoelens de bovenhand aan beide zijden en worden er rare dingen geroepen.)

En voor alle duidelijkheid als er wordt gezegd "de Duitsers" en "ze" dan is dat een generalisatie en daar ben ik het niet mee eens, en daarom zeg ik maar niet dat "Nederlanders" onverdraagzaam zijn ten opzichte van Duitsers want dan zou ik zelf ook generaliseren. :+

En Totilas blijft hoe dan ook een geweldig paard ik ben benieuwd wat de toekomst nog brengt.
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 04-06-11 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt