horseyfries schreef:sallandval schreef:Waarom heb ik nou niet zo'n stiefmama?
Ach joh, het scheelt je een hoop stress....
HIhiii en bokt kritiek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
horseyfries schreef:Vur, nu vraag ik me toch af wat nu je eindconclusie is: als Rath er nu al bijna 80 % mee scoort dan zegt dat dus volgens jou dat dit paard héél goed is opgeleid dat hij hem zo na kan rijden, maar aan de andere kant heb je weer commentaar op de manier waarop Edward hem reed.
Dus wat is het nu?
easygoing schreef:Vur we moeten natuurlijk ook in ons achterhoofd houden dat het wel 2 heel verschillende manieren van rijden zijn. En aangezien de duitsers het hoogste woord hadden over de manier van trainen in nederland zullen ze denk ik ook niet heel snel hun manier aan Edward's en dus Toot's manier aanpassen wat ook best wat probleempjes met zich mee kan brengen.
Hermelientje schreef:easygoing schreef:Vur we moeten natuurlijk ook in ons achterhoofd houden dat het wel 2 heel verschillende manieren van rijden zijn. En aangezien de duitsers het hoogste woord hadden over de manier van trainen in nederland zullen ze denk ik ook niet heel snel hun manier aan Edward's en dus Toot's manier aanpassen wat ook best wat probleempjes met zich mee kan brengen.
Sorry "de duitsers" dat gaat wel erg ver. Er zijn mensen in Duitsland die de Nederlandse manier van trainen niks vinden maar op Bokt tref je die mensen ook veelvuldig aan en dat zijn dan echt geen duitsers. Op Duitse wedstrijden was het publiek gek op Totilas en Edward. Je kon een speld horen vallen als hij reed en het applaus was altijd oorverdovend. Het is echt ontzettend vervelend als mensen er steeds een Nederland-Duitsland van willen maken. Laten we toch genieten van mooie dingen in de dressuur en ophouden ons nationale voetbalcomplex op Totilas te projecteren.
easygoing schreef:Ayasha schreef:Ik dacht gelezen te hebben dat PS iig niet zo Anti was wb de manier van trainen van Gal
Is dat zo? Dat weet ik niet. Maar dat zou wel een enorm pluspunt zijn dan en zeker als ze dan ook die manier toe zouden gaan passen in hoeverre ze dat dan nu nog niet doen.
Ayasha schreef:easygoing schreef:
Is dat zo? Dat weet ik niet. Maar dat zou wel een enorm pluspunt zijn dan en zeker als ze dan ook die manier toe zouden gaan passen in hoeverre ze dat dan nu nog niet doen.
100% zeker ben ik niet dus don't shoot me if I'm wrong. Maar ik geloof dat ie er geen problemen mee heeft.... Eens kijken of ik het nog kan terug vinden (ben niet zo goed met het bokt-zoek-ding dus kan effe duren)
easygoing schreef:Ayasha schreef:Ik dacht gelezen te hebben dat PS iig niet zo Anti was wb de manier van trainen van Gal
easygoing schreef:En in duitsland waren ze helemaal niet zo heel erg te spreken over Totilas.
Hermelientje schreef:[
"Ze" in Duitsland over wie heb je het eigenlijk? Ik hoorde altijd zeer lovende dingen over Totilas in Duitsland. Zowel in de pers, als op tv en tijdens het internetcommentaar bij dressuurwedstrijden waren de Duitse commentatoren net als het Duitse publiek altijd lyrisch over Totilas en Edward. Misschien moet je eens naar een dressuurwedstrijd gaan in Duitsland dan zul je kunnen constateren dat het publiek uitermate fair is en vaak heel deskundig en dat elke goede rit gewaardeerd wordt ongeacht de nationaliteit van de ruiter.
Hier even een voorbeeldje van hoe de Duitse pers erover schreef:
http://www.reiterrevue.de/442,979/
Ik zou als ik jou was echt niet alles geloven wat je op Bokt leest over "Duitsers". Als je wilt weten wat Duitsers vinden kun je beter in Duitsland zelf kijken en luisteren.
Hermelientje schreef:easygoing schreef:En in duitsland waren ze helemaal niet zo heel erg te spreken over Totilas.
"Ze" in Duitsland over wie heb je het eigenlijk? Ik hoorde altijd zeer lovende dingen over Totilas in Duitsland. Zowel in de pers, als op tv en tijdens het internetcommentaar bij dressuurwedstrijden waren de Duitse commentatoren net als het Duitse publiek altijd lyrisch over Totilas en Edward. Misschien moet je eens naar een dressuurwedstrijd gaan in Duitsland dan zul je kunnen constateren dat het publiek uitermate fair is en vaak heel deskundig en dat elke goede rit gewaardeerd wordt ongeacht de nationaliteit van de ruiter.
Hier even een voorbeeldje van hoe de Duitse pers erover schreef:
http://www.reiterrevue.de/442,979/
Ik zou als ik jou was echt niet alles geloven wat je op Bokt leest over "Duitsers". Als je wilt weten wat Duitsers vinden kun je beter in Duitsland zelf kijken en luisteren.
easygoing schreef:Ayasha schreef:Nou en? Ze hadden ook tijd nodig om een team te vormen.Ik vat je reactie niet
Dat Totilas nu een "kant en klaar" paard is en dat Edward hem praktisch alles nog moest leren en ervaring op moest laten doen en daarnaast ook nog eens een combinatie moest gaan vormen.
Rath daarin tegen hoeft alleen maar een combinatie te gaan vormen want alle andere factoren zijn allang en breed aanwezig bij Totilas.
En ook Edward kreeg meer en meer druk van bv het publiek te verdragen omdat mensen het spektakel wel keer op keer wilde zien en het liefst steeds een beetje beter. Dus ook Edward moest onder een enorme druk presteren, dat is iets wat veel mensen ook makkelijk vergeten.
Maar goed heb ondertussen het filmpje bekeken en ik moet helaas nog steeds zeggen dat ik het er niet uit vind zien. Ik zie bv vreselijk veel tact en communicatie fouten daarnaast heel veel spanning, slordige afwerking en tegenwerking van Rath. Vond het in dat voorstelfilmpje toen heel veel beter gaan dan nu een paar maanden verder.
Maar het belangrijkste wat ik zie is dat Totilas nu niet meer de "air" heeft, vroeger leek het allemaal vanzelf te gaan en had hij een uitstraling. Maar vind het nu meer dat hij het doet omdat het moet maar niet omdat hij het zelf ook zo graag wil. Ik hoop dat dat gouden draadje nog terug komt en dat meen ik echt.
Ben heel benieuwd wat de scores zullen gaan worden als er flinke concurrentie is.
Weet iemand toevallig wie de juryleden waren?
horseyfries schreef:Werd ook nogal aangezet door het blad St. Georg, en idd een aantal Duitsers, maar lang niet alle inderdaad.