Zeer ernstig verbrand paard na twee jaar weer hersteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tjoppie

Re: Zeer ernstig verbrand paard na twee jaar weer hersteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:32

foutloos, maar niet fijn om te zien

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:34

ja die dierenarts wil misschien ook iets verdienen..

Ik geloof ook wel dat een paard er gedeeltelijk bovenop kan komen uiteindelijk, ik vind alleen de mate waarin zo'n dier pijn moet lijden niet humaan.. En daar ben je als eigenaar verantwoordelijk voor..

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:35

Je haalt me wederom de woorden uit de mond Esmir.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:36

Die dierenarts en is een vriend van de eigenaars van Pacha. Als je het eerste topic leest, weet je dat. Enkel de medicatie, zalfjes, massages kosten handen vol geld. De behandelingen van de dierenarts zijn gratis, omdat de dierenarts ook geloofd in Pacha.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:37

Lastig om vanaf een computertje te oordelen.. Al denk ik dat ik 'm een spuitje had gegeven...
Fijn dat het nu in ieder geval goed met hem gaat, dat heeft hij verdiend!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:39

Dan ben ik in iedergeval blij dat mijn dierenarts met mij op een lijn ligt wat dat soort dingen betreft :)
Ik kan me ook niet voorstellen dat mijn DA het zou goedkeuren als ik mijn paard zo zou laten lijden..

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:40

Arabiertje* schreef:
Die dierenarts en is een vriend van de eigenaars van Pacha. Als je het eerste topic leest, weet je dat. Enkel de medicatie, zalfjes, massages kosten handen vol geld. De behandelingen van de dierenarts zijn gratis, omdat de dierenarts ook geloofd in Pacha.

Als ik eerlijk ben snap ik die DA niet.

Maar goed, ik heb laatst gehoord dat je als DA werkt voor het welzijn van MENS en dier en dan de mens op de eerste plaats :r :x

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:41

Dit is denk ik meer gedaan ten meerdere glorie van de eigenaren en niet te vergeten de dierenartsen praktijk d
Ongelofelijk dat er dieren artsen en klinieken zijn gevonden die dit paard zo'n lange lijdensweg hebben laten gaan! Een minder duur paard zou direct zijn ingeslapen!!
Nee, ik heb hier ook een vieze smaak van in de mond! Zeker omdat het dier na alle ellende weer even in de kijker moet worden gezet, van kijk eens hoe goed we zijn!
Neemt niet weg dat ik blij ben dat het dier het heeft overleeft, al weet ik niet of dat nu wel het leven is wat hij wil.
Ik had hem na alle narigheid een fijn leven in een fijne kudde op een groot stuk land gegeven denk ik!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:05

tjoppie schreef:
foutloos, maar niet fijn om te zien

Net wat ik dacht, maar wij kunnen niet beoordelen wat daar de reden van is aan de andere kant...

Al met al is het een keuze, mooi dat het paard na die lijdensweg toch weer redelijk kan functioneren, maar dat hij nu weer zo uitgebracht moet worden in de sport, tsjah, het komt op de één of andere manier toch niet heel sympathiek op mij over naar het paard toe.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:07

Mooie reclame toch 'ernstig verbrand paard weer in de wedstrijdring'. :+

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:13

Nies_ schreef:
Mooie reclame toch 'ernstig verbrand paard weer in de wedstrijdring'. :+

:') Maar helaas werkt het inderdaad zo !!

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:17

Ik vind dit behoortlijk egoistish om een paard met dat 70% verbrand is niet in te laten slapen .
Ik weet hoeveel pijn brandwonden doen , en hoeveel pijn het genezen ook doet. :=

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:19

Ga met Aerdenhout mee.
Als ie dan toch moet blijven leven, dan in kuddeverband. Lekker naar buiten. Als de plekken de zon kunnen verdragen iig...

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:20

70% is niet niks. kijk, was het alleen het hoofd ofzo dan zou ik zeggen; Laat het paard eraan helpen, maar om nou de hele rug zo te behandelen vind ik wel iets te. Wat moet het dier er een pijn aan hebben gehad ! ;(

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:29

Het is moeilijk oordelen zo via de pc........lastig.

Denk als het mijn paard was geweest en ik had een kennis of vriend welke Da was dan had ik toch bedankt, ondanks de goede zorg en behandelingen die het paard zou krijgen.
Persoonlijk zou ik in zo'n heftige (pijnlijke) situatie kiezen voor een snelle verlossing, met name omdat het herstel (welke niet in te schatten is vooraf) langdurig is en niet zonder risico's.

Dat de Da in kwestie enthousiast was om dit paard om te lappen vind ik niet zo vreemd, wanneer krijg je als Da nou de kans om zulke medische ingrepen te mogen doen, op dit gebied is maar weinig aanbod, om het maar zakelijk te zeggen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:34

Arabiertje* schreef:

Een klein vraagje, was je er persoonlijk bij bij de verzorging van pacha, heb je haar wel al in het echt gezien of heb je al die info allemaal van de eigenaar?

anneuijttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:39

svdijk86 schreef:
Mensen die ternauwernood een brand overleven en maanden in coma worden gehouden
door hun familie etc. omdat ze zwaar verbrand zijn of juist niet in coma zijn maar er ook
mee moeten leren leven en 80 operaties ondergaan geven we toch ook niet een spuitje?

Je kunt het egoistisch noemen.. ik weet ook niet precies wat ik er van vind.. maar het feit dat
de eigenaar er zo verdomde veel geld in gestoken heeft om dat beestje op te knappen moet
ook wel wat zeggen..

Wat zou JIJ voor je kind doen? Zou jij je kind een kogel door de kop jagen als het zo verbrand is?
Voor mij is mijn paard mijn kind namelijk.. Heb mijn vorige paard "overleeft" en ik ben nog steeds
zwaar aan het rouwen. Ik heb hem laten gaan omdat ik geen geld had om hem met allerlei
dingen in te laten spuiten en te hopen dat ik hem nog een paar jaar kon rekken.

:j

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:41

Ik vind dat je van het filmpje niet zoveel kan zeggen. Heb net even een filmpje van pacha aan het springen voor de brandwonden opgezocht, en springwijze is wel hetzelfde. Ook tussendoor een paar bokkensprongen e.d.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:52

renatevb schreef:
Gini schreef:
Ik sta open voor alle meningen. Maar alsjeblieft, sommige mensen die "tegen het inslapen" zijn, willen jullie alsjeblieft met een beetje serieuze argumenten komen?
Een wilde mustang in een bosbrand sterft nog diezelfde dag, datzelfde uur. Er zijn geen dierenartsen en klinieken in het wild.
En de vergelijking met mensen loopt helemaal krom. Ethisch zijn mensen superieur aan dieren. Nu kan je hoog en laag springen en een grote dierenvriend zijn, maar ethisch zijn mensen superieur aan dieren. Punt.
Zoals eerder al aangehaald, een paard met een open beenbreuk wordt afgemaakt, een mens gelukkig niet. Een konijn met een verlamde achterhand wordt afgemaakt, een mens gelukkig niet.

Een leven is een leven hoor, of het nu mens of dier is, in mijn ogen is dat even veel waard. Elk leven is waardevol hoor :j

Een leven is idd waardevol, maar een mensenleven is meer waard dan een dierenleven in onze samenleving.

Als nadenk-oefening:
De mens onderwerpt dieren aan zijn wil en laat dieren dingen doen die hij (de mens) van hen vraagt. Dieren hebben hierin geen inspraak.

Vervang nu in bovenstaande zin het woord 'dieren' door het woord 'mensen'. Wat je dan krijgt is de definitie van dictatuur en slavernij. Twee vormen van samenlevingen die veroordeeld worden en nog amper voorkomen in de Moderne Wereld.

Conclusie: een mensenleven is ethisch meer waard dan een dierenleven.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:56

Etisch gezien heb je gelijk Gini, maar gevoelsmatig en daar draait het bij veel paardeneigenaren om ligt het gecompliceerder.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 19:15

Arabiertje: Wat een hoge woorden uit jouw mond. Ik dacht dat jij niet bij de brand aanwezig was.
En alle behandelingen, heb je die allemaal gevolgd, de dagelijkse verzorging ed?

Je doet nogal wat aannames namelijk, maar ook niet meer als dat.
Als je gaat speculeren hoe de rest van de paarden het deden na de brand, en als je gaat speculeren over de behandelingen van Pascha hoe die wel of niet gegaan zijn.. Als je het niet zeker weet, hou dan gewoon je mond. Sowieso word ik moet van al jouw Pascha filmpjes. Jouw topic is gesloten, als je zo veel aandacht wilt open er dan nog een.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 20:30

cissie schreef:
Etisch gezien heb je gelijk Gini, maar gevoelsmatig en daar draait het bij veel paardeneigenaren om ligt het gecompliceerder.

Idd, de eigenaar en als je het dan heel ver doortrekt het egoïsme van de eigenaar. Daarom dat je nooit alleen mag zijn bij zo een keuze, je moet iemand hebben die jou tot rede praat wanneer je te emotioneel bent.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 21:30

anneuijttt schreef:
svdijk86 schreef:
Mensen die ternauwernood een brand overleven en maanden in coma worden gehouden
door hun familie etc. omdat ze zwaar verbrand zijn of juist niet in coma zijn maar er ook
mee moeten leren leven en 80 operaties ondergaan geven we toch ook niet een spuitje?

Je kunt het egoistisch noemen.. ik weet ook niet precies wat ik er van vind.. maar het feit dat
de eigenaar er zo verdomde veel geld in gestoken heeft om dat beestje op te knappen moet
ook wel wat zeggen..

Wat zou JIJ voor je kind doen? Zou jij je kind een kogel door de kop jagen als het zo verbrand is?
Voor mij is mijn paard mijn kind namelijk.. Heb mijn vorige paard "overleeft" en ik ben nog steeds
zwaar aan het rouwen. Ik heb hem laten gaan omdat ik geen geld had om hem met allerlei
dingen in te laten spuiten en te hopen dat ik hem nog een paar jaar kon rekken.

:j

Ik vind dit echt een onzinnige vergelijking ,
Een mens kan je niet zomaar de stekker er uit laten trekken , ook voor een kind dat 70% verbrand zou zijn blijf hij of zij hele leven er last van houden , en maar niet te spreken over de pijnlijke revalidatie en eventuele trauma's die het op heeft gelopen .
Een mens kan iedergeval nog kiezen . Een paard kan moeilijk zeggen maak mij maar dood want zo wil ik niet meer leven .

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:47

Pacha lijkt goed te lopen. Is zo te zien ook niet voor 70% verbrand maar minder. Kan ook niet zien hoeveel pijnstilling dat dier krijgt. De DA die Pacha behandelt moet en wil natuurlijk gelijk hebben dat Pacha prima functioneert en dat hij gelijk heeft.

Lijkt me niet verkeerd dat dier eens een bloedje te trekken direct voor of na zo'n wedstrijd. En idd ontzettend sneu dat ie nu na (en misschien nog steeds) al dat lijden voortaan als medisch wonder verder moet. In plaats van hem te belonen en hem kuddedier te laten zijn.

Paard uit openingspost is er imo wel erger nog aan toe. Hoop wel dat ze daar nooit zo ver gaan door er weer op te kruipen. Bah.....

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:07

Een eigenaar van een dier is verantwoordlijk voor, om een liefdevol en zorgzaam leven te geven aan een dier. Je zorgt ervoor dat je dier liefde krijgt en goede verzorging. Een paard dat voor 70% verbrand is, zo te laten lijden, is absoluut geen liefde naar het paard toe. Dit is een egoistische aktie van de eigenaar. Ik blijf het zeggen en ik zeg dat nog wel 1 miljoen keer. Waarom doe je zoiets? Ik kan er nog steeds niet bij. Je weet dat brandwonden pijnlijk zijn. Waarom zoveel operaties? Waarom moet dit paard dit lijden leiden? Waarom zoveel geld uitgeven om een paard dat bijna geheel verband is, te redden. Paard heeft pijn en blijft pijn houden! Vraag het aan mensen die brandwonden hebben.
Dat geld had beter gegeven worden aan een brandwondenstichting!!!!!!