Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Arabiertje* schreef:Die dierenarts en is een vriend van de eigenaars van Pacha. Als je het eerste topic leest, weet je dat. Enkel de medicatie, zalfjes, massages kosten handen vol geld. De behandelingen van de dierenarts zijn gratis, omdat de dierenarts ook geloofd in Pacha.
tjoppie schreef:foutloos, maar niet fijn om te zien
Arabiertje* schreef:Die dierenarts en is een vriend van de eigenaars van Pacha. Als je het eerste topic leest, weet je dat. Enkel de medicatie, zalfjes, massages kosten handen vol geld. De behandelingen van de dierenarts zijn gratis, omdat de dierenarts ook geloofd in Pacha.
svdijk86 schreef:Mensen die ternauwernood een brand overleven en maanden in coma worden gehouden
door hun familie etc. omdat ze zwaar verbrand zijn of juist niet in coma zijn maar er ook
mee moeten leren leven en 80 operaties ondergaan geven we toch ook niet een spuitje?
Je kunt het egoistisch noemen.. ik weet ook niet precies wat ik er van vind.. maar het feit dat
de eigenaar er zo verdomde veel geld in gestoken heeft om dat beestje op te knappen moet
ook wel wat zeggen..
Wat zou JIJ voor je kind doen? Zou jij je kind een kogel door de kop jagen als het zo verbrand is?
Voor mij is mijn paard mijn kind namelijk.. Heb mijn vorige paard "overleeft" en ik ben nog steeds
zwaar aan het rouwen. Ik heb hem laten gaan omdat ik geen geld had om hem met allerlei
dingen in te laten spuiten en te hopen dat ik hem nog een paar jaar kon rekken.
renatevb schreef:Gini schreef:Ik sta open voor alle meningen. Maar alsjeblieft, sommige mensen die "tegen het inslapen" zijn, willen jullie alsjeblieft met een beetje serieuze argumenten komen?
Een wilde mustang in een bosbrand sterft nog diezelfde dag, datzelfde uur. Er zijn geen dierenartsen en klinieken in het wild.
En de vergelijking met mensen loopt helemaal krom. Ethisch zijn mensen superieur aan dieren. Nu kan je hoog en laag springen en een grote dierenvriend zijn, maar ethisch zijn mensen superieur aan dieren. Punt.
Zoals eerder al aangehaald, een paard met een open beenbreuk wordt afgemaakt, een mens gelukkig niet. Een konijn met een verlamde achterhand wordt afgemaakt, een mens gelukkig niet.
Een leven is een leven hoor, of het nu mens of dier is, in mijn ogen is dat even veel waard. Elk leven is waardevol hoor
cissie schreef:Etisch gezien heb je gelijk Gini, maar gevoelsmatig en daar draait het bij veel paardeneigenaren om ligt het gecompliceerder.
anneuijttt schreef:svdijk86 schreef:Mensen die ternauwernood een brand overleven en maanden in coma worden gehouden
door hun familie etc. omdat ze zwaar verbrand zijn of juist niet in coma zijn maar er ook
mee moeten leren leven en 80 operaties ondergaan geven we toch ook niet een spuitje?
Je kunt het egoistisch noemen.. ik weet ook niet precies wat ik er van vind.. maar het feit dat
de eigenaar er zo verdomde veel geld in gestoken heeft om dat beestje op te knappen moet
ook wel wat zeggen..
Wat zou JIJ voor je kind doen? Zou jij je kind een kogel door de kop jagen als het zo verbrand is?
Voor mij is mijn paard mijn kind namelijk.. Heb mijn vorige paard "overleeft" en ik ben nog steeds
zwaar aan het rouwen. Ik heb hem laten gaan omdat ik geen geld had om hem met allerlei
dingen in te laten spuiten en te hopen dat ik hem nog een paar jaar kon rekken.