Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:15

Ketaki schreef:
precies, zo bedoelde ik het dus ook, maar kon het niet echt verwoorden :)

Ik begreep je ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:17

Een eigenaar kan altijd NEE zeggen, zolang die gewoon de stalling ed kan betalen...
Het is toch zijn eigendom...
Tegen het geld wilden ze geen NEE zeggen.. Ook al heb je nog zo veel plezier van een paard, soms is het beter om te verkopen, maar dan blijft het nog altijd je eigen keuze....
Pas als ze met een pistool tegen hun hoofd hadden gestaan en onder dwang de verkoop afdwongen, dan hebben ze geen keus... Alhoewel dan nog heb je natuurlijk een keus.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:20

Tendance schreef:
Een eigenaar kan altijd NEE zeggen, zolang die gewoon de stalling ed kan betalen...
Het is toch zijn eigendom...
Tegen het geld wilden ze geen NEE zeggen.. Ook al heb je nog zo veel plezier van een paard, soms is het beter om te verkopen, maar dan blijft het nog altijd je eigen keuze....
Pas als ze met een pistool tegen hun hoofd hadden gestaan en onder dwang de verkoop afdwongen, dan hebben ze geen keus... Alhoewel dan nog heb je natuurlijk een keus.

er word gezegd dat het in goed overleg is gebeurd, maar goed.
PS heeft dhr visser misschien wel onder enorme druk kunnen zetten, waardoor totilas verkocht werd.
en dat dit misschien wel helemaal niet bekend is.

wat naar buiten gebracht is, als goed overleg.

jij bent er niet bij geweest en menigeen ander ook niet. :)

Tendance

Re: Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:28

Jij ook niet, neem ik aan???
Als we hem al niet meer op zijn woord kunnen vertrouwen......
We hebben in ieder geval meer aanleiding om het wel te geloven, dan om vage voorspellingen uit de lucht te toveren.. Laten we reeel blijven!

Mijn mening is:
Ik vind het heel slim, dat PS hem gekocht heeft. Ze hebben er een goed paard aan!

Verder:
Ik oordeel pas over hoe het Totilas vergaat als ik hem op een wedstrijd heb gezien. De foto's kunnen namelijk ook of op het verkeerde moment genomen zij of net na het dekseizoen of door iemand, die Rath niet goed in een blaadje wilde laten komen.
Je weet het niet, want het staat er niet bij.
Verder vind ik, dat hij de tijd moet krijgen, die hij nodig heeft en hoe langer het duurt hoe lastiger hij het kwalificeren voor zichzelf maakt, dus meer kans voor Adelinde om grote titels op haar naam te zetten! (Niet dat ze het nodig heeft, want ze wint zo ook wel.)

Ik gun het Rath om het goed te doen, want ik vind het niet fijn om iemand onderuit te zien gaan.
Ook al heeft hij dan misschien een arrogante houding aangenomen in het verleden.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:30

Tendance schreef:
Jij ook niet, neem ik aan???
Als we hem al niet meer op zijn woord kunnen vertrouwen......
We hebben in ieder geval meer aanleiding om het wel te geloven, dan om vage voorspellingen uit de lucht te toveren.. Laten we reeel blijven!

Mijn mening is:
Ik vind het heel slim, dat PS hem gekocht heeft. Ze hebben er een goed paard aan!

Verder:
Ik oordeel pas over hoe het Totilas vergaat als ik hem op een wedstrijd heb gezien. De foto's kunnen namelijk ook of op het verkeerde moment genomen zij of net na het dekseizoen of door iemand, die Rath niet goed in een blaadje wilde laten komen.
Je weet het niet, want het staat er niet bij.
Verder vind ik, dat hij de tijd moet krijgen, die hij nodig heeft en hoe langer het duurt hoe lastiger hij het kwalificeren voor zichzelf maakt, dus meer kans voor Adelinde om grote titels op haar naam te zetten! (Niet dat ze het nodig heeft, want ze wint zo ook wel.)

Ik gun het Rath om het goed te doen, want ik vind het niet fijn om iemand onderuit te zien gaan.
Ook al heeft hij dan misschien een arrogante houding aangenomen in het verleden.

Was het maar zo makkelijk. De OS zijn nog ver weg.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:32

Visser zei geen nee, en PS zei ja en wilde genoeg geld geven. Dus daar zie ik geen problemen, wel of Totilas ooit nog in de wedstrijdring gaat komen. Want ik zou hem, net als velen, graag nog een keer terugzien.

De tijdsdruk leggen ze zichzelf op, ze zouden tenslotte voor het eerst starten tijdens Horses and Dreams.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:33

Het is ook vast niet makkelijk, maar redden gaat ze het!!!
Laten we vertrouwen hebben in onze Nederlandse amazone op haar imposante vos!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:33

@ tendance, ik ben er ook niet bij geweest hoor.
wees maar niet bang :D :P :P

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:34

setteke schreef:
Visser zei geen nee, en PS zei ja en wilde genoeg geld geven. Dus daar zie ik geen problemen, wel of Totilas ooit nog in de wedstrijdring gaat komen. Want ik zou hem, net als velen, graag nog een keer terugzien.

De tijdsdruk leggen ze zichzelf op, ze zouden tenslotte voor het eerst starten tijdens Horses and Dreams.

Ik denk dat het inderdaad niet verstandig is geweest om zichzelf die tijdsdruk op te leggen...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:35

Ik snap niet zo goed waarom het balletje nu ineens alleen bij Visser gelegd word.
Tuurlijk is het zijn keuze geweest maar daarmee is nog steeds niet zeker of PS hier wel of niet een bepaalde voor nederland negatieve reden bij heeft gehad.

Wil hierbij ook vermelden dat Visser niet ophemel want ik begrijp nog steeds zijn keuze niet.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:35

Engeland heeft ook nog een imposante vos :D

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:37

easygoing schreef:
Ik snap niet zo goed waarom het balletje nu ineens alleen bij Visser gelegd word.
Tuurlijk is het zijn keuze geweest maar daarmee is nog steeds niet zeker of PS hier wel of niet een bepaalde voor nederland negatieve reden bij heeft gehad.

Wil hierbij ook vermelden dat Visser niet ophemel want ik begrijp nog steeds zijn keuze niet.

Er zijn er 2 nodig bij een verkoop, dus PS was niet alleen....

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:37

setteke schreef:

Die nieuwe van Hindle bedoel je?
Maar die is toch nog helemaal niet zo ver?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:38

easygoing schreef:
setteke schreef:

Die nieuwe van Hindle bedoel je?
Maar die is toch nog helemaal niet zo ver?

en ik ga nu heerlijk naar Dreamland toe, om me ogen te sluiten en morgen weer fris aan het werk te gaan.

na een weekje ziek thuis gezeten te hebben :) :') :Y) :Y) :z

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:39

setteke schreef:
easygoing schreef:

Er zijn er 2 nodig bij een verkoop, dus PS was niet alleen....

Dat zeg ik toch ook niet!!! Jouw commentaar uit je alleen op mij maar niet op de mensen die het balletje alleen bij Visser leggen.
Alleen kan ik me niet indenken dat Visser een dubbele agenda bij de verkoop had en van PS kan ik me dat dan weer wel voorstellen.

easygoing

Re: Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Trusten Ketaki

setteke

Nee, Mistral Hojris :D

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:41

setteke schreef:

Oke ja die is ook imposant maar haalt het toch net niet bij de nederlands vos ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:42

easygoing schreef:

Ik wel!!!

Neem nu Okidoki...
Deze werd verkocht en kreeg een blessure, werd geopereerd en is uiteindelijk overleden. Dit had ook onder Albert kunnen gebeuren, maar is niet zo geweest. De familie Zoer heeft het geld genomen.

Stel nu dit gebeurt ook met Totilas, dat hij een blessure krijgt en je hebt hem niet verkocht voor die laten we zeggen 10 miljoen, dan sla je jezelf toch voor je kop!

Op een gegeven moment moet je verstand het winnen van je gevoel en dat is hier gedaan en begrijp ik heel goed!!!!

Visser heeft voor zichzelf gekozen boven Nederland en dat lijkt me slim, want als Totilas om wat voor reden er niet meer zou zijn, dan is Nederland er ook heus niet om hem te helpen.... Dan heeft hij ook gewoon dikke vette pech....

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:43

Oh en ik ben geen tegenstander van zowel PS als Visser... Ik begrijp ze allebei heel goed!

Maar het kan er misschien ook een beetje mee te maken hebben, dat ik niet zo Totilas minded ben als de meesten hier op dit forum....
Begrijp me niet verkeerd, want ik vind het een geweldig dier, maar het blijft wel een dier en is geen... nou ja vul maar in...
We moeten roeien met de riemen die we hebben en Totilas is er daar geen een meer van, dus we moeten ons daarbij neerleggen en focussen op onze eigen toppers...
Ik maak me er ook niet druk om wanneer ik hem weer op tv zie en heel eerlijk is het voor ons als Nederland helemaal niet heel erg als we hem niet meer op een belangrijke wedstrijd zien....
Als hij hem alleen op shows laat zien, waar we hem kunnen bekijken vind ik het ook goed...
Want stel nou dat hij wel zo goed gaat als bij Edward...
Laatst bijgewerkt door Tendance op 09-05-11 00:49, in het totaal 1 keer bewerkt

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:45

easygoing schreef:
setteke schreef:

Oke ja die is ook imposant maar haalt het toch net niet bij de nederlands vos ;)

Er zijn er echt nog wel meer die voor een verrassing kunnen zorgen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:48

Tendance jij begrijpt de context van mijn berichten niet helemaal.
Maar goed als ik Visser was had ik hem niet verkocht en zeker niet aan de grootste concurrent en dan ook nog eens met de wetenschap dat er nog helemaal geen goed plan rondom het paard was bij de eventuele koper.
Als iemand zo veel geld bied voor een paard dan kan je als verkopen best nog wel wat tegen sputteren bij een wat naar mijn idee een overhaaste deal was.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:50

setteke schreef:

Oke ja die is ook imposant maar haalt het toch net niet bij de nederlands vos ;)[/quote]

Er zijn er echt nog wel meer die voor een verrassing kunnen zorgen.[/quote]

Wie?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:53

easygoing schreef:
Tendance jij begrijpt de context van mijn berichten niet helemaal.
Maar goed als ik Visser was had ik hem niet verkocht en zeker niet aan de grootste concurrent en dan ook nog eens met de wetenschap dat er nog helemaal geen goed plan rondom het paard was bij de eventuele koper.
Als iemand zo veel geld bied voor een paard dan kan je als verkopen best nog wel wat tegen sputteren bij een wat naar mijn idee een overhaaste deal was.

Ik denk dat ik je heel goed begrijp, maar het gewoon niet met je eens ben!!!
Als ze jou zoveel geld in je handen drukken... Zeg je dan nee????
Ik niet! En dan zou het plan me niet uitmaken...
En ook al is dat de grootste concurrent??? Wat zou het???
Plus dat Duitsland een concurrent van Nederland is, maar dat zijn alle andere landen toch ook????
En we zijn niet bij de deal geweest en hebben dus ook geen idee hoeveel er tegengesputtert is...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:53

sporter schreef:
Er zijn er echt nog wel meer die voor een verrassing kunnen zorgen.

Dat is zeker zo.En dat is juist ook het leuke aan wedstrijden en zeker op zulk hoog niveau.