Arabische paarden zeer ernstig mishandeld in Luik *update 8*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:35

Wat verschrikkelijk!! Ik hoop dat de paarden er weer bovenop komen en dat de vreselijke persoon die dit heeft gedaan wordt gevonden! Veel sterkte toegewenst.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:41

Fijn dat het beter met ze gaat!

zodiacje

Re: Arabische paarden zeer ernstig mishandeld in Luik *update 4*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:07

fijn dat er iig nog geen slecht nieuws is...
Ben heel erg benieuwd of die aangehouden jongeman er iets mee te maken heeft gehad.
Zou wel héél mooi zijn als ze de dader zouden vinden!

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:56

bah ik wil de foto's niet zien.. En hier vooral niet te lang over nadenken... :( afschuwelijk

yasmintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:23

Ziek... wat voor mensen er op de wereld rondlopen!
Meer woorden heb ik er niet voor sorry...
Sterkte aan de eigenaars en vooral de paardjes

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:46

Ik kan die facebook link niet zien?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:58

xTammyy schreef:
Ik kan die facebook link niet zien?

Ik ook niet helaas. Je hebt er toch geen account voor nodig?

Ben wel erg blij dat de paarden goed door de eerste (toch vrij kritieke) nacht zijn gekomen. Blijf wachten op een medische update, ben benieuwd hoe het verder met ze is. Vooral de merrie die geïntubeerd zou zijn (Hoe doe je dat trouwens bij een paard? Onder constante zware sedatie?) en haar koliekrisico/drains?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 00:36

:\ niet te geloven .. waar gaat het heen ? Ergste nog van alles is dat de man zo weer op straat staat. :\

kan hier zo boos om worden.. wanneer komen er rechten voor de dieren?

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 00:44

moet je toch niet aan denken je paard in de morgen zo aan te trefen....hoe kan iemand dit doen...echt te gek voor woorden ba ba......
fijn dat goed met ze gaat !

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 00:49

Mijn god wat een walgelijke beelden,
dat er mensen bestaan die dit soort dingen uitvreten,
nee dat kan ik werkelijk niet begrijpen..

Walgelijk, verschrikkelijk, onbegrijpelijk.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 00:54

Ohh mijn god , wat verschrikkelijk zeg, geen woorden voor. Bij deze wil ik wel mijn steun betuiging aan bieden aan de eigenaren en heel veel sterkte, hopelijk word de dader (s) gauw gepakt en veroordeeld tot een welverdiende straf, (om me de rest maar zelf in te denken)

Hopelijk knappen de paardjes na omstandigheden toch goed op
sterkte

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:32

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:45

Zo te zien heeft de hengst zijn oog nog, en ze zien er allebei nog levendig uit!

vdbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:00

welke idioot doet zo iets :( sorry hoor maar doe gene zouden ze het zelfde moeten laten overkomen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:36

Laurahh schreef:
Vind het zelf ook gek, dat iemand die paarden zomaar kan 'vangen' en ze dit aan doen. Hiervoor moet ie meer dan 1x geslagen hebben.. en als ze los zouden lopen zouden ze na de 1e keer weggerent zijn..

Wat is daar nou gek aan? Er lopen toch niet alleen maar wilde en staatsgevaarlijke paarden los op het land???? Vorige hengsten die ik deed, stonden mét merrie's, maar je kon zonder gevaar voor eigen leven de merrie's pakken hoor. Ook vreemde mensen konden dat.

Fijn dat het goed gaat met de paarden, hopen dat ze weer helemaal opknappen & dr vrij weinig van overblijft. Echt, ik kan het nog niet geloven, dat mensen zo wreed kunnen doen. :n

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:49

Joscaa schreef:
Laurahh schreef:
Vind het zelf ook gek, dat iemand die paarden zomaar kan 'vangen' en ze dit aan doen. Hiervoor moet ie meer dan 1x geslagen hebben.. en als ze los zouden lopen zouden ze na de 1e keer weggerent zijn..

Wat is daar nou gek aan? Er lopen toch niet alleen maar wilde en staatsgevaarlijke paarden los op het land???? Vorige hengsten die ik deed, stonden mét merrie's, maar je kon zonder gevaar voor eigen leven de merrie's pakken hoor. Ook vreemde mensen konden dat.

Nee maar ik bedoel, dan moeten de daders halsters bij zich gehad hebben.
Want na 1 klap rent een loslopend paard natuurlijk weg, en ik vind deze wonden eruit zien alsof ze vaker geraakt zijn ;)

maar laten we niet discussieren over hoe dit gebeurd is, dat zal waarschijnlijk niemand weten..

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:56

Ontzettend verschrikkelijk |(

Heel veel sterkte voor de eigenaren; en ik hoop dat de paarden snel opknappen dat ze weer een paardwaardig bestaan kunnen hebben. Op het filmpje staan ze er gelukkig alweer wat beter bij, athans, vooral de hengst.

Overigens sta ik er ook van te kijken... Je moet toch ook verdomde hard slaan om een schedel zo te kraken; zou die hengst die merrie zijn gaan beschermen? Je gaat je echt afvragen wat er gebeurd is....... (krijg al heldhaftige beelden in mn fantasie, dat die mannen die merrie bekogeld hebben met steen en die hengst ze vervolgens aangevallen heeft om zn kudde te beschermen en zij die met iets metaals hebben geslagen)

Maar sjit, wat erg.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:10

Ziet er al beter uit op het filmpje. Jammer dat mijn frans heel slecht is, ik kan er niks uit opmaken. Misschien iemand die de essentie kan vertalen?

Merrie ziet er ernstiger gewond uit dan de hengst in het filmpje, terwijl het op de foto's juist mee leek te vallen. Heeft ze nou een drain in haar hoofd? Arme paardjes... ik blijf volgen, hoop dat het herstel voorspoedig verloopt!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:10

Misschien heeft het al ergens gestaan maar zijn de paarden naar alle waarschijnlijkheid met een bijl bewerkt oid? Het lijkt wel een slagwond aan het hoofd?!
Ik hoop dat ze met de arrestatie van de 20 jarige de dader te pakken hebben!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:08

Safiera schreef:
Ziet er al beter uit op het filmpje. Jammer dat mijn frans heel slecht is, ik kan er niks uit opmaken. Misschien iemand die de essentie kan vertalen?

De arts zegt dat ze niet uitsluiten dat de gevolgen van de verwondingen te wijten zijn aan een ongeluk. Dat onderzoek ter plekke uit moet wijzen of er echt mishandeling in het spel is, of dat de verwondingen de resultaten zijn van een ongeluk.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:19

gewoon verschrikkelijk

en denk dat het al een heel groot toeval moet zijn dat ze beide zo'n zware verwondingen hebben van een ongeluk (zie het als de kans waarop je de loterij wint, bijna nihil)
is weer typisch dat ze niet direct achter daders gaan zoeken

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:35

ik heb met de eigenaresse het gehad over het interview met de dierenarts. Hij mag niets zeggen omdat er geen feiten zijn zonder getuigen dus vandaar dit 'of of'' en dit is juist zakelijk maar geeft een verkeerd beeld voor sommigen dus. Maar als iedereen nadenkt is het duidelijk wat er gebeurd is. 2 paarden met dezelfde soort verwondingen, dat is erg onlogisch. Paarden doen zichzelf zoiets echt niet aan tegelijk ook nog. Plus de wei is uiteraard helemaal nagelopen en geen haartje aan iets of rensporen te zien van twee paarden. En een metalen weipaal is verdwenen. De kajak is ook gezien. Deze discussie sluit ik nu hoor.

Als jullie terugkijken zien jullie mijn postings van gisteren dus WELCOME! :-)

De paardjes maken het redelijk naar omstandigheden. Aangezien ik een collecte ben gestart voor de eigenaresse want ik heb nog nooit zoiets wreeds gezien, ben ik in contact met haar.
Geen aanval van koliek meer voor Popupka. Tibet zijn oog gaat ook redelijk, kan hem niet sluiten nog maar even 8 dagen afwachten of het oog behouden kan worden. Duimen! Alles is nog cruciaal hoor. De hoofdjes zijn ingepakt met idd drain of drains voor afvoering van vocht. Heb foto's gezien en ze eten gewoon lekker door. Gelukkig! Maar dit gaat nog weken duren, de verzorging van zulke wonden en erna stalrust en zonder stof!

Erg bedankt voor jullie medeleven, ook namens de eigenaresse!

Karin

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:42

Keandra schreef:
weer typisch dat ze niet direct achter daders gaan zoeken

Er loopt wel degelijk een onderzoek, dus dat is het geval niet.

Het interview in het filmpje kan je hier ook uitgeschreven vinden (voor de niet-franstaligen - google translate ,-))

http://www.rtl.be/info/votreregion/namu ... on-directe

Die chirurgen hebben alleszins mooi werk verricht, dat ziet er naar omstandigheden erg goed uit in dat filmpje +:)+
Laatst bijgewerkt door Ruga op 05-05-11 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:43

jeetje, bent toch wel geschrokken van de foto's, dat ziet er erg slecht uit.
gelukkig gaat het met beide paarden momenteel goed.

En wat is die hengst een knapperd zeg...

Manderyntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:23

Wat een **** (piep) @#$!^ gek .... dan ben je ook niet lekker in je bovenkamertje

gelukkig gaat het naar omstandigheden goed met ze....