Whisperke schreef:Als ze gewoon nu eens een WSPCA oprichten net als in america. Die gewoon goed controleren EN die ook GAAN controleren. Als je nu de dierenbescherming belt dan komen ze gewoon niet, alleen als het hun interessant klinkt en ze er zelf beter van worden. (sorry al te vaak meegemaakt)
Hun kunnen de eigenaren gaan controleren. En alle stallen mogen gecontroleerd worden door de ARBO.. maar ja wel erg grappig dat dat nooit dus gebeurt. Ook hun kunnen hier misschien hun steentje aan bij dragen.. Voor de varkens komen ze 2x per jaar controleren.. Op paardenstallen nooit..
Pas als het dramatisch is dan willen ze misschien eens gaan kijken.. Ze zeggen als ze water en hooi hebben (ook al is dat beschimmeld, maar hun zien dat niet) dan is het toch prima.. Dan kunnen we er niets tegen doen.. Je wil niet weten wat we er allemaal aan hebben gedaan, en dat vind ik diep triest.
Ik zal je zeggen een Diploma tja dat gaat hun nooit lukken, wie gaat dat controleren wie het paard heeft en wie een diploma heeft. Onbegonnen werk of veel fraude. En tja dan hebben ze een diploma maar dat houdt niet in dat de paarden er 3 jaar later nog zo bij staan..
Ik juig nog niet te vroeg, ik wil eerst wel eens zien hoe ze zich dat dan willen realiseren.
Helemaal mee eens !
De dierenbescherming komt lang niet altijd, en ziet ook niet goed òf de dieren wel voldoende hooi en water krijgen.
Waar ik woon is het elke winter raak, en krijgen de paarden alleen op de dooidagen water. Stel , dàt ik de DB zou bellen, dan zien ze een waterbak en hooi en gaan ervanuit dat er dus wel water gegeven wordt.
Nee, dat gebeurt niet.
De eigenaar komt hooguit 1 keer per week langs, en de rest van de week hebben ze dorst.
Dit heb ik zelf getest, door te kijken of er water was, nee, lege bak, en hun gedrag is hysterisch als ik wel wat water kom brengen. Dit is week na week zo.
Dus een beetje strenger controleren, en een stuk wetgeving waarmee je tenminste iets kan, dat lijkt me wel nodig.
(al lijkt me een cursus niet zo zinvol, wel bepaalde eisen / richtlijnen met dus vooral dat drinkbare water, en eetbare hooi)