Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:37

quarterH schreef:
dribbel, ik ben het eens met je lijstje alleen zoals jij het schrijft lijkt het alsof de schuld bij de ruiters zelf ligt, ik denk dat deze verantwoordelijkheid voor een groot deel bij de bondscoach ligt.

(waarom heeft hij bv niet ingegrepen bij het entingverhaal voor het gecheckt werd? waarom doet hij geen pogingen de echt goeden te laten deelnemen door ze tegenmoet te komen ed?)

en zeker moet er wat veranderen.
nu geen team sturen want dit schiet niet op, andere bondscoach en zorgen dat we er nu al aan werken dat we bij de volgende weg het beste team hebben staan. dan is er genoeg tijd voor alle voorbereidingen (budget, entingen, paarden, training, meetings, team samenstelling)

Wat een slap gel*l.

Volgens mij valt western al langere tijd onder de FEI als je dat inenting verhaal nu nog niet begrepen hebt dan loop je met oogkleppen op zonder om je heen te kijken zonder van andere mensen te willen leren.
Te gemoet komen? Waarom zou hij mensen tegemoet moeten komen die een waardeloze instelling hebben? Beter je tijd te steken in echte profs die er wel voor willen gaan.

texas1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:38

sporter schreef:
Als ik het hier lees klinkt het alsof er nog minstens 10 ruiters zijn die het beter doen dan anky lijkt me sterk dat die allemaal een conflict met de coach hebben.

Nogmaals:

- topruiter die zijn management niet voor elkaar heeft ( entingen)
- topruiters die geen geld hebben ( al weten ze het al heul lang van te voren)
- topruiters die ruzie maken met de bondscoach
- topruiters die andere wedstrijden (waar wel geld te verdienen valt) belangrijker vinden, waardoor de geen 'kandidaat' worden voor WEG
- topruiters die wel mee willen doen ,maar niet naar zaken als bijeenkomsten willen komen ( onderdeel van teamvorming?)[/quote]

Kortom Western is een amateuristische sport van de bovenste plank in Nederland ten minste.
En de punten die je op noemt getuigen allemaal van een waardeloze onproffesionele instelling.

Ze zouden anky op hun blote knieen moeten danke dat ze uberhaubt mee wil.[/quote]

Misschien zou het goed zijn voor jou en enkele andere in dit topic, om eens te komen kijken de reiningwedstrijden van Nederland.
Dan kan je een beter beeld scheppen dan wat je hier doet. Dat is beter dan rond te toeteren zonder dat je ergens iets van weet.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:42

sporter, jij komt duidleijk neit uit het western wereldtje he? en kent niet de ins en outs over dit verhaal? dan hou er aub over op.

en de WEG is NIET het middelpunt van de reiningwereld (bij lange na niet) dus om daarop te baseren dat het een amateuristische wereld is vind ik erg gewaagd.

beetje alsof je zegt 'er komen geen goede dressuurruiters op horse event dus is dressuur een amateurische organisatie'
erg kort door de bocht.

maar goed, ik ga me nu toch echt weer aan mn onderschrift houden en leuke dingen doen en hier lekker planken tegen andere planken laten l*llen.

Anoniem

Re: Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:48

Holydemoly ik wist dat dressuurruiters soms wat moeite hebben met loslaten, maar dat ze ook zo verduveld slecht kunnen lezen dat wist ik nog niet :\

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:50

Sonja schreef:
Holydemoly ik wist dat dressuurruiters soms wat moeite hebben met loslaten, maar dat ze ook zo verduveld slecht kunnen lezen dat wist ik nog niet :\

_O-

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:56

troi schreef:
*pakt voor de tweede dag op rij een zakje chips en een colatje uit de kast*

hahaaha, ik doe met je mee :D

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:02

voor jullie anders ook :+

8. Entry Fees:
Entry fees must be paid by September 1, 2010 in U.S. Dollars by all respective NFs for all horses, including reserve horses. A $15 (USD) equine drug testing fee for each horse must be submitted with the entry fee payments. (See Annex III)
CH-M-R / Reining: $750 per horse
16.1 Hotel Accommodation for Teams/Individuals
Chefs de Mission
Chefs de Mission per National Federation participating in three or more disciplines:
Earliest Arrival at OC Expense: Thursday, September 23, 2010 (1 day before the First Horse Inspection)
Latest departure at OC Expense: Monday, October 11, 2010 (1 day after the Closing Ceremony)
Reining (Art. 305)
Teams:
1 Chef d’Equipe 5 Riders
1 Team Veterinarian
Individuals instead of team:
2 Riders
Earliest Arrival at OC Expense:
Thursday, September 23, 2010 (1 day before the First Horse Inspection
Latest departure at OC Expense
Friday, October 1, 2010 (1 day after the event/last competition)
16.5 General Conditions a) For accommodation provided free of charge by the OC, the OC will only cover the room expenses if the room is personally used by the persons stated under General Regulations Article 131.
b) Everyone must pay any additional costs (phone, mini-bar, parking, etc.) directly to the hotel before departure. Therefore, all guests (including those staying at the expense of the OC) must present their credit card upon checking in at their hotel.
c) Anyone needing accommodation before or after the period free of charge as stated above can request this through the Short’s Sport and Event Logistics (see GR 131) within the above stated declaration dates. Fulfillment of such requests depends on the availability of accommodation. Previous payment at one’s own expense directly to the hotel will be required.
16.7 Accommodation for Grooms (at least 18 years of age)
a) Grooms will be accommodated in the Grooms Village in Recreational Vehicles (RVs) at the Campground of the Kentucky Horse Park two days before the beginning of each discipline’s horse inspection through one day after the discipline’s competition. The campground has tennis, basketball and volleyball courts as well as a junior Olympic-size swimming pool. There will also be a 24 hour snack shop in the Grooms Village. (For more information see Annex IX)
Endurance and Driving: 2 grooms per athlete at OC expense
Reining, Jumping, Dressage, Para-Dressage and Eventing – 1 groom per athlete at OC expense
Vaulting – 1 groom per 3 horses at OC expense
b) Sufficient sanitary, showering and laundry facilities for male and female grooms will be provided by the OC.

17. Meals for Team Members
Meals for Chefs de Mission, Chefs d’Equipe, team and individual athletes and team veterinarians (GR 131) will be provided by the OC free of cost beginning 1 day before the discipline’s horse inspection through 1 day after the end of the discipline’s competition.
Reining Thursday, September 23, 2010 through Friday, October 1, 2010

18. Meals for Grooms
Meals for grooms will be provided by the OC beginning 2 days before the discipline’s horse inspection through 1 day after the end of the discipline’s competition.
Reining Wednesday, September 22, 2010 through Friday, October 1, 2010

Annex VII Feed, Hay and Bedding
Feed, Hay and Bedding Supplier for the 2010 Alltech FEI World Equestrian Games
Kentucky Equine Research (KER) has been contracted by the World Games 2010 Foundation to supply forage, feed and bedding to the National Federations (NF) participating in the 2010 Alltech World Equestrian Games in Lexington, Kentucky. KER has provided a similar service at the last four Olympic Games. KER will offer an assortment of hays, cereal grains, concentrate feeds, supplements and bedding materials which are of superior quality and which are designed for performance horses competing in the eight disciplines represented at WEG 2010.
The various products will be offered as a complete, all-inclusive package.
Package cost: The cost of the all-inclusive package is USD$35/horse/day. Horse days will be calculated from the day that the horse arrives at the Kentucky Horse Park (the venue) until the day it departs. This time does not include any days which the horse spends in quarantine facilities outside of the venue.
The following goods and services are included in the package:
Bedding: A choice of three different bedding materials (wood shavings, wheat straw or shredded newspaper) will be included as part of the package. Wood shavings will be considered the default bedding unless KER is notified of a requirement for straw or paper 60 days before the horse arrives. Each stall will be pre-bedded with 10 bales of shavings (or straw or paper equivalent) and 1 extra bale of shavings (or equivalent) will be provided for each additional day a horse resides at the venue. Additional bedding above this allotment may be purchased at the venue.
Forage: Timothy hay will be the main forage offered as part of this package. Each horse will be allotted 11 kg/day. Other forages (alfalfa, chaff, haylage, etc.) are also available as substitutes for the timothy, but 60 day prior notice is required to reserve these products.
Cereal Grains and Concentrates:
As part of the package, each horse will be allotted 6 kg/day of cereal grain or concentrate. Cereal grains will include oats, barley, corn and wheat bran.
Concentrates: A range of both pelleted and textured (muesli) concentrates will be available. These feeds will be formulated to meet the nutrient requirements of the horses participating in the various WEG disciplines and will include ingredients and packaging which highlight the equine nutrition innovations from Alltech, the title sponsor of the competition.
Electrolytes: Both powdered and paste electrolytes will be included as part of the all-inclusive package. Other supplements will be available for purchase.
Carrots: Each horse will be allotted 1 bag of carrots per day as part of the package. Additional carrots above this quantity will be available for purchase.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:08

texas1980 schreef:
sporter schreef:
Als ik het hier lees klinkt het alsof er nog minstens 10 ruiters zijn die het beter doen dan anky lijkt me sterk dat die allemaal een conflict met de coach hebben.

Nogmaals:

- topruiters die andere wedstrijden (waar wel geld te verdienen valt) belangrijker vinden, waardoor de geen 'kandidaat' worden voor WEG
- topruiters die wel mee willen doen ,maar niet naar zaken als bijeenkomsten willen komen ( onderdeel van teamvorming?)

Kortom Western is een amateuristische sport van de bovenste plank in Nederland ten minste.
En de punten die je op noemt getuigen allemaal van een waardeloze onproffesionele instelling.

Ze zouden anky op hun blote knieen moeten danke dat ze uberhaubt mee wil.[/quote]

Misschien zou het goed zijn voor jou en enkele andere in dit topic, om eens te komen kijken de reiningwedstrijden van Nederland.
Dan kan je een beter beeld scheppen dan wat je hier doet. Dat is beter dan rond te toeteren zonder dat je ergens iets van weet.[/quote]

Ja kan zijn. Jullie blijven maar met smoesjes komen. Maar nee dankje daar blijf ik liever zo ver mogenlijk vandaan.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:10

quarterH schreef:
sporter, jij komt duidleijk neit uit het western wereldtje he? en kent niet de ins en outs over dit verhaal? dan hou er aub over op.

en de WEG is NIET het middelpunt van de reiningwereld (bij lange na niet) dus om daarop te baseren dat het een amateuristische wereld is vind ik erg gewaagd.

beetje alsof je zegt 'er komen geen goede dressuurruiters op horse event dus is dressuur een amateurische organisatie'
erg kort door de bocht.

maar goed, ik ga me nu toch echt weer aan mn onderschrift houden en leuke dingen doen en hier lekker planken tegen andere planken laten l*llen.

Wat loop je dan te zeuren.
Het gaat niet op de ins en outs. Het gaat over de slappe smoezen die door jullie aangevoerd worden. Maar je zit er blijkbaar zo in dat je er niet eens objectief meer naar kunt kijken.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:22

Jeutje sporter, beetje minder heftig kan ook wel. Ik vind ook dat het bij de westernwereld nog rommelt en dat ze het nog niet voor elkaar hebben zoals de Nederlandse dressuur ruiters, maar ik vind ook niet dat de westernruiters hier slappe smoeze aandragen.

Je moet niet vergeten dat de westernsport in NL een stuk jonger is dan de dresuur. Daardoor zijn ze nog minder georganiseerd dan de dressuur, maar ze hebben daar ook minder lang de tijd voor gehad. Ik denk niet dat dit aan de westerntak van de paardensport ligt. Dit lijkt me een hindernis die ze moeten overwinnen. Heeft de dressuur ook gedaan. Dat kost wat tijd en die tijd moet je ze geven. En dat doe ik ook. Ik ben benieuwd hoe deze tak van de paardensport er over 5 of 10 jaar uit ziet.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:28

Dribbel schreef:
Jeutje sporter, beetje minder heftig kan ook wel. Ik vind ook dat het bij de westernwereld nog rommelt en dat ze het nog niet voor elkaar hebben zoals de Nederlandse dressuur ruiters, maar ik vind ook niet dat de westernruiters hier slappe smoeze aandragen.

Je moet niet vergeten dat de westernsport in NL een stuk jonger is dan de dresuur. Daardoor zijn ze nog minder georganiseerd dan de dressuur, maar ze hebben daar ook minder lang de tijd voor gehad. Ik denk niet dat dit aan de westerntak van de paardensport ligt. Dit lijkt me een hindernis die ze moeten overwinnen. Heeft de dressuur ook gedaan. Dat kost wat tijd en die tijd moet je ze geven. En dat doe ik ook. Ik ben benieuwd hoe deze tak van de paardensport er over 5 of 10 jaar uit ziet.

Zolang mensen aan blijven komen met smoesjes is er over 5 of 10 jaar nog steeds niks veranderd. HEt ligt aan iedereen behalve aan de ruiters zelf. De coach, inentingen, geen geld, willen naar andere wedstrijden en de WEG stelt niks voor.

Het lijkt wel of de western wereld geen zelf kritiek kent. Maar wel overal tegen aanschoppen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:41

Pff, western, dressuur ... ik ga lekker bij het mennen kijken ;-)

* en sluit me aan bij de cola en zakje chips-mensen *

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:45

sporter schreef:
Dribbel schreef:

Zolang mensen aan blijven komen met smoesjes is er over 5 of 10 jaar nog steeds niks veranderd. HEt ligt aan iedereen behalve aan de ruiters zelf. De coach, inentingen, geen geld, willen naar andere wedstrijden en de WEG stelt niks voor.

Het lijkt wel of de western wereld geen zelf kritiek kent. Maar wel overal tegen aanschoppen.

Kun jij voor mij dan citeren waar je die smoesjes leest?

*pakt suiker en zoetstof vrije sportdrank*

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:56

- topruiters die wel mee willen doen ,maar niet naar zaken als bijeenkomsten willen komen ( onderdeel van teamvorming?)[/quote]

Hier staan er genoeg lijkt me.
Laatst bijgewerkt door sporter op 02-09-10 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:57

Ik zie het niet. Zou het fijn vinden als je er even bij zet waarom het een smoesje is. Dat is voor mij duidelijker.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:59

Dribbel schreef:
Ik zie het niet. Zou het fijn vinden als je er even bij zet waarom het een smoesje is. Dat is voor mij duidelijker.

Nee sorry daar heb ik geen zin in.
Als je het nu niet ziet kan ik er hele A4tjes bij gaan schrijven maar dan begrijp je het nog niet.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:00

Oke, jammer dat je niet verder wilt gaan met de discussie, want ik vind het net leuk worden, maar dat vind ik het ook goed. Heb wel weer wat inzicht gekregen in de westernwereld en hun beleid (of wanbeleid. Net wat je wilt). Is deze discussie toch de energie waard geweest.

Ik heb me trouwens de hele discussie begrijpend getoond hoor. Ik begrijp het van alle bij de kanten wel, maar je geeft nu een lijstje met punten en je geeft niet aan waarom je juist dit lijstje gebruikt om aan te geven dat mensen smoesjes gebruiken. Dan zeg je even iets wat ik niet snap en gelijk is het einde discussie jammer, maar helaas dan. Je geeft aan dat je wilt stoppen met deze discussie, dus ik ga verder ook niet meer op je in. Dat is voor beide partijen wel zo prettig.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:05

Dribbel schreef:
Oke, jammer dat je niet verder wilt gaan met de discussie, want ik vind het net leuk worden, maar dat vind ik het ook goed. Heb wel weer wat inzicht gekregen in de westernwereld en hun beleid (of wanbeleid. Net wat je wilt). Is deze discussie toch de energie waard geweest.

Ik ben blij dat je het zo ziet.

De punten die ik noemde zijn allemaal punten waar je over heen kunt stappen of die voorkomen hadden kunnen worden. Mits je graag genoeg wil. Als je niet wil of niet graag genoeg wil zijn er altijd redenen om niet te gaan.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:09

Dribbel schreef:

Ik heb me trouwens de hele discussie begrijpend getoond hoor. Ik begrijp het van alle bij de kanten wel, maar je geeft nu een lijstje met punten en je geeft niet aan waarom je juist dit lijstje gebruikt om aan te geven dat mensen smoesjes gebruiken. Dan zeg je even iets wat ik niet snap en gelijk is het einde discussie jammer, maar helaas dan. Je geeft aan dat je wilt stoppen met deze discussie, dus ik ga verder ook niet meer op je in. Dat is voor beide partijen wel zo prettig.

Ja je zou ook zelf een beetje kunnen nadenken.

Wat nu als anky met de zelfde punten zou komen.

Euhm ja ik wil wel maar ben mijn entingen vergeten.

Ja ik wil wel maar ben net op vakantie geweest dus ik heb geen geld

Ja chef wou niet koken en nu hebben we ruzie dus ik ga niet mee.

Ja ik kan wel naar de olympische spelen maar daar verdien ik niets en in lutjebroek wel dus ik wil daar heen.

Ja ik wil wel in het team maar ik wil er geen moeite voor doen elke keer die stukken rijden naar die bij eenkomsten pfff ik heb wel wat beters te doen.

In dressuurland zou de bak te klein zijn maar in het western wereldje is het blijkbaar normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:13

Hihi...Sonja... :=
T blijft een leuk topic... :D

Wat denk ik ook een rol speelt in t gerommel, is dat de dressuur en springsport bijv al járen ook landelijk georganiseerd zijn, oa in de vorm van landenteams. Voor de westernsport is dit nog niet zo lang en zéker niet zo vaak. Die sport wordt toch individueler beoefend. Een echt reden om de boel allemaal goed te organiseren was er naar mijn idee lange tijd niet, simpelweg omdat er niet/nauwelijks in landenteams werd gestart. Dus ja, de westernsport is nog jong! :j

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:16

Wat fijn voor de westernsport dat er dus nu wel een dame is die ervaring heeft met het rijden in een landenteam en beseft dat ze individueel daar niks te zoeken heeft, maar wel van waarde kan zijn voor het team!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:19

Organisatie rondom een team is iets anders dan de mensen in t team. ;) Aan de mensen in t team zal t of t nu met of zonder Anky's wedstrijdervaring is, niet liggen hoor. Die zullen zich ook zonder Anky en met een eventuele ander prima kunnen redden. Ze hebben nl ook een flinke portie ervaring. :j En wie zegt dat de organisatie net zo moet als bij de dressuursport? Er zijn vast meerdere wegen naar Rome! En vast ook manieren om de toch iets andere organisatie rond de westernsport ook in staat te stellen een goed georganiseerd team te regelen.

Ik vind t toch jammer dat ik niet even van de coach zelf kan horen hoe eea georganiseerd is en wat zijn redenen waren voor de samenstelling van het team. Dat is een van de weinigen die t waarschijnlijk het beste weet.

Nou ja...ik hoop dat Anky ons allemaal enorm gaat verrassen en zij een mooie vette plak wint, dat zou gaaf zijn! T zou met een portie geluk misschien kunnen...
Laatst bijgewerkt door Jessica op 02-09-10 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:22

sporter schreef:
Dribbel schreef:

Ja je zou ook zelf een beetje kunnen nadenken.

Wat nu als anky met de zelfde punten zou komen.

Euhm ja ik wil wel maar ben mijn entingen vergeten.

Ja ik wil wel maar ben net op vakantie geweest dus ik heb geen geld

Ja chef wou niet koken en nu hebben we ruzie dus ik ga niet mee.

Ja ik kan wel naar de olympische spelen maar daar verdien ik niets en in lutjebroek wel dus ik wil daar heen.

Ja ik wil wel in het team maar ik wil er geen moeite voor doen elke keer die stukken rijden naar die bij eenkomsten pfff ik heb wel wat beters te doen.

In dressuurland zou de bak te klein zijn maar in het western wereldje is het blijkbaar normaal.

pff gaan we dan

anky komt niet met betere punten thuis

persoon in kwestie reed toen niet voor de FEI

dat is nergens gezegd,,feit blijft dat het iets kostbaars is en dat er geen talenteplan bestaat zoals bij de dressuur zodat helaas geld voor talent komt
(zie anky)

Je weet niet wat er heeft gespeeld met de bondscoach je kent de leden van het team geen eens

feit blijft dat de FEI nog een kind in de reiningsport is waar nog niks fatsoenlijks voor is geregeld dit komt op de schouders van de ruiters is geen excuus maar feit.

een bijeenkomst gaat geen enkele ruiter doen vanuit amerika (want daar gaat het nu om) de jonge wou hem graag niet andersom,,dus moeten er voorzieningen getroffen worden.
Verder word het team nu nog door 1 persoon gerund eigelijk door 2 maar die kan je ook als 1 beschouwen.

verder vraag ik me stellig af wat jij verder weet van deze wereld? en ja op het gebied van dit soort wedstrijden staat de FEI met de reining nog op de kleuterspeelplaats waar nog een hoop word gevallen voordat we in de bovenbouw komen

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:25

Al met al moet er dus een heel verhaal omheen verteld worden, dus echt goed georganiseerd kan het allemaal niet zijn in de reining.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:45

Ik kan me van beide kanten wel iets voorstellen van de standpunten, maar poeh heej ik zou er bijna bang voor worden om een leerpaard te kopen/leasen, goed te zijn in mijn sport en ambitie te hebben om te presteren, al die kritiek die je dan over je heen krijgt is ook niet mals...

Los van dit verbaasde het mij wel dat Anky reserve stond en nu dus mag starten, maar dat wil niet zeggen dat ik haar geen succes zou willen wensen. Ze staat daar toch maar wel...ik zou nog niet kunnen ruiken aan dat niveau (zowel met western als dressuurmatig niet) Anky succes :-)