Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:05

Citaat:
Fokker diende een nieuwe klacht in bij de KNHS, het heropenen van het rollkur incident. Op de 2007 Europese Kampioenschappen werd Power and Paint erg kort bijgezet gelongeerd, waarbij het welzijn van de pony werd gecompromitteerd. De zaak werd afgewezen door het KNHS Tribunaal gebaseerd op het feit dat de pony in goede gezondheid en conditie was.

In de rechtszaak is nu naar voren gekomen dat Power and Paint helemaal niet in goede gezondheid was op de 2007 Europese kampioenschappen, omdat hij meerdere malen werd behandeld op de show door de teamdierenarts voor de blessure aan het rechtervoorbeen.

"Op basis van wat getuigen hebben getuigd voor de rechter kan men heel gemakkelijk concluderen dat Power and Paint een verborgen peesletsel had alvorens te worden gekocht door de familie Fokker in oktober 2007," zegt Fokker's advocaat Stephan Wensing. "Power and Paint had niet gebruikt mogen worden als een internationale dressuur pony vanwege deze blessure. Indien de familie Fokker dit zou hebben geweten voor de verkoop, dan zouden zij de pony nooit hebben gekocht."

Er is nog geen uitspraak in deze zaak. De familie Fokker heeft verzocht om het volledige verslag en röntgenfoto's van de dierenarts in Kerken in ruil voor de medische gegevens van het onderzoek door de dierenarts in juni 2008. Helaas, Pasch weigert om deze overhandigen ondanks een gerechtelijk bevel.
Mevrouw Gea Stibbe, advocaat van de familie Pasch, werd gevraagd om een reactie, maar suggereerde dat Eurodressage dit artikel niet mag publiceren

Het zijn allemaal gegevens uit de rechtszaak, waarom noemt men het dan stemmingmakerij?

Voor sommigen is DVB heilig, dat is dan toch ook de zaak van 1 kant bekijken?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:06

bigone schreef:
bulck schreef:
Tuurlijk kon P&p op tijd van de keuring een paar bemerkingen hebben gehad (toen was hij ook al 14 jaar en al een staat van dienst en is die peesblessure al eerder opgetreden en wss ook nog zichtbaar geweest) maar feit blijft dat hij toen wel door de keuring is gekomen met een advies dat duidelijk de Fokkers heeft overhaald om toch tot de koop over te gaan. Dat Coby daar dan tussenzat is ergens logisch, gezien zij optrad namens de Familie Pash (DVB was de hengst immer toevertrouwd en wss is de verkoop ook met DVB als tussenpersoon geschied, wat op zich logisch is)

Uit het volgende stuk uit een ander topic blijkt overduidelijk waar het om gaat en dat zowel mevr. van Baalen en men. Krooswijk precies wisten wat er aan de hand was met Power, daarom zal Angela hem ook maar eventjes gereden hebben, de Fokkers treft in dit hele stuk zeker geen blaam want toen ze de pony kochten werd er verteld dat ze het de eerste maanden kalm aan moesten doen na een zwaar wedstrijdseizoen, pas toen hij weer wedstrijdgericht getraind werd kwamen de problemen aan het licht, de Fokkers hebben waarschijnlijk maar twee dingen niet goed gedaan en dat is vertrouwen hebben in van Baalen en zelf de pony niet laten keuren door een eigen DA.
""Getuigen Coby van Baalen en Henk Krooswijk hebben in de rechtbank op 23 november 2009 erkend dat de familie Fokker geloofde dat de pony door de medische keuring was gekomen. Later kwam informatie boven water dat de dierenarts van de kliniek in Kerken verschillende klinische en röntgenologische problemen in zijn verslag kenbaar had gemaakt. Deze informatie werd niet vermeld in de koopovereenkomst, noch doorgegeven aan de familie Fokker.

Verschillende dierenartsen hebben getuigd dat ze Power en Paint herhaaldelijk hebben behandeld voor het rechtervoorbeen, in het bijzonder voor een pees, als ook een breuk in het sesambeen. Röntgenfoto's die genomen zijn in juni 2008 laten zien dat er littekenweefsel zit, dit wijst op een oude blessure.

Bovendien heeft een dierenarts in de rechtbank toegegeven dat Power and Paint een zwelling aan het rechter voorbeen had op de 2007 Pony Europese Kampioenschappen in Freudenberg, Duitsland. Hij heeft de pony behandeld op de kampioenschappen. Deze behandeling werd regelmatig gedaan tijdens de wedstrijd met een zalf met de verboden stof acetylsalicylzuur (aspirine). Omdat de acetylsalicylzuur in deze zalf niet langer detecteerbaar is dan 6 uur na de toepassing, is Power en Paint niet positief getest op doping tijdens de kampioenschappen. Volgens de reglementen had de voorzitter van de jury (Francis Verbeek, NED) deze behandeling moeten aftekenen op de lijst van de medicatie gebruikt bij de show. Deze lijst werd ondertekend na de wedstrijd""

Tja eerlijk, wat heeft de Fam Krooswijk er nu weer mee te maken?!
Die hebben die pony enkele jaren gehuurd tot Angela 16 was en dus moest overstappen naar de paarden. Dus dat eventjes is maar een relatief begrip dan.

Verder waren de Fokkers er bij de keuring bij en wisten ze dus wel van eerste bron (keurende Da neem ik dan aan) dat er kantekeningen waren bij deze pony. Als zij daar dan mee instemde gingen ze dus akkoord met dit medisch aankoopADVIES op die dag en op dat moment (dat is immers een keuring altijd).

We mogen ook niet hun kant vergeten e. Waarom werd P&p destijds aangekocht? Ook om gebruik te maken van een A-kader toppony en dus op die manier een snelle opstap richting de internationale dressuursport te maken. En P&P was toen de pony van het Nederlandse team. Helaas is een oude blessure terug opgetreden en was het deze keer goed raak en toevallig was dat nu bij de Fokkers, die de hengst gekocht hadden. Was dat bij Angela gebeurt, dan had die pony wss gewoon een retourtje richting de Fam Pash gemaakt.

Maar nu is er dus een verkoop waarbij er een geschil is opgetreden. Dat zal nog voor de rechtbank moeten voorkomen.

Het enige wat ik niet versta in dit verhaal is dat er een dwangsom richting de fam. pash is omtrent de pony, maar juridisch gezien waren de Fokkers toch de laatste eigenaren en zouden zij eigenlijk toch moeten instaan voor alle kosten tot er een uitspraak geveld is?

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:09

VEGASS schreef:
jeetje wat een toestand. Die pony verdient een lekker pensioen, en dat zouden de van Baalens hem moeten gunnen. Die zouden die pony moeten kopen en lekker laten genieten nog een paar jaar.
Ook kan ik helaas nergens meer de "longeerfotoos" vinden.

google één keer op power and paint en ta-da bij de afbeeldingen ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:14

tja, ik snap der ook weinig meer van, hoop alleen dat power nog een welverdiende oude dag mag hebben,zonder pijn.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:18

Mindim schreef:
Het zijn allemaal gegevens uit de rechtszaak, waarom noemt men het dan stemmingmakerij?

Maar een keuring is altijd een momentopname.
Stel ik heb een paard met een ocd, ik laat die verwijderen, een jaar later doe ik dat paard weg.

Als je dan beide verslagen zou lezen heb je ook 2 keer verschillende info.

Idem met klinische proeven. De ene dag is de andere niet.
Dus echt juridisch gezien kan je zoiets niet hard maken.

Het zijn levende dieren, vandaag springlevend en morgen liggen ze dood. Dat is de keerzijde van een hobby met dieren te hebben.

Ik ben geen DVB voorstaander, maar elk verhaal heeft twee kanten.
Dat de Fokkers er nu mee weg proberen te raken door in de slachtofferrol te kruipen is eveneens een aparte draai.
Uiteindelijk trainden ze al lange tijd op DVB en kenden de pony ook al goed genoeg. Ondanks dat de pony dan tijdens het opbouwen niet goed leek, hebben ze hem toch nog internationaal laten starten. En toch ook niet toen aan de pony gedacht, maar eerder aan het mogelijke lintje of podium voor dochterlief.
Echter toen de pony duidelijk in de ring niet rad liep en de reacties van omstaanders naargelang waren, voelden ze zich plots in de zak gezet.

Tuurlijk is het geen leuke ervaring en zeker voor Rachell toendertijd een erge zaak. Maar ponydressuur, gaat vaak over de kap van kind en pony, maar eerder voor de eer en glorie van de ouders, zeker op dat niveau.
Laatst bijgewerkt door bulck op 25-05-10 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:29

Jasmijn76 schreef:
StableEnable schreef:
Hiermee neem je weer de suggestie over dat dvb niet eerlijk is geweest. Dat is een lelijke beschuldiging die nergens op is gebaseerd dan alleen zwartmakerij. De Fokkers hebben de pony zelf laten keuren, dat is niet door DVB gedaan.

Het klopt idd dat zo mijn gedachtes over de zaak zijn en ik geloof je meteen dat DVB P&P niet hebben laten keuren..tuurlijk niet!..maar dat zeg ik ook niet!..maar als jij een pony zou kopen en die staat al jaaaren bij iemand in lease, aan wie zou je dan vragen over de gezondheid van de pony?...aan de eigenaar die de pony nooit ziet of degene die er jaren mee in de sport zit?

Dat is nu precies de onzin aan dit verhaal. Die Fokkers liepen al anderhalf jaar op DVB. Hebben de pony al die tijd gezien. Ze hebben hem ook nog een tijd uitgeprobeerd. En toen (UITERAARD gezien de klasse) de pony zelf laten keuren. De pony was in orde, ze hebben er succesvol mee gereden en de dochter zat er in no time mee in het kader.

Toen het conflict tussen koper/verkoper ontstond (vanwege het feit dat de pony niet werd betaald) begon deze onzinnige zwartmakerij.

Met de pony was op DVB helemaal niks mis. De pony heeft altijd in de kaders gelopen en iedereen weet dat ze dan continue onder controle staan van de teamdierenarts. Een onzinverhaal dus.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:31

Mindim schreef:
Citaat:
Fokker diende een nieuwe klacht in bij de KNHS, het heropenen van het rollkur incident. Op de 2007 Europese Kampioenschappen werd Power and Paint erg kort bijgezet gelongeerd, waarbij het welzijn van de pony werd gecompromitteerd. De zaak werd afgewezen door het KNHS Tribunaal gebaseerd op het feit dat de pony in goede gezondheid en conditie was.

In de rechtszaak is nu naar voren gekomen dat Power and Paint helemaal niet in goede gezondheid was op de 2007 Europese kampioenschappen, omdat hij meerdere malen werd behandeld op de show door de teamdierenarts voor de blessure aan het rechtervoorbeen.

"Op basis van wat getuigen hebben getuigd voor de rechter kan men heel gemakkelijk concluderen dat Power and Paint een verborgen peesletsel had alvorens te worden gekocht door de familie Fokker in oktober 2007," zegt Fokker's advocaat Stephan Wensing. "Power and Paint had niet gebruikt mogen worden als een internationale dressuur pony vanwege deze blessure. Indien de familie Fokker dit zou hebben geweten voor de verkoop, dan zouden zij de pony nooit hebben gekocht."

Er is nog geen uitspraak in deze zaak. De familie Fokker heeft verzocht om het volledige verslag en röntgenfoto's van de dierenarts in Kerken in ruil voor de medische gegevens van het onderzoek door de dierenarts in juni 2008. Helaas, Pasch weigert om deze overhandigen ondanks een gerechtelijk bevel.
Mevrouw Gea Stibbe, advocaat van de familie Pasch, werd gevraagd om een reactie, maar suggereerde dat Eurodressage dit artikel niet mag publiceren

Het zijn korte zinnen uit een verslag geplukt. Daar kun je elke draai aan geven.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:44

Jolliegirl schreef:
Kennis van me heeft serieuze interesse.
En als ze gaat, gaat ze met véél meer dan 500 euro.......

Wat wil je kennis ermee gaan doen?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:52

Moderatoropmerking:
Hoi allemaal, willen jullie niet meer offtopic gaan maar bij het onderwerp blijven. Het gaat hier over de verkoop van P&P as. woensdag en niet om alles wat er gebeurd is in het verleden of andere offtopic reacties. Bedankt.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:55

anneliesdj schreef:
Jolliegirl schreef:
Kennis van me heeft serieuze interesse.
En als ze gaat, gaat ze met véél meer dan 500 euro.......

Wat wil je kennis ermee gaan doen?

Dat wordt dan een dure grasmaaier :7

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:10

Nogmaals:

Storm76 schreef:
Moderatoropmerking:
Hoi allemaal, willen jullie niet meer offtopic gaan maar bij het onderwerp blijven. Het gaat hier over de verkoop van P&P as. woensdag en niet om alles wat er gebeurd is in het verleden of andere offtopic reacties. Bedankt.

anneliesdj

Re: Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:14

Wat er nog mee gedaan kan worden en wat hij moet gaan opbrengen is toch ontopic of zie ik dat verkeerd?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:18

anneliesdj schreef:
Wat er nog mee gedaan kan worden en wat hij moet gaan opbrengen is toch ontopic of zie ik dat verkeerd?

Die reactie is niet op jouw bedoeld, maar om een nieuwe speculatie die het topic binnenkwam

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:19

Dat mag ook best anneliesdj :) Maar het gaat vooral om verhalen van mensen die ook een paard bij DVB hebben gekocht en over de rechtszaak van een hele poos geleden. Dat onderwerp hebben we gehad en daar gaat het in dit topic dan ook niet over.

edit; Wat Bulck zegt :j Ik heb een aantal reacties verwijderd waar de mod-opmerking op sloeg, daarom kan je het niet meer teruglezen.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:22

Leuk dat DVB wat doet voor stable enable, maar dat neemt niet weg dat ik ook vindt dat na al het succes wat die pony ook hun heeft gebracht ze die pony het beste moeten geven, blijkbaar toch niet zoveel liefde voor het paard tenzij het presteerd!

Respect als ze hem een goeie oude dag gaan geven!!!!!!!!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:25

Ik ben wel heel erg benieuwd wat "de gek er voor gaat geven" zeg maar en hoeveel belangstelling er gaat zijn om die pony te kopen

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:27

Morgen zullen we het allemaal weten...
Tot dan hoeft niemand hier veroordeeld te worden. Heel dat verhaal heeft verschillende kanten, met ieders zijn verhaal. De pony is helaas de dupe en dat heeft hij niet verdient. Dat zorgt voor de mss wat hevige reacties in dit topic.
Het is en blijft wel die ubercoole chique valkkleurige ponyhengst die menig harten niet onberoerd laat/liet.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:29

Hij zal ongetwijfeld gekocht worden door iemand die het wel leuk vind om DE P&P in zijn bezit te hebben en dat beest gewoon een waardig pensioen gunt

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:30

Scandicnr1 schreef:
Leuk dat DVB wat doet voor stable enable, maar dat neemt niet weg dat ik ook vindt dat na al het succes wat die pony ook hun heeft gebracht ze die pony het beste moeten geven, blijkbaar toch niet zoveel liefde voor het paard tenzij het presteerd!

Respect als ze hem een goeie oude dag gaan geven!!!!!!!!

DVB is helemaal geen eigenaar en ook nooit geweest. Lijkt me dat de verantwoordelijkheid voor de pony bij de eigenaar ligt. Zou wat zijn als een trainingsstal de zorg op zich moet nemen van ieder paard dat ze succesvol hebben getraind....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:31

Offtopic; waar staat die D van DVB nou voor? Het is toch Coby van Baalen?

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:32

offtopic:dressuurstal van balen
Laatst bijgewerkt door orienta op 25-05-10 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:32

IndianLady schreef:
Offtopic; waar staat die D van DVB nou voor? Het is toch Coby van Baalen?

Dressuurstal Van Baalen :D

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:33

Ik ga hier niet eens op in als je dit punt niet begrijpt!
Pony heeft verschrikkelijk veel voor ze gedaan, en voor de ruitertjes op zijn rug, beetje respect is wel op zijn plaats!
In goede en in slechte tijden, lijkt mij!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:33

Storm76 schreef:
edit; Wat Bulck zegt :j Ik heb een aantal reacties verwijderd waar de mod-opmerking op sloeg, daarom kan je het niet meer teruglezen.

Vandaar, ik dacht dat het sloeg op de reactie van listinglistje, vandaar mijn vraag ;)

Ik vraag me eigelijk af waarom hij niet meer geschikt is voor de dekdienst?
Want als de blessure dermate ernstig is zal hij er wss continu pijn aan hebben, lijkt me dan eerder aan kandidaat voor een spuit ipv een goede oude dag...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:34

Oh :')

Muts die ik ben, tuurlijk.